Ikarusy 280 w MPK Kraków
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Ikarusy 280 w MPK Kraków
uuu ładnie zmiażdżony.. Podobnie wyglądał Dk005 po wypadku...
Posty wydzielone z tematu "Ikarus 415".
Zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji o Krakowskich Ikarusach. Moderator J-31
Posty wydzielone z tematu "Ikarus 415".
Zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji o Krakowskich Ikarusach. Moderator J-31
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
6-Biegowy Ikarus 280.26 z 1990 roku Oznaczenie 005 nie pasuje bo ikarusy jako stary tabor mają niezmienione numerki i dla tego się dublują (z CLL i M120) bo założyli że do końca 2004 znikną wszystkie ikarusy. Obecnie Ikarusy są w przedziałach 002-015(niegdyś 001-015) 531-594(501-594+595-601, przeniesione z czyżyn w latach 90-93) oraz 234-291(101-291). Oczyswiście w tych przedziałach są luki, ale nie ma sensu ich uzupełniać innymi ikarami, bo sukcesywnie się ich pozbywają.
Lista Krakowskich Ikarusów 280.26 34101
BK002K* DK004K BK006 DK007K DK008K BK009K BK011W*K DK012K BK015WK DK234 BK244 DK245 DK247 DK251 BK254 DK255K DK258 DK260 DK261K DK262K DK263K BK266 DK268 BK269K BK270K BK272WK DK273K DK274 DK275 DK276 DK277 DK278 DK279 DK280K DK282 DK286 DK287K DK288 DK289 DK290K BK291WK DK531 DK542 DK563 DK569 DK570 DK572 DK574 DK575 DK576 DK577 DK578 DK579 DK578 DK581 DK582 DK588(NIE WYREMONTOWANY) DK591(NIE WYREMONTOWANY) DK592K DK593K DK594(NIE WYREMONTOWANY)
K-remont w kapenie
W-wyświetlacze (z M120)
Reszta remontowana w MZNA Kraków
Lista Krakowskich Ikarusów 280.26 34101
BK002K* DK004K BK006 DK007K DK008K BK009K BK011W*K DK012K BK015WK DK234 BK244 DK245 DK247 DK251 BK254 DK255K DK258 DK260 DK261K DK262K DK263K BK266 DK268 BK269K BK270K BK272WK DK273K DK274 DK275 DK276 DK277 DK278 DK279 DK280K DK282 DK286 DK287K DK288 DK289 DK290K BK291WK DK531 DK542 DK563 DK569 DK570 DK572 DK574 DK575 DK576 DK577 DK578 DK579 DK578 DK581 DK582 DK588(NIE WYREMONTOWANY) DK591(NIE WYREMONTOWANY) DK592K DK593K DK594(NIE WYREMONTOWANY)
K-remont w kapenie
W-wyświetlacze (z M120)
Reszta remontowana w MZNA Kraków
http://www.dziennik.krakow.pl/public/?2 ... 01/01.htmlDziennik Polski
A dla nie zalogowanych skan:
http://www.artdesign.republika.pl/dp.jpg
I coś mi się wydaje ze jak otworzą Krowodrzę, to pożegnamy Ikarusy...
No na miejscu MPK wolałbym zostawić te sześć sztuk ponieważ jak zniszczą Ikarusa to nie będzie a tak szkoda a jak podstawią coś nowszego to straty mogą być duże. No chyba że MPK ma na tyle kasy żeby robić ciągle naprawy tych nowszych wozów no to inna sprawa. Taka jest moja opinia.PE 099 pisze:Choć na razie MPK zastanawia się czy, się opłaca utrzymywać sześć wozów na ewentualne zamówienia, czy lepiej dać nowsze wozy dla tzw. kibiców, i liczyć się z możliwością ich zniszczenia...
Mam coś do tego tematu. Pisząc o imprezie "80-lecie krakowskich autobusów", wspominaliśmy o "historycznym" Ikarusie 280 MPK Kraków (DK280).
Pozwolę sobie skorzystać z tego tematu i pokazać ten autobus od środka, tym, którzy go jeszcze nie widzieli
A ten kasownik to chyba oryginał
Dosyć głośno pracuje mu silnik oraz układ napędowy. Autobus straszliwie wyje w czasie jazdy. No, ale chyba najważniejsze, że jeszcze jeździ i to nawet żwawo.
A propo. Najwięcej krakowskich Ikarusów można spotkać na linii 704 (to chyba specjalna linia związana z kontynuacją remontu ronda Mogilskiego i potrzebą wyłączenia ruchu tramwajowego w al. JPII)
Pozwolę sobie skorzystać z tego tematu i pokazać ten autobus od środka, tym, którzy go jeszcze nie widzieli
A ten kasownik to chyba oryginał
Dosyć głośno pracuje mu silnik oraz układ napędowy. Autobus straszliwie wyje w czasie jazdy. No, ale chyba najważniejsze, że jeszcze jeździ i to nawet żwawo.
A propo. Najwięcej krakowskich Ikarusów można spotkać na linii 704 (to chyba specjalna linia związana z kontynuacją remontu ronda Mogilskiego i potrzebą wyłączenia ruchu tramwajowego w al. JPII)
Na pewno tak.Osobiście nie byłem nigdy fanem ikarów, ale pozwolę sobie powtórzyć, to co już pisałem w temacie o 80-leciu: warto byłoby uratować jednego, bo kiedyś nabierze wartości zabytku.
Przyznam szczerze, że o ile oczywiście podoba mi się sposób malowania MPK Kraków, o tyle DK280 w tym malowaniu wygląda naprawdę sympatycznie - o wiele lepiej niż pozostałe krakowskie Ikarusy. I przynajmniej pod tym względem bardzo mi się spodobał