NL 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-03, 14:05

Dziwny pisze:Skąd masz 100 % pewności ? Z zewnątrz potrafisz rozpoznać jakiej mocy jest silnik ? Może się podzielisz wiedzą jak to robisz ? Też tak chcę
Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność. Po primo autobus ze zdjęcia z TWB ma linię okien na tym samym poziomie, co gliwicki MAN, po sekundo ten sam układ świateł, po tercio taki sam wyświetlacz. Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-03, 15:20

Adrian_ pisze:Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.
Właśnie się zgadza, bo to NU263. :mruga:
A jaką linię okien, światła i wyświetlacz ma powiedzmy NU313? Tak tylko chciałem wiedzieć xD

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-09-03, 15:32

Adrian_ pisze:Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność. Po primo autobus ze zdjęcia z TWB ma linię okien na tym samym poziomie, co gliwicki MAN, po sekundo ten sam układ świateł, po tercio taki sam wyświetlacz. Jedyne co mi sie nie zgadza w opisie tego MAN-a to układ drzwi 1-1-0, gdyż MAN-y SU263 miały zazwyczaj układ 1-2-0.
Denna teoria. Po pierwsze linia okien o niczym tu nie świadczy- jest taka sama jak w MANach Sx i równie dobrze mogę powiedzieć że jest to SL2x3 ze śmiesznym przodem. Po drugie układ świateł jest taki bo to były początki ich produkcji. Po trzecie okienko na wyświetlacz zawsze jest dopasowywane do rozmiarów samego wyświetlacza. Po czwarte niekoniecznie musi to być pojazd 260-konny, a np. 220-konny.

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2006-09-03, 19:37

Adrian_ pisze:Przypatrz się dobrze obydwu zdjęciu, to się dowiesz, skąd mam taką pewność.
Ja się pytałem skąd wiesz jaka jest moc silnika, że to Nx263 a nie np. 223 czy 313 ? Linie okien i wyświetlacze mnie nie interesowały :wall:

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nowy autobus w MZK Skierniewice

Post autor: Jacbull » 2007-01-22, 17:38

Dziś na linię 6 (Armii krajowej - Podleśna) wyjechał nowy MAN NL223. Nie jest taki nowy, gdzyż rok produkcji to 2001...
Jest to już szósty sprowadzony MAN do Skierniewic. Wszystkie sprowadziła firam Alkom z Warszawy. Myślę, że najlepsza linia dla niego to zatłoczona linia 5 (Dąbrowice - Kolbego). Ale cóż... Ważne, że jeździ i nie musimy już tłoczyć się w starych jelczach takie jak ten na zdjęciu poniżej.
Obrazek
Obrazek (zdjęcia moje)

Skasowany niedawno M11 nr ES 01370:
Obrazek

I co myślicie o nowym MAN-ie ? :mruga:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-01-22, 19:16

Lubię tę brykę. No i na pewno wypas w porównaniu z Jelczem :D
Ale mam pytanie, ile on ma metrów? Bo coś długawy się wydaje :P

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 » 2007-01-22, 19:26

Wybierając miedzy Manem a Jelczem wybrał bym to pierwsze chciasz lubie Jelcze ale mnie przeraziła ta rdza i strach czy by się nie rozleciał podczas jazdy po polskich diurawych drogach. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-23, 10:07

Jacbull pisze:I co myślicie o nowym MAN-ie ? :mruga:
Super nabytek. Bardzo ładny autobus. Pochodzi z Niemiec, więc na pewno jest ładnie utrzymany. No i najważniejsze. Nie jest to 20-letni staruszek. Ten autobus ma dopiero 6 lat (rocznik 2001). Zatem jest "prawie" nowy, chociażby w porównaniu z Jelczami M11... :retard:

Może tylko jedynym problemem może być fakt, że jest on dwu wejściowy. Jednakże w Skierniewicach - chociażby z racji wielkości miasta - może to nie stanowić większego problemu. Mam nadzieję, że pojazd się sprawdzi. ;)

A zatem MZK Skierniewice ubiło dobry interes. :P
KKS pisze:Ale mam pytanie, ile on ma metrów? Bo coś długawy się wydaje :P
Przecież to jest autobus 12 metrowy. :mruga:

Przemo_Dab

Post autor: Przemo_Dab » 2007-02-16, 12:39

NEO_DAB pisze:Axer? - Zapomnij... A ten MAN z PKS-u to się różni tym, że ma z przodu pojedncze drzwi. (1-0 + 1-1 + 0). Wóz ten na razie od wczoraj jezdzi na wahadle (Pyskowice - Gliwice) zresztą jak każdy nowo zakupiony wóz.



http://www.wpk.katowice.pl/photo/pksgliwice-sk5338g.jpg
Ja go ostatnio widziałem na przewozie pracowników Ceramics.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-07-20, 19:03

Gdyński 8021 przeszedł z rąk Planetobusa do rąk Ornowski Travel i stał się 7021. 8022 gdzieś znikł, a 8023 (choć to NL2x2) jeździ po Gdańsku.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-20, 19:09

Czyżby jednak naprawa Skakanki była nieopłacalna?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-07-20, 20:12

plocmaster pisze:Czyżby jednak naprawa Skakanki była nieopłacalna?
W końcu skrzynia biegów i silnik (które zostały uszkodzone) to najdroższe elementy z całego busa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-07-24, 09:52

ep40 pisze:Gdyński 8021 przeszedł z rąk Planetobusa do rąk Ornowski Travel i stał się 7021. 8022 gdzieś znikł, a 8023 (choć to NL2x2) jeździ po Gdańsku.
Dzięki, że o tym Wspomniałeś, ponieważ mnie się udało sfocić w Gdańsku jakiegoś białego MAN-a NL202. Nie miał on żadnych oznaczeń. Obsługiwał linię J. ;)

Obrazek

1. Czy to jest #8023 ?
2. Czy on wciąż należy do firmy Ornowski Travel ?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-07-24, 12:55

J-31 pisze:Czy on wciąż należy do firmy Ornowski Travel ?
On jak i 8021 i 8022 należały do Planetobusa, nie Ornowskiego do którego dopiero niedawno został przekazany 8021 (teraz 7021).
J-31 pisze:1. Czy to jest #8023 ?
On chyba jeździ na liniach zatramwajowych w Gdańsku i nadal ma barwy Gdyńskie. Poza tym 8023 to trójdrzwiowy Man. Można go poznać po tym że z tyłu ma ślad (kilka miesięcy temu jeszcze było nie zalepione) po miejscu na dyktę wielkości tej przeznaczonej na bok.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-07-24, 13:47

ep40 pisze:On chyba jeździ na liniach zatramwajowych w Gdańsku i nadal ma barwy Gdyńskie. Poza tym 8023 to trójdrzwiowy Man. Można go poznać po tym że z tyłu ma ślad (kilka miesięcy temu jeszcze było nie zalepione) po miejscu na dyktę wielkości tej przeznaczonej na bok.
Czyli ten autobus na zdjęciu, to jeszcze jakiś inny, pojazd :roll:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-08-21, 22:39

Nie wiedziałem, gdzie napisać ten post, a nie chce utworzyć nowego tematu.

Mianowicie powiedziecie mi czy istnieje taki model MANa jak NL273, bo mnie wydaje mi się, że nie, są przecież 2 tylko modele obecnie produkowane NL263 i NL283 (jeśli chodzi o pojazdy 12 metrowe).

A dlaczego się pytam czy taki model MANa istnieje ? A to dlatego, że jak już pisał użytkownik Przemo_Dab Pan H. Polaka (prywaciarz z linii KZK GOP) zakupił w lipcu 2 nowe sztuki właśnie MANa Lion`s City. Na tablice, a dokładnie na nalepce piszę, że to model NL273 i teraz powiedzcie mi czy to winna ludzi z fabryki, że podali zły model MANa czy taki rzeczywiście istnieje w ofercie ?

PS. Najśmieszniejsza w tych MANach jest naklejka informująca nas o tym, że:

Ilość miejsc stojących: 188
Ilość miejsc siedzących: 188
Ilość miejsc dla wózków inwalidzkich: 8

:rotfl:

ppln

Post autor: ppln » 2007-08-21, 22:48

Skąd wiesz, że nie zażyczyli sobie 270-konnego silnika

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-08-21, 22:54

ppln pisze:Skąd wiesz, że nie zażyczyli sobie 270-konnego silnika
No właśnie tego nie wiem, dlatego się pytam.

Wiem, że wielu MKMów dziwi właśnie taki model MANa z którym wcześniej się nie spotkali.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-21, 22:58

To powinno Cię jak i wielu innych "zaspokoić na duszy". :)

http://members.chello.at/busse-wien/technik.htm

Marcin Nader

Post autor: Marcin Nader » 2007-08-22, 12:55

Z tymże ten na tej stronie, jest gazowy. Zwykłych MANów NL273 nie było, i niby nie ma. Chociaż w Białymstoku tabliczki znamionowe twierdzą tak samo... Najprawdopodobniej jest to wina silnika, D20.

ODPOWIEDZ