[Warszawa]Tramwajem na Wilanów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
PAFAWAG

[Warszawa]Tramwajem na Wilanów

Post autor: PAFAWAG »

W temacie o odbudowie trolejbusów na warszawskim Trakcie Królewskim wspomniano w Off-Topie o planowanej budowie linii tramwajowej na Wilanów - jest już studium wykonalności, całość będzie finansowana z funduszy z Unii Europejskiej. W związku z wielkim zainteresowaniem (nie tylko moim, także moich kolegów :D ) co do budowy tej linii, zwłaszcza terminów rozpoczęcia budowy i oddania całości do eksploatacji, wysuwam zapytanie: czy ktoś może udzielić więcej informacji na jej temat :?: :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co prawda nie mam konkretnych wiadomości na ten temat, ale coś mi się wydaje, że choć jest już studium wykonalności, to jednak nie prędko zobaczymy tramwaj w Wilanowie.

Po prostu obecnie są inne potrzeby... tzn. Euro 2012. TW zamierzają w najbliższych latach zmodernizować torowiska wokół Stadionu X-lecia (Stadionu Narodowego) by móc obsłużyć zwiększone potoki pasażerskie.

Tak jak w przypadku alei Jerozolimskich, TW chcą wyremontować konkretne odcinki a jednocześnie zamówić nowy tabor (niskopodłogowy). I to wszystko miałoby być współfinansowane ze środków UE.

Słuchając ostatniego wywiadu z prezesem Karosem w TVP3, wywnioskowałem, że TW jakoś tak nie są za bardzo zainteresowane linią do Wilanowa. Pytano go o nowe linie. I Pan prezes o Wilanowie totalnie nic nie wspomniał :]

Powstaje coraz więcej kontrowersji. Pierwotne plany zakładały, że ten tramwaj (wagony wyłącznie dwukierunkowe) miałyby kursować m.in. ulicami:

- al. Sobieskiego i ul. Belwederską - na Sobieskiego jest duży szeroki pas. Natomiast Belwederska, mimo, że jest dwupasmowa, jest jednak ciasna - za ciasna. Nie ma miejsca na tramwaj. No chyba, że będzie on kursował po jezdni.

- ul. Goworka - tam również jest za ciasno. Nie ma miejsca na tramwaj, no chyba, że zajmie się po jednym pasie jezdni. Obszar jest ciasno zabudowany

- Rakowiecką (torowisko w jezdni) - ta lokalna ulica, jeszcze jest przejezdna, ale jak długo ?

- oraz tunelem pod Dw. Zachodnim.... miał być tam tunel dla tramwajów. Jednakże puszczono tam pas jezdni + wyjazd z tunelu z alei Jerozolimskich. Na tramwaj nie ma już miejsca.

Z drugiej jednak strony Wilanów coraz bardziej się rozbudowuje. Logiczne jest, że tramwaj w końcu kiedyś musi tam dojechać. Bo inaczej Wilanów zostanie sparaliżowany jednym wielkim korkiem ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Szkoda że ta inwestycja jest w tym momencie odkładana. Jestem przede wszystkim ciekaw jak Warszawa poradziłaby sobie z budową zupełnie nowego torowiska i jak rozwiązano by pewne kwestie techniczno-organizacyjne. Ale widać przyjdzie nam jeszcze poczekać...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Przy budowie osiedla Wilanów-One zostawili niezły kawałek niezabudowany - myślałem, że to pod pętlę tramwajową. Ale chyba nie... :confused:
Natomiast w gazetce osiedlowej "Mój Wilanów" wspomnieli, że pomysł doprowadzenia tramwaju na Wilanów uznali za najbardziej TRENDY :biggrin:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Jestem przede wszystkim ciekaw jak Warszawa poradziłaby sobie z budową zupełnie nowego torowiska i jak rozwiązano by pewne kwestie techniczno-organizacyjne. Ale widać przyjdzie nam jeszcze poczekać...
Tzn. o ile sama budowa to jest sprawa prosta. Mając już studium wykonalności, potrzebne by były pewnie pozwolenia, a także projekt inwestycji. Potem przetarg na budowę oraz przetarg na kupno nowego taboru.

O tyle pojawia się jednak pewne pytanie, gdzie miałby stacjonować tabor. Czy w nowej zajezdni, czy też w którejś z już istniejących zajezdni - ale znów której. Wszystkie po za może "¯oliborzem" są zamknięte zabudową bądź infrastrukturą miejską. Miejsc na rozbudowę brak.
PAFAWAG pisze:Przy budowie osiedla Wilanów-One zostawili niezły kawałek niezabudowany - myślałem, że to pod pętlę tramwajową. Ale chyba nie... :confused:
Do Wilanowa miały by dojeżdżać tramwaje dwukierunkowe, a zatem nie ma potrzeby budowy "pętli". Wystarczą perony. Tramwaj, podobnie jak pociąg po prostu zmieniałby tylko "czoło" ;)
Lopez pisze:Szkoda że ta inwestycja jest w tym momencie odkładana.
Jeśli chodzi o Wilanów, to w sumie wielkiej szkody - na razie - jeszcze nie ma. Wg. mnie o wiele pilniejszym pomysłem i projektem jest tramwaj na Tarchomin (patrząc z perspektywy Wilanowa, to jest po drugiej stronie Warszawy). ;)

Do Wilanowa, jeszcze da się dojechać, bez większych problemów kilkoma niezależnymi arteriami (Powsińska, Sobieskiego, Puławska-Wilanowska, al Niepodległości-Wilanowska, etc. ). Oczywiście z roku na rok będzie pewnie gorzej, szczególnie, gdy miasteczko w Wilanowie zostanie zasiedlone

To jednak o wiele bardziej skomplikowany dojazd mają mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów. Do centrum można dojechać tylko przez ciasną ulicę Modlińską oraz m.in. wiecznie zapchany Most Grota-Roweckiego.

To co dzieje się zarówno na Modlińskiej oraz na Moście Grota woła o pomstę do nieba. Pozostaje mi tylko współczuć mieszkańcom Tarchomina i całego tego regionu :(

... no, ale to już nie na temat. :D

Jedno jest pewne. Temat tramwaju do Wilanowa ucichł w mediach. Co ciekawe, mamy okres obietnic wyborczych. Różnych obietnic - najczęściej nawet tych nie realizowanych. A tymczasem o tramwaju do Wilanowa nawet teraz się nie mówi ... :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Budowa linii na Tarchomin uzależniona jest od powstania mostu Północnego, w sprawie której jednakże coś ostatnio się zaczęło dziać

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:A tymczasem o tramwaju do Wilanowa nawet teraz się nie mówi ...
Niedawno odbyło się zebranie Rady Osiedla i przedstawicieli Platformy Obywatelskiej. Ciekaw jestem, czy coś wspomnieli o tramwaju, bo o miasteczku Wilanów zapewne było głośno... :]
J-31 pisze:Do Wilanowa miały by dojeżdżać tramwaje dwukierunkowe, a zatem nie ma potrzeby budowy "pętli". Wystarczą perony. Tramwaj, podobnie jak pociąg po prostu zmieniałby tylko "czoło"
Czyli cosik jak końcówka Kozanów we Wrocławiu. Nieźle :cool:
Mogliby ustawić te perony w miejscu przystanku autobusowego przy dworcu Wilanów Wąsk. - obecnie poczta. Ładnie by to wyglądało (reprezentacyjnie dla Wilanowa :) ), no i byłby jakiś sentymentalny powrót do przeszłości... :razz:
J-31 pisze:Oczywiście z roku na rok będzie pewnie gorzej, szczególnie, gdy miasteczko w Wilanowie zostanie zasiedlone
Jest zasiedlane już teraz :D

Poza tym chciałbym czymś szybkim, ekologicznym i fajnym dojeżdżać do liceum, nie tylko Solarisami i Ikarusami, Jelczami..., tylko np. PES¡ ;)
Przypomnieliby sobie o tym tramwaju!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Tak jak w przypadku alei Jerozolimskich, TW chcą wyremontować konkretne odcinki a jednocześnie zamówić nowy tabor (niskopodłogowy). I to wszystko miałoby być współfinansowane ze środków UE.
Nie ze środków unijnych tylko z kredytów.
Termin realizacji tej inwestycji i innych, zawartych w planach TW zależy od podpisania umowy wieloletniej z miastem.
Lopez pisze:Szkoda że ta inwestycja jest w tym momencie odkładana.
Tego nikt nie powiedział.
J-31 pisze:Do Wilanowa miały by dojeżdżać tramwaje dwukierunkowe, a zatem nie ma potrzeby budowy "pętli". Wystarczą perony. Tramwaj, podobnie jak pociąg po prostu zmieniałby tylko "czoło"
PAFAWAG pisze:Czyli cosik jak końcówka Kozanów we Wrocławiu
W Wilanowie będzie zwykła pętla na wysokości ul. Pałacowej.
J-31 pisze:Wg. mnie o wiele pilniejszym pomysłem i projektem jest tramwaj na Tarchomin
Trzeba poczekać na przebudowę wiaduktu nad Kanałkiem ¯erańskim.
J-31 pisze:- al. Sobieskiego i ul. Belwederską - na Sobieskiego jest duży szeroki pas. Natomiast Belwederska, mimo, że jest dwupasmowa, jest jednak ciasna - za ciasna. Nie ma miejsca na tramwaj. No chyba, że będzie on kursował po jezdni.
Będzie zajęty lewy pas w każdym kierunku i przeznaczony pod tram - buspas.
W niedługim czasie napiszę coś więcej na temat tej planowanej inwestycji

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Poza tym chciałbym czymś szybkim, ekologicznym i fajnym dojeżdżać do liceum, nie tylko Solarisami i Ikarusami, Jelczami..., tylko np. PES¡
A kto by nie chciał? Też bym tak chciał dojeżdżać, do najbliższej pętli tramwajowej mam 25 kilometrów :P

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze:Też bym tak chciał dojeżdżać, do najbliższej pętli tramwajowej mam 25 kilometrów
Ja nie mam co narzekać - na zajęcia dodatkowe do centrum jeżdżę CR-em ;)
A w przyszłości CR-em i PES¡ :P Ale dojechać autobusem muszę, mogliby zrobić pętlę na lotnisku

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:W niedługim czasie napiszę coś więcej na temat tej planowanej inwestycji
To chyba jednak Warto, Abyś coś więcej napisał, dlatego, że już po Twoim poście widzę, że znów się koncepcje zmieniły. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:To chyba jednak Warto, Abyś coś więcej napisał, dlatego, że już po Twoim poście widzę, że znów się koncepcje zmieniły
Od czasu studium wykonalności nic się nie zmieniło. Jeśli chodzi o pętle to była ona planowana od początku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”