Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak najszybciej wprowadzić dużą ilość prywatnych brygad, na sztucznym podtrzymywaniu przy życiu MZA nikt nie zyska.
Jak to dobrze, że za 3 lata będzie można rozpisać przetarg na wszystko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Jak najszybciej wprowadzić dużą ilość prywatnych brygad, na sztucznym podtrzymywaniu przy życiu MZA nikt nie zyska
I tak rzeczywiście się dzieje. Czytałem wczoraj Przegubowca i ZTM dogadał się z ajentami. Udało im się "wyciągnąć" dodatkowych 9 brygad od ajentów, na liniach, na których brakowało obsady. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:I tak rzeczywiście się dzieje.
Eee tam, to co teraz to tylko doraźne działania mające zapobiec kataklizmowi komunikacyjnemu. Na to, co napisałem jeszcze dłuugo nie pozwoli opór MZA-owskiego betonu i podpisane umowy (czy co tam podpisali).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A tymczasem na dno poszedł kolejny niezatapialny jak dotąd - Janusz Bosakirski. Przyznam, że człowiek niezbyt sympatyczny. Oczyszczenie MZA trwa.

drentwy

Post autor: drentwy »

Dzisiejsza Rzeczpospolita:
Hybrydowe autobusy na Krakowskim Przedmieściu

Autobusowa spółka planuje kupić w dwa lata 60 ekologicznych pojazdów spalinowo-elektrycznych.

Autobusy hybrydowe dzięki połączeniu dwóch rodzajów napędu -spalinowego i elektrycznego - zapewniają o 20 - 40 proc. niższe zużycie paliwa i o 75 - 95 proc. mniejszą emisję spalin.

Pomysł na zakup takich pojazdów pojawił się nieoczekiwanie w Miejskich Zakładach Autobusowych. Nowy prezes tej spółki Mieczysław Magierski postanowił umieścić ekologiczny tabor w projekcie strategii rozwoju MZA.

- W przyszłym roku planujemy kupić 30 hybrydowych pojazdów, a w 2009 roku 30 kolejnych - potwierdza rzecznik MZA Adam Stawicki. -To jeden z elementów planu unowocześniania taboru, który władze spółki lada dzień przedstawią do akceptacji radzie nadzorczej i władzom miasta.

W ciągu najbliższych lat większość zakupów MZA i tak będą stanowiły klasyczne autobusy. Dlaczego? Z powodu ceny. Przegubowy autobus niskopodłogowy jeżdżący na oleju napędowym to wydatek ok. 1,2 mln zł. Na podobny pojazd o napędzie hybrydowym trzeba już wydać ok. 1,7 mln zł (koszty zakupu zwracają się dopiero później dzięki niższym kosztom eksploatacji).

Ekologiczne autobusy najprawdopodobniej będą jeździły po odnawianym właśnie Krakowskim Przedmieściu. - Hybrydowe autobusy na Trakcie Królewskim to bardzo ciekawy pomysł. Czekamy, aż MZA określi daty dostaw. Dopiero wtedy będziemy je mogli zaplanować w rozkładach - mówi Michał Dąbrowski z Zarządu Transportu Miejskiego.

Ekipa Lecha Kaczyńskiego rozważała w 2005 roku puszczenie tamtędy zasilanego baterią tramwaju, a Hanny Gronkiewicz-W Altz w tym roku - elektrycznych autobusów. Niestety, obie ekipy się rozmyśliły. Efekt -w tej chwili 400-metrowym odcinkiem między Świętokrzyską i Królewską kursują zwykłe autobusy.

Po Warszawie jeździ w godzinach szczytu ponad 1,4 tys. autobusów. Prawie 80 proc. przewozów realizuje MZA.

Konrad Majszyk
A łyżka na to - niemożliwe :retard: Najpierw miały być używki, potem gazowce, a teraz hybrydy - ciekawe co wymyślą później ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

He, he. Kolejny już pomysł, idea, nawet realne plany... o których potem zapominano. Jeszcze szybciej niż się rodziły. Po prostu wybory się zbliżają :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Magiera niech lepiej zajmie się oddychaniem, to mu wychodzi najlepiej.
MZA musi teraz wymienić ogromną ilość taboru, i po prostu nie stać ich na 1 autobus w cenie 3.

Lopez

Post autor: Lopez »

Też jakoś nie wierzę w te hybrydy. Cuda się jednak czasem zdarzają. Dużą część takiego zakupu pewnie sfinansowała by UE, więc jakieś szanse są.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ale nie w takiej ilości, bez przesady... Nawet jak na warszawskie realia uważam, że 10 sztuk byłoby sporą ilością w przypadku takiego wozu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo "gryzipiórów" o których wspomniał kol. TLG w innym temacie. Tradycyjnie w piątek (czyli dzisiaj) kupiłem sobie ¯ycie Warszawy. A w nim... na pierwszej stronie zdjęcie, ustawionych na placu zajezdni MZA R3 "Ostrobramska", Ikarusów 260.04. Artykuł nazywa się "Wozi nas złom. Czas to zmienić".

Pełny tekst Znajdziecie pod tym linkiem;)
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 14:32 przez J-31, łącznie zmieniany 4 razy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zaciekawiło mnie to zdanie:
Do 2011 roku wszystkie stare autobusy zostaną wycofane – zapowiada Adam Stawicki, rzecznik MZA.
Ciekawe, które autobusy będą dla MZA w 2011 roku stare :retard:
PS J-31, skróć link ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Będą mieli "problem", ponieważ do 2011 zdążą im się zestarzeć nawet najnowsze Solarisy :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jak już wspominałem w ShoutBox'sie: myślę, że MZA zwiąże się z Evobusem na dłużej. Niewykluczone, że te zapowiedzi mają z tym związek i zagoszczą u nas Mercedesy Conecto.

nolem

Post autor: nolem »

TLG pisze:Jak już wspominałem w ShoutBox'sie: myślę, że MZA zwiąże się z Evobusem na dłużej. Niewykluczone, że te zapowiedzi mają z tym związek i zagoszczą u nas Mercedesy Conecto.
Muszę się jak najbardziej zgodzić, choć co do stałości tego związku mam pewne wątpliwości. Jednak jestem przekonany, ża MZA zmieni swoją politykę taborową, a Mercedesów, mam wrażenie, że można będzie oczekiwać przy najbliższym przetargu...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

nolem pisze:co do stałości tego związku mam pewne wątpliwości
Autobusy wprawdzie nie są moją mocną stroną, ale powiem tak: z tego, co obserwuję, słyszę (co prawda tylko jedno ucho mam sprawne, ale za to bardzo uważne ;) ) i wiem to bardzo wiele wskazuje na to, że Evobus będzie faworytem ewentualnego przetargu. Dla Solarisa w MZA nadeszły chude lata o czym świadczy pokaźne zamówienie na Jelcze.

ppln

Post autor: ppln »

Niech się z tym Evobusem wypchają...
Doceniałem MZA Warszawa za porządne podejście do sprawy modernizacji taboru, ale mój optymizm ostudziły wybory taborowe nowego prezesa.

No ale na szczęście evobus już nie sprzedaje (pod)miejskich wysokopodłogowców :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:ale mój optymizm ostudziły wybory taborowe nowego prezesa.
A nie mówiłem, że będzie źle? :D

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:A nie mówiłem, że będzie źle?
A poza tym jeśli naprawdę tak się stanie, Solaris będzie miał następny rok z niską ilością wyprodukowanych pojazdów i mogą nawet mieć mniej niż 50% w klasie pojazdy LF 8-18m

nolem

Post autor: nolem »

TLG pisze:
nolem pisze:co do stałości tego związku mam pewne wątpliwości
Autobusy wprawdzie nie są moją mocną stroną, ale powiem tak: z tego, co obserwuję, słyszę (co prawda tylko jedno ucho mam sprawne, ale za to bardzo uważne ;) ) i wiem to bardzo wiele wskazuje na to, że Evobus będzie faworytem ewentualnego przetargu. Dla Solarisa w MZA nadeszły chude lata o czym świadczy pokaźne zamówienie na Jelcze.
Dokładnie tak. Wystarczy lepiej się przysłuchać i można naprawdę ciekawych rzeczy się dowiedzieć...
Solaris jest nieomal skreślony na najbliższy okres.
Mercedes może zacierać ręce... Nie wiem tylko na jak długo.
Scania... Tu niepewna informacja, ale w pewnych kręgach MZA tworzy się mały "klub zwolenników" tej marki.
Jedynym elementem jaki mi tu nie pasuje to zamówienia dla Jelcza, ale może dlatego, że za mało obserwowałem wtedy...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jedynym elementem jaki mi tu nie pasuje to zamówienia dla Jelcza, ale może dlatego, że za mało obserwowałem wtedy...
Tutaj słyszałem opinię, że to po prostu takie zgniłe jajo, które podrzucił świadomy swojego końca stary zarząd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”