Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:A co pierwszy raz widzisz na oczy ten wóz
ładniejszego autobusu nie widziałem
W sumie lepiej od niego się prezentuję MAN Lion`s City GXL ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak widzę autor tego zdjęcia na TWB już "ocenił" autobus. ;)

I chyba coś w tym musi być, ponieważ przed chwilą usłyszałem w RDC o testach tego Citaro i kierowca wychwalając nowy autobus, opowiedział m.in. o fotokomórce, która uniemożliwia zamknięcie drzwi jeśli w ich rejonie znajduje się pasażer. :mruga:

.... Zastanawiam się jak to będzie na linii E4, która już z definicji notuje bardzo duże potoki pasażerskie (linia przejmuje potoki z metra, a pociągi na pl. Wilsona dojeżdżają zwykle pełne), tak, że autobusy jeżdżące w godz. szczytu co 3 minuty są często zatłoczone - a ludzie jeżdżą niczym sardynki w puszce :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:linia przejmuje potoki z metr
Ale przecież nie całe, tylko potoki prasko-północne.
Sam autobus istotnie fajnie wygląda, tylko czemu nie nadaje się do Warszawy?

Kamil

Post autor: Kamil »

plocmaster pisze:tylko czemu nie nadaje się do Warszawy?
Jest za duży? :mruga:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mnie się tam bardziej podoba od lionka. Ciekawe, jak będzie wyglądał w malowaniu warszawskim :P Swoją drogą, zastanawiam się, czy gdyby nie ten cały szum w mediach, to czy pasażerowie zorientowaliby się, że ten autobus jest dłuższy :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Swoją drogą, zastanawiam się, czy gdyby nie ten cały szum w mediach, to czy pasażerowie zorientowaliby się, że ten autobus jest dłuższy
Może ktoś z pasażerów przy wsiadaniu zauważy tą czwartą oś ? :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Sam autobus istotnie fajnie wygląda, tylko czemu nie nadaje się do Warszawy?
Dobre pytanie. Sam chcę się przekonać o tym czy się nadaje, czy nie. Dzisiaj mam inne plany, ale planuję wybrać się na linię E4 jutro ;)
KKS pisze:Ciekawe, jak będzie wyglądał w malowaniu warszawskim :P
A ja się w ogóle zastanawiam, czy MZA istotnie kupi tak długie autobusy. Bo to, że Prezes coś tam nagadał "że chce", to jeszcze nie wszystko. Oni nie raz już coś tam "chcieli" :mruga:
KKS pisze:Swoją drogą, zastanawiam się, czy gdyby nie ten cały szum w mediach, to czy pasażerowie zorientowaliby się, że ten autobus jest dłuższy :P
Co prawda go jeszcze na oczy nie widziałem, ale wydaje mi się, że tak. Autobus jednak się różni od znanych warszawiakom pojazdów i mam wrażenie, że jego długość jest jednak zauważalna ;)

ppln

Post autor: ppln »

Tak prawdę mówiąc to ten przód trochę trąci tandetą...

Co do fotokomórek - normalka i da się z tym żyć. Jak dostaliście w komplecie nagłośnienie wewnętrzne to zawsze kierowca może krzyknąć.
Tylko dzwonki od drzwi są dość długie (2 sygnały i przerwa)

Haribo

Post autor: Haribo »

"Trochę" nie opłacalne jest kupować go ponieważ kosztuje zapewne około 2 mil za ta cenę ma sie prawie 2 Urbina 18

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Jak dostaliście w komplecie nagłośnienie wewnętrzne to zawsze kierowca może krzyknąć.
To jest tylko tester, zatem nie wiem - co on ma w komplecie ;)

Jak znam życie, to on może mieć full wypas, ale kierowca pewnie dostał nakaz, by się tym zbytnio ne bawić :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Haribo pisze:"Trochę" nie opłacalne jest kupować go ponieważ kosztuje zapewne około 2 mil za ta cenę ma sie prawie 2 Urbina 18
Myślę, że o wiele taniej. Niby produkcja małoseryjna i w ogóle, ale pewnie droższy niż 1,5 mln nie jest, a to niewiele więcej.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Niby produkcja małoseryjna i w ogóle, ale pewnie droższy niż 1,5 mln nie jest, a to niewiele więcej.
Podobno cena ok. 1,3 mln zł tak mówił kierowca MZA dla "Raportu Turbo".

ppln

Post autor: ppln »

Shadow238 pisze:Podobno cena ok. 1,3 mln zł tak mówił kierowca MZA dla "Raportu Turbo".
To to się bardziej opłaca od zwykłego Citaro przecież... Niewiele droższe, a nieco dłuższe.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Nie ma internetowej wersji tego artykułu z Dziennika, więc daje to w postaci linku tematu z forum Wawkom.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.ph ... 611#280611
O Capa City , jak również o planach MZA na przyszłość. :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tymczasem kierowca tegoż testowanego Mercedesa miał wczoraj spore problemy z fotokomórką. Na jednym z przystanków, tłum był tak spory, że drzwi nie dały się już zamknąć. Kierowca wezwał serwis Evobus - a ci przyjechali z laptopem i wyłączyli fotokomórki w drzwiach.

Dowiedziałem się tego wczoraj z TKW (TVP Info). Dodatkowo można było się dowiedzieć, że mieszkańcy Tarchomina specjalnie przepuszczają inne autobusy, tylko po to by przejechać się CapaCity ;)

A poniżej link do artykułu w Gazecie
:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4844530.html

Haribo

Post autor: Haribo »

Myślałem że właśnie tak będzie z tymi komórkami. W wersji dla MZA pewnie ich nie będzie

Shadow238 pisze:Podobno cena ok. 1,3 mln zł tak mówił kierowca MZA dla "Raportu Turbo".
Jeżeli tyle kosztuje to sie nawet bardzo opłaca

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Fotokomórki to nie jest wynalazek na polskie warunki ;) Tyle dobrze, że szybko zareagowali :)
Wnętrze dla tych co jeszcze nie widzieli ;)
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.net/c1442483.html

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:Tymczasem kierowca tegoż testowanego Mercedesa miał wczoraj spore problemy z fotokomórką. Na jednym z przystanków, tłum był tak spory, że drzwi nie dały się już zamknąć. Kierowca wezwał serwis Evobus - a ci przyjechali z laptopem i wyłączyli fotokomórki w drzwiach.
Jechałem kursem o 10:25 z Nowodworów, wtedy też dwa razy zadziałała fotokomórka przy trzecich drzwiach. Dopiero głos kierowcy z głośników sprawdził , że jeden chłopak odsunął się od drzwi. Wtedy drzwi się zamknęły i odjechaliśmy. Pierwszy raz było to na przystanku ćmielowska, drugi raz Expresowa. Po za tym przed odjazdem o 10:25 , Capa City nawiedziła telewizja TVN Turbo, było filmowanie autobusu, wywiad z kierowcą i pasażerami. Następnie CApa City dotarła na Plac Wilsona, stamtąd z powrotem na Nowodwory, gdzie koło 11:20 została odłączona fotokomorka. Wtedy też Capa City nawiedzila telewizja TVP Info Warszawa[ TKW]. Później nie wiem co było, bo pojechałem do domu.
Ogólnie autobus robi wrażenie, fajny efekt dają przyciemiane szyby, klimatyzacja też daje komfort podróżowania. Silnik jest bardzo mocny, najbardziej go słychać z tyłu, gdzie siedziałem. Już drugi raz Mercedes mnie pozytywnie zaskoczył[ testowiec w PKS Grodzisk i MZA i A013 Connex] i chciałbym żeby wygrał następne przetargi. Teraz czekam na Van Holla , bo chyba o ten wóz chodziło - Metrobus 25 metrowy, tylko że on nie z Holandii , tylko z Belgii, ale pewnie dziennikarz się pomylił. :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego artykułu, do którego link Znajdziecie na Wawkomie, wynika, że MZA rozkręca się na maxa - bo nie tylko przyjedzie jakiś dwuprzegubowy autobus, ale MZA zamierza również przetestować hybrydowego Solarisa i jeszcze jakiś autobus na wodór. Jeśli to prawda, to... będziemy mieli naprawdę ciekawy rok ;)

Swoją drogą, to przy okazji testów tegoż CapaCity, wyszło, że autobus jest zbyt ciężki by jeździć po niektórych miejskich wiaduktach (co pisaliście tutaj na forum, oraz na Wawkomie). Zatem, ja znów pytam, po co ostrzyć sobie zęby na jakieś "mega-jamniki", po co jakiś prezio gada dziennikarzom o jakichś "wielkich planach" MZA, skoro, te pojazdy nie mają "po czym" jeździć. Najpierw władze Warszawy powinny wyremontować sieć dróg oraz wiadukty, czyli przygotować ulice do eksploatacji tak dużego taboru, a dopiero potem je kupować - a to powinno być odpowiednio zaplanowane. Tak jak plany inwestycyjne Tramwajów Warszawskich (remontują lub budują linię, a przy okazji kupują tabor). A nie tak na zasadzie wariata "no to kupmy sobie 10 autobusów 20-metrowych" ;)

Jeśli prawdą jest, to, że MZA rzeczywiście zorganizuje przetarg na tak długie autobusy, to moja wyobraźnia podpowiada mi od razu, że zostanie popełniony błąd lat 90-tych. Gdzie kupiono nowoczesny tabor i rzucono go od tak na najbardziej obciążone linie jednocześnie nie dostosowują (czytaj: remontując) dróg. Wywalono wtedy wielką kasę, tabor się posypał, a wszyscy się potem dziwili "jak to ? przecież to były takie nowoczesne autobusy ?" :nuts:

Teraz też tak może być. :retard:
Ostatnio zmieniony 2008-01-17, 15:01 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jedno jest pewne - wszystkie mieć nie będą :P O ile będą mieć cokolwiek :retard:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”