Solaris Valetta
Faktycznie jednak Autosan wciąż ma większą sprzedaż niż Solbus. Chociaż faktycznie wydaje się, że solbusów przybywa, co jednak nie należy do tematu.
Jeśli chodzi o SV to ja również wątpię czy autobus ten będzie się sprzedawał. Zauważam taką tendencję, że polscy przewoźnicy puszczają na wiekszość tras autobusy o pół klasy niżej niżby wypadało. Np. trasa typu Kraków - Warszawa to już pole dla turystyka. A co zwykle jeździ u nas na 300-400 km? Valetta jest przeznaczona na trasy zupełnie lokalne typu Kielce-Skarżysko, tylko pytanie kto tam wyśle coś takiego?
Jeśli chodzi o SV to ja również wątpię czy autobus ten będzie się sprzedawał. Zauważam taką tendencję, że polscy przewoźnicy puszczają na wiekszość tras autobusy o pół klasy niżej niżby wypadało. Np. trasa typu Kraków - Warszawa to już pole dla turystyka. A co zwykle jeździ u nas na 300-400 km? Valetta jest przeznaczona na trasy zupełnie lokalne typu Kielce-Skarżysko, tylko pytanie kto tam wyśle coś takiego?
Jest też C9,5KKS pisze:Sorry, C10,5. Nie znam się na Solbusach
Wynika to z tego, że ma o wiele szerszą ofertę. Trzeba by było się przyjrzeć statystykom dotyczących sprzedaży odpowiadających sobie modelom choć należy pamiętać, że Solbus nie produkuje już modeli na licencji SORa.Lopez pisze:Faktycznie jednak Autosan wciąż ma większą sprzedaż niż Solbus.
Zmienia się to. Po za tym to już zależy od PKSu.Lopez pisze:Zauważam taką tendencję, że polscy przewoźnicy puszczają na wiekszość tras autobusy o pół klasy niżej niżby wypadało.
U mnie na ok 70 kilometrowej trasie z Cieszyna do Katowic jechała dzisiaj turystyczna Setra to jest dość powszechnym obrazkiem ( ogólnie autobus turystyczny ) Jak pisałem - wszystko zależy od PKSu.Lopez pisze: A co zwykle jeździ u nas na 300-400 km? ?
Poza tym bezkonkurencyjną sprawą jest H9-21 po odbudowie w Autosanie. Wymienia się prawie wszystko oprócz ramy, ew.mostów, remontuje silnik, odbudowuje nadwozie. I w ten sposób za połowę ceny i tak już taniego Trampa mamy prawie nowy autobus profesjonalnie odbudowany, lepiej zabezpieczony przed korozją dzięki plastikowemu przodowi i tyłowi. Oferta w sam raz dla PKS. Za cenę trzech-czterech takich H9 mamy jednego Solarisa, więc co się bardziej kalkuluje. Poza tym Autosana da się naprawić śrubokrętem i młotkiem co dla PKS-ów jest ważne, nie ma elektroniki, pojedzie po każdej drodze dzięki resorowemu zawieszeniu. Solaris to już nie taka prosta sprawa, już jest elektronika, naprawiać go trzeba laptopem, części droższe (i nie ma złomowanych z których można je wyciągać). Ciężko się będzie Solarisowi przebić.
Valetta
Na swojej stronie parę miesięcy temu znalazłem taki oto wpis - w mojej Księdze Gości
Przejrzałem dzisiaj zarówno TWB jak i stronę Klubu Solarisa - nigdzie nie ma nawet wzmianki o tym zakupie... I co o tym Sądzicie ? Czy ten człowiek napisał bzdurę ?Alfons, 26 grudnia 2007 roku, pisze:Ja porpszę o rysunek autobusu Solaris Valleta w barwach PKS Piła, kupili go niedawno
Też tak mi sie wydaje, to byłaby naprawdę sensacja. A tymczasem panuje cisza, aczkolwiek może PKS Piła po prostu podpisała umowę z SB&C na zakup takich autobusów i aktualnie wciąż czekająLopez pisze:Nie sądzę, żeby informacja o PKS Piła miała mieć cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. W przeciwnym razie na pewno Solaris pochwaliłby się tym sukcesem.
Mogą być do tego skłonni. Oni mają niezły misz-masz taborowyplocmaster pisze:A w ogóle PKS Piła byłby do tego skłonny, czy to raczej miłośnicy H9-tek i Mercedesów z Bundeswehry?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... =24&nr=442