Przyciski przy drzwiach
Przyciski przy drzwiach
Co myslicie o przyciskach na zewnatrz tramwaju otwierających drzwi (tzw ciepły guzik) ? IMHO jest to jest bardzo dobry pomysl gdyz nawet jak drzwi sie zamkną to możemy jeszcze próbować wsiąść ;P A tak na serio to przede wszystkim poprzez używanie CG w zimie następuję duża "oszczędność" ciepła, a także w/s drzwi nie otwierają się bez potrzeby. Bardzo fajne przyciski są w Bombardierze Ngt6
Ostatnio zmieniony 2006-11-13, 19:44 przez Hannibal, łącznie zmieniany 4 razy.
Oj tak ... Ostatnio też jechałem sobie 18. Stoje na przystanku, podjeżdża tramwaj i drzwi już nie raczył otworzyć. Myślę sobie - to dopiero październik, a już jest stosowane. Ale przyjdzie się przyzwyczaićartek pisze:I znowu będziemy widzieli ludzi pomstujących na motorniczego, że nie otworzył drzwi
A wszystko przez to, że guziki nie są stosowane przez cały rok i ludziska o tym zapominają.
Oj wczoraj jechalem 22 w Wawie i guziki sie sprawdzaly.. nie bylo problemow...
kiedyś widziałem fajna sytuację... 9 podjechala na druga pozycje na przystanku w Centrum (kierunek Goclawek). Niestety nie otworzyl dzrwi motorniczy bo czekal az 44 zjedzie z przystanku... Babka przy drzwiach pomyślala o guziku i zaczela przyciskac 'alarmowy' (tramwaj był bez guzikow)
kiedyś widziałem fajna sytuację... 9 podjechala na druga pozycje na przystanku w Centrum (kierunek Goclawek). Niestety nie otworzyl dzrwi motorniczy bo czekal az 44 zjedzie z przystanku... Babka przy drzwiach pomyślala o guziku i zaczela przyciskac 'alarmowy' (tramwaj był bez guzikow)
Hehe,dobre.Przynajmniej stosuje sie do regułyi-see pisze:Oj wczoraj jechalem 22 w Wawie i guziki sie sprawdzaly.. nie bylo problemow...
kiedyś widziałem fajna sytuację... 9 podjechala na druga pozycje na przystanku w Centrum (kierunek Goclawek). Niestety nie otworzyl dzrwi motorniczy bo czekal az 44 zjedzie z przystanku... Babka przy drzwiach pomyślala o guziku i zaczela przyciskac 'alarmowy' (tramwaj był bez guzikow)
W autobusach to tylko raz widziałem aby pasażer sam sobie musiał otwierać od zewnątrz. MIało to miejsce w autobusie Mercedesa firmy DLA ( Dolnośląskie Linie Autobosowe). A w tramwajch przynajmniej we Wrocku to reguła , że od środka jak i od zewnątzrz paseżer sam sobie otwiera ale też nie do końca bo to motorniczy decyduje od którego momentu drzwi moga się otwierać a potem zamykać. Więc nie ma tak , że jeżeli tramwaj stoi na przystanku a drzwi sa już zamknięte to sobie wejdziemy bo to i tak od motorniczego zależy. Ale w nowych Volvo 7700 we wrocławskim MPK zauważyłem nowy patent. Gdy autobus zbliża się do przystanku na żądanie to kierowca nie musisz szukać guzika aby otworzyć odp drzwi bądź wszystkie tylko naciska guzik na pulpicie i otwieraja się drzwi przy, których ktoś nacisnoł guzik na żądanie. Zamyka drzwi tym samym guzikiem. Sprytne i przyjemne dla kierowcy.
W Bombardierch Ngt6 pasazerowie sami otwierają sobie drzwi guzikiem. Motorniczy tylko czuwa nad całością. Podczas jazdy oczywiście są zablokowane by nikt od środka ich nie otworzyl. Na rurkach są umiejscowione guziki do otwarcia, a na zewnatrz wiadomio - przyciski.
Ostatnio zmieniony 2006-11-13, 19:46 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.