Autobusy Marketowe w Polsce
W Warszawie były dwa ciekawe - znane mi z moich obserwacji taborowych - przypadki. Pierwszym był MB Citaro, co prawda używany, ale jednak w bardzo dobrym stanie technicznym. Krótko kursował on w granicach dzielnicy Wola - już dawno go nie ma. A posiadał go malutka firma z Raszyna.
Drugim przypadkiem był fabrycznie nowy, chyba ex tester Evobusa, MB Conecto C. Obsługiwał on lokalne linie Bemowie, oczywiście darmowe do Carrefoura. Niedawno widziałem go na ... Targówku
Drugim przypadkiem był fabrycznie nowy, chyba ex tester Evobusa, MB Conecto C. Obsługiwał on lokalne linie Bemowie, oczywiście darmowe do Carrefoura. Niedawno widziałem go na ... Targówku
No dobra, to ja Was nieco zawrócę do tematu.
Muszę przyznać, że Tandem powoli podbiera linie marketowe. Najpierw Platan Park (chociaż to w zasadzie jest autobus dla pracowników), a teraz linia do E.Leclerca. Spodziewałem się co prawda na tej linii MB O405, ale bardziej z Warbusa lub jeszcze innej firmy.
Muszę przyznać, że Tandem powoli podbiera linie marketowe. Najpierw Platan Park (chociaż to w zasadzie jest autobus dla pracowników), a teraz linia do E.Leclerca. Spodziewałem się co prawda na tej linii MB O405, ale bardziej z Warbusa lub jeszcze innej firmy.
Chyba tak, dlatego, że - przynajmniej w Warszawie - wciąż mamy sporo linii merketowych.Lopez pisze:Ciekawe czy da się na takich liniach sensownie zarobić?
Aczkolwiek bywa z tym różnie. Dwa przykłady:
- Centrum Handlowe na ul. Grochowskiej (Praga Południe), od początku nie miało żadnej linii darmowej, kierownictwo tegoż CH wyszło z założenia, że wystarcza komunikacja miejska (jest wiele linii autobusowych i w pobliżu pętla tramwajowa)
- Centra Handlowe Carrefour zarówno w al. Jerozolimskich jak na ul. Powstańców Śląskich, również mają doskonałe połączenia publicznej komunikacji miejskiej, a mimo to zdecydowano się na darmowe linie marketowe.
Chociaż w ostatnich latach Blue City zrezygnowało z własnej komunikacji, natomiast Carrefour pozostawił sobie jedną linię (a były dwie).
I jeszcze jedna ciekawostka. Razem z Tweety_8205 pisaliśmy o nowej linii marketowej do marketu E.Leclerc z przystanku przy stacji Słodowiec.
To jest nowa linia, oni do tej pory nie potrzebowali takiej linii - mają doskonałe połączenia - komunikacja zarówno autobusowa jak i tramwajowa.
I co się właściwie zmieniło ? W komunikacji miejskiej nic (mimo remontu pętli Huta, tramwaje linii 22 i 33 nadal tam przejeżdżają). Natomiast metro się przybliżyło, pociągi dojeżdżają już na Bielany - postanowiono z tego skorzystać
Mnie w ogóle dziwi ta linia - bo kto będzie jechał metrem z Centrum specjalnie do jakiegoś marketu, gdzieś pomiędzy Bielanami a Chomiczówką. Wg. mnie ta linia powinna bardziej obsługiwać rejon Chomiczówki... no, ale coś mi się widzi, że to był raczej chwyt marketingowy, a linia... cóż nie pożyje długo.Filip7370 pisze:Mnie zdziwiło że on nie podjeżdża do samego Hipermarketu a jedynie wysadza ludzi przy aspekcie.
A propo... Jak otworzyli stację na pl. Wilsona, to Carrefour na Bemowie otworzył również podobną linię z pl. Wilsona (z metra) Centrum Handlowego na Powstańców Śląskich. Obsługiwał ją MAN NL202 i... długo ta linia nie istniała. Zrezygnowano z niej
Są wyjątkiJ-31 pisze: Gdzie kolwiekwiek byśmy się nie przyjrzeli, to "darmobusy" to pojazdy używane,
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,176630,0.html
Nic mi się nie pomyliło. Ja tego MAN-a widziałem ze dwa razy na pl. Wilsona i zbierałem się nawet, żeby się nim przejechać a nawet go sfocić... no i za długo się zbierałem - bo szybko zlikwidowali tą linięAmalio pisze:Janusz coś Ci się pomyliło, MAN z KrisTour-u jeździł jedynie na linii "Lazurowa" wiem bo wtedy jeździłem na jednorazówkach i często się nim podwowizłem żeby potem móc zrobić przesiadkę w tramwaje.
A faktycznie zupełnie o tych Solbusach zapomniałemAmalio pisze:Są wyjątki
A wracając do tej nowej linii. Obsługiwanej przez MB O405 firmy "Tandem", to udało mi się przejechać tym autobusem w zeszłym tygodniu.
Co do autobusu - to normalnie "mucha nie siada". Używany Merolek, ale jest cichy, przyjemny i nawet nie wygląda na mocno zużytego. Jazda tym autobusem, to prawdziwa przyjemność
Natomiast co do samej linii, to nie wróżę jej długiej przyszłości. Autobus, w dni powszednie kursuje co pół godziny... i nie może częściej, bo całą linię obsługuje jeden pojazd. Jechałem nim i całą trasę ze stacji Słodowiec aż do E.Leclerca, pojazd przejechał pusty. Z powrotem wsiadło kilka osób i to też przez przypadek, bo tramwaje nie kursowały z powodu awarii.
Ostatnio zmieniony 2008-05-05, 10:10 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.