Mercedes O405NE
Jeździ już od jakiegoś czasu, a od innych różni się tym, że jest pierwszym O405N2E fabrycznie wyposażonym w trzecie drzwi wskutek czego wygląda trochę inaczej z prawej strony.J-31 pisze:Hej. I jak tam wygląda sprawa najnowszego "elektro-merca" (#3015) ? Czy już jeździ? Czy jest jakiś fajniejszy - czy to tylko jeden z wielu ?
#3015
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,260089,0.html
dla porównania #3057 (O405N2E z trzecimi drzwiami dorobionymi)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,250245,0.html
Dzięki pomocy U2w miałem bardzo fajną możliwość małego przyjrzenia się gdyńskim "elektro-mercom".
Na początek najnowszy, oporowy, #3014. Patrząc na niego pomyślałem od razu, że to typowy MB O405N2... okazuje, się, że to jest ... MB O405N3. A konkretnie MB O405N3 A3. Jak już koledzy z Gdyni pisali w temacie o "65 leciu", ten pojazd został zakupiony we Francji.
Na początek to co można zobaczyć pod klapą
Zajrzyjmy jednak do środa. Pojazd ma dosyć ciekawe wnętrze. Już przebudowane przez PKT.
Jak powiedział mi U2w, w tym miejscu znajdowała się rzeźnia. Mechanicy wstawili tu jednak fotele. Poręcz na oknie pozostała...
.... również ten pojedynczy fotel został dostawiony
Patrząc na powyższe zdjęcie, Zwróćcie uwagę na ścianę po lewej stronie. Tuż przy oknach jest belka, o którą można się wygodnie oprzeć - fajna sprawa.
Skoro już jesteśmy w rzeźni, to na uwagę zwraca ta pionowa poręcz. Jest nietypowa, ale wydaje się być bardzo praktyczna
Pozostałe fotele są oryginalne i chyba będą wygodne, chociaż jak sprawdzałem, są lekko twardawe
I jeszcze fotka mechanizmu otwierania drzwi. Dzięki U2w udało mi się zajrzeć w tak nietypowe miejsca
Kabina kierowcy
Na pierwszym zdjęciu co nieco widać wejście pierwszymi drzwiami. Nie ma tam poręczy. Pytałem się U2w, czemu nie wstawili tam jakiejś barierki. U2w odpowiedział, że nie mają takiej "aluminiowej", ale to jest kwestia czasu - po prostu pasażerowie będą tam stawać i zasłaniać kierowcy widoczność. A dodatkowo nie mają się tam czego trzymać, i przy mocniejszym hamowaniu, ktoś może wypaść przez przednią szybę.
To był najnowszy #3014... a jutro ciąg dalszy "elektro-merców"
Na początek najnowszy, oporowy, #3014. Patrząc na niego pomyślałem od razu, że to typowy MB O405N2... okazuje, się, że to jest ... MB O405N3. A konkretnie MB O405N3 A3. Jak już koledzy z Gdyni pisali w temacie o "65 leciu", ten pojazd został zakupiony we Francji.
Na początek to co można zobaczyć pod klapą
Zajrzyjmy jednak do środa. Pojazd ma dosyć ciekawe wnętrze. Już przebudowane przez PKT.
Jak powiedział mi U2w, w tym miejscu znajdowała się rzeźnia. Mechanicy wstawili tu jednak fotele. Poręcz na oknie pozostała...
.... również ten pojedynczy fotel został dostawiony
Patrząc na powyższe zdjęcie, Zwróćcie uwagę na ścianę po lewej stronie. Tuż przy oknach jest belka, o którą można się wygodnie oprzeć - fajna sprawa.
Skoro już jesteśmy w rzeźni, to na uwagę zwraca ta pionowa poręcz. Jest nietypowa, ale wydaje się być bardzo praktyczna
Pozostałe fotele są oryginalne i chyba będą wygodne, chociaż jak sprawdzałem, są lekko twardawe
I jeszcze fotka mechanizmu otwierania drzwi. Dzięki U2w udało mi się zajrzeć w tak nietypowe miejsca
Kabina kierowcy
Na pierwszym zdjęciu co nieco widać wejście pierwszymi drzwiami. Nie ma tam poręczy. Pytałem się U2w, czemu nie wstawili tam jakiejś barierki. U2w odpowiedział, że nie mają takiej "aluminiowej", ale to jest kwestia czasu - po prostu pasażerowie będą tam stawać i zasłaniać kierowcy widoczność. A dodatkowo nie mają się tam czego trzymać, i przy mocniejszym hamowaniu, ktoś może wypaść przez przednią szybę.
To był najnowszy #3014... a jutro ciąg dalszy "elektro-merców"
Elektryczne? Gdyż będąc tam zapomniałem się zapytać.J-31 pisze:I jeszcze fotka mechanizmu otwierania drzwi.
A kabina rzeczywiście ciekawa, inna od standardowej oraz inna od citarowskiej z 3052 i 3013. To jest specjalna dla Francji czy gdzieś jeszcze były stosowane?
EDIT:
Oznaczenie MB stosowane dla O405N2 przeznaczonych na eksport do Francji.plocmaster pisze:Czym się ten O405N3 różni? To jest oznaczenie MB, czy PKT?
A skąd ja mam wiedzieć dlaczego? Tak mu Niemiaszki dali. Sam się trochę zdziwiłem ale sądziłem, że tak mają wozy z "nowym" pulpitem VDO i nową elektryką a zdziwiłem się jeszcze bardziej gdy podobne oznaczenie zobaczyłem właśnie w #3014. Z innych "dziwów" mogę podać coś takiego, że np. #3065 w niektórych dokumentach (oryg. niem.) widnieje jako N2. Może to tylko potwierdzać fakt, że stereotypowy podział N/N2 nie jest równoznaczny z przebiegiem linii okien.
W Gdyni, co elektromerc, to jakieś ciekawe różnice
Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ?
Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w
Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus
I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż
#3052 posiada pulpit VDO
I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator.
Ta szafa była
A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu
Pulpit #3013, oczywiście VDO
Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę.
Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super
Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ?
Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w
Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus
I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż
#3052 posiada pulpit VDO
I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator.
Ta szafa była
A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu
Pulpit #3013, oczywiście VDO
Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę.
Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super
Oczywiście (tranzystorowym). Tak jak mówiłem jest to układ uproszczony - nie wyposażony w układ odzysku energii - prod. IEL. Szkoda, że otworzyłem jeszcze klapy bocznej, gdzie mieści się przekształtnik.J-31 pisze:trolejbus o napędzie tyrystorowym
[ Dodano: 25 Wrz 2008 20:49 ]
Z (prawie) ostatniej chwili:
#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Przyszły #3012 w końcu na bazie.
W tym właśnie sensie. Kierowca może otwierać jedno skrzydło lub oba w zależności od potrzeb. Oczywiście nie chodzi tu o wariant typu klocek blokujący przednie skrzydło a normalne sterowanie z pulpitu .J-31 pisze:Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło
A to jest właśnie bonanzaJ-31 pisze:czy może poręcz po środku wejścia