Tabor DLA

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Tabor DLA

Post autor: pmaster »

Gadzie pisze:Pewnie pomyślicie, że jestem dziwny, bo to już drugi temat założony przeze mnie w kategorii przewoźnicy.
Nie, Dziwny prawie nic nie pisze, i jest moderatorem. A w ogóle to był tu już jeden taki, co jeszcze więcej ich założył.
Co do DLA — gdy raz byłem we Wrocławiu, widziałem ich Ikarusa 280.26, co stanowiło dość duży kontrast z taborem MPK… IMHO to dość dobry przewoźnik, z taborem raz lepszym, raz gorszym, jednak dążący ku lepszemu. Podobają mi się ich N4021 CNG.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Gadzie pisze:Tak więc znów to pytanie: "Co o nim sądzicie?"
Ja zapamiętam jedynie te fajne przody po remonty Ikarusów 280.26, a szczególnie fajnie wyglądającego Ikarusa 280 #228 ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

ppln pisze:nasze piękne Solarisy kupili
Solarisy to ich całkiem nowe nabytki. Nie wiedziałem, że pochodzą z Łodzi.
Nie miałem okazji nimi jechać, ale z tego co widziałem (ten którego widziałem) był raczej w dobrym stanie(przynajmniej z wyglądu). Jechał na lini 608.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Zgadzam się, że firma DLA ma bardzo dobry tabor i przede wszystkim nie psujący się.
Rzeczywiście rzadko się psują ich autobusy. Wiem, że pare miesięcy tamu spłanął jeden w Długołence (sam byłem świadkiem). Może tabor mają zajechany (jak niektórzy twierdzą), ale chyba w każdej firmie organizującej KM znajdzie się jakiś zajechany autobus.

MKM Shadow pisze:Ja zapamiętam jedynie te fajne przody po remonty Ikarusów 280.26
Tak ikarusy (te po remoncie czy po czymś, nie wiem :rotfl: ) mają fajne przody i tyły i boki. I w ogóle są fajne.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

adambol1 pisze:przede wszystkim nie psujący się.
Dobry żart, naprawdę :D

adambol1

Post autor: adambol1 »

bystrzak2000 pisze:
adambol1 pisze:przede wszystkim nie psujący się.
Dobry żart, na prawdę :D
Porównaj sobie awaryjność autobusów DLA a Meteora :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ikarus9587 pisze:Co do Neoplanów to raczej oczywiste, #803 już od dawna jest wystawiony na sprzedaż ale nikt go nie chce kupić, i mają rację, bo kto by chciał tak awaryjne wozy?
To są Neoplany N4021td CNG ?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

MKM Shadow pisze:To są Neoplany N4021td CNG ?
Tak.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

To ja odświeżę nieco temat, otóż DLA nabyło co najmniej 3 Jelcze M120M/3 Supero z PKS Grodzisk Mazowiecki.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &ticket=32
Dostały one numery 449(?) - 450, 458 i posiadają klimatyzację dla kierowcy, co jest swego rodzaju nowością w wozach DLA.

Prawdopodobnie wyjadą na drogi, gdy uruchomione zostaną nowe linie strefowe.
Ostatnio zmieniony 2007-09-27, 17:40 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

marekJG

Post autor: marekJG »

Kędzior pisze:To ja odświeżę nieco temat, otóż DLA nabyło co najmniej 3 Jelcze M120M/3 Supero z PKS Grodzisk Mazowiecki.
No to będą pierwsze grodziowe supera na Dolnym Śląsku no i pierwsze Supera w ogóle w naszym regionie. A na jakie linie strefowe DLA chcą je wysłać

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Kędzior pisze:otóż DLA nabyło co najmniej 3 Jelcze M120M/3 Supero z PKS Grodzisk Mazowiecki.
O... :shocked: zamurowało mnie, widzę że DLA inwestuje w używki :diabeł: No cóż dobrze, dobrze, niech kupują. Jakaś nowość. A czy w związku z tym zakupem będą coś kasować?
Kędzior pisze:gdy uruchomione zostaną nowe linie strefowe.
... aha, czyli nie będą kasować. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Grodziowe "Supero" w DLA. Z jednej strony gratuluję. Autobusy są w sumie w dobrym stanie ... ale z drugiej strony są one strasznie powolne. :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Jak byłem mały, zawsze bardzo się dziwiłem, co to za autobusy, te DLA, DLA kogo one jeżdżą? ;)
MKM Shadow pisze:Ja zapamiętam jedynie te fajne przody po
remonty Ikarusów 280.26, a szczególnie fajnie wyglądającego Ikarusa 280 #228
Do niedawna w ogóle nie wiedziałem, że to są Ikarusy :roll: . Natomiast nigdy nie miałem jeszcze okazji się nimi przejechać (na Biskupinie to tylko 120M/120MM1/M181M i Volvo 7000 :confused: ). Jeśli nie huczy w środku tak, jak w Ikarusach 280 MPK Wrocław, to rzeczywiście jest to bardzo duża zmiana na dobre ;) :cool:

PS.: Mój 300 post! Stałem się Kontrolerem, hura! ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Gadzie pisze:Osobiście mam nadzieję, że im przejdzie z tymi mazakami. Jeszcze tego brakowało we Wrocławiu. Oni już całkiegm pogłupieli :wall:
A co, mają ciągle kupować używane Jelcze M120? Aby DLA mogło obsługiwać linie 9xx, musi posiadać i wystawiać na te linie autobusy nie starsze niż 10 lat. (Nie dotyczy autobusów rezerwowych)

Jelcz 120M #447 jest z roku 1998, zatem będzie musiał zniknąć z końcem roku z linii 9xx.
Pozostałe pregnioty #441-446 są zaś z 2000 roku, więc i one długo nie pojeżdżą.


Czymś trzeba je zastąpić :mruga:
Jak dla mnie wybór MAZów jako pasażera, będzie możliwość przetestowania tych autobusów, a jako miłośnika - możliwość porobienia zdjęć autobusów tej jeszcze nietypowej jak na polskie warunki, marki oraz wyrobienia sobie opinii o jej wyrobach, a nie słuchania komentarzy innych, którzy zapewne ani razu autobusami tej marki nie jeździli, lub ba- nawet ich na oczy nie widzieli.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A co, mają ciągle kupować używane Jelcze M120? Aby DLA mogło obsługiwać linie 9xx, musi posiadać i wystawiać na te linie autobusy nie starsze niż 10 lat. (Nie dotyczy autobusów rezerwowych)
A długo będzie to obsługiwać? Jak nie, to niech może sobie znajdą jakieś używki, w końcu dużo chyba nie będą potrzebować.
Kędzior pisze:Jak dla mnie wybór MAZów jako pasażera, będzie możliwość przetestowania tych autobusów
90% pasażerów wali to, czy jadą autobusem po raz pierwszy, trzeci, czterdziesty dziewiąty czy 10433679
Kędzior pisze:jeszcze nietypowej jak na polskie warunki, marki
Niestety, coraz mniej

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

DLA może testować każdy autobus - to, że testują MAZ-a, nie oznacza, że już go kupili ;)

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Ale jest duże prawdopodobieństwo, że jednak go zakupią ze względu na wiek posiadanego taboru. Może załatwię go sobie na swoją linię aby zobaczyć to ten bus potrafi :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Takie małe OT - zastanawiam się kiedy ktoś wpadnie na pomysł by do NG Neoplana wykorzystać elementy z Maza...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Byłem, obfociłem, VIN spisałem, i opisuję.

Z zewnątrz prezentuje się dość ładnie, choć stylizacja nawiązująca do standardu VOV trochę go postarza.
Wnętrze - no nie jest to 100% niskopodłogowiec jak N4016td (i polski K4016td), a niskowejściowiec - w 3 drzwiach jest jeden schodek a podłoga przebiega pochyło w górę od drugiego rzędu siedzeń za środkowymi drzwiami.
Siedzenia wygodne, zaś ich układ trochę dziwny.
Zwraca uwagę brak przysłowiowych "foteli pilota" i jedno odwrócone bokiem siedzenie na przeciwko silnika.
Siedzeń bez podestów jest niewielka liczba - raptem około 4.

Wykończenie wnętrza i dobranie kolorów - dyskusyjne. Pomarańczowe poręcze + wstawki ze sklejki w kolorze buku.
Obrazek
Obrazek

Kabina kierowcy jest zamknięta i biegnie aż do pierwszych drzwi.

Autobus sprawia całkiem przyjemne wrażenie. Trochę nie pasuje mi w nim twarde zawieszenie i wolno otwierające się drzwi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”