Linia kolejowa 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba
Linia kolejowa 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba
PKP rezygnuje z połączeń z Kudową i Szklarską Porębą - powód: PLK nie stać na remont szlaków, które są w fatalnym stane. Szkoda bo to kolejne dwie jakże urokliwe i piękne linie, zlikwidowane na Dolnym Śląsku.
Szczegóły: http://ww6.tvp.pl/1687,20080819774939.strona
Szczegóły: http://ww6.tvp.pl/1687,20080819774939.strona
Z tego, co pamiętam, to tory w tamtych okolicach rzeczywiście są w fatalnym stanie, jak tam byłem, to z Wrocławia do Jeleniej pociąg jechał 4 godziny i to z taką prędkością, że na rowerze można go było wyprzedzić. Do Kudowy pociągiem nie jechałem, ale jakiś popyt na nie musiał być, skoro osobowe jeździły nawet z Poznania.
Zgadza się, pociągi osobowe jeżdżą z Poznania przez Wrocław do Kudowy Zdroju/Szklarskiej Poręby, z odczepieniem połowy składu właśnie we Wrocławiu. Co do 4 godzin z Wrocławia do Jeleniej - zgadza się, do Wałbrzycha Głównego pociag dojeżdża w 2 godz. natomiast w Wałbrzycha Głównego do Jeleniej Góry jest to 1 godzina 40 minut.KKS pisze:ale jakiś popyt na nie musiał być, skoro osobowe jeździły nawet z Poznania.
Nie mniej jednak szkoda tak pięknych tras, kolejne malownicze widoki pójdą w odstawkę jak stare zabawki na strych. Jest mi smutno, bo kolej była rzeczywiście rozwinięta w Sudetach...
Dwa tygodnie temu jechałem z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Tam nawet po modernizacji po prostu nie da się pojechać szybciej. Wracałem PKSem, jechałem zaledwie kilkanaście minut krócej, a za przejazd zapłaciłem 7,40! Jak uwalą kolej, to będzie dramat dla tych miejscowości. Wątpię, że te linie przynoszą straty.irisbus pisze:PKP rezygnuje z połączeń z Kudową i Szklarską Porębą - powód: PLK nie stać na remont szlaków, które są w fatalnym stane. Szkoda bo to kolejne dwie jakże urokliwe i piękne linie, zlikwidowane na Dolnym Śląsku.
Trochę to wygląda tak, że PKP chce wpłynąć w ten sposób na samorządy, które z kolei wpłyną na PLK (taka forma szantażu).
A co na to sejmik wojewódzki? To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd) by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec? Coś mi się to nie trzyma kupy.
Mnie też to się nie podobało, ale chyba powoli kupy się zaczyna trzymać. Mówiłem o tym kumplowi, który akurat z tego pociągu korzystał, a on się mnie spytał, od kiedy pociągi przestaną kursować. Spojrzałem więc w materiał z pierwszego postu i okazuje się, że... od 1 stycznia. Jest w końcu ustalone, że od 1 stycznia PR-ki znikają? Nawet jeśli nie, to gdyby nie chcieli robić rabanu, to by linie zlikwidowali z dnia na dzień albo na ostatnią chwilę o tym poinformowali. PR specjalnie napisało to odpowiednio wcześniej, by zdążyć jeszcze wszystko z samorządami i PLK poustalaćTLG pisze:Wątpię, że te linie przynoszą straty.
Trochę to wygląda tak, że PKP chce wpłynąć w ten sposób na samorządy, które z kolei wpłyną na PLK (taka forma szantażu).
A co na to sejmik wojewódzki? To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd) by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec? Coś mi się to nie trzyma kupy.
Jaki dramat. Od ponad 10 lat komunikacja autobusowa przejęła wszystkie potoki lokalne na tej trasie. Pociągami do Szklarskiej Poręby i Kudowy jeżdżą wyłącznie turyści z odleglejszych regionów kraju. To dla nich te pociągi jeżdżą. Gdyby nie było połączeń dalekobieżnych to woziłyby powietrze ( ot jak choćby zawieszony na szczęscie lokalny pociąg JG_Szklarska Por. w ktorym jechało w porywach do 5 osób) Codziennie dojeżdżający do pracy na podróże krajoznawcze pozwolić sobie nie mogą.TLG pisze:Wracałem PKSem, jechałem zaledwie kilkanaście minut krócej, a za przejazd zapłaciłem 7,40! Jak uwalą kolej, to będzie dramat dla tych miejscowości
Trzeba szybko dojechać do pracy i z niej wrócić. A kolej w tej kwestii nie ma nic do zaoferowania.
Oczywiście, że przynoszą. O jakim ty zysku mówisz. Przecież kolej tak jak cały transport publiczny jest dotowana. Chyba nie sądzisz, że pociągi na siebie zarabiają.TLG pisze:Wątpię, że te linie przynoszą straty.
A co ma sejmik do remontu linii kolejowej o znaczeniu państwowym (taki ma status w wykazie) Właścicielem trasy Wrocław- Jelenia Góra- Szklarska Poręba jest PKP PLK czyli państwo, ktore umywa ręce od jej modernizacji, która jest niewątpliwie konieczna. Dlaczego samorząd ma pompować pieniądze w jej utrzymanie. Sejmik ze swej strony wysłał list protestacyjny do MI. W tej chwilii samorząd dolnośląski przejmuje(ął) linie Wrocław- Sobótka- Świdnica oraz Wrocław- Trzebnica i tutaj potrzebne są duże nakłady na ich rewitalizację. Linii do Szklarskiej na razie na swoje barki nie wezmą. Ale w odleglejszych planach taka koncepcja istnieje.TLG pisze:A co na to sejmik wojewódzki?
Szynobusy kupiono na linie spalinowe, na których jeżdżą ludzie nie muchy. Te pojazdy kursują na trasach lokalnych spalinowych (JG- Bolesławiec, Kamieniec Ząbk.- Legnica etc) W planach jest przywrócenie połączeń Walbrzych- Kłodzko. Na linii do Szklarskiej Poręby jeździłyby cały czas pod drutem, nie wożąć dodatkowo nikogo.TLG pisze:To po to kupili szynobusy (bardzo wygodne skądinąd)
Kolego mylisz fakty:TLG pisze:by teraz PKP PR zlikwidowało linie, do których dopłacają ciężki szmalec?
- PKP PR nie zajmuje się liniami kolejowymi. Ich zarządzanie leży w gestii PLK (ZKL Wałbrzych) PKP PR wykonują co najwyżej przewozy na nich
- Samorząd nie dopłaca prawie nic do pociągów na tych trasach, gdyż one tam nie jeżdżą. Ruch kolejowy Kłodzko- Kudowa oraz JG- Szklarska P. został dawno zawieszony, a pociągi pospieszne które po tych szlakach kursują są dotowane przez MI oraz w przypadku Kamieńczyka (Poznań Gł- Szklarska Poręba) przez Wielkopolski UM, który po prostu go utrzymuje.
Ale to nie PLK zamyka linie, tylko PR zawiesza swoje kursy. Coś mi tu śmierdzi - w Poznaniu na przystankach MPK pojawiły się reklamy Kamieńczyka i Szczelińca. PKP rzadko reklamuje pojedyncze pociągi, więc wygląda na to, jakby PR chciały, by ktoś pomógł im w wymuszaniu na PLK remontu trasy.marekJG pisze:Kolego mylisz fakty:
- PKP PR nie zajmuje się liniami kolejowymi. Ich zarządzanie leży w gestii PLK (ZKL Wałbrzych) PKP PR wykonują co najwyżej przewozy na nich
W takim razie niech zlikwidują lokalne, a dalekobieżne zostawią.marekJG pisze:Jaki dramat. Od ponad 10 lat komunikacja autobusowa przejęła wszystkie potoki lokalne na tej trasie. Pociągami do Szklarskiej Poręby i Kudowy jeżdżą wyłącznie turyści z odleglejszych regionów kraju. To dla nich te pociągi jeżdżą. Gdyby nie było połączeń dalekobieżnych to woziłyby powietrze ( ot jak choćby zawieszony na szczęscie lokalny pociąg JG_Szklarska Por. w ktorym jechało w porywach do 5 osób) Codziennie dojeżdżający do pracy na podróże krajoznawcze pozwolić sobie nie mogą.
Na odwrót.PLK ustaliło prędkość zerową na szlaku Piechowice- Szklarska Poręba. Logicznym jest, że pociągi nie mogą po nim jeździćKKS pisze:Ale to nie PLK zamyka linie, tylko PR zawiesza swoje kursy.
Przecież napisałem wcześniej, że lokalne pociągi tam nie jeżdżą, został jedynie ruch dalekobieżny. W związku z prędkością zerową jak moga tam zostawić pociągi?KKS pisze:W takim razie niech zlikwidują lokalne, a dalekobieżne zostawią
To, że PLK chcą wymusić dotację to jest możliwe. Niewątpliwym jest natomiast katastrofalny czas przejazdu pociągami na tych górskich szlakach, który zniechęca nawet turystów do takiej podróży.
Linie nie zostaną jednak zamknięte:
http://ww6.tvp.pl/1687,20080829780984.strona
http://ww6.tvp.pl/1687,20080829780984.strona
Ale tam pięknie. Dobrze, że PKP nie zlikwiduje tych liniimisdroj pisze:Proponuję poświęcić chwilkę na obejrzeniu paru zdjęć z trasy Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra.
Ostatnio zmieniony 2008-09-03, 17:50 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdzie ja się twoim zdaniem "nadymam" Ja po prostu tutaj mieszkam i nie lubię, kiedy wypisuje się bzdury o tym jak to trasa do Szklarskiej Poręby jest rentowna i służy mieszkańcom. Po prostu starałem się wyprowadzić cię z błędu.TLG pisze:No już, nie nadymaj się tak waść jak balon, bo odfruniesz
Nie myl pojęć. Opinię powinno się formułować na podstawie faktów, a nie chcenia. Pisanie o dramacie mieszkańców, zyskownych pociągach ( jakbyś nie wiedział, że oprócz IC do wszystkich innych trzeba dopłacać) albo o tym że to PKP PR zawiesza połęczenia jest niczym innym jak ich totalną ignorancją. Nie trzeba się kolego boczyć tylko czasem posłuchać opinii innych. Dla turysty z pewnością zamknięcie takich linii byłoby pewnym utrudnieniem, lecz lokalnej społeczności jest to naprawdę obojętne.TLG pisze:To jest moja opinia i będę ją wyrażał czy Ci się to podoba czy nie.
Od grudnia br. pociągi osobowe oraz pośpieszne będą dojeżdżały tylko do stacji Piechowice. Spowodowane jest to remontem torowiska od Piechowic do Szklarskiej Poręby Górnej. Po modernizacji przejazd zmniejszy się z 1 h 05 min do 55 min, co będzie konkurencją dla PKS, który dokładnie w takim samym czasie pokonuje tę trasę.
Dziwne jest to, gdyż najpierw decyzja o likwidacji linii z powodu braku funduszy, następnie decyzja zostaje cofnięta przy nacisku władz miasta, a teraz nagle pieniądze na modernizację się znajdują.
Dziwne jest to, gdyż najpierw decyzja o likwidacji linii z powodu braku funduszy, następnie decyzja zostaje cofnięta przy nacisku władz miasta, a teraz nagle pieniądze na modernizację się znajdują.