Sanok: Znów na topie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Sanok: Znów na topie
Sanok: Znów na topie
Po upadku Zakładów Samochodowych Jelcz SA podkarpacka Fabryka Autobusów 'Autosan' SA w Sanoku po ośmiu latach przestoju znów będzie produkować miejskie autobusy. Choć nowe plany nie oznaczają na razie zwiększenia zatrudnienia, to otwierają przed firmą nowe perspektywy.
Sanocki producent należący do Grupy Zasada, decydując się na produkcję, nie będzie korzystał z gotowych wzorów Jelcza, ale jego inżynierowie sami mają od początku zaprojektować miejskie autobusy. To niełatwe zadanie, gdyż po latach przestoju konkurencja nieco odskoczyła, ale inżynierowie z Sanoka są dobrej myśli. Zapewniają, że ich autobusy będą miały wysoką wytrzymałość i niską awaryjność. Zmieniły się także normy i wymagania rynku, dlatego będą to pojazdy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z obniżoną podłogą, szerokimi drzwiami i klimatyzacją. Na taśmach sanockiego producenta powstają trzy ośmio-, dziesięcio- i trzynastometrowe prototypy autobusów. Z uwagi na dużą zagraniczną konkurencję w tym segmencie, m.in. MAN czy Solaris, ważny jest także czas. Nie bez znaczenia jest również konkurencja tanich autobusów z Azji. Dlatego już jesienią prototypy sanockich autobusów przejdą testy, odbędzie się także ich oficjalna prezentacja. Dyrekcja sanockiej spółki liczy na to, że strategia przygotowana przez Autosan oraz spółki handlowe wchodzące w skład Grupy Zasada przyczynią się do tego, iż za kilka lat 20-30 proc. rynku autobusów komunikacji miejskiej będzie w zasięgu sanockiego producenta. Sanocki Autosan, firma ze 176-letnią tradycją, jest najstarszą tego typu i jedną z większych fabryk w Polsce.
Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?id=19482&from=main
Re: Sanok: Znów na topie
Z tymże przestoju żadnego nie było...Marcin_3558 pisze: w Sanoku po ośmiu latach przestoju
To już moim zdaniem coś ciekawego. Mam nadzieję, że rzeczywiście zobaczymy coś nowego, a nie okaże się, że to kolejny raz gazeta coś pokręciła.Marcin_3558 pisze: trzynastometrowe
To należy przemilczeć...Marcin_3558 pisze:Z uwagi na dużą zagraniczną konkurencję w tym segmencie, m.in. Solaris,
Zatem będzie co oglądać w Kielcach na stoisku Autosana.Marcin_3558 pisze:Dlatego już jesienią prototypy sanockich autobusów przejdą testy, odbędzie się także ich oficjalna prezentacja.
A teraz niech zejdą na ZiemięMarcin_3558 pisze: iż za kilka lat 20-30 proc. rynku autobusów komunikacji miejskiej będzie w zasięgu sanockiego producenta.
Obawiam się, że to jednak pomyłkaAmalio pisze:To już moim zdaniem coś ciekawego. Mam nadzieję, że rzeczywiście zobaczymy coś nowego, a nie okaże się, że to kolejny raz gazeta coś pokręciła.
Ciekawe, czy zdążą je zrobić. Było by fajnie. Póki co na pewno zobaczysz miejską... WetlineAmalio pisze:Zatem będzie co oglądać w Kielcach na stoisku Autosana.
http://historia.autosan.pl/historia/200.jpgAmalio pisze:Wetlina
A tak w ogóle to polecam stronę:
http://historia.autosan.pl/index.html
Pozdrawiam
No i coSkoda 16T pisze:
http://historia.autosan.pl/historia/200.jpg
A tak <b>w ogóle</b> to polecam stronę:
http://historia.autosan.pl/index.html
Pozdrawiam
Zdjęcia miejskiej Wetliny, tylko zły link chyba dał:Amalio pisze:No i co
http://historia.autosan.pl/historia/423.jpg
http://historia.autosan.pl/historia/424.jpg
Wygląda tak sobie
Według mnie powinny to być jednak konstrukcje w pełni LF. Doświadczenia jelcza pokazały, że różnica w cenie między gniotem a np. konkurencyjnymi solarkami wcale nie były duże. Przy tym jednak brak niskiej podłogi na całej długości pojazdu eliminował jelcza na starcie z wielu przetargów.ppln pisze: I że jeśli nie będą w pełni niskopodłogowe, z tyłu nie będzie podłogi wyższej niż w Ikarusie.
Tymi informacjami jestem zaskoczony o tyle, że prawdopodobnie nie uda się pokazać całej gamy Euroliderów, a oni tymczasem zajmują się miejskimi. Mam nadzieję, że nie są to gazetowe bzdury i Autosan naprawdę zrobi mega niespodziankę na nadchodzących Transexpo. Niewaidomo jak ma wyglądać nowy design tych pojazdów, ale nie spodziewałbym się jakichś zasadniczych zupełnie nowych koncepcji. Myśle, że inżynierowie będą czerpali wszystkie rozwiązania ze Stokrotki, która bądź co bądź nie dostała od PA szansy na zaistnienie na rynku, a jakość montażu przewyższała Vecto.
Stokrotka to była zupełnie inna epoka. Czegoś takiego nie ma co się spodziewać.
Wiadomo jednak, że w Autosanie i Jelczu królowała metoda "małych kroczków" - a to zmiana ściany czołowej, a to inne lusterka, reflektory itp. Na pewno więc to co pokaże fabryka z Sanoka będzie w jakimś sensie dopiero początkiem długiej drogi do produktu docelowego.
Wiadomo jednak, że w Autosanie i Jelczu królowała metoda "małych kroczków" - a to zmiana ściany czołowej, a to inne lusterka, reflektory itp. Na pewno więc to co pokaże fabryka z Sanoka będzie w jakimś sensie dopiero początkiem długiej drogi do produktu docelowego.