MZK Jelenia Góra

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MZK Jelenia Góra

Post autor: Marcin_558 »

Oto ich ostatnie zakupy :

MAN NM223 o numerze taborowym #771 :
http://img507.imageshack.us/img507/328/771oq3.jpg
(następny midiMan w drodze)

ex testowa Kapena Urby #772 :
http://img501.imageshack.us/img501/9787/7722hx3.jpg

piotrkam89

Post autor: piotrkam89 »

Manik ładny ale ta Kapena ....?

Kamil

Post autor: Kamil »

Co Kapena? Moim zdaniem jest ładniejsza od Thesi City.

marekJG

Post autor: marekJG »

Koledzy, ale nie dublujmy tematów. Te zdjęcia (zresztą mojego autorstwa :D ) już na forum zostały zalinkowane w moim ostatnim poście w dziale przetargi topics43/jelenia-gora-kolejny-przetarg- ... 157,30.htm. Więc proponuje przenisienie tej dyskusji w odpowiednie miejsce

Co Kapena? Moim zdaniem jest ładniejsza od Thesi City.
Ładniejsza, ale i znacznie lepiej wykonana. Na razie kierowcy i mechanicy są z niej zadowoleni. Codziennie obsługuje linię "18". Zobaczymy jak będzie później

Awatar użytkownika
lublin 42
Posty: 72
Rejestracja: 2007-09-27, 08:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lublin 42 »

Ostatnio byłem w Jeleniej Górze i oczywiście kremowo czerwona M11 śmigała na czwórce,a kapena na 18
Ikarus ciągle na zajezdni,
a jak byłem w Przesiece na pętli-to nie widziałem autobusu,bo odjechał.
W Jagniątkowie i na Os. XX lecia widziałem:
15 o numerze 690,6-Volvo,oraz Zjazd Do Zajezdni(też Volvo)

marekJG

Post autor: marekJG »

Warto podsumować kończący się rok 2008 w jeleniogórskiej komunikacji miejskiej. Rok 2008 był kolejnym z rzędu w którym do MZK dotarły nowe pojazdy (używane) MZK wzbogaciło się o 5 pojazdów:
- Kapena Urby (2005) objeżdżająca swego czasu Polskę jako tester http://www.phototrans.eu/14,266534,0.html
- Man NM223 ( 1998) http://www.phototrans.eu/14,266298,0.html
- 2 Many NM222 (1996) http://www.phototrans.eu/14,280220,0.html
http://www.phototrans.eu/14,274056,0.html
- Man SG242 (1988) http://www.phototrans.eu/14,251270,0.html
- oraz Kutsenits City najnowszy nabytek, pierwszy autobus mini w taborze przewoźnika mający silnik z tyłu http://www.phototrans.eu/14,286489,0.html
Powyższe zakupy to nadal kropla w morzu potrzeb. Do natychmiastowej wymiany kwalifikuje się wciąż blisko 40 szt autobusów. Niestety proces ten nie nastąpi zbyt szybko. W przyszłym roku MZK zakupi jedynie 5 używanych autobusów. Może w 2010 r. pojawią się nowe. Kwota przeznaczana na zakupy autobusów nadal jest śmiesznie niska (jedynie 1 000000 PLN) co raczej nie skłania do optymizmu.
Ale są też inne dobre wiadomości. Po raz pierwszy od 7 lat wzrosła liczba pasażerów korzystających z transportu publicznego w Jeleniej Górze. To chyba jedyny przewoźnik na Dolnym Śląsku, któremu przybyło klientów. Powstała nowa linia autobusowa "33'' kursująca po pozbawionych komunikacji wsiach gminy Mysłakowice, przedłużono część kursów linii ''3'' do Bukowca, pojawiło się więcej kursów na mniej obleganych liniach, co ważne utworzonych bez cięć kosztem innych. Nadal jest wiele do zrobienia. Ale tak dobrego roku nie było już od wielu lat.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

marekJG pisze:Nadal jest wiele do zrobienia. Ale tak dobrego roku nie było już od wielu lat.
Może tegoroczne zmiany są zapowiedzią większych, na przyszły rok ? ;)

marekJG

Post autor: marekJG »

Może tegoroczne zmiany są zapowiedzią większych, na przyszły rok ?
Miejmy nadzieję. MZK zostaje przekształcone w spółkę z.o.o. W związku z tym wejdzie w tarsy podmiejskie dotąb obsługiwane przez PKS i busiarzy. Ma pojawić się nowa linia autobusowa z JG do kowar, a także uruchomiona zostanie komunikacja miejska w Kowarach.

luuk22

Post autor: luuk22 »

W sumie to dobrze że zakupowane są nowe autobusy ale dlaczego cały czas mini lub midi wg mnie potrzebna jest wymiana Jelczy M11 a także przydałyby się przynajmniej ze 2 szt pzregubowców.

marekJG

Post autor: marekJG »

luuk22 pisze:W sumie to dobrze że zakupowane są nowe autobusy ale dlaczego cały czas mini lub midi

Tabor Midi i Mini kupowany jest po to, aby zmniejszyć koszty prowadzenia linii komunkacyjnych o mniejszym natężeniu. Skończyły się czasy, że na każdej linii pasażerów jest tyle, że autobusy 12M to standard. Przypomnę, że dzięki zakupowi Salusów, Manów, Mercedesów czy Kutsenitsa poprawiła się częstotliwość jazdy na mniej obleganych liniach (25, 18 nowoutworzona 33) Efekty w postaci polepszenia jakości zbiorkomu zostały więc osiągnięte.

luuk22 pisze:wg mnie potrzebna jest wymiana Jelczy M11
Oczywiście, w tym roku powinny być kupowane już autobusy 12M, ale szybkiej wymiany MIGów nie ma co się spodziewać. Rocznie bedzie kupowanych 6 pojazdów i to używanych. Nietrudno sobie policzyć ile jeszcze trzeba będzie czekać na ich zniknięcie z ulic.

a także przydałyby się przynajmniej ze 2 szt pzregubowców.
Temat wałkowany pod zdjęciami z JG na TWB. Nie widzę żadnego uzasadnienia kupowania przegubowców. Tłoki w autobusach są duże w godzinach szczytu, ale nie osiągają one takich rozmiarów, żeby nagle na ulice muasiały wyjechać dodatkowe przeguby. Mamy w tej chwilii 9 szt trzyosiówek oraz 3 szt przegubowców. Są one rozplanowane tak, aby obsługiwały główne ciągi komunikacyjne miasta i kursy szczytowe. Poza szczytem autobusy są podmieniane ze względu na zmniejszone obłożenie. Na jakich potrzebne są twoim zdaniem kolejne przegubowce. Bo jakoś nic mi nie przychodzi na myśl.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Może chodziło o wymianę Ikarów?

luuk22

Post autor: luuk22 »

Znaczy że w tym roku planowany jest zakup 6 szt. autobusów używanych , wg. mnie będą to 1 szt. autobusu klasy MINI zapewne MZK będzie chciał usunąć Autosana H6 #706, 1 szt.autobusu klasy MIDI -jest ich juz w MZK 9 szt. wiec zapewne będą chcieli dojechać do 10 szt. w sumie to ostatnio te autobusy sa dobrze wykorzystywane w naszej zajezdni, 3 szt. autobusów klasy MAXI w końcu bardzo potrzebna jest natychmiastowa wymiana Jelczy M11 a mamy ich w MZK aż 25 szt. no i wydaje mi się że szarpną sie na zakup kolejnego pzregubowca wydaje mi się ze w tym roku usuną jednego z dwóch ostatnich Ikarusów a wg mnie będzie to #697 wszystko się niebawem okaże.

marekJG

Post autor: marekJG »

MZK ogłosiło prztarg na kolejne autobusy używane. W tym roku przyjdzie kolejne 5 szt. pojazdów. O dziwo, nie będzie autobusów 12M, co uważam za bardzo złą informację, gdyż w końcu trzeba będzie przestać modernizować M11. Tak więc MZK planuje zakupić:

MINI - 2 szt. ( nie starsze niż 2002r.) Prawdopodobnie zastąpią 2 wysłużone Melony
MIDI - 2 szt. ( nie starsze niż 1998) Spodziewam się kolejnych Manów bądż co bądź bardzo przyzwoitych pojazdów.
MEGA- 1 szt ( nie starszy niż 1998) Prawdpopodobnie Man, który zastąpi jednego z wysłużonych Ikarusów.

Swoją drogą nie wiem dlaczego uparli się tak na te minibusy, ale podejrzewam, że autobusy te po prostu będą zarabiały obsługując komercyjne linie podmiejskie, które w tym roku będą uruchamiane.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

http://www.phototrans.eu/14,328966,4.html
Przyjechały dwa mercedesy identyczne jak #774
Biorąc p[od uwagę, że komentarze pod zdjęciami z JG są "autentyczne" można pogratulować kolejnych Kutsenitsów ;)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

9507 pisze:
Przyjechały dwa mercedesy identyczne jak #774
Biorąc p[od uwagę, że komentarze pod zdjęciami z JG są "autentyczne" można pogratulować kolejnych Kutsenitsów ;)
:retard: Do bolca podobno też to kupili, tyle, że w automacie. Teraz podobno pojechały do SB&C na malowanie :confused:
Nie wiem, czy jest tu za co gratulować :D

marekJG

Post autor: marekJG »

Prawdziwa rewolucja szykuje się wkrótce w jeleniogórskiej komunikacji miejskiej. Za opracowanie rozkładów jazdy wzięli się "spece" z magistratu. Efekt- likwidacja kilku linii autobusowych, cięcia kursów na pozostałych, dwie nowe linie : jedna pospieszna i jedna zwykła. Projekt zmian, które mają oficjalnie służyć pasażerom a w rzeczywistości znacząco obniżyć koszty funkjonowania zbiorkomu opublikowały Nowiny Jeleniogórskie. Oto szczegóły:
:arrow: Likwidacja czeka linie: 14,17,23,26,27
:arrow: "1"- likwidacja 8 par kursów w dni robocze i 6 par w wolne
:arrow: "2"- likwidacja 6 par kursów w dni robocze i 8 par w wolne
:arrow: "3"- zmiana trasy. Poza kilkoma kursami w relacji Karola Miarki- Mysłakowice ( poranne i popołudniowe dowożące do szkół "Budowlanka" i "Mechanik"), autobusy zakończą trasę na Dworcu PKP. Tutaj będzie można się przesiąć na linie jadące z Dworca w pozostałych kierunkach.
:arrow: "4"- zmiana trasy. Linia ta zakończy swój bieg na pętli "Apteka Pod Koroną". Tym samym jej trasa ma być niemal identyczna z "18"
:arrow: "6" i "7"- stanowiące kręgosłup komunikacyjny miasta linie mają być skorelowane na węzłach przesiadkowych z pozostałymi liniami i wzmocnione dodatkowymi brygadami w okresie szczytu komunikacyjnego.
:arrow: "9"- trzecia najważniejsza obok dwu wyżej wymienionych linii trasa w mieście zostanie skrócona do pierwszego przystanku w Jeleniej Górze czyli pętli na Sobieszowie. To efekt żądań miasta Piechowice, które chce obniżyć koszty prowadzenia komunikacji dla swoich mieszkańców. Z Sobieszowa do centrum pasażerowie przesiądą się na "7"
:arrow: "10"- zmiana trasy. Autobus od przystanku "Ogińskiego- Rondo", pojedzie Złotniczą i Wojska Pl bezpośrednio na Dworzec, omijając ulice, Drzymały, Osiedle Robotnicze, Podwale, Bankowa. Ma to skłonić pasażerów, aby przesiadali się na "Rondzie" do innych autobusów. W ten sposób uda się zaoszczędzić sporo wozokilometrów.
:arrow: "12"- skrócenie trasy wyłącznie do odcinka Kiepury- Sudecka cmentarz, czyli wyeliminowanie kursów do Kampusu KK na Podchorążych. Ponadto likwidacja 12 par kursów DR i 5 par w DW
:arrow: "15"- Likwidacja 3 par kursów w DW
:arrow: 16"- całkowita zmiana trasy. Autobus pojedzie : Wiejska- Moniuszki- SP11- Sygietyńskiego, Małcużyńskiego, Kiepury, Grunwaldzka, Podchorążych. czyli ma stanwoić swoisty substytut dla zlikwidowanych kursów "12" a także mieszkańców Zabobrza i udających się na Podchorążych.
:arrow: "25"- linia stanie się szczytową, wszystkie pozostałe kursy na odstrzał.
:arrow: "33"- całkowita zmiana trasy: Łomnica Szkoła, Łomnicka, Kozia, W. pola, Różyckiego, Jana Pawła II, Dworzec PKS. MZK wycofuje się więc z obsługi Strużnicy, Karpnik oraz Dąbrowicy, a "33" czyni substyt kursów zlikwidowanej linii "20"
pojawią się dwie nowe linie:
:arrow: Pospieszna (prawdopodobnie "A") na trasie Kiepury- Sobieszów
:arrow: zwykła: Osiedle XXLecia, Staszica, Rataja, Sobieszowska, Lubańska trasa czeska, Spółdzielcza, Karola Miarki, Powstańców Wielkopolskich, Wolności, Wojska Polskiego, Dworzec PKP. To chyba największa niewiadoma. Z jednej strony to ukłon w stronę mieszkańców Zatorza, którzy do tej pory mieli daleko do przystanku, a drugiej próba połączenia Cieplic z z dzielnicą przemysłową , szybkim połączeniem.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

A jak oceniasz te zmiany?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

MZK przewozi ludzi gratami. Nowe autobusy w 2011 roku

Do wymiany nadaje się 25 z 89 pojazdów ze „stajni” Miejskiego Zakładu Komunikacji. Dzień bezawaryjny u przewoźnika to rzadkość. Z końcem sierpnia zakład kupił dwa używane MAN – y w wersji maxi. Kolejny z nich przyjedzie w październiku. Cena to 24 tys. zł za sztukę. Zakup pięciu fabrycznie nowych autobusów planowany jest na przyszły rok.

Nowo zakupione autobusy to 15 metrowe, niskopodłogowe MAN – y z platformą i przyciskami dla osób niepełnosprawnych. Nie mają one klimatyzacji, ale są wygodne, estetyczne i w zimie cieplejsze. – Nie będą się psuły tak często, jak te, które obecnie zastąpiły – na to liczą mechanicy i kierowcy z MZK.

W przyszłym roku spółka liczy natomiast na zakup kolejnych pięciu, tym razem nowiutkich pojazdów. W minionym roku MZK złożył wniosek o dofinansowanie tego zakupu kasa unijną w kwocie 4 mln 453 tys. zł. Wniosek jest już po pozytywnej ocenie formalnej, teraz czeka na ocenę merytoryczną.

- Wierzymy, że te pieniądze uda nam się pozyskać. Robimy wszystko by naszym pasażerom jeździło się wygodnie i bezpiecznie, ale często jesteśmy ograniczeni finansowo. To, jakie autobusy zostaną zakupione w przyszłym roku i z jakim wyposażeniem, będzie zależało również od pieniędzy, którymi będziemy dysponować – mówi Wojciech Mierzwiński, kierownik zajezdni MZK w Jeleniej Górze.

Szef zajezdni nie ukrywa, że wymiana taboru jest niezbędna i to w jak najszybszym czasie. Mówi, że obecnie na wymianę na cito czeka 25 autobusów. Jak się dowiedzieliśmy bezawaryjny dzień w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym to rzadkość. Wyeksploatowane autobusy, które dzięki wysiłkom mechaników „jakoś tam” jeżdżą, często trafiają na warsztat, a w trasę wyjeżdżają pojazdy zastępcze.

Przewoźnik wciąż czeka na zapowiadane zmiany w rozkładzie jazdy i taryfie opłat. Ostatnio sprzeciw do uchwały rady miasta zgłosił wojewoda. Poprawki mają być przegłosowane na jednej z najbliższych sesji rady miasta. Załoga wciąż obawia się, że przed MZK droga pod górkę. Mówi się o zwolnieniach i drastycznych ograniczeniach w kursowaniu autobusów. Na ile te informacje się potwierdzą, pokaże przyszłość.
http://www.jelonka.com/news,single,init,article,29753

Jeśli te MANy są faktycznie 15 metrowe, to MZK kupiło ciekawe pojazdy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pewnie MZK kupiło NL 313-15 ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Nie, błąd redakcji, chodzi o zwykłe 12 metrowe MANy zakupione przez MZK w tym roku w ilości sztuk trzech ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”