Sanok: Znów na topie
Tyle, że w przypadku Lidera zmiany były za każdym razem bardziej kosmetyczne. W Euro trzeba by było zmienić naprawdę sporo...bystrzak2000 pisze:"Stary" Lider potrzebował co najmniej 10 lat, żeby przybrał obecny wygląd. Należy się spodziewać, że Erolider również będzie ewoluował, miejmy nadzieję, że na lepsze
Na zdjęciach z Transexpo prezentuje się nieco lepiej niż na tym pierwszym, któe widzieliśmy. Na pewno jednak jest to poniżej oczekiwań i szumnych zapowiedzi.bystrzak2000 pisze:"Stary" Lider potrzebował co najmniej 10 lat, żeby przybrał obecny wygląd. Należy się spodziewać, że Erolider również będzie ewoluował, miejmy nadzieję, że na lepsze
Co do modyfikowania pojazdów - to jednak jest poważny błąd Autosana, którym sam sobie utrudnia wyrobienie pewnej marki. Autosany powinny być IMO rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, a wystarczy przywołać takie przykłady jak: Volvo, Mercedes, a przede wszystkim Solaris...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
No chyba nie. Autosan w tej chwili stara się na "gwałt" zapełnić miejsce na rynku po Jelczu. W tej chwili to są to konstrukcje "z konieczności" a nie wynik jakiegoś większego programu projektowego. Być może w najbliższym czasie poznamy jeszcze jakichś Jelczowych sukcesorów, ale nie sądzę, że będzie to wynik programowego działania.ŁK-MZK pisze: Ciekawe czy niektóre wytwory z Jelcza znów ujrzymy w zmienionej nazwie pod szyldem Autosana.
Posty przeniesione z tematu: "Autosan A0808MN Sancity". Mod. J-31
Myślę, że pierwszym krokiem Autosana może być Lider LE. Jakby się Szwedzi o nim dowiedzieli, to Autosan może odnieść sukces a może i w Polsce coś sprzedadzą.
PS. Proszę powyższe dwa posty przenieść do tego tematu: topics10/sanok-znow-na-topie-vt4746.htm
PS. Proszę powyższe dwa posty przenieść do tego tematu: topics10/sanok-znow-na-topie-vt4746.htm
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Sancity vel. Libero jest tymczasowo w ofercie AutosanaTRANSEXPO 2008: Rewolucyjne zmiany w Autosanie
O nowej filozofii produkcji autobusów i o premierowych modelach pokazanych w Kielcach rozmawiamy z Wiesławem Wyżyckim, prezesem firmy Autosan S.A.
W tym roku Autosan zaimponował szerokimi zmianami. Wprowadzenie zupełnie nowego autobusu międzymiastowego, który wyznacza nowy kierunek rozwoju firmy;rozpoczęcie zabudowywania minibusów;wejście w segment miejski i opracowywanie nowej generacji niskowejściowych i niskopodłogowych autobusów to całkiem sporo jak na jeden rok. O tych wszystkich zmianach rozmawialiśmy podczas targów z Wiesławem Wyżyckim, prezesem firmy Autosan S.A.
Wiesław Wyżycki - prezes Autosan S.A.
InfoBus.pl: Jak po wprowadzeń tylu nowych modli będzie wyglądał system produkcyjny Autosana?
Wiesław Wyżycki, prezes Autosan S.A.: Przede wszystkim zostanie on znacząco uproszczony, co pozwoli nam ograniczyć koszty. Po restrukturyzacji w naszej autobusowej ofercie będziemy mieli trzy linie produkcyjne: pierwsza z nich będzie bazowała na integralnym autobusie międzymiastowym Eurolider, który zadebiutował w tym roku na targach w Kielcach;druga linia będzie produkowała również integralne autobusy miejskie z rodziny Sancity –czyli obecnie jest to model A-08M Sunnity długości 8,5 m;i trzecia linia, gdzie będą powstawały autobusy klasy mini na obcych podwoziach –obecnie jest to rodzina autobusów Wetlina, która zastąpiła serię Solina. Występuje ona w trzech wersjach: miejskiej –prezentowanej w tym roku na targach w Kielcach, turystycznej –pokazywanej w zeszłym roku jako premiera TRANSEXPO 2007 i międzymiastowej. Uzupełnieniem tutaj naszej oferty jest zabudowa Mercedes-Benz Sprinter.
InfoBus.pl: Najważniejszym punktem tegorocznej prezentacji w Kiecach był premierowy model A12-13C Eurolider o długości 13,2 m, który również został wyróżniony przez komisję konkursową Targów Kielce.
Premiera Eurolidera to rzeczywiście bardzo ważny moment w historii naszej firmy. W Kielcach pokazaliśmy premierowy autobus, który jest początkiem zupełnie nowej generacji autobusów międzymiastowych Autosana. Bazuje on na konstrukcji modułowej, która może występować w trzech zakresach długości: 10,5, 12,3 i 13,2 m. Dodatkowo zbudujemy w przyszłości wersją niskowejściową, dostosowaną do potrzeb komunikacji podmiejskiej i lokalnej. Powstanie ona z myślą o rynkach zagranicznych, gdyż jak na razie polscy klienci nie zgłaszają większego zainteresowania tego typu konstrukcjami. W naszej strategii przewidujemy produkcję Eurolidera w dwóch wersjach wysokości –podstawową i podwyższoną do 3,5 m z przeznaczeniem do obsługi dłuższych tras. Nie będzie to jednak prawdziwy autobus turystyczny, gdyż nie mamy aspiracji wchodzić w ten segment rynku. To nie jest domena Autosana. Chcemy się skupić na wytwarzaniu autobusów, które służą do ciężkiej, codziennej pracy i na tym znamy się najlepiej. Zmiany w międzymiastowej ofercie zaczynamy wprowadzać już teraz, tak aby do końca 2009 r. wycofać poprzednią generację pojazdów A10.
InfoBus.pl: Przejdźmy teraz do miejskiej oferty, która będzie teraz domeną Autosana w ramach Polskich Autobusów…
W tym roku w Kielcach pokazujemy dwa miejskie modele: Wetlina-City na podwoziu Mercedes-Benz Vario z obniżonym wejściem na zwisie tylnym oraz integralny, niskowejściowy Sancity 8 o długości 8,5 metra. Pierwszy z nich będzie produkowany na linii zabudowującej pojazdy na obcych podwoziach. Natomiast Sancity 8 zostanie w naszej ofercie do momentu wejścia zupełnie nowej generacji autobusów miejskiej, opracowanej od początku do końca przez zewnętrzne biura projektowe. Jedna firma opracowywała design, a druga –projekt techniczny. Produkcja zostanie zapoczątkowana od niskowejściowego modelu Sancity 12, który wyjedzie na pierwsza badania już wiosną 2009 r. Pod względem stylistycznym będzie on się różnił od rodziny Eurolider, natomiast w obu tych seriach zastosujemy podobne komponenty. Ta unifikacja pozwoli nam oraz klientowi zaoszczędzić dodatkowych kosztów. Kolejne wersje Sancity będą bazowały na konstrukcji niskopodłogowej, napędach gazowych, a w ciągu najbliższych trzech lat powinniśmy dojść do wersji przegubowej, 18-metrowej. W układzie napędowym nowych autobusów miejskich przewidujemy zastosowanie silników Cummins.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=21103
Tylko kto to kupi Polaków sami eliminują, Czesi mają Crossway'a, a Niemcy zwyczajnie nie dadzą sobie tego wcisnąć. Wyjdzie znów na to, że te rynki zagraniczne, to Szwecja...
Dodatkowo zbudujemy w przyszłości wersją niskowejściową, dostosowaną do potrzeb komunikacji podmiejskiej i lokalnej. Powstanie ona z myślą o rynkach zagranicznych, gdyż jak na razie polscy klienci nie zgłaszają większego zainteresowania tego typu konstrukcjami.
Uściślijmy. Nigdy takie Autosany się nie sprzedawały...Nie będzie to jednak prawdziwy autobus turystyczny, gdyż nie mamy aspiracji wchodzić w ten segment rynku.
Hmm czyli jak Najpierw niskowejściowe Sancity 12, a potem niskopodłogoweProdukcja zostanie zapoczątkowana od niskowejściowego modelu Sancity 12... Kolejne wersje Sancity będą bazowały na konstrukcji niskopodłogowej
I bardzo dobrze, że taki model będzie oferowany. Chętnych jest sporo...Uzupełnieniem tutaj naszej oferty jest zabudowa Mercedes-Benz Sprinter.
Ja myślę, że sama nazwa - chociaż z marketingowego punktu widzenia ważna - jest tak naprawdę mało istotna. Ważne by powstał produkt, który będzie mógł konkurować z pojazdami innych producentów. Pod względem ceny i jakościLopez pisze:Tylko ta nazwa dla serii autobusów miejskich... Nie dałoby się czegoś lepszego wymyślić?
Co by nie gadać, dobrze by było, gdyby lista wad nie przeważyła i przysłoniła zalet :smile2:
IFS Design? To może być każdy designer: IFS, N-cart, Energocontrol Engeneering. Dosłownie każdy. Jestem ogromnie ciekawy tej generacji autobusów, nie tylko z powodu moich designerskich zainteresowań.Lopez pisze:Ciekawe co to za zewnętrzna firma zaprojektuje Sancity? Nasuwa mi się pewne biuro z Berlina...