FPS 118N -"Puma"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Co sądzisz o nowym tramwaju z FPS?

Jest to niewątpliwie rewolucja na rynku!
12
19%
"Ceglorz" zostawił konkurencję lata świetlne w tyle!
8
13%
Ta nowa jakość, ech, nie mogę się wręcz doczekać, kiedy się tym przejadę!
28
44%
Aż brak mi słów, tylko piać z zachwytu!
16
25%
 
Liczba głosów: 64

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak myślałem, że ma warszawskie sterowniki. Kasowniki oczywiście zmienili, bo w Poznaniu są zupełnie inne - teraz są te nowe R&G, które we wszystkich nowo zakupionych i wyremontowanych tramwajach i autobusach montują.
J-31 pisze:to tą zapowiedź można usłyszec nawet więcej niż dwa razy
Zauważyłem :P Na Wrocławskiej motorniczy nie mógł ruszyć z przystanku (nie wiem, dlaczego), więc wpuścił potem jakiegoś pasażera i było słychać zapowiedź po raz drugi. Aha - i wizualnie prezentuje się dobrze tylko od strony drzwi ;)

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 »

z zewnątrz wygląda ładnie, w środku też ni najgorzej, tylko te wąskie przejścia... jedzie się w miarę dobrze, ale to przy kabinie motorniczego

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja jechałem przy kabinie motorniczego i wcale nie jechało się w miarę dobrze.

ppln

Post autor: ppln »

A ten system BUSE nie gubi się gdy na jednym przystanku drzwi otworzą się kilkukrotnie? I jeśli nie to znaczy, że prawdopodobnie ma jakiś moduł do mierzenia odległości (jak moduł drogi/GPS w R&G), nie lepiej by było żeby zapowiedzi były odgrywane 10m przed/za przystankiem?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ten system BUSE nie gubi się gdy na jednym przystanku drzwi otworzą się kilkukrotnie? I jeśli nie to znaczy, że prawdopodobnie ma jakiś moduł do mierzenia odległości (jak moduł drogi/GPS w R&G), nie lepiej by było żeby zapowiedzi były odgrywane 10m przed/za przystankiem?
Nie. Nie gubi się. I powiem więcej. Jeżeli na jakimś przystanku motorniczy kilka razy otwiera/zamyka drzwi (nie mylić z CG, bo to jest zupełnie coś innego), to system za każdym zamknięciem drzwi powtarza zapowiedź następnego przystanku ;)

KKS - a czy Puma dotrwała do końca swojej zmiany ? ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Puma jeździła wczoraj całą zmiane na 13/6. Dzisiaj natomiast stoi na zajezdni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:Dzisiaj natomiast stoi na zajezdni.
A czy to jakis poza planowy postój, czy tak ma w grafiku ? ;)

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 »

Puma 118N #450 stoi na zajezdni, ponieważ luzuje, dzisiaj się dowiedziałem od jednego z motorniczych z S-3 Forteczna

[ Dodano: 2009-01-10, 20:27 ]
Wczoraj, tj.9.01.2009 Puma 118N #450 pokazała się na linii 13/3 :lol:

imarcin

Post autor: imarcin »

No a po tej większej awarii jak się Puma spisuje? Często zjeżdża awaryjnie ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie jeździ za często, ostatnio jak się pojawiła to do końca dnia nie dotrwała.

imarcin

Post autor: imarcin »

Ciekawe czy to choroby wieku dziecięcego i tak jak PESy z warszawy wyrośnie z nich, czy będzie jak z poznańskimi Tatrami.
A jechał ktoś nią by mógł powiedzieć jak się spisuje na „polskich torach" ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Motorowi sobie chwalą z tego, co widziałem na PGK.
A z punktu widzenia pasażera - chodzi o komfort w postaci zatłoczenia, czy też jakieś wibracje?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS - a czy Masz może jakieś aktualne fotki "PUMY" ? Bo ostatnie zdjęcie, które widziałem, to pamiętam że była częściowo obklejona folią ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

imarcin pisze:Ciekawe czy to choroby wieku dziecięcego i tak jak PESy z warszawy
Za problemy wagonów PESY odpowiedzialne był konkretne podzespoły, a nie cały wagon i często nieumiejętność radzenia sobie z nimi przez obsługę Tramwajów Warszawskich. Bez wątpienia PESY miały znacznie mniej zjazdów awaryjnych niż ich poprzednicy - wagony 116Na/1. Jedynie każdy taki zjazd musiał być relacjonowany przez telewizję oraz periodyki pokroju "Faktu" i "Super Expressu" oraz opatrzone słowami "skandal". W przypadku PUMY jest tak, że wagon pozostaje unieruchomiony na parę dni i to świadczy o czymś więcej niż tylko awaryjność. Nie porównujcie 118N do PESY.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

9507 pisze:Mogą być?
Mogą być. Chociaż sierotka ze mnie, bo na TWB mogłem sobie sam poszukać - nie sądziłem, że już tam są. :cool:

PS. Most Teatralny, ul. Roosevelta, czy rondo Starołęka - rejony Poznania mi już doskonale znane. :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Z PGK jeszcze ;)
O, dzięki. Właśnie na PGK mi zależało najbardziej :)

imarcin

Post autor: imarcin »

KKS pisze:A z punktu widzenia pasażera - chodzi o komfort w postaci zatłoczenia, czy też jakieś wibracje?
To i to. Ogólnie całokształt.

Byłem do niego bardzo negatywnie nastawiony. Ale jakoś z każdym nowym zdjęciem coraz bardziej mi się podoba. Szkoda że to wnętrze zrobili jakby chcieli a nie mogli ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No chyba nie mogli albo za późno się zorientowali :P Jechałem Pumą raz, jakoś między 12 a 13, czyli w godzinach międzyszczytu i był przeraźliwy tłok. A wibracje odczułem dużo mocniejsze niż w Moderusach, gdzie właśnie na takie uczucia ludzie się skarżą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”