B10MA
No to wobec tego - Pozwólcie - że i ja coś dodam.Inspektor pisze:(...) Ale najważniejszą ich zaletą jest trwałość i solidność
O ile Wy we Wrocławiu macie tylko jednego MAN NG 313, o tyle my w Warszawie mamy tylko jednego Volvo B10MA/Jelcz M180.
I faktycznie ten autobus jest bardzo trwały i solidny. Warszawskie MZA eksploatuje ten pojazd (tester) od 1993 roku bez większych remontów. A on trzyma się świetnie. Nie wiem jak długo jeszcze pojeździ.
[ Dodano: 2005-12-06, 11:49 ]
Potwierdzam i podpisuję się pod Twoim postem wszystkimi czterema kończynamiikarus5326 pisze:Moim zdaniem, jest dość wygodny, a najciekawiej jedzie się w tylnej części pojazdu, po dużych dziurach. Gwarantuje to niezwykłe emocje związane ze "skokami na siedzeniu" lub na podłodze...
To prawda. Bardzo szybki autobus z miękkim zawieszeniem. Strasznie się buja. A jazda na tylnym zwisie przyczepy na pewno przysporzy niesamowitych wrażeń....
Dokładnie tak, a może i nawet lepiej (wyprzedzanie samochodów, pokonywanie zakrętów z dużą prędkością).ikarus5326 pisze:Czy to było aż tak straszneInspektor pisze:Się nie śmiej, zawału mało co nie dostałem, tym bardziej że ostatnio ten kierowca jechał na zjeździe do zajezdni Jelczem M121M, a spieszyło mu się bardzo...EOT
szybkość + dziurawa ulica + Jelcz M121M lub inny = niezapomniane wrażenia
Czy to nie tak
Kolejne używane autobusy z pod znaku Volvo w Olsztynie.
Do Olsztyna przyjechały 3 autobusy marki Volvo. B10MA (a nie jak na stronie MPK B10M ), niebieskie, używane. Nr taborowe: 1055-1057. Wyjadą szybciej niż ex. Wiedeńskie Volva, bo na początku września.
Strona MPK Olsztyn, są tam zdjęcia.
Strona MPK Olsztyn, są tam zdjęcia.
To już mi nie jest potrzebne, poradziłem sobie. Kombinując dojdziesz do celu.cd. sygnatury: wyłącz FF, potem Start->Run->firefox.exe -p -> nowy profil -> kreatorek -> ustaw profil jako domyślny
Dokładnie nie wiem.ppln pisze:A skąd przyjechały te wysokopodłogowce?
A tak poza tym. Najbardziej rozśmieszyło mnie to, że te Volva mają zastąpić Jelcze. Na 12 nie puszczą takich Volviaków, bo jest za duży. Na 28 też bo:
-pętla na Brzezinach jest źle zrobiona i mają z nią problemy nawet Solbusy
-ulice Os.Mleczna są przystosowane do autobusów typu mini/midi lub ewentualnie maxi.
Barwy olsztyńskich Volv
Volva te jako pojazdy bardzo mi się podobają i w sumie należy się cieszyć, że olsztyńskie MPK postawiło na Volvo. Jednakże nurtuje mnie ich obecny kolor. Czy MPK zamierza przemalować wszystkie zakupione dotychczas Volva? bowiem o ile czerwone 7000 wyglądają jeszcze w miare znośnie, tak Volva B10MA w kolorze niebieskim wyglądają już niezbyt estetycznie .
Co do malowania, to widziałem autobus na żywo za płotem zajezdni. I mi się spodobał. Jednak proszę nie wierzyć w zdjęcia MPK, bo mają co niektóre słabą jakość.
A co do pochodzenia, to są one z Gotenborgu (czy jakoś tak:P ).
Na trop wprowadziła mnie pewna informacja i zdjęcie z galerii KMF (nie daję linka ).
A co do pochodzenia, to są one z Gotenborgu (czy jakoś tak:P ).
Na trop wprowadziła mnie pewna informacja i zdjęcie z galerii KMF (nie daję linka ).
I znów odświeżę nieco temat . Mój post może nie nawiązuje zbytnio do wrocławskich Volv B10MA, ale do autobusów o nazwie Volvo B10MA-55 Saffle. Otóż Miejskie Przedsiębiorswo Komunikacyjne w Olsztynie skasowało ostatnimi czasy 2 tego typu Volva o nr. taborowych 1034 oraz 1035. W ten sposób skasowano już 3 Volva B10MA-55 Saffle w MPK Olsztyn (ale na szczęście nadal jeździ ich 5, w tym 4 sprowadzone w tym roku ze Szwecji ). Warto też dodać, że Volvo tego samego typu o nr. taborowym 1033 zostało skasowane w marcu br. Wszystkie te 3 Volva zostały wprodukowane w 1988 roku. Przez 13 lat jeździły w GS Goteborg, gdzie posiadały numery: 963 (olsztyński 1035), 975 (olsztyński 1034) oraz 984 (olsztyński 1033). Przyczyną kasacji Volva o nr. taborowym 1033 było to, iż autobus ten nie miał pozytywnie zaopiniowanego przeglądu technicznego. W przypadku dwóch kolejnych Volv mogło być podobnie (czyt. zgnita kratownica itp.).
Tak to prawda. Od dawna się mówiło że zamierzają zrobić coś takiego. Z najnowszych informacji wynika że w Dąbiu mają już jednego na ukończeniu.9507 pisze:Odkopię temat: w Szczecinie zbliża się czas końca Ikarusów, nawet pogotów, przerobiono wiec na takowego Volvo B10MA, numerków ani innych szczegółów nie znam (proszę o potwierdzenie)
A Ikarusy miały zniknąć do końca roku bo ubezpieczenie miało się skończyć ale ciągle jeżdżą. Do SPA Dąbie pod koniec stycznia dojdą najnowsze Solarisy, więc normalne liniowe wycofają, a o wycofaniu "obrzynków" nic jeszcze nie słyszałem.
No i stało się: