Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Rynek Kolejowy pisze: Tramwajowy przetarg w Gdańsku: Protest Cegielskiego odrzucony
Urząd Zamówień Publicznych odrzucił protest wniesiony przez H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka z o.o., dotyczący przetargu na zakup dla Gdańska 35 nowych tramwajów.
ZKM Gdańsk w warunki przetargu wpisał, że mogą do niego przystąpić firmy, które w ostatnich trzech latach (albo w krótszym okresie, jeśli czas działalności firmy na rynku jest krótszy niż trzy lata) wyprodukowały co najmniej 15 niskopodłogowych tramwajów.
– Cegielski, który złożył protest, nie spełniał tych wymagań – mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM.
Protest Cegielskiego został w całości odrzucony przez działającą przy UZP Krajową Izbę Odwoławczą. Dzięki tej decyzji ZKM nie będzie musiał o kilka tygodni opóźnić całej procedury. Przetarg został ogłoszony 13 stycznia. Startuje w nim siedem podmiotów - Stadler, Siemens, Alstom, PESA, CAF, Bombardier i konsorcjum Ansaldobreda/Newag.
W tej chwili trwają prekwalifikacje - ZKM sprawdza, czy oferenci spełniają wymogi formalne. Jeśli w zgłoszeniach nie będzie błędów formalnych, siedem firm otrzyma zaproszenia do złożenia szczegółowych ofert i SIWZ. Rzecznik ZKM nie poinformowała, kiedy dokładnie może to nastąpić.
Koszt zakupu 35 nowych tramwajów szacuje się na ok. 250 mln zł. 40 proc. pokryje Unia Europejska, reszta środków pochodzić będzie z kredytu zaciągniętego przez ZKM. Zakończenie dostaw planuje się na 31 grudnia 2011 r.
Na razie niech oferenci je złożą. Niemniej jednak już z tego, co tu widać to są potencjalni zwycięzcy: PESA i Alstom. Nie znamy SIWZu (i pewnie nie poznamy, gdyż będzie tylko do wiadomości zaproszonych oferentów) dlatego dosyć trudno jest typować.J-31 pisze:A swoją drogą, ciekawy jestem, którą ofertę wybierze gdański ZKM ?
Tu nie chodzi o to czy komuś ten tramwaj się podoba czy też nie. To nie jest 10-15 letni tramwaj, który przechodzi odświeżające NG, tylko coś starszego i klasycznego. Pewnych rzeczy się nie robi.J-31 pisze: No jeżeli komuś ten tramwaj już teraz się nie podoba, to owszem, efekt końcowy nic nie zmieni. Ja jednak bym poczekał z opiniami, aż pokażą całość, czyli tramwaj ukończony. Będzie więcej do komentowania.
Oczywiście rozumiem Cię, ale nie po raz pierwszy w Polsce mamy tendencję do poprawiania dobrego. Oczywiście, szkoda, że wprowadzono nowe ściany (przednią i tylną) w tym wagonie, ale skoro jedna firma zamówiła i płaci, to druga wykonuje zlecenieAmalio pisze:Tu nie chodzi o to czy komuś ten tramwaj się podoba czy też nie. To nie jest 10-15 letni tramwaj, który przechodzi odświeżające NG, tylko coś starszego i klasycznego. Pewnych rzeczy się nie robi.
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... e_id=10265
Człon środkowy.
Człon środkowy.
W pierwszym na pewno będzie sporo niedoróbek, nie ma co się łudzić
A ja mam jedno pytanie. Słyszałem, że linia 1 po dostarczeniu większej ilości Dortmundów będzie jeździć do Abrahama. I tak się zastanawiam, bo w godzinach szczytu jedynka jeździ częściej niż co 10 minut. Więc będzie jeździć np. co 4 minuty do Wrzeszcza, czy też będzie jeździć co 10 minut, a na Chełm pojedzie druga linia? Jeśli tak, to jaka to będzie linia? 11?
A ja mam jedno pytanie. Słyszałem, że linia 1 po dostarczeniu większej ilości Dortmundów będzie jeździć do Abrahama. I tak się zastanawiam, bo w godzinach szczytu jedynka jeździ częściej niż co 10 minut. Więc będzie jeździć np. co 4 minuty do Wrzeszcza, czy też będzie jeździć co 10 minut, a na Chełm pojedzie druga linia? Jeśli tak, to jaka to będzie linia? 11?