Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Odp

Post autor: Gullit »

Za rok nie wiadomo co będzie. A stan techniczny TPowskich pojazdów nie najlepszy i mało tych wagonów

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gullit pisze:Za rok nie wiadomo co będzie. A stan techniczny TPowskich pojazdów nie najlepszy i mało tych wagonów
Sorry, nie rozerwę się. Do Łodzi wpadnę najszybciej za rok ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

A czy ktoś z Gdańska wie co się dzieje z #1105? Gdyż miał kursować w weekendy na normalnych liniach, a przeglądając TWB 23 czerwca dopiero w lakierni był.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://www.phototrans.eu/14,343157,0.html
1105 ma już nowe wdzianko i reklamę sponsora jego transportu z Wrocławia.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ten niebieski mogli spokojnie przy kabinie jak nie wcześniej przyciąć, bo wygląda beznadziejnie.

Hussar

Post autor: Hussar »

i tak nic nie przebije tego...

http://www.phototrans.eu/14,332616,0,Ko ... 3N_37.html

no może poza inną łódzką pomysłową "modernizacją"

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Czego by nie mówić, należy się cieszyć, że w Gdańsku znów macie 102Na na chodzie. We Wrocławiu już planuje się kolejne cięcia tych tramwajów.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

i tak nic nie przebije tego...

http://www.phototrans.eu/14,332616,0,Ko ... 3N_37.html

no może poza inną łódzką pomysłową "modernizacją"
:|
Myślałem, że to jakiś ukraiński tramwaj :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wygląda jak rosyjski KTM :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Myślałem, że to jakiś ukraiński tramwaj :P
Amalio pisze:Wygląda jak rosyjski KTM :)
To prawda, ale te 803-ki MKT tak właśnie wyglądają i w realu wcale nie są lepsze. Widziałem, jechałem i naprawdę można się przestraszyć... co ciekawe one kursują po części, również po trasie ŁTR-u ;)

Hussar

Post autor: Hussar »

jeszcze parę pięknych 803 z Łodzi ;p

http://www.phototrans.eu/14,260341,0,Ko ... 3N_37.html

http://www.phototrans.eu/14,66485,0,Kon ... 3N_37.html

http://www.phototrans.eu/14,141371,0,Ko ... 3N_37.html



Niemniej trzeba być zdolnym, żeby po modernizacji tramwaj wyglądał A¯ TAK źle. Ładny w gruncie rzeczy tramwaj jakim jest 803N przerobiono na takie paskudztwo. Najfajniejsza jest ta blacha falista nad tablicą... wygląda jakby to sklepał jakiś kowal na zapadłej ukraińskiej wsi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pocieszę Cię Hussar, te tramwaje są w tak złym stanie, że obawiam się, iż długo to one nie pojeżdżą... chociaż jakoś tam się trzymają kupy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Panowie, zważcie, że te remonty były wykonywane w zajezdni na Helenówku w warunkach niemal polowych. To, co dało się z tym zrobić to zrobiono, jeżeli ktoś się spodziewał cudów po takim remoncie - no cóż - spotka go rozczarowanie.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

One mi KTMy przypominają :P

Hussar

Post autor: Hussar »

TLG pisze:Panowie, zważcie, że te remonty były wykonywane w zajezdni na Helenówku w warunkach niemal polowych. To, co dało się z tym zrobić to zrobiono, jeżeli ktoś się spodziewał cudów po takim remoncie - no cóż - spotka go rozczarowanie.

Hmmm czyli aż tak bardzo nie przestrzeliłem z tym ukraińskim kowalem...

Jeśli nie było warunków to trzeba było poprzestać na wnętrzu, nie brać się za zmianę designu i pozostawić oryginalny wygląd. Nikt się nie spodziewa cudów ale przynajmniej tego, żeby tramwaj nie wyglądał gorzej niż przedtem a takie paskudztwo to ewenement.
Ostatnio zmieniony 2009-07-25, 22:21 przez Hussar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Hussar pisze:jeszcze parę pięknych 803 z Łodzi ;p

http://www.phototrans.eu/14,260341,0,Ko ... 3N_37.html

http://www.phototrans.eu/14,66485,0,Kon ... 3N_37.html

http://www.phototrans.eu/14,141371,0,Ko ... 3N_37.html



Niemniej trzeba być zdolnym, żeby po modernizacji tramwaj wyglądał A¯ TAK źle. Ładny w gruncie rzeczy tramwaj jakim jest 803N przerobiono na takie paskudztwo. Najfajniejsza jest ta blacha falista nad tablicą... wygląda jakby to sklepał jakiś kowal na zapadłej ukraińskiej wsi...
Jak byłem mniejszy, to wydawało mis się, że budują to na bazie pudła GT6M (gdzieś podobne jeździły - na wzór tych GT8NF z Grazu, tylko GT6 i wąskotorowe) i podwozia 102Na... :P Wszystko się zmieniło, jak pięknego dnia pojechałem do łodzi i zobaczyłem, jak zrywają z 803N poszycie i dospawowywują jej tył zrobiony z kilku pospawanych ze sobą kątowników...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hussar pisze:Jeśli nie było warunków to trzeba było poprzestać na wnętrzu, nie brać się za zmianę designu i pozostawić oryginalny wygląd
Może przód był np. tak skorodowany, że trzeba było zrobić nowy?

Hussar

Post autor: Hussar »

Może.
Ale to chyba lepiej byłoby odkupić przód z jakiegoś kasowanego Konstala 102 lub 13N albo wykonać identyczny. Albo dokonać tych napraw w normalnych warunkach zamiast próbować oszczędzić parę zł (bo i tak wielkich oszczędności z tego pewnie nie było).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hussar pisze:Ale to chyba lepiej byłoby odkupić przód z jakiegoś kasowanego Konstala 102 lub 13N
W dobrym stanie
Hussar pisze:albo wykonać identyczny
Za dużo roboty
Hussar pisze:próbować oszczędzić parę zł (bo i tak wielkich oszczędności z tego pewnie nie było).
Pewnie nie mieli wyjścia

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Coffee pisze:dospawowywują jej tył zrobiony z kilku pospawanych ze sobą kątowników...
Oj, tutaj chyba stosują jednak profile zamknięte.
Hussar pisze:Hmmm czyli aż tak bardzo nie przestrzeliłem z tym ukraińskim kowalem...
Wiesz, biorąc pod uwagę, że w Warszawie konstrukcje stopiątek prostowano za pomocą dwóch Starów... :D
Hussar pisze:Albo dokonać tych napraw w normalnych warunkach zamiast próbować oszczędzić parę zł
W sumie trochę szkoda, ale takie to były czasy, że nikt o tym nie myślał w ten sposób (koniec lat 90 nie uchodzi u mnie za czas dobry dla tramwajów). Natomiast przytoczę przykład Filadelfii, gdzie z powodu braku taboru powyciągano z krzaków wagony PCC, do których zamontowano zestawy falowników i silników asynchronicznych zostawiając nieruszoną "skorupę".
http://images.nycsubway.org/i37000/img_37467.jpg
http://images.nycsubway.org/i37000/img_37466.jpg
http://images.nycsubway.org/i37000/img_37445.jpg
http://images.nycsubway.org/i38000/img_38674.jpg
I kto by pomyślał...?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”