MAZ 205/215/216

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki MAZ...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oni chyba oszaleli. Rampa dla wózków w drugich drzwiach... hmmmm... no i co ten niepełnosprawny ma dalej zrobić - po wjechaniu do środka ? :chytry:

Na szczęście pomyślano i taka sama rampa znalazła się również na przeciwko III-ch drzwi. Co jest lepszym rozwiązaniem. :)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Czy tylko ja mam takie wrażenie, czy deska rozdzielcza oraz kierownica są ewidentnie zgapione z Citara :?:

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Bo deska i kierownica, to najzwyklejsze VDO, o ile mnie wzrok nie myli :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

BKV pisze: kto w takym wypadku kupi jego, kiedy LAZ teraz oferuje prezegub za 160 000Euro (cena dla wengrow)?
Dużo firm by go kupiło. Na Białorusi no bo co inego ( oprócz 105, bo zaraz by ktoś błyskotliwie wyskoczył) i u nas czy w Niemczech choćby. Co z tego, że LAZ jest tańszy skoro to dziadostwo jest niewspółmiernie gorsze od MAZa :?: LAZ by nie miał żadnych szans.
J-31 pisze:
Na szczęście pomyślano i taka sama rampa znalazła się również na przeciwko III-ch drzwi. Co jest lepszym rozwiązaniem. :)
Nie zmienia to faktu, że taka konstrukcja wprowadza niezłe zamieszane wśród pasażerów.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Oni chyba oszaleli. Rampa dla wózków w drugich drzwiach... hmmmm... no i co ten niepełnosprawny ma dalej zrobić - po wjechaniu do środka ? :chytry:

Na szczęście pomyślano i taka sama rampa znalazła się również na przeciwko III-ch drzwi. Co jest lepszym rozwiązaniem. :)
Może stwierdzili, że inwalidzi będą się też pchać do rzeźni przy drugich drzwiach bo z tego co zauważyłem na filmiku to może na szerokość jakoś tam się zmieszczą ;)

Deska na bank VDO, a siedzenia chyba STER- oby takie się stały u nich standardem, bo te ich własne produkty wyglądają okropnie.

tyrystor

Post autor: tyrystor »

KKS pisze:Szafa w pierwszym członie, prawie jak SU18 Hybrid I :P
Nikt nie wpadł na to, że MAZ myśli przyszłościowo i przewiduje (Wreszcie!) drugie życie dla swojego pojazdu, czyli los pogotowia autobusowego! :P

maly_miki

Post autor: maly_miki »

BKV pisze:Bo taka konstrukcja jest najatnsza w cenie, jezeli MAZ zrobi autobus z silnikem w koncu autobusa - wtedy potrzebno kupowac Hubnera,
Byłem w Kortrijk i oglądałem ten autobus. Cóż...... no faktycznie - Hubner to to nie jest .......

Faktycznie całość robi wrażenie dokładnie takie jaki był nadrzędny cel tej konstrukcji czyli cena. Cała koncepcja tego pojazdu jest zdeterminowana tym właśnie aspektem i z tego punktu widzenia nie ma się do czego przyczepić. Nie mniej gratulować MAZ-owi, że promuje się na największych imprezach w Europie...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

tyrystor pisze:
Nikt nie wpadł na to, że MAZ myśli przyszłościowo i przewiduje (Wreszcie!) drugie życie dla swojego pojazdu, czyli los pogotowia autobusowego! :P
Ale jest produkowane 105 i z tego będzie się robić pogotowia. Po za tym 205 jest bardziej skomplikowane techniczne i mnie praktyczne.

Ale swoją drogą mogliby ruszyć głową i rzeczywiście wprowadzić do produkcji seryjnej pogota na bazie 105. Myślę, że chętni by się znaleźli. Choć z drugiej strony w wielu przedsiębiorstwach na wschodzie Ikarusy się skończą jak pierwsze 105tki będą już stare i w sumie będą się nadawać do obcięcia.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MAZ 205 zaprezentowany będzie na targach Transexpo Kielce 2010.

tarzanpata

Post autor: tarzanpata »

Osobiście wóz mi się bardzo podoba, chętnie bym się nim przejechał żeby sprawdzić czy te wozy naprawdę są tak tandetnie wykonane.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Zapraszam więc do Kielc, jeżdżą u nas MAZy 203, więc jeśli chodzi o samą jakość wykonania, można ocenić wozy eksploatowane u nas 2 lata ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Co konkretnie się w nich dzieje nie tak, bo do Kielc się nie wybieram.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

W sumie to sam dokładnie nie wiem, bo raczej jeżdżę tylko unijnymi Solarisami, ale powoli zaczyna się wszystko telepać ;)

tarzanpata

Post autor: tarzanpata »

To samo możesz zauważyć w Solarisach i MANach po paru latach eksploatacji na naszych drogach...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Któryś z białostockich mkmów wspominał że KPKM który ma już trochę MAZów chce niedługo MAZy 205 zakupić. Jak myślicie w Polsce ma szanse ten model?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Marcin_558 pisze:MAZy 205 zakupić. Jak myślicie w Polsce ma szanse ten model?
Na chwilę obecną to jest chyba jedyna alternatywa dla pojazdów tylnosilnikowych. AG300 chyba żadnego u nas jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

AG300 chyba żadnego u nas jeszcze nie ma.
Był/jest jeden w Częstochowie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak swoją drogą po co komu niepchacz?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

pmaster pisze:Tak swoją drogą po co komu niepchacz?
¯eby potem można go było przerobić na pogota.
Ale na poważnie, ponoć autobusem przegubowym napędzanym na środkową oś lepiej jeździ się w zimie.

ODPOWIEDZ