[Grudziądz] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Podi

[Grudziądz] Infrastruktura tramwajowa

Post autor: Podi »

Grudziądz-Liczące około 98 tys. mieszkańców miasteczko powiatowe na kujawach.Szczyci się siecią tramwajową, które nie przetrwały w miastach takich jak Jelenia Góra, Wałbrzych...
Dzisiejszy tramwajowy Grudziądz to dwie linie( z czego jedna ulegnie likwidacji 1 grudnia-jedynka),28 wagonów tramwajowych(8 GT6 i 20 805Na/b).
Czy byliście w Grudziądzu ? Jakie są wasze udczucia dotyczące istniejącej tam sieci tramwajowej?
Ostatnio zmieniony 2005-11-28, 20:47 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Podi pisze:Czy byliście w Grudziądzu ? Jakie są wasze udczucia dotyczące istniejącej tam sieci tramwajowej?
Byliście :) Kiedyś tam mieszkała moja babcia a wcześniej i ojciec. Niestety czasy, gdy jeździłem do Grudziądza to są czasy dawne (koniec lat 70-tych i początek 80-tych) Wówczas na obu liniach kursowały wyłącznie pudła serii N z drzwiami otwieranymi ręcznie. Na trasach były wyłącznie jednotory i oczywiście brak pętli. Zawsze mnie ciekawiło jak motorniczy sobie radzili z tak skomplikowanymi pulpitami :D

Podi

Post autor: Podi »

u2w pisze:Byliście :smile: Kiedyś tam mieszkała moja babcia a wcześniej i ojciec. Niestety czasy, gdy jeździłem do Grudziądza to są czasy dawne (koniec lat 70-tych i początek 80-tych) Wówczas na obu liniach kursowały wyłącznie pudła serii N z drzwiami otwieranymi ręcznie. Na trasach były wyłącznie jednotory i oczywiście brak pętli. Zawsze mnie ciekawiło jak motorniczy sobie radzili z tak skomplikowanymi pulpitami :biggrin:
Ja byłem raz,jechałem wzdłuż torów lini 2 przez 5 min i zadnego tramwaju niewidziałem :(
Mimo to czuje cholerny sentyment to tamtejszych tramwajów,bardziej niz do Poznańskich... :cry:

Milenium

Post autor: Milenium »

Podi pisze:bardziej niz do Poznańskich... :cry:
No tak,ach ten klimat :).

Damhan

Post autor: Damhan »

Ja powiem tylko: Zapraszam do albumu! :) Byłem w ostatnią_sobotę w Grudziądzu i fotek też narobiłem sporo. Sieć naprawdę klimatyczna. Te wąskie tory na brukowanych uliczkach i przeciskające się przez nie GT6. A jakie wnętrza w tramwajach. Po prostu pięknie.
album_page.php?pic_id=2047

[ Dodano: 2005-11-28, 18:23 ]
PS. 28 wagonów. :)

Milenium

Post autor: Milenium »

Damhan pisze:Po prostu pięknie.
Twoje foty doskonale o tym świadczą,myśle że jest taki sam klimat w Elblągu :D.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

No widze, że ekipa z Gdańska dojechała do Grudziadza :)

Na tych fotkach jest doskonale oddany klimat sieci tramwajowej w Grudziadzu. Gratulacje :)

Podi

Post autor: Podi »

Chciałbym jeszcze poruszyć temat stanu torowisk w Grudziądzu. Na fotkach Damhana wygląda to całkiem dobrze :) <b>niewiem</b> jak gdzie indziej...

Michał

Post autor: Michał »

Niestety sieć komunikacyjna w Grudziądzu (nie tylko tramwajowa, również autobusowa) jest w fatalnym stanie. http://www.mzk.grudziadz.pl/ popatrzcie na rozkłady... :(

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ja byłem tam dwa razy w te wakcje (no w końcu nie daleko jest działka :cool:) i jedyne co widziałem związanego z KM to kilka przystanków i dwa składy tramwajów :|.

Podi

Post autor: Podi »

Michał pisze:Niestety sieć komunikacyjna w Grudziądzu (nie tylko tramwajowa, również autobusowa) jest w fatalnym stanie. http://www.mzk.grudziadz.pl/ popatrzcie na rozkłady... :frown:
Mniejsze miasto to tez mniejsza częstotliwość,a tramwaje lini 2 nadal jeżdzą do dworca PKP- kursy zjazdowe i wyjazdowe do zajezdni są traktowane jak liniowe :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Grudziądz idzie na przód. ;) Ile jest teraz w Grudziądzu linii tramwajowych?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wg http://www.mzk.grudziadz.pl/ wciąż są dwie:
1 Dworzec Kolejowy - Tarpno
oraz
2 Tarpno - Rządz.
filimer pisze:ma zamiar zmodernizować 6 805tek.
Mam nadzieję, że nie w Modertransie... :confused: Wolałbym, żeby przekształcili akwaria w łódzkie żelazka, mimo tego, że taka stylizacja się już nieco upospoliciła (Grudziądz ma powiązania z Toruniem, więc może jednak skierują wagony grudziądzkie do tego samego podwykonawcy/zakładu remontowego, co toruńskie).

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

[Grudziądz] Zwijanie sieci tramwajowej

Post autor: JaBaal »

Dziennik Toruński Nowości pisze: Zostanie tylko jedna linia
Marcin Dutkowski, Piątek, 29 Lipca 2011; aktualizowano: 29.07.2011 09:35
Tramwajowa linia nr 1 przejdzie do historii. - O likwidacji zadecydowała nierentowność połączenia - tłumaczą urzędnicy ratusza.
okładnie za dwa tygodnie tramwaj wykona swój ostatni kurs z Tarpna przez al. 23 Stycznia na ul. Dworcową. Jak tłumaczą w Wydziale Transportu Urzędu Miejskiego, zdecydowały o tym względy ekonomiczne. Warto jednak przypomnieć, że kursowanie „jedynki” zawieszono - również powołując się na jej nierentowność - już w grudniu 2005 roku. Przywrócono ją - po protestach mieszkańców - w czerwcu 2006 roku. Czy historia się powtórzy? Zdaniem urzędników - nie. - Po reformie komunikacji miejskiej w 2008 roku, na odcinku z Tarpna do dworca kolejowego kursują cztery linie autobusowe - 3, 12, 18 i 19. Nie powinno być więc problemów z brakiem połączeń - przekonuje Teresa Kleczewska, naczelnik wydziału. - Zresztą obecnie większość pasażerów wybiera podróż niskopodłogowymi autobusami, a nie tramwajami, co przyczyniło się właśnie do nierentowności linii nr 1.

Nie będzie to jedyna zmiana, jaka czeka pasażerów od soboty, 13 sierpnia. Tego dnia wejdą bowiem w życie nowe rozkłady jazdy autobusów. Ujawniamy je jako pierwsi.

- Gdzie było to możliwe, dokonaliśmy minutowych przesunięć na prośbę mieszkańców - tłumaczy Teresa Kleczewska. - Dołożyliśmy też kilka kursów. M.in. na prośbę pracowników zakładów przy Szosie Toruńskiej utworzyliśmy bezpośrednie połączenie z osiedlem Lotnisko, a rozkład linii nr 4 dostosowaliśmy do potrzeb przyszłych pracowników budowanego zakładu przetwórstwa ryb Limito. Z kolei „trzynastka” będzie kursowała w jedną stronę przez ulicę Kustronia.

Wyciągnęto też wnioski z badań tzw. napełnień pasażerskich. - Okazało się, że liniami nr 8, 15 i 21 prawie nikt nie dojeżdżał do solanek. Dlatego postanowiliśmy skrócić ich trasy do szpitala - wyjaśniają urzędnicy.

Zlikwidowany zostanie również jeden przystanek - przy ulicy Rydygiera, tuż za skrzyżowaniem z ulicą Warszawską. Zatrzymujące się tam autobusy utrudniają przejazd karetkom do szpitala, a wcześniejszy przystanek znajduje się w odległości zaledwie kilkudziesięciu metrów.

Na skutek pożaru podstacji trakcyjnej przy ulicy Południowej od wtorku nie kursują tramwaje linii nr 2. Z Rządza do centrum można dostać się autobusową komunikacją zastępczą (odjazd co 15 minut), tam zaś należy przesiąść się na linię nr 1, która kursuje ze zwiększoną częstotliwością (co 10 minut). Kiedy wszystko wróci do normy? - Najwcześniej w niedzielę. Może się jednak zdarzyć i tak, że trzeba będzie poczekać kilka dni dłużej - uprzedza Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy MZK.
¬ródło

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Już było tak kilka razy, że zamykano 1, ale później znów do niej wracano. No ale cóż, jak się dopuszcza do dublowania tramwajów z autobusami, to tak jest... Poza tym możnaby stworzyć nową linię na trasie Dworzec Główny - Południowa. Czemu by nie spróbować? Skoro teraz nawet jest trochę taboru?
Ostatnio zmieniony 2011-07-29, 23:36 przez OPi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

W gruncie rzeczy w Grudziądzu powinny być jako tako 3 linie tramwajowe żeby nie trzeba było korzystać z przesiadek
1 - Dw. PKP - Tarpno
2 - Rządz - Tarpno
3 - Dw. PKP - Rządz

Teraz pytanie do kolegów obeznanych w temacie tamtejszych tramwajów, czy taka konfiguracja byłaby technicznie możliwa ? Chodzi mi głownie o mijanki i trójkątowanie pod dworcem.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie wiem jak z ilością taboru w takim wypadku. I nie ma problemu z mijankami i trójkątowaniem. Kiedyś w Grudziądzu jeździła juz lnia nr 3 tylko chyba kończyła na Południowej, co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

OPi pisze:co wydaje się sensowniejsze, bo po co dwie linie ciągac aż na Rządz.
¯eby zredukować w jakimś stopniu przesiadki, w takim układzie do każdego zakątka sieci tramwajowej można by było się bezpośrednio dostać nie tracąc czasu na przesiadanie się.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Ja zadam takie pytanie: czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników? Czy nie ma tam nic generującego potoki? Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Piotrek_2274 pisze:czy linia nr. 1 ma jakieś perspektywy/możliwości przedłużenia na wschód od Dworca, aby stała się rentowna wg urzędników?
Jedyne co było w planach to przebudowanie trójkąta torowego na pętlę uliczną w tym rejonie, ale wobec zawieszenia jedynki nie wiem czy ma to sens.
Piotrek_2274 pisze:Czy nie ma tam nic generującego potoki?
Jest, ale wszystko zabierają autobusy...
Piotrek_2274 pisze:Poza tym - czy jedynki nie da się utrzymać nawet w okrojonym zakresie, skomunikowaną z pociągami, skoro dojeżdża pod same drzwi dworca ?
Jeśli nie zmieni się rozkładu linii autobusowych, to nie ma sensu wozić powietrza, bo dopasowanie rozkładu do pociągów i tak zbyt nic nie da. Patrząc z innej perspektywy na twój pomysł, to nie zapominaj, że tam oprócz dworca są też domy, a ci ludzi też chcą jeździć o innych godzinach niż pociągi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”