[Gdynia] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Natej

Post autor: Natej »

Prawie na pewno Solarisy, bo jest to marka której Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej jest już od paru dobrych lat wierne. U nich jak nówki, to tylko SU. Przecież PKA jest jednocześnie serwisem Solarisa na Pomorze.


sorry za "podbicie" tematu, ale nikt jak dotąd nie odpowiedział.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Natej pisze:sorry za "podbicie" tematu, ale nikt jak dotąd nie odpowiedział.
Nic nie szkodzi. Dobrze, że odpowiedziałeś, bo faktycznie ostatnio rzadko do nas zaglądają koledzy z Pomorza :)

No i teraz pytanie - Natej, czy Orientujesz kiedy faktycznie mają dojechać te autobusy (termin rozpczęcia dostawy 31 marca 2010) ? Może będą wcześniej ? ;)

Natej

Post autor: Natej »

J-31 pisze:No i teraz pytanie - Natej, czy Orientujesz kiedy faktycznie mają dojechać te autobusy (termin rozpczęcia dostawy 31 marca 2010) ? Może będą wcześniej ? ;)
Niestety, na dzień dzisiejszy nie wiem, jak to będzie wyglądało. Jeśli czegoś się dowiem, to oczywiście dam znać. : )

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Gdynia oddaje w przetargu linie autobusowe do Sopotu

ZKM Gdynia ogłosił przetarg na obsługę linii 177 i 187, łączących Gdynię z Sopotem. Nowy przewoźnik ma obsługiwać tę linię od 1 marca. Do końca lutego obsługuje je komunalna spółka PKM Gdynia, która dostała to zadanie bez przetargu. Teraz przetarg został rozpisany na wniosek władz Sopotu. Liczymy na oszczędności. Rynek zweryfikuje, jaki przewoźnik jest najtańszy - mówi Paweł Orłowski, wiceprezydent Sopotu.
O tym, że opłaca się 'uwalniać' rynek komunikacyjny i ogłaszać przetargi, przekonał się Gdańsk. Przed rokiem władze tego miasta po raz pierwszy zdecydowały się uwolnić część rynku, czyli oddać w przetargu linie do Sopotu, Pruszcza i ¯ukowa. W efekcie prywatni przewoźnicy okazali się tańsi od komunalnej spółki ZKM Gdańsk.
94 proc. rynku autobusowego w Gdańsku oddano jednak komunalnemu przewoźnikowi ZKM bez przetargu. W Gdyni komunalni przewoźnicy autobusowi, PKM i PKA, kontrolują w sumie 71 proc. rynku.

Infobus
http://www.infobus.pl/text.php?id=30079&from=main
Może Warbusowi się uda się zdobyc rynek gdyński?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Może Warbusowi się uda się zdobyc rynek gdyński?
"Warbus" może mieć jedynie nadzieję, na gdyńskim rynku komunikacyjnym jest naprawde ostra konkurencja. Są to firmy, które działają tam od dawna. Oczywiście wszystko się zmienia toteż kto wie - może "Warbus" wziąść udział w tym przetargu i go wygrać ;)

Natej

.

Post autor: Natej »

177 to właściwie tylko zjazdówka GRYFu z 187 plus jedna poranna brygada PKMu Gdynia, która potem wchodzi właśnie na 187.

Jako, że linie wychodzące mają być u nas przekazywane przewoźnikom prywatnym, a wszystkie wewnętrzne - komunalnym (system jak w Gdańsku), zapewne linię dostanie prywaciarz, pewnie GRYF. Na żadnego Warbusa bym nie liczył. ; )

Jednak jak na razie to wszystko spekulacje i "gdybanie", czas wszystko zweryfikuje.

Drahus

Post autor: Drahus »

Dodam, że Warbus nie ma szans na wejście na rynek gdyński. Co prawda niedługo zwolni się miejsce po Veolii, która swoje wozy stopniowo przekazuje do Tczewa, ale to nie oznacza że Warbus wskoczy na ich miejsce. Po tym co pokazują na liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku (obite wozy, brud, syf, nieregulaminowe czasy pracy kierowcy) ZKM Gdynia stwierdził, że taki mało solidny przewoźnik nam nie jest potrzebny.
Co do nowych wozów - doszły mnie słuchy, że ma przyjść do nas 5x MAN LC NL2x3, 5x MAN LC NG313 CNG (cała 10. do PKM'u), 1x SU18, 2x SU12 (PKA), a w PKT produkują się 3 kolejne i ostatnie MB O405N2AC. Dwa takie już jeżdżą, razem z dwoma ST12 z osprzętem Medcomu.
Tyle z nowości. Pozdrawiam. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Drahusowi i Natejowi, za info z Gdyni. :)

Tak właśnie podejrzewałem, że "Warbus" nie ma większych szans w Gdyni. ;)

Drahus

Post autor: Drahus »

A jednak się przeliczyliśmy... Jednak powitamy Warbusa w Gdyni, wygrali oni bowiem przetarg na linię 187 (Sopot Kamienny Potok - Dolny Sopot-Haffnera). Do przetargu startowały dwie firmy: Warbus i Gryf, jednak to ten pierwszy złożył niższą ofertę. Deklarują oni obsługę Solbusami, jednak do czasu ich wyprodukowania jeździć będą MAZy, które notabene nie spełniają wymogów przetargowych (brak miejsca za pierwszymi drzwiami), jednak mam nadzieję, że Warbus nie pójdzie na łatwiznę i nie będzie tak jak na liniach na zlecenie ZTM Gdańsk, czyli 2 MAZy są jako rezerwy, ale i tak wyjeżdżają codziennie na linię... Warbusowi kierowcy rówież będą musieli się dostosować do wymogów obowiązujących w ZKM Gdynia (koszula i krawat itp.). Jedyne na co można liczyć to to, że ZKM nie pozostanie bierny na takie sytuacje jakie mają miejsce w Gdańsku w chwili obecnej i będą nakładali kary na przewoźnika (w przeciwieństwie do ZTM).
Rozpisany został także przetarg na dostarczenie 4. autobusów przegubowych zasilanych gazem ziemnym do PKM w Gdyni. Na 99,9% będzie to MAN z modelem Lion's City. Pojazdy będą wyposażone tak samo jak ich poprzednicy z roku 2009. Wozy mają być dostarczone do czerwca b.r. O solówkach, o których pisałem wcześniej, na razie nic nie słychać. To tyle z nowości w Gdyni. Pozdrawiam. :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Drahus pisze:A jednak się przeliczyliśmy... Jednak powitamy Warbusa w Gdyni, wygrali oni bowiem przetarg na linię 187 (Sopot Kamienny Potok - Dolny Sopot-Haffnera). Do przetargu startowały dwie firmy: Warbus i Gryf, jednak to ten pierwszy złożył niższą ofertę. Deklarują oni obsługę Solbusami, jednak do czasu ich wyprodukowania jeździć będą MAZy, które notabene nie spełniają wymogów przetargowych (brak miejsca za pierwszymi drzwiami), jednak mam nadzieję, że Warbus nie pójdzie na łatwiznę i nie będzie tak jak na liniach na zlecenie ZTM Gdańsk, czyli 2 MAZy są jako rezerwy, ale i tak wyjeżdżają codziennie na linię... Warbusowi kierowcy rówież będą musieli się dostosować do wymogów obowiązujących w ZKM Gdynia (koszula i krawat itp.). Jedyne na co można liczyć to to, że ZKM nie pozostanie bierny na takie sytuacje jakie mają miejsce w Gdańsku w chwili obecnej i będą nakładali kary na przewoźnika (w przeciwieństwie do ZTM).
Jednak wykrakałem.. :)

Ile autobusów ogólnie Warbus musi mieć na ta linie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. No to mamy rzeczywiście niespodziankę. Prawdę powiedziawszy nie wierzyłem, że Gryf tak łatwo ustąpi pola Warbusowi. Ciekawy jestem, czy w przyszłości Warbus powiększy liczbę obsługiwanych linii w Gdyni.

Co do gdyńskiego ZKM-u, to będąc w Gdyni na 65-leciu komunikacji trolejbusowej - słyszałem z różnych stron i od różnych ludzi, wiele pretensji do ZKM-u. O to, że ostro nakładają kary na miejskich przewoźników. ;)

A zatem - o ile coś nie zmieniło - to wydaje mi się, że Warbus będzie mocno dyscyplinowany w Gdyni ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Obowiązywać będą już te jakieś uniwersalne trójmiejskie barwy, czy gdyńskie?

Drahus

Post autor: Drahus »

Sorry za takie drobne opóźnienie, ale już odpowiadam na pytania. :)
Marcin_558 pisze:Ile autobusów ogólnie Warbus musi mieć na ta linie?
Ogólnie Warbus wygrał obsługę 3 brygad, więc najpewniej będzie tyle wozów + ew. rezerwowe. Będą to prawdopodobnie Solbusy (podobno przemalowane z barw gdańskich) lub MAZy.
J-31 pisze:A zatem - o ile coś nie zmieniło - to wydaje mi się, że Warbus będzie mocno dyscyplinowany w Gdyni ;)
Podejrzewam, że tak. Prywatni przewoźnicy są bardzo pilnowani i każda większa czy mniejsza wpadka oznacza karę. ;)
KKS pisze:Obowiązywać będą już te jakieś uniwersalne trójmiejskie barwy, czy gdyńskie?
Obecnie barwy MZKZG nie są jeszcze ustalone, więc wozy będą miały malowanie gdyńskie.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Drahus pisze:Będą to prawdopodobnie Solbusy (podobno przemalowane z barw gdańskich) l
Wątpie w to, skoro MAZy będą jeżdzić za nie przez jakiś czas a potem przyjadą Solbusy SM12 czyli nówki. A Warbus na Gdańsk ma wyliczoną ilość Solbusów które mają pewnie jeszcze gwarancje na lakier.

Drahus

Post autor: Drahus »

Nie wiem, w każdym razie ja słyszałem wersję o przemalowywaniu Solbusów. Czas pokaże. Zostały dwa tygodnie. ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Warbus ma wolne ex bydgoskie 4 MAZy 203. Do czasu przyjazdu nowych Solbusów one pojeżdżą :)

Drahus

Post autor: Drahus »

No więc mamy za sobą prawie tydzień jazdy Warbusa na 187. Ogólnie nie jest źle. Tabor to trzy Solbusy "przemalowane" na barwy gdyńskie. Napisałem w cudzysłowie dlatego, że są one po prostu oklejone niebieską i białą folią (notabene jakiś mózg ją krzywo przykleił) i niedługo ma przyjechać nowy MAZ (rocznik 2010) ze zmienionym układem wnętrza, w porównaniu do rocznika 2008, aby spełniał wymogi przetargowe. Wozy są wyposażone w wymagane radiotelefony. W zamian za te trzy Solbusy, Warbus ściągnął do obsługi linii 117, 122 i 143 na zlecenie ZTM Gdańsk dwa MAZy - #8050 i #8053, które podobnie jak 8052 w niedługim czasie powinny dostać klimatyzację i tym samym dołączyć do #8051 - czwartego Białorusina, który tą klimę już posiada od pewnego czasu.

kombino

Post autor: kombino »

Ogólnie miesiąc marzec zapowiada się interesująco: rozstrzygnięcie przetargów:20.03 na dostawę 25 trolejbusów do PKT, 22.03 na dostawę 4 przegubowców CNG do PKMu. Należy też oczekiwać nowych Solarisów w PKA :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

kombino pisze:Ogólnie miesiąc marzec zapowiada się interesująco: rozstrzygnięcie przetargów:20.03 na dostawę 25 trolejbusów do PKT, 22.03 na dostawę 4 przegubowców CNG do PKMu. Należy też oczekiwać nowych Solarisów w PKA :mruga:
Wow. To faktycznie w Gdyni zapowiada się "gorący" marzec. Trzymam kciuki za przetarg na 25 trolejbusów dla PKT :)

Drahus

Post autor: Drahus »

Na tą chwilę do zwycięstwa w przetargu dla PKT murowanym kandydatem jest Solaris, a jeżeli chodzi o PKM to MAN z modelem Lion''s City. ;)

[ Dodano: 2010-10-19, 19:56 ]
Do końca tego tygodnia ma być 10 z 25 Trollin dla PKT, z kolei na gazowe MANy nadal czekamy. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”