Solaris Urbino 12/13 Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
imarcin

Post autor: imarcin »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy na SU12 III dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego, został zabudowany nowy typ klimatyzatora. Bo one rzeczywiście - co widać po obudowie - mają inny typ klim, ale nie wiem czy to jest Konvekta ;)
Nie wydaje mi się, ale jak będę jechał to sprawdzę dokładnie.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

SPA Dąbie wybrało Carrier Sutrak (dotyczy również poprzedniej dostawy). Na klonowickich nie ma oznaczeń producenta agregatów, ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:SPA Dąbie wybrało Carrier Sutrak (dotyczy również poprzedniej dostawy). Na klonowickich nie ma oznaczeń producenta agregatów, ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.
Dzięki. No właśnie nie wiedziałem co zamówiło SPAD i SPAK do swoich Solarisów, ale te klimy od razu zwracają uwagę ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=31564
Najważniejszą zaletą nowej hybrydy jest możliwość zaoszczędzenia nawet do 30% zużycia paliwa
Bla, bla, bla...

spooney

Post autor: spooney »

Amalio pisze:Bla, bla, bla...
Nie ma to jak merytoryczna wypowiedź o wysokiej wartości intelektualnej...

(Ps > mod. > sorx za spam)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ostatnio też były takie "możliwości", a skończyło się tylko kilkoma egzemplarzami "do ozdoby"...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:ale mają taka samą obudowę jak nowe dąbskie.
Dziś się przyjrzałem i zauważyłem, że klonowickie są mniejsze. Niższe i nieco krótsze. Dąbie ma większe.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Ubiegłoroczne mają większe. Tegoroczne mają takie same obudowy, jak klonowickie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czyli te agregaty różnią się od siebie również gabarytami ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Tego nie wiem.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

W końcu, pierwsze 3 SU12 Hybrid trafiły do francuskiego przewoźnika Coul'bus z miejscowości Coulommiers.
Fot. O. Meyer
http://www.transbus.org/construc/solari ... oolbus.jpg

Info:
http://www.coulommiers.fr/accueil/actua ... rives.html

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Trzeba przyznać że solarisy są super !

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

:roll: ... ciekawy jestem jak szybko ten autobus wróci do Polski... no dobra żartowałem :mruga: . Super autobus, oby byli z niego zadowoleni ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:ak szybko ten autobus wróci do Polski
Spoko... CB zabiera się za CLL'ki z Busslink Sztokholm, następne mają być OMNIe i Volva (również z BS), a następnie pewnie Solarisy. I "francuzów" też w Polsce sporo jeździ (choćby w Lublinie), tak pewnie wkrótce do nas wrócą :)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Tym razem na testy skusiła się praska Veolia:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7997

Lopez

Post autor: Lopez »

Przejadą się parę razy a potem i tak kupią swoje, made in ÈR.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Tka się zapytam tych co widzieli tego ex urbino New Generation czy to naprawdę hybryda? Bo gdzie niby cały osprzęt w tym akumulatory i reszta normalnie schowana w "baniaku" na górze?

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Cały osprzęt, którego nie ma w dodatkowych zabudowach tak jakbyś chciał, jest wewnątrz pojazdu, pod siedzeniami.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tu kolejne foty Solarisa Transdevu:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67596326.html

Na potwierdzenie zdjęcie osprzętu kryjącego się pod siedzeniami:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67596317.html

Oglądając jednak zdjęcia wnętrza można łatwo zauważyć, że taka koncepcja mocno ogranicza ilość miejsc dostępnych z niskiej podłogi, a nie które podesty nabrały wręcz monstrualnych rozmiarów:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67596324.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67596322.html
Ostatnio zmieniony 2010-10-12, 18:29 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To fakt, rzeczywiście niektóre podesty są bardzo wysokie, no, ale gdzieś ten osprzęt musieli zakamuflować :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”