Siemens MGT6D

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Thomas78

Siemens MGT6D

Post autor: Thomas78 »

Kilka lat temu w Łodzi testowano dwukierunkowy tramwaj Siemensa, wpożyczony z niemieckiego Halle. Działo się to jeszcze przed ostatecznym wyborem Cityrunnerów.
Tramwaj ten posiada dwie kabiny motoriczego (na obu końcach) co pozwala na zmianę kierunku jazdy bez przejazdu przez pętlę. Również drzwi znajdują się po obu stronach pojazdu (jak w warszawskim metrze). Niska podłoga stnowi 70% powierzchni. Przewidziano 72 miejsca siedzące i 100 stojących.
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d3.jpg
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d4.jpg

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Cityrunner ładniejszy :P

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Wiśnia pisze:Cityrunner ładniejszy :P
Ładniejszy i w 100% niskopodłogowy. MPK Łódź dokonało moim zdaniem dobrego wyboru, wybierając Cityrunnery. Jednak w porównaniu z Konstalowskim 116Na ten Siemens jest super.

51

Post autor: 51 »

ogólnie to fajnie wygląda, ale nie wiem na czym miałaby sie przydać jego dwukierunkowość

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

51 pisze:ogólnie to fajnie wygląda, ale nie wiem na czym miałaby sie przydać jego dwukierunkowość
Nie trzeba budować pętli (w przypadku braku miejsca lub w celu uniknięcia kosztów), w razie awarii można zjechać bez zmiany kierunku jazdy itp.

51

Post autor: 51 »

Thomas78 pisze:
51 pisze:ogólnie to fajnie wygląda, ale nie wiem na czym miałaby sie przydać jego dwukierunkowość
Nie trzeba budować pętli (w przypadku braku miejsca lub w celu uniknięcia kosztów), w razie awarii można zjechać bez zmiany kierunku jazdy itp.
ale bez zwrotnic łączących sąsiednie tory to i tak ani rusz, bo przecież nawet jako awaria nie będzie pod prąd jechał, a na linie podmiejskie by go chyba nie wysyłali :lol:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

51 pisze:
Thomas78 pisze: Nie trzeba budować pętli (w przypadku braku miejsca lub w celu uniknięcia kosztów), w razie awarii można zjechać bez zmiany kierunku jazdy itp.
ale bez zwrotnic łączących sąsiednie tory to i tak ani rusz, bo przecież nawet jako awaria nie będzie pod prąd jechał, a na linie podmiejskie by go chyba nie wysyłali :lol:
A co za problem z montażem takich zwrotnic? Dzięki systemowi łaczności uprzedza się następny skład o tym, że poprzedni będzie wykonywać manewr zmiany kierunku jazdy i po kłopocie. W niemieckim Halle i wielu innych niemieckich miastach odbywa się to bardzo sprawnie. To minimalizuje czas zatrzymania w razie awarii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ogólnie bardzo sympatyczny tramwaj. :)

Juliusz Kublik

Post autor: Juliusz Kublik »

Tak. Sympatyczną ma mordkę, chociaż wolę nasze stoszesnastki...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Juliusz Kublik pisze:Tak. Sympatyczną ma mordkę, chociaż wolę nasze stoszesnastki...
Warszawskie stoszesnastki mają raczej odstraszajace pyski, a nie sympatyczne mordki :D

Juliusz Kublik

Post autor: Juliusz Kublik »

,,De gustibus non disputantum est''

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Juliusz Kublik pisze:,,De gustibus non disputantum est''
:lol: Święte słowa... :lol:

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Ale taki troche kanciak... Na krakowskiego NGT6 mowia trumna ale to przez jednolity kolor niebieski robiacy z niego wizualnie ciezkie pudlo

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może kiedyś trafi do Polski jako wagon używany.

Znam takie miasto, które przyjęło by go z pocałowaniem ręki. Każdą ilość... :mruga: Jego nazwę możecie znaleźć pod moją ilością postów... :D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:Może kiedyś trafi do Polski jako wagon używany.

Znam takie miasto, które przyjęło by go z pocałowaniem ręki. Każdą ilość... :mruga: Jego nazwę możecie znaleźć pod moją ilością postów... :D
Ja jednak myślę że bardziej przydałby się w GOPie :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak sobie ¯yczysz :D

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Podzielicie sie:-)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Tylko jednego nie przewidzieliśmy :P Cityrunner jest wąskotorowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciek-krakow pisze:Podzielicie sie:-)
Nie ma sprawy ;)

[ Dodano: 2004-12-20, 12:16 ]
Wiśnia pisze:Tylko jednego nie przewidzieliśmy :P Cityrunner jest wąskotorowy.
Spoko przerobi się... :diabeł:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:Spoko przerobi się... :diabeł:
Tory czy tramwaj? :D :diabeł: :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”