Solcity SM12LNG/SM18LNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Możliwe, że ten przewód się przytopi gdy temperatura silnika wzrośnie powiedzmy do około 100*C? Albo w przypadku innej, dość regularnej temperatury przy dość znacznej eksploatacji w górzystym terenie?

Swoją drogą to z tego co mi się wydawało zalanie komory silnika nastąpiło na dole ¯eromskiego a alarm załączył się dopiero na szczycie góry, czyli dość daleko i po dłuższym czasie (3 przystanki).

Tak czy siak 277 rano nie wyjedzie, serwis ma przyjechać, uzupełnić płyn w tym układzie i naprawić to coś, zobaczymy co z tego wyjdzie, 278 po zatankowaniu gazu będzie normalnie jeździł na linii 12.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

irisbus pisze:Możliwe, że ten przewód się przytopi gdy temperatura silnika wzrośnie powiedzmy do około 100*C? Albo w przypadku innej, dość regularnej temperatury przy dość znacznej eksploatacji w górzystym terenie?
To trochę dziwne. Aczkolwiek nie znam topografii ul. ¯eromskiego w Wałbrzychu. ;)

Wg. mnie jeśli autobus po prostu jedzie nie powinno nic się stać. Gorzej, jeżeli pojazd powoli się przesuwa w korku, w ruchu miejskim. Wtedy może nastąpić przegrzanie silnika - ale wtedy powinien się załączyć system wentylatorów - ale nie system przeciw pożarowy.

Inturbin sporo wyjaśnił, zastanawia mnie jednak ta awaria. Być może Solbus coś tu "przekombinował" i jednak wsadził elektronikę w ten układ ;)

A co do tej młodzieży w #277 - to był zwykły wandalizm i tyle. Nic nie usprawiedliwia ich zachowania :confused:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

278 ma jednak jakiś problem, został zatankowany i rano wyjechał na 12, jednak po niecałych dwóch kursach znów zabrakło gazu, przy tankowaniu wyszło, że w 300 stopniowej sklali wóz dało zatankować się tylko do 90 stopni, co już jest zastanawiające, dziś ma być serwis do 277 wiec i 278 pewnie się zajmą, choroba wieku młodzieńczego daje się we znaki, oby tylko szybko sobie z tym poradzili i żeby wozy w końcu bez problemów mogły służyć Wałbrzyszanom.

J-31 pisze:Aczkolwiek nie znam topografii ul. ¯eromskiego w Wałbrzychu. [...] Gorzej, jeżeli pojazd powoli się przesuwa w korku, w ruchu miejskim.
W korku poruszał się wcześniej przez wiele kursów (remont ul. Andersa, standardowe korki na Wrocławskiej), "ósemka" jest w sumie najbardziej wymagającą linią w Wałbrzychu, jest długa i przebiega niemal przez całe miasto zaliczając kilka newralgicznych punktów jeśli chodzi o korki.

Co do ¯eromskiego, przed podjazdem od strony przejazdu kolejowego przy dw. Miasto stoi znak informujący o 6% (albo 8%, teraz nie pamiętam) wzniesienia, na fotkach tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak przychodziły pierwsze Neoplany to spece z Bolechowa mówiły, że jakby podjazd był o dwa metry dłuższy to by silniki zajechali w wozach, ze względu na to, że olej się przemieszcza podczas podjazdu i nie ma odpowiedniego smarowania ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Dzięki za opis. To może faktycznie warunki na tej linii były powodem awarii #277. ;)

Aczkolwiek trochę się dziwię MPK, że nowy autobus od razu wysłali na "ósemkę". Może należało go puścić na razie na jakąś inną linię ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

J-31 pisze:Może należało go puścić na razie na jakąś inną linię
Jeździł na 5, ale na brygadzie która w ciągu dnia robi kursy na 0 i 8, ale moim zdaniem wszystkie wozy powinno się wysyłać na ósemkę w celu ich dobrego przetestowania, jak dadzą rade na 8 to dadzą rade wszędzie, niestety u nas testery zazwyczaj idą na darmobusy... 278 dziś wyjechał z rana, został znów sholowany bo brakło gazu, dotankowali, pojechał i widzę że już nie jeździ, coś jest z tym wozem nie tak, jakby nie dało się go do końca zatankować, ale tak jak prezes mówił w TV TWOJA, MPK robi testy w celu udzielenia informacji producentowi, jak te wozy udoskonalać ;)

Rozmowa z prezesem:
http://www.tvtwoja.pl/?p=5844#more-5844

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może lepiej, że nie wylądowały w Krakowie - tam by im żyć nie dano.

N8S

Post autor: N8S »

Jeżeli powodem awarii w #277 było ukształtowanie terenu to wolę nie myśleć co byłoby gdyby Solbusy wyjechały na krakowskie "122" i "182" - fotki poglądowe na ulicę Jagiełły, gdzie jest stromych zjazdów i podjazdów.

Lopez

Post autor: Lopez »

irisbus pisze:choroba wieku młodzieńczego daje się we znaki, oby tylko szybko sobie z tym poradzili i żeby wozy w końcu bez problemów mogły służyć Wałbrzyszanom.
Oby. Mam nadzieję, że z tych wszystkich problemów będziemy się za jakiś czas śmiać. Sprawa jest istotna nie tylko z punktu widzenia interesów Solbusa, ale i upowszechnienia LNG w Polsce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fakt, jest faktem, że skoro są problemy przynajmniej z jednym z tych Solbusów, to aż nie chcę mi się myśleć, co by było w Krakowie. Także, nie wiem, czy dobrze się nie stało, że te autobusy ostatecznie nie dojechały do Krakowa.

Aczkolwiek sprawa awaryjności #278, to może być czysty przypadek ;)

spex

Post autor: spex »

A ja mam pytanie, jak się skończyła sprawa tankowania? Faktycznie skraplają gaz na miejscu?

Bo się zastanawiam, czy lepiej gdyby MPK na miejscu raczej przekształcało LNG w CNG. Chyba jest to tańszy proces?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Tankują gaz ze specjalnie dostarczonego zbiornika mobilnej stacji, nic raczej nie skraplają na miejscu.

Wracając do wozów to jeden z portali informacyjnych opisał je jakoby miały cały czas stać popsute:

http://www.walbrzych.info/pl/wiadomosci ... 3151,.html

Jednak to nie prawda, wozy są sprawne, jednak jest problem z człowiekiem uprawnionym do ich tankowania - taka osoba jest wyłącznie z rana, a jak wiadomo wozy powinny być tankowane w nocy aby na rano były gotowe do jazdy, mam nadzieję, że to tylko kłopoty czasowe i MPK sobie z tym poradzi, wóz 278 jest niemal codziennie na linii i nie ma z nim większych problemów, wóz 277 miał ostatnio coś z komputerem (pokazywał przy zgaszonym silniku 216*C na silniku, jednak serwis już sobie z tym poradził i wóz powinien na dniach wrócić do ruchu.

Jeśli faktycznie występują z tymi autami jakieś problemy to głównie jest to kwestia komputerów, cóż nowoczesność...

A gratisie foto #278, żeby nie było że nie jeździ ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Myślą nad kolejnymi zakupami Solbusów i być może też SM18?

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Myślę, że by się przydało bo w Wałbrzychu chyba nie ma przeguba-niskacza, prawda?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

04 Gru 2010 22:51:

Na razie to oni myślą jak nie stracić stołków, jutro wielki dzień, oby nowa władza lepiej myślała i w końcu zrobiła porządek w MPK. Co do zakupów i innych takich tam już w tym wątku pisałem, powtarzać się nie będę.

Wojtek-MKM pisze:Myślę, że by się przydało bo w Wałbrzychu chyba nie ma przeguba-niskacza, prawda?
Nie, niema a przydałyby się przydały, zdecydowanie w większej ilości niż do tej pory MPK/miasto uznawało za słuszną...

EDIT 16 Sty 2011:

Obiecałem krótki pokaz wnętrza i niech tak będzie.

Widok ogólny po 2 miesiącach eksploatacji:
Obrazek
Nic tu się w sumie nie zmieniło, podłoga tylko nieco brudniejsza i pojawiło się kilka plakatów.

Po prawej stronie wozu tuż przed II drzwiami mamy podwójny fotel umieszczony tyłem, w wozie #277 (na zdjęciu) jest on na niskiej podłodze a w #278 jest tu przedłużenie pomostu i fotele te są na wysokiej podłodze.
Obrazek
Fotele te w sumie mogłyby być umieszczone przodem, tak mamy jakiś taki dziwny twór - między fotelem a drzwiami przed rurką stają pasażerowie i opierajac się o drzwi uniemożliwiają ich zamknięcie (drzwi przy natrafieniu na opór odbijają)

Wóz wyposażony jest w 5 kasowników, jeden z przodu i po dwa w kolejnych drzwiach.
Obrazek
Piąty kasownik umieszczony jest na tylnej ścianie - z tyłu nie ma foteli oraz szyby, jest ścianka a za nią zbiorniki z gazem.

Niestety #277 został niedawno popisany:
Obrazek
Co prawda gryzmołów jest mniej niż poprzednio w #278, jednak powinny one zostać zmyte na dniach, tak jak to uczyniono w drugim Solbusie, jak na razie śladów dewastacji poza bazgrołami nie ma.

Przyciski STOP i DRZWI są umieszczone fatalnie, pasażerowie odruchowo przed przystankami warunkowymi naciskają DRZWI zamiast STOP przez co zdarzają się sytuacje, że pasażer krzyczy na kierowce, że ten się nie zatrzymał.
Obrazek
Zaś przycisk STOP jest naciskany przez każdego kto wsiada do wozu, znajduje się w takim miejscu, gdzie każdy stojąc czy wsiadając do autobusu się łapie rurki, sama konstrukcja przycisku sprawia natychmiastowe jego wciśnięcie. Wadą jest też to, że po naciśnięciu STOP przez chwilę wyświetla się na wewnętrznym wyświetlaczu napis stop i po chwili znika, pasażer nie zawsze ejst świadomy czy na żądanie nacisnął czy nie.

Rzeźnia jest całkiem spora i poręczna, dużo większa niż w gazowych Citelisach.
Obrazek

Na razie w sumie tyle, jak porobię coś jeszcze kiedyś to napiszę coś więcej.
Ostatnio zmieniony 2011-01-16, 23:09 przez irisbus, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

irisbus pisze:pasażerowie odruchowo przed przystankami warunkowymi naciskają DRZWI zamiast STOP przez co zdarzają się sytuacje, że pasażer krzyczy na kierowce, że ten się nie zatrzymał.
Chwila, to znaczy że najpierw trzeba stuknąć STOP żeby wzbudzić sygnalizację i dopiero potem DRZWI żeby otworzyć drzwi? Ale patologia...

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Nie, u nas się nie używa DRZWI bo te kierowca otwiera, a STOP naciska się przed przystankiem "na żądanie", ludzie mylą oba przyciski.

ppln

Post autor: ppln »

No dobra, ale w każdym normalnym autobusie naciśnięcie przycisku Drzwi ma dokładnie taki sam efekt jak stuknięcie Stop z tym wyjątkiem, że po użyciu CG przycisk Stop nie otwiera drzwi (więc lepiej wciskać Drzwi).

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

O to ciekawe co mówisz, no tu tak nie jest, naciśnięcie drzwi nie powoduje nic przy wyłączonym CG...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może być dokładnie tak jak w Scaniach OmniCity CN270UB. Naciśnięcie przycisku "drzwi" wygeneruje sygnalizację u kierowcy, również na wewnętrznym wyświetlaczu pojawi się słowo "STOP", ale przy aktywacji CG - należy go nacisnąć jeszcze raz, by drzwi się otworzyły. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Niezależnie od tych nieszczęsnych przycisków to wnętrze wygląda całkiem solidnie. Co prawda na zdjęciach nie widać ewentualnych niedociągnięć czy źle zdjęciach dałoby się to zauważyć. Kiedy przyglądam się tym autobusom to szczerze życzę producentowi wyjścia na prostą. Zwłaszcza, że Solcity bardzo podoba się mojej Mamie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”