[Gorzów Wlkp.] Infrastruktura tramwajowa
Ale chyba sytuacja się poprawia, jechałem tamtędy w wakacje parę razy i są jakieś remonty, co najmniej fragment którejś jezdni jest już dobry. Choć ogólnie przejazd przez Włocławek jest tragiczny pod względem stanu drógNorbertKomusinski pisze: Przepraszam, rozchodziło mi się o Włocławek a nie o Inowrocław
Ruszyliśmy z grupą na facebooku:
http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 3635831704
Manifest:
http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 3635831704
Manifest:
Codziennie je widzimy. Słyszymy ich dzwonek sygnalizujący odjazd. Jedziemy nimi do szkoły. Wracamy po całym męczącym dniu pracy.
Tramwaje.
chcielibyśmy jechać nimi po równych szynach. Na wygodnych siedzeniach. W ciepłych wagonach. Jest nas 9 mln rocznie, ale władze miasta nas nie widzi. Wolą wylewać asfalt na ulice dla smrodzących i trujących środowisko i nasze płuca samochodów. Ma nas za nic.
To my.
Pasażerowie gorzowskich tramwajów. Naszych tramwajów.
O tramwajach słów kilka.
Są jedną z najbardziej efektownych i ekologicznych form transportu w dużych miastach. W Gorzowie od lat niedoceniane i niedoinwestowane. Stanowią nieodłączny element krajobrazu Gorzowa, przewożące codzienne tysiące pasażerów, bez niezbędnych inwestycji mogą wkrótce zniknąć. Liczba przewozów komunikacją miejską spada - w przypadku tramwajów winę ponosi zarówno niedostosowana do obecnych potrzeb mieszkańców sieć tramwajowa, kiepski stan infrastruktury uniemożliwiający efektywne skrócenie czasu podróży oraz wiele innych czynników, o których można przeczytać m.in. w publikacji "Miasto w Ruchu".
Potrzebne są inwestycje, które ten stan rzeczy zmienią. Poza inwestycjami oczywistymi, takimi jak modernizacja i remont kapitalny całej sieci tramwajowej, należy pomyśleć o rozbudowie sieci, aby tramwaj był bliżej mieszkańców i mógł zastąpić autobus. Poza budową linii na Górczyn, o potrzebie której mówi się od lat, można np. przedłużyć linię z Silwany do ul. Obrońców Pokoju (przez Szarych Szeregów i Bora Komorowskiego). Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy zyskali by szybki, ekologiczny i bezpieczny środek transportu, a MZK miało by spore oszczędności dzięki likwidacji linii autobusowych i zastąpieniu ich tramwajowymi (tramwaj zabiera jednorazowo przeciętnie 2 razy więcej pasażerów niż autobus).
Nowoczesna komunikacja szynowa może znacznie zmniejszyć koszty komunikacji w Gorzowie i jednocześnie poprawić komfort podróżowania. Tramwaje mogą stać się wizytówką miasta, jak jest w Krakowie, Elblągu i wielu innych miastach – teraz ich los zależy od nas – mieszkańców.
mamy także petycję w sprawie obrony tramwajów. Podpisy mile widziane
http://petycja.komunikacja.org .
http://petycja.komunikacja.org .
Jasne, że tak. Generalnie w tej chwili jest batalia w mediach, którą można prześledzić na na stronie naszej grupy na facebooku.goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Oraz na forum skyscrapercity.com
oczywiście, że tak. O petycji informowaliśmy już w naszych lokalnych mediach, radiu, gazecie, na spotkaniach z udziałem TV... poza wersją elektroniczna mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece, oczywiście na terenie Gorzowa. Pod wersją papierową mamy coś około 1500 podpisów.goodek pisze:Mojego podpisu nie mogło zabraknąć pod tą petycją. Teraz do Was pytanie.
Czy mógłbym petycję rozpowszechnić na innych forach ?
Ale nie musi i nie powinno to być jej celem.RadziuGW pisze:Dobrze prowadzona (i atrakcyjna) KM może przynosić zysk.
Dobry, czy kiepski?OPi pisze:myśl jak urzędnik.
Dla oszczędnościOPi pisze:Przecież dlaczego Gliwice zlikwidowały tramwaje? Dlaczego chcą teraz tego radni z GW?
A w McDonaldsie?RadziuGW pisze:mamy także wersje papierową, która jest w sklepach, pizzeriach, bibliotece
w Mc nie, ale jeśli bardzo chcesz możesz się tym zająć.
Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej
[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281
Mieszkańcy dopytywali o papierową wersję petycji, więc została ona udostępniona w zaprzyjaźnionych punktach. Obecnie podpisy pod wersją papierową przekroczyły 2000 + te z wersji elektronicznej
[ Dodano: 09 Mar 2011 08:55 ]
póki co w kwestii tramwajów - dwa "nowe" helmuty z 1966 zakupione w Muzeum w Amsterdamie
http://komunikacja.org/html/akt_2011.03.html#news1281
¬ródłoinfotram.pl pisze: Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim
¬ródło: UM Gorzów Wielkopolski
Opublikowano: 2011-08-16 10:13:38
Nie będzie likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim. Natomiast są spore szanse i możliwości na to, że linii tramwajowych będzie więcej. To główne wnioski z pracy zespołu, który został powołany przez prezydenta Gorzowa Tadeusza Jędrzejczaka. Roboczy zespół do oceny możliwości rozwoju komunikacji tramwajowej przygotował opinię, która posłuży prezydentowi do stworzenia Planu Transportowego dla Gorzowa.
- Jednoznaczne określenie potrzeb transportowych naszego Miasta określone zostanie w Planie Transportowym, zespół pracował nad opinią, w której najważniejszymi elementami było sprecyzowanie jaką komunikację rozwijać w Gorzowie, na jaką nas stać i jakie są oczekiwania mieszkańców. Opinia jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu planu - mówi wiceprezydent Tadeusz Tomasik.
- Opinia m.in. potwierdziła, że Gorzów starał się o środki unijne na rozwój tramwajów, że to ilość przewozów powinna decydować o kierunku rozwoju gorzowskich tramwajów. Cel główny naszych działań to określenie komunikacji tramwajowej na przestrzeni następnych 10/15 lat - mówi dyrektor MZK Roman Maksymiak.
Oto kilka wniosków z opinii:
W trakcie prac komisji na obecnym etapie rozwoju Miasta oraz na przestrzeni najbliższych lat wstępnie wykluczono budowę trasy tramwajowej na następujących osiedlach - dzielnicach:
1. Zawarcie i Zamoście,
2. Os. Staszica,
3. Os. Piaski,
4. Janice.
5. Natomiast komisja pozytywnie zaopiniowała rozbudowę trakcji tramwajowej na dzielnicy Górczyn (osiedla Górczyn, Chemik, Zacisze, Sady, Parkowe, Ustronie). Przedstawiono kilka wariantów rozbudowy, natomiast pozytywnie zaopiniowano poniższe warianty w ramach 4 etapów:
6. ETAP IA: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską do Ronda Gdańskiego, na którym linia łączyła by się z istniejącą linią tramwajową przebiegającą ul. Walczaka - w kierunku pętli Silwana.
7. ETAP IB: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika, rondo Piłsudskiego, Al. Odrodzenia Polski do ul. Kazimierza Wielkiego i dalej wejście w istniejący układ sieci tramwajowej w kierunku Os. Piaski i Śródmieścia. Wariant ten umożliwiłby w przyszłości połączenie Osiedla Piaski i Śródmieścia z północno-wschodnią częścią miasta.
8. ETAP II: przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z ul. Pomorskiej, poprzez Park Kopernika i dalej ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Górczyńską, następnie ul. Górczyńską oraz nowo wybudowaną ul. Okulickiego do pętli, która miałaby być wybudowana w rejonie Ogródków Działkowych przy ul. Okulickiego i Fieldorfa-Nila.
9. ETAP III: rozważono również możliwość realizacji w dalszej przyszłości połączenia tramwajowego na bazie wybudowanej w przyszłości ul. Kamiennej stanowiącej przedłużenie ul. Górczyńskiej, która połączyłaby wschodnią część miasta z północną (budowa trasy tramwajowej z pętli Os. Piaski) oraz zachodnią w rejonie przyszłego Osiedla Myśliborskiego.
Koszt wybudowania jednego nowego kilometra tramwajowego to koszt 5 milionów złotych, a na zakup w miarę nowoczesnego tramwaju trzeba wydać 8 mln złotych.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawsze jest to, że otrzymał cały SIP. Teraz pomalować tramwaj to nie taki problem.
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).
Ewidentnie widać, że chyba nikt na serio nie rozważał likwidacji tramwajów, gdyż przewidziane w planie trasy prowadzą przez wydzielone z jezdni rezerwy. Rozwiązuje to długich procedur typu wywłaszczenia. Zastanawia mnie tylko to 8 mln zł za wagon. Nie wiem, co oni chcą kupować, ale w ich sytuacji taborowej nie decydowałbym się na kupowanie taboru "z wyższej półki" (po tej kwocie można wnioskować, że chcieliby kupić właśnie taki tabor).