Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Koti821

Post autor: Koti821 » 2011-02-09, 13:54

ppln pisze:chociaż wtedy żeby szybko awaryjnie zahamować trzeba pamiętać żeby puścić oba
Już sobie wyobrażam co to by było podczas awaryjnego hamowania. Ręka z nastawnika, a motorniczy panika :D

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

[Łódź] Nowa łódzka bulwa

Post autor: MrStronek » 2011-02-11, 20:52

pulpit sterowniczy
Obrazek

Zewnątrz
Obrazek

W Środku
Obrazek

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-02-11, 21:09

Tia. I znów kosztem dwóch dodatkowych siedzeń, pozbywa się jedynego atutu wyrobów stozłomopodobnych...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-02-11, 21:54

Ciekawe czy wzmocnili konstrukcje przed wklejeniem szyb. Bo znając konstrukcje stopiątki i jej tendencje do "wichrowania" może się okazać, że szyby będą wystrzeliwać.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-02-11, 22:33

Coffee pisze:pozbywa się jedynego atutu wyrobów stozłomopodobnych...
A jaki w tym atut? Bardzo dobrze, że zrobili rzeźnię. Lepiej, żeby taka pani z wózkiem stała w takim miejscu, niż robiła zator na środku przejścia. ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2011-02-11, 22:35

OPi pisze:A jaki w tym atut? Bardzo dobrze, że zrobili rzeźnię. Lepiej, żeby taka pani z wózkiem stała w takim miejscu, niż robiła zator na środku przejścia.
Kol. Coffee miał raczej na myśli fakt usunięcia trzecich drzwi i zastąpienia ich oknem oraz w/w dwoma dodatkowymi siedzeniami.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-02-12, 00:11

Kol. Coffee miał raczej na myśli fakt usunięcia trzecich drzwi i zastąpienia ich oknem oraz w/w dwoma dodatkowymi siedzeniami.
Dokładnie. U nas dało się to jeszcze inaczej rozwiązać, bo jest rzeźnia i dodatkowe drzwi.
BTW: Czyżby przewidziany jako solówka?

ppln

Post autor: ppln » 2011-02-12, 00:46

Coffee pisze: BTW: Czyżby przewidziany jako solówka?
Skąd, u nas solówek nie ma (poza 41, ale to nie linia miejska), a tych pabianickich nikt modernizować nie będzie

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-02-12, 18:37

Dobre jest to, iż pierwsze siedzenie, pierwszy raz w historii MPK siedzenie z prawej strony jest... odwrócone :D

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29095
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-02-12, 19:30

Łódzkie MPK będzie teraz w ten sposób remontować swoje Konstale ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4403
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-02-13, 19:09

Dopracujcie jeszcze tylko wygląd czoła ;)

Awatar użytkownika
MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek » 2011-02-13, 20:21

J-31 pisze:Łódzkie MPK będzie teraz w ten sposób remontować swoje Konstale ? ;)
Chyba tak... Mozna też zauważyć że jest nowe malowanie... nad drzwiami gdzie jest czerwony pasek jest... czarne tło, a nie jak dotychczas żółty :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29095
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-03-10, 09:40

Czy Pamiętacie NGIII Tramwajów Warszawskich ?

:strzałka: http://img233.imageshack.us/img233/1239/tw14061.jpg

Taką naprawę główną, przeszły dwa składy

:strzałka: Konstal 105Ne #1406+1405
:strzałka: oraz Konstal 105Nm #1470+1469

Oba już jeżdżą. Można je spotkać na linii nr. 1 (Banacha - ¯erań Wsch.)

Mnie udało się dorwać #1406+1405. A poniżej kilka fotek oraz maly opis

Wnętrze - przedział pasażerski
Bardzo ładnie został zrobiony przedział pasażerski. Został ładnie odnowiony. Dodano nową wykładzinę oraz wstawiono nowe fotele.

:strzałka: http://img215.imageshack.us/img215/9548/tw140613.jpg
:strzałka: http://img847.imageshack.us/img847/2844/tw140610.jpg

Jasna wykładzina podłogowa, białe panele naścienne, a całość dopełniają żółte poręcze, żółte drzwi oraz żółte obudowy mechanizmów drzwiowych.

Przy czym to nie jest typowa, jasna żółć. To jest lekki odcień żółci połączony z lekkim odcieniem pomarańczowego.

Całość sprawia, miłe, ciepłe wrażenie. I znacznie rozjaśnia wnętrze ;)

Po środku wagonu - na wysokości trzecich drzwi - zorganizowano dodatkową rzeźnie (dokładnie jak w poznańskich Konstalach 105Na)

:strzałka: http://img42.imageshack.us/img42/3033/tw14065.jpg

Fotele
Fotele są nowe - zamówione.

:strzałka: http://img853.imageshack.us/img853/4747/tw140611.jpg
:strzałka: http://img695.imageshack.us/img695/3748/tw140612.jpg

Jeśli pominiemy tą czerwoną tapicerkę - ona szybko się zabrudzi i wytrze - to fotele są naprawdę świetne

Fotele są miękkie, mają trochę gąbki. I ogólnie siedzi się na nich naprawdę wygodnie. ;)

Większość foteli ustawiona jest przodem do kierunku jazdy, ale... jest jeden odwrócony

:strzałka: http://img59.imageshack.us/img59/9797/tw14062.jpg

Myślę, że to jest dobry pomysł. Na pewno jest to wygodne rozwiązanie ;)

Oświetlenie

1. Oświetlenie sufitowe

Od pewnego czasu Tramwaje Warszawskie zmieniają oświetlenie sufitowe w swoich Konstalach. Już nie są to wielkie, wiszące klosze, ale mniejsze jarzeniówki, ładnie zakamuflowane w suficie

:strzałka: http://img69.imageshack.us/img69/1732/tw14067.jpg

2. Oświetlnie stopni
To jest nowość. Na zewnątrz wagonu zainstalowano oświetlenie wejścia. I są to - chyba diody. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić ;)

:strzałka: http://img821.imageshack.us/img821/5057/tw140614.jpg

Informacja pasażerska
Na początek nietypowe zdjęcie. Otóz zrobiła na mnie wrażenie boczna tablica elektroniczna. Ona jest dwu stronna.. a mimo to jest taka cienka. Jest na pewno cieńsza niż w PESACH 120Na "Swing"

:strzałka: http://img854.imageshack.us/img854/4527/tw14066.jpg

A co pokazuje ta tablica ?

W środku mogą pojawić się dwie informacje. Pierwsza normalna, to trasa linii (o dziwo są polskie znaki :mruga: )

:strzałka: http://img145.imageshack.us/img145/1975/tw14069.jpg

Jednakże w wagonie #1405 (drugi w składzie) spotkałem się z sytuacją, że informacja pasażerska nie działa. I na wewnętrznym ekranie pokazywała się tylko data i czas

:strzałka: http://img25.imageshack.us/img25/4241/tw14063.jpg

Natomiast na zewnątrz - tej samej tablicy
:strzałka: http://img713.imageshack.us/img713/7271/tw140616.jpg

Najciekawszym jednak elementem informacji pasażerskiej okazał się mały, wąski wyświetlacz, którego zainstalowano - nie po środku wagonu - ale na z boku na szafce WN

:strzałka: http://img101.imageshack.us/img101/4606/tw14064.jpg
:strzałka: http://img10.imageshack.us/img10/8352/tw14068.jpg

Jest on kolorowy. A jak to działa ? To zobaczycie na minutowym filmiku.. przy okazji wyłapałem błąd zapowiedzi

:strzałka: http://img3.imageshack.us/i/smq.mp4/

Jeszcze na koniec widok zewnętrzny na #1405

:strzałka: http://img263.imageshack.us/img263/7721/tw140615.jpg

I jeszcze tylko małe info. Prócz tych dwóch wspomniany na początku postu składów po NGIII. Jest jeszcze jeden skład Konstal 105Na #1204+1205

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091

Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany ;)

ppln

Post autor: ppln » 2011-03-10, 16:39

Ta wewnętrzna tablica jest trochę kiepsko ustawiona (nieco zbyt szybkie zmiany), te kolory są akurat najmniej potrzebne (pewnie producent chciał przyszpanować kilkukolorowymi diodami ;) ), ale za to ma układ treści na żywca zerżnięty z R&G czyli stosunkowo najlepiej się sprawdzający ;)

Za to ta boczna deska jest IMO do poprawki - nazwy przystanków są napisane zbyt wielkim fontem, pole na nr linii jest zbyt szerokie i nie wyświetlają się przesiadki (a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów)

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2011-03-10, 18:16

Kolorowe wyświetlacze są super. U nas jest tylko jeden w ŁAZie #003.
Moim marzeniem jest zobaczenie tablic elektronicznych w kieleckich autobusach...

Teraz co do tramów. Świetnie je zrobili...

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2011-03-10, 19:39

Nie no kapitalnie odnowione, ale w zasadzie to tylko wnętrze, przód i te całe światła przednie to takie cudowanie, o wiele lepiej wyglądały by odnowione oryginalne światła. Co i tak nie zmienia faktu, że najładniejszym frontem tramwajowym po modernie jaki widziałem jest zrobiony w FPS-ie Konstal z TŚ-ki #535.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-03-10, 20:29

J-31 pisze:Na pewno jest to wygodne rozwiązanie
Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
J-31 pisze:Jednakże nie przeszedł on aż tak bogatego zakresu naprawy jak tamte dwa. On został tylko ładnie polakierowany
Jak już gdzieś wcześniej pisałem od nowego roku wszystkie wozy z NG mają wychodzić w nowych barwach.
ppln pisze:a to jest wymóg ZTM-u, który spełnia jak dotąd tylko jeden z czterech systemów
Problem polega na tym, ze ZTM nie zechciał łaskawie udostępnić bazy danych, wobec czego TW musiały same to programować.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-03-10, 22:17

Ogólnie podsumowywując zakres prac, to jestem pod ogromnym wrażeniem zakresu prac i bardzo nowoczesnej modernizacji. ;) Najbardziej podoba mi się ten wyświetlacz LCD. U mnie długo trzeba będzie na takie coś czekać. :D

ppln

Post autor: ppln » 2011-03-10, 22:31

No nie przesadzaj, to się nie umywa do nowoczesnych modernizacji z wymianą aparatury, ta boczna tablica wewnętrzna jest raczej przeciętna (słabo czytelna), a font zewnętrznej to koszmar.

Orientuje się może ktoś ile sobie biorą różni producenci za taki gotowy moduł tablicy bocznej? Monitor na tej matrycy kosztuje w w detalu okolicach $2 000 więc cena na pewno nie jest niska (nie mniej niż 6 000 po kosztach licząc razem z komputerem), ale jestem ciekaw ile z tego bierze sobie producent.

I jeśli w TW są używane 3 systemy informacji pasażerskiej to macie jakieś magiczne narzędzie spinające wszystko w całość czy trzeba wprowadzać zmiany w 3 miejsca?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29095
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-03-11, 09:34

TLG pisze:Jak tam masz piasecznicę to inaczej nie dało rady.
Faktycznie nie pomyślałem o tym. A rzeczywiście pod tym fotelem jest skrzynka. Mimo wszystko nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

ODPOWIEDZ