Autobusy Marketowe w Polsce
W Lublinie aktualnie funkcjonują dwie linie marketowe: CA1 i CA2. Zapewne domyślacie się do jakiego sklepu . Obsługuje je MKP swoimi Karosami. Przejazd darmowy. Te linie są dośc młode.
Kiedyś w Lublinie oprócz tego było jeszcze 8 linii. Obsługiwały one Tesco i Leclerc. Obsługiwało ją MPK swoimi Jelczami M121M. Niestety linie były nieopłacalne, ponieważ ludzie nie jeżdzili do sklepów tylko jako normalny przejazd do domu, do pracy (a te linie były darmowe).
Kiedyś w Lublinie oprócz tego było jeszcze 8 linii. Obsługiwały one Tesco i Leclerc. Obsługiwało ją MPK swoimi Jelczami M121M. Niestety linie były nieopłacalne, ponieważ ludzie nie jeżdzili do sklepów tylko jako normalny przejazd do domu, do pracy (a te linie były darmowe).
U nas, z tego samego powodu, Tesco zrezygnowało, aż z 7 linii ("T1"-"T7")...Gustawek pisze:W Lublinie aktualnie funkcjonują dwie linie marketowe: CA1 i CA2. Zapewne domyślacie się do jakiego sklepu . Obsługuje je MKP swoimi Karosami. Przejazd darmowy. Te linie są dośc młode.
Kiedyś w Lublinie oprócz tego było jeszcze 8 linii. Obsługiwały one Tesco i Leclerc. Obsługiwało ją MPK swoimi Jelczami M121M. Niestety linie były nieopłacalne, ponieważ ludzie nie jeżdzili do sklepów tylko jako normalny przejazd do domu, do pracy (a te linie były darmowe).
Również były obsługiwane M121M oraz M120...
Tak w ogóle mała poprawka:
Wcześniej opisywana Setra, dziś jeździła na "Jasiu", gdyż znów padł ten sam Mercedes (#K01054) . SM11 dziś był na "Małgosi"
Malowanie wskazuje na Vetter Busunternehmen GmbH:Coffee pisze:Proszę o pomoc w ustaleniu poprzedniego przewoźnika
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s ... 3&ticket=3
Odświeżam temat o autobusach marketowych. Ponieważ nastąpiła ciekawa zmiana w taborze PPKS Warszawa - które nadal obsługuje dwie darmowe linie na terenie warszawskiego Ursynowa do supermarketu Real
Dotychczas te dwie linie obsługiwał MAN SL202, chyba już im się ten autobus rozsypał, bo teraz pojawiają się inne pojazdy. Między innymi takie Volvo
http://img194.imageshack.us/img194/4030/volvo1q.jpg
Ten autobus też wygląda na mocno zużyty, toteż wydaje mi się, że niedługo znów nastąpi zmiana
Dotychczas te dwie linie obsługiwał MAN SL202, chyba już im się ten autobus rozsypał, bo teraz pojawiają się inne pojazdy. Między innymi takie Volvo
http://img194.imageshack.us/img194/4030/volvo1q.jpg
Ten autobus też wygląda na mocno zużyty, toteż wydaje mi się, że niedługo znów nastąpi zmiana
Bursiakowe Citaro (i to nawet z ustawionymi tablicami) chyba cały czas wychodzą przed szereg
http://phototrans.eu/1014,573,110.html
http://phototrans.eu/1014,573,110.html
Nonsens, #599 nie jeździło tylko i wyłącznie do Reala, po za tym nie było takiej linii typowej marketowej. Reklama o niczym nie świadczyła, był wystawiany na różne linie. Więc nie wygaduj głupot.
Z #500 zgadzam się, jeździła na bezpłatnej linii "TESCO", ale zapomniałeś o #670, który jeździł na przemian z #500.
1.10 ulegną likwidacji ostatnie linie marketowe organizowane przez ZKM Gdynia czyli 01 i 04. Niedawno też zlikwidowano 07 i 012, ale 07 została zastąpiona organizowaną przez Gryf linię 808, a 012 przez 812. Podobnie się stanie z 01 i 04, w ich miejsce pojawią się 811 i 814. Na zdjęciu Neoplan N4010 w przedostatnim dniu kursowania 01 (wóz był dotychczas przydzielony do linii na stałe).
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
To rzeczywiście ciekawe. Bowiem w Warszawie supermarkety też już w większości zrezygnowały z darmobusów, aczkolwiek coś jeszcze można znaleźć:
- Maximus, pod Nadarzynem (ok. 20km od Warszawy) posiada jeszcze kilka linii, obslugiwanych autobusami PKS Grodzisk Mazowiecki. Tam można spotkać wszystko co PKS eksploatuje. Do Warszawy, na Kabaty (przez Piaseczno) dojeżdża Scania Omni City - jedna z tych, które na codzień obslugują komunikację miejską w Warszawie
- Centrum Handlowe Janki - podpisali umowę z firmą L Wnuk z Pruszkowa. Wnuk puszcza tam swojne Neoplany i MB Citaro, ale i tak mocno ograniczyli liczbę linii, do zaledwie chyba dwóch, jedą do Warszawy (do Hynka), a drugą do Pruszkowa
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20047
Aczkolwiek w przypadku Janek ciekawostką jest fakt, że z Grodziska do Janek jeździ dodatkowo Jelcz M120 PKS-u Grodzisk Mazowiecki
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=15423
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=17591
- Centrum Handlowe Marywilska 44... i jej "kupiec bus". Aktualnie jeżdżą dwie Setry S315NF
- Poleczki Business Park - to ciekawy przypadek, jest to jedno z kilku obecnie funkcjonujących dzielnicy biurowej w Warszawie. Dla pracowników jednego z biurowców zafundowano autobus pracowniczy
http://phototrans.pl/14,579468,0,MAN_N__263_00103.html
Te MAN-idła jeżdżą z ul. Poleczki prosto do stacji metra Imielin. Autobusy są darmowe... ale dostępne tylko dla pracowników. W chwilach wolnych od pracy - odpoczywają na Ursynowie tuż obok SGGW w zatoczce na ruchliwej Alei Jana Rodowicza "Anody". Jak wyzdrowieję, to muszę tam sfocić. Myślę, że możemy je zaliczyć do darmobusów
Ciekawostką, która odróżnia te autobusy od innych - również pracowniczych - jest to, że jak widać na zdjęciu są dokładnie oklejone reklamą PBP. Pozostałe autobusy pracownicze - a w Warszawie jest ich trochę są zazwyczaj anonimowe
Dodatkowo kursują one wg. jakiegoś rozkładu jazdy i w godzinach szczytu co chwila któryś pojawia się na Imielinie. Wymienia pasażerów i wraca na Poleczki. Ot, taki sobie dziwny przypadek
- Centrum Mody Nadarzyn - to stosunkowo niewielkie centrum handlowe, pomiędzy Maximusem, a samym Nadarzynem ok. 21 km od Warszawy - tam dociera MAN NL202 (o ile się nie mylę) z Mobilisu
- CH Real Ursynów - kursuje jeden autobus (różne pojazdy) z PKS-u Warszawa. Najczęściej MAN NL202, ale jest w takim stanie, że... często trzeba go podmieniać
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... ge_id=8638
To zdjęcie jest z 2007 roku, teraz już ten autobus taki śliczny nie jest. Często podmieniają go Setry S215UL lub inne dostępne na zajezdni pojazdy
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20720
Więcej grzechów nie pamiętam
- Maximus, pod Nadarzynem (ok. 20km od Warszawy) posiada jeszcze kilka linii, obslugiwanych autobusami PKS Grodzisk Mazowiecki. Tam można spotkać wszystko co PKS eksploatuje. Do Warszawy, na Kabaty (przez Piaseczno) dojeżdża Scania Omni City - jedna z tych, które na codzień obslugują komunikację miejską w Warszawie
- Centrum Handlowe Janki - podpisali umowę z firmą L Wnuk z Pruszkowa. Wnuk puszcza tam swojne Neoplany i MB Citaro, ale i tak mocno ograniczyli liczbę linii, do zaledwie chyba dwóch, jedą do Warszawy (do Hynka), a drugą do Pruszkowa
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20047
Aczkolwiek w przypadku Janek ciekawostką jest fakt, że z Grodziska do Janek jeździ dodatkowo Jelcz M120 PKS-u Grodzisk Mazowiecki
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=15423
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=17591
- Centrum Handlowe Marywilska 44... i jej "kupiec bus". Aktualnie jeżdżą dwie Setry S315NF
- Poleczki Business Park - to ciekawy przypadek, jest to jedno z kilku obecnie funkcjonujących dzielnicy biurowej w Warszawie. Dla pracowników jednego z biurowców zafundowano autobus pracowniczy
http://phototrans.pl/14,579468,0,MAN_N__263_00103.html
Te MAN-idła jeżdżą z ul. Poleczki prosto do stacji metra Imielin. Autobusy są darmowe... ale dostępne tylko dla pracowników. W chwilach wolnych od pracy - odpoczywają na Ursynowie tuż obok SGGW w zatoczce na ruchliwej Alei Jana Rodowicza "Anody". Jak wyzdrowieję, to muszę tam sfocić. Myślę, że możemy je zaliczyć do darmobusów
Ciekawostką, która odróżnia te autobusy od innych - również pracowniczych - jest to, że jak widać na zdjęciu są dokładnie oklejone reklamą PBP. Pozostałe autobusy pracownicze - a w Warszawie jest ich trochę są zazwyczaj anonimowe
Dodatkowo kursują one wg. jakiegoś rozkładu jazdy i w godzinach szczytu co chwila któryś pojawia się na Imielinie. Wymienia pasażerów i wraca na Poleczki. Ot, taki sobie dziwny przypadek
- Centrum Mody Nadarzyn - to stosunkowo niewielkie centrum handlowe, pomiędzy Maximusem, a samym Nadarzynem ok. 21 km od Warszawy - tam dociera MAN NL202 (o ile się nie mylę) z Mobilisu
- CH Real Ursynów - kursuje jeden autobus (różne pojazdy) z PKS-u Warszawa. Najczęściej MAN NL202, ale jest w takim stanie, że... często trzeba go podmieniać
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... ge_id=8638
To zdjęcie jest z 2007 roku, teraz już ten autobus taki śliczny nie jest. Często podmieniają go Setry S215UL lub inne dostępne na zajezdni pojazdy
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20720
Więcej grzechów nie pamiętam
Gliwice wzbogaciły się o dwa kolejne darmobusy które zostały uruchomione przez otwarte dziś(częściowo, oficjalne otwarcie w piątek) centrum handlowe Europa Centralna mieszczące się w można by rzec samym sercu węzła Sośnica. Największy węzeł w kraju i jedno z największych centr handlowych:
http://phototrans.pl/14,609750,0,MAN_NL202_082.html
http://phototrans.pl/14,609752,56001,1.html
http://phototrans.pl/14,609750,0,MAN_NL202_082.html
http://phototrans.pl/14,609752,56001,1.html
Jednak widziałem wczoraj darmobus Carrefour/Ikea, który byłem pewien, że został zlikwidowany wraz z otwarciem tramwaju na Franowo Także są dwa darmobusy.KKS pisze:W Poznaniu jest już chyba tylko jeden darmobus - Auchan i to już nie do Kaponiery, tylko do Ogrodów, obsługuje bez zmian TP Bus.
Połączenie różu i czerni wygląda przefatalnieAmalio pisze: http://phototrans.pl/14,609750,0,MAN_NL202_082.html
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Oba to tragediaAmalio pisze: http://phototrans.pl/14,609750,0,MAN_NL202_082.html
Połączenie różu i czerni wygląda przefatalnie
[ Dodano: 2013-05-14, 11:10 ]
Sosnowieckie S9 przejęte przez Bursiaka i białe Citarowojtek1611 pisze:Real - różnie, najczęściej NL202 ew. 120M (Pawelec)