Koleje Mazowieckie
Tu bym polemizował z tą "sporą ilością". Raptem 16 jednostek przy stanie taboru coś koło 200 jest prawnie niezauważalną sprawą. Koleje Mazowieckie mają w tej chwili nie lada zgryz, bo przy bardzo dużych przewozach taboru wciąż brakuje, a do tego w większości są to mocno wyeksploatowane stare kible. Niewielki procent taboru stanowią ich modernizacje, które nadal mają czkawkę, a docelowe asynchroniczne pojazdy sprawiają dużo problemów.J-31 pisze:PESA ostro się rozkręca z produkcją ELF-ów i jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie sporą ilośc tych ezt-ów
Jak najbardziej.są jeszcze u Was na stanie spalinowe niemieckie zespoły trakcyjne VT627 i VT628 ?
Tyle, ile było z tym, że jakiś został rozbity i stoi.Jeśli tak to jakie trasy obsługują i ile sztuk macie obecnie na stanie
Dokładnie Tłuszcz - Warszawa - Siedlce - Czeremcha. Ostatnio jeden obieg zalicza też Gdańską.OPi pisze:Na Warszawie Wschodniej również się pojawiają.
Ponadto KM testują holenderskeigo DH z Sigmy. Nawet miał już dzwona (był jakiś przetarg na naprawę powypadkową).
Jakaś mapappln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Te, które zatrzymują się w ramach przystanków granicznych. Pociąg 70821 Tłuszcz - Czeremcha jest zdaje się przyspieszony, na pewno na odcinku Wschodnia - Wesoła można przejechać na bilecie dobowym na I strefę. Jednorazowych i czasowych nie polecam - odcinek ten lubi patrolować "Renoma". 15431 z Gdańskiej do Sierpca jest przyspieszony, zatrzymuje się dopiero w Legionowie.ppln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych szynobusów.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html
Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html
Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Korzystając z wolnego czasu wybrałem się w końcu na nowo otwarty przystanek osobowy Warszawa Lotnisko Chopina.
Nie ukrywam - jest super
Na początek - dojazd
Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników
- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny
Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)
Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.
Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie.
Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować)
Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.
Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Tak wygląda fragment tunelu
http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/
Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej
Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/
Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.
O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono
Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów
http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/
I jeszcze na koniec - kozioł oporowy
http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/
Wejście na stację i informacja pasażerska
Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.
Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem
http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/
Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki
http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/
Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo
Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/
Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032
oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach
http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/
Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce"
Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale
... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku
http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/
Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety
Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u
Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo
Nie ukrywam - jest super
Na początek - dojazd
Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników
- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny
Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)
Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.
Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie.
Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować)
Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.
Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Tak wygląda fragment tunelu
http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/
Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej
Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/
Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.
O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono
Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów
http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/
I jeszcze na koniec - kozioł oporowy
http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/
Wejście na stację i informacja pasażerska
Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.
Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem
http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/
Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki
http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/
Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo
Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/
Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032
oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach
http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/
Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce"
Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale
... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku
http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/
Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety
Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u
Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo
A jakiś monitor z informacją jest ustawiony po stronie lotniska? Bo gdyby był to na pewno więcej osób zdecydowałoby się na podróż wiedząc ile czasu musieliby czekaćJ-31 pisze: Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, jest przetłumaczone "cel", "przez", itp. więc obcokrajowiec się połapie. Myślę, że chyba wie, że Warszawa po Polsku to Warszawa, a nie "Łorsoł". "Centralna" również nie trzeba tłumaczyć Jedynie te od kierunków geograficznych, ale to można na logikę wziąćPiotrek_2274 pisze:Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większaJ-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Poza tym dobra fotorelacja i myślę, że to wszystko bardzo fajnie chodzi w rzeczywistości