M081MB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...

Czy podoba ci sie M081MB

Tak
72
76%
Nie
23
24%
 
Liczba głosów: 95

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2008-07-06, 10:54

Amalio pisze:Zgadza się - ma bliźniaki.
Dziękuję bardzo ;)

pesa120n

Post autor: pesa120n » 2008-08-10, 11:08

Czy któreś z przedsiębiorstw posiada w swej flocie M081MB z automatyczną skrzynią biegów ? W Toruniu jeżdzi jeden z automatyczną pięciobiegową skrzynią Allisona, czyżby to rodzynek na skalę światową ?

Robert_529

Post autor: Robert_529 » 2008-10-17, 18:50

pesa120n pisze:Czy któreś z przedsiębiorstw posiada w swej flocie M081MB z automatyczną skrzynią biegów ? W Toruniu jeżdzi jeden z automatyczną pięciobiegową skrzynią Allisona, czyżby to rodzynek na skalę światową ?
Jeżeli już, to Włocławek miał szybciej automaty od Torunia, wszystkie 10 (dziś już 8) sztuk z automatami, więc nie możemy mówić o czymś takim...

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY » 2008-10-18, 11:01

W MZK Kęty mają M081MB z automatem.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2010-08-03, 22:43

Odkopałem delikatnie :P
Posiada ktoś Vin obojętnie jakiego Vero z 2008r.?
Jeżeli tak, prosiłbym o podanie, jeżeli nie - o spisanie ;)

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-07-10, 14:07

Odkopywania ciąg dalszy ;)
Czy ktoś z Was wie, ile egzemplarzy Vero posiada 6-biegową skrzynię biegów, zamiast standardowej "piątki"?

Jak podaje MPK Kraków na swojej stronie "w piewszej i części trzeciej serii jest mechaniczna 5 biegowa skrzynia ZF, w drugiej i części trzeciej serii mechaniczna 6 biegowa skrzynia ZF".
Przypomnę tylko, że pierwsza seria to ta z 2005 roku obejmująca 32 traktory, druga z 2007 roku licząca 10 pojazdów i trzecia, ostatnia z 2008 roku - 8 sztuk.

Czy może inne wozy z dwóch ostatnich lat produkcji (np. te dla Bielska-Białej, czy też jedno dla MPK Ełk i MZK Bolesławiec) również mogą posiadać zmienioną skrzynię biegów?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-07-10, 15:48

Wszystkie wozy z MZK Bolesławiec posiadają tę samą jednostkę napędową oraz skrzynie biegów, czyli ZF S5-42, a różnią się jedynie wyposażeniem, typu pierwsze 4 (155-158) posiadały klimatyzację kabiny kierowcy, nomen omen już wykręconą :retard: oraz zwykłe fotele Astromal AM 2000 City 445, a dodatkowo wozy o numerach 157 i 158 posiadają 2 dodatkowe miejsca siedzące na rampie dla niepełnosprawnych (rozkładane) i one już posiadają normę spalania EURO III. 155 i 156 różni od 157 i 158 jakością wykładziny użytej do obicia schodów (odcień i gładkość) oraz bodajże inny jest kolor laminatów. Z różnic z zewnątrz odznaczają się: inne klapy nie doszedłem nawet na co :P
http://phototrans.eu/14,416527,0,Jelcz_M081MB_156.html - ten ma pełną
http://phototrans.eu/14,496777,0,Jelcz_M081MB3_158.html - ten z krateczką :P
Inne są wyciągi, czy tam nadmuchy powietrza, oby dwa roczniki posiadają szyberdachy.
Na przód 156 nie patrzcie, bo to jest typ na bank stosowany w roczniku 2000, a kto wie, czy nie w 2001, a ten został wymieniony po starciu z hałdą śniegu ;)

Dodam, że na początku 2006r. w 158 zrobiono przekładkę foteli na Kiel Lite, a samo wnętrze prezentuje się teraz tak:
http://phototrans.eu/14,385384,0,Jelcz_M081MB3_158.html

edit 10.07.2011r. 17:50

Co do wozów 160 i 162 to różni je jedynie zabudowa wyciągów/nadmuchów powietrza, bo sam nie wiem, czy to wyciąga, czy dmucha :mruga: 160 ma znany, obkręcany plastik, jak w na zdjęciu wnętrza 158, zaś 162 ma perforowaną podsufitkę ;)

160 i 162 posiadają 1 szyberdach i 2 wentylatorki umieszczone na wysokości tylnego zwisu, posiadają innego producenta (albo model) pneumatyki drzwi oraz turystyczne fotele, w takim układzie i z taką samą tapicerką jak w 158, nie mają siedzeń na tylnym zwisie. Zmieniła się również technika łączenia laminatów z wykładziną podłogową oraz zastosowano lepszej jakości plastiki, mniej trzeszczące i bardziej odporne na nasze polskie drogi :D Zmieniło się również umiejscowienie świateł obrysowych z przodu. Wozy zyskały pomarańczowe wyświetlacze firmy pixel, posiadają elektroniczne tacho, na karty, dlatego nie jeżdżą na wycieczki :D jako jedyne 2 autobusy miejskie nie posiadają autokomputera ;) Delikatnie zmieniła się zabudowa kabiny kierowcy - te nowsze wyglądają estetyczniej. CO do nagłośnienia - każdy posiada 4 głośniki na klasie, w tym 160 i 162 posiadają mikrofon, przez który można było mówić przez te głośniki, na obecną chwilę nie działa to ani w jednym, ani w drugim.

W każdej dostawie zmieniała się zabudowa po lewej stronie kierowcy, ale o tym, jak zrobie jakieś zdjęcia ;)

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-08-13, 14:10

Michalbc pisze:Posiada ktoś Vin obojętnie jakiego Vero z 2008r.?
Jeżeli tak, prosiłbym o podanie, jeżeli nie - o spisanie ;)
VINy zdobyte, cyfra 6 na dziesiątym miejscu świadczy, że zostały wyprodukowane w 2006 roku, z kolei dowody rejestracyjne mówią iż są rok młodsze - takie czary mary tylko w Jelczu :-P

Mam pytanie dla wtajemniczonych. Do czego służy klapka umiejscowiona na lewej ścianie za przednią osią w m.in. radomskich Verach, w toruńskim rodzynku, czy też "poznańskich" traktorkach z Suwałk?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-08-14, 10:40

To nie jest kapka, która osłania wlew paliwa ?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-08-14, 14:59

To nie jest klapka od zbiornika, takowa jest po drugiej stronie ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-08-14, 16:23

AdBlue też odpada... Więc przejdę się na "verczedesa" :mruga:

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-08-14, 21:11

Jack the Ripper pisze:To nie jest kapka, która osłania wlew paliwa ?
Nie da się ukryć, że ta klapka jest podobna do tej od wlewu paliwa i właśnie dlatego na myśl mi też przychodzi, iż może to być pozostałość po próbie ekspansji na rynek brytyjski o czym plus minus w tamtych latach Jelcz myślał, czy też o "maltańskim epizodzie" którą to wyspę ZS chciały podbić swoim wyrobem M081MB - czyż ta teoria nie jest za bardzo spiskowa? :-P

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-08-15, 13:05

Jakie skrzynie nają te Vero? Jak automaty, to może być wlew oleju do skrzyni.

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-08-15, 14:23

Michalbc pisze:Jakie skrzynie nają te Vero? Jak automaty, to może być wlew oleju do skrzyni.
Automat posiada toruńskie Vero i radomski #1000 (jako jedyny egzemplarz należący do tego przewoźnika - reszta manuale, a tą pokrywę mają). Nie wiem jak suwalskie, ale poza tym, gdyby to był wlew oleju do skrzyni biegów, to podejrzewam, że posiadałby go także inne automatyczne M081MB jak np. te z MZK Leszno, czy wszystkie z Włocławka.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-08-15, 23:59

Moze wlew płynu chłodzącego, no nie jestem w stanie Ci powiedzieć, trzeba albo wysłać zapytanie do firm, które posiadają wozy z tymi klapkami, albo pojechać i pytać się kierowcow :)

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-08-19, 11:51

Michalbc pisze:Moze wlew płynu chłodzącego
Wlew płynu chłodzącego to traktorki mają z przodu, pod otwieraną "maską", tam gdzie znajduje się wlot powietrza do chłodnicy ;)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-08-19, 18:57

Wiem, gdzie mają wlew ;)

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-08-20, 14:43

Michalbc pisze:Wiem, gdzie mają wlew ;)
No to jak wiesz, to po co głupoty godosz? :-P

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-08-20, 16:16

Moze cos wymodyfikowali, albo cuś :D

interwojciech

Post autor: interwojciech » 2011-10-07, 22:02

Jak się okazało pod tą pokrywą nic nie ma, a przeznaczona miała być do zewnętrznego dostępu zaworów od ogrzewania, ale z planów tych jednak nic nie wyszło.

A teraz mam wielką zagadkę: skąd w wielu źródłach internetowych, pojawia się info, iż M081MB posiada podłogę na wysokości 640mm? Katalogi z co prawda 2001 roku mówią o 760mm (jak i kilka innych źródeł zresztą też), a ja głupi uwierzyłem wikipedii, że podczas modernizacji silnika (z EURO 3) podłoga z 760mm, spadła na 640mm, co rzekomo okazało się nie prawdą i sam ostatnio z miarką się pofatygowałem i wyszło, ze M081MB/3 z 2006 posiada w I drzwiach dwa stopnie po prawie 22cm każdy. Niestety zapomniałem zmierzyć odległości od podłoża do I stopnia, ale założyłem, iż ma tyle samo, co w II drzwiach, czyli 34cm co łącznie daje 78cm - biorąc pod uwagę błąd, to wychodzi na to, że Jelczem M081MB od zawsze posiadają podłogę na tej wysokości i nie wiadomo skąd te 64cm wzięły się (no chyba, że wysokość podłoża do I stopnia wynosiła by tylko 20cm?)l.

ODPOWIEDZ