SKM Warszawa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:A czy SKM nie chce czasem zatrzymać tego zestawu jako rezerwę, aż do czasu pełnego uruchomienia wszystkich ELF-ów ?
Na pewno tak. Jednocześnie czeka na jednostki 35WE z NEWAGU (a to też trochę potrwa) stąd jeszcze jakiś czas pomęczą trójmiejskie złomy.
Zastanawiam się natomiast co dalej z 14WE. Jednostki po pięciu latach eksploatacji i kompletnego braku zaplecza SKM wyglądają fatalnie. Wewnątrz wyglądają haniebnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na zewnątrz 14WE wyglądają po prostu tragicznie - można się naprawdę wystraszyć. W środku, faktycznie, też nie jest lepiej :]

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ile kosztował jeden ELF dla SKM Warszawa? Szukam i znaleźć nie mogę ;)

BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
Czyli będziemy mieli:
S1 Otwock - Pruszków
S2 Lotnisko - Sulejówek
S9 Lotnisko Wieliszew

Tylko teraz pytanie - S9 przez Gdańską-Wolę, czy przez Śródmieście?

Jeszcze takie jedno pytanie. Dlaczego S9 ma nadany bez powodu tak odległy numer? Zamiast S3 dali S9. ;)

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

OPi pisze:Ile kosztował jeden ELF dla SKM Warszawa? Szukam i znaleźć nie mogę ;)
28 mln zł brutto

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
Czyli będziemy mieli:
S1 Otwock - Pruszków
S2 Lotnisko - Sulejówek
S9 Lotnisko Wieliszew
Chwilowo nie Podniecaj się artykułami pt. "Jakie linie SKM trafią na lotnisko". Po prostu na razie nie ma jeszcze połączenia kolejowego na Lotnisko, więc o jakimkolwiek połączeniu SKM-ku nie można mówić. ;)

O tym, jakie faktycznie linie miałyby trafić na Terminal, dowiemy się pewnie w przyszłym roku ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
S2 i S3 (do Legionowa via Centralny), S9 pozostanie bez zmian.

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

OPi pisze:Jeszcze takie jedno pytanie. Dlaczego S9 ma nadany bez powodu tak odległy numer? Zamiast S3 dali S9. ;)
Prawdopodobnie dlatego, żeby się zgadzał z numeracją linii wg KM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Maz ... _.28KM9.29

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Aha, faktycznie. ;) a jak patrzę, to te KM-owskie Z kolei odpowiadają numerom linii D-29 stosowanym przez PKP PLK

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:a jak patrzę, to te KM-owskie Z kolei odpowiadają numerom linii D-29 stosowanym przez PKP PLK
KM stosuje te oznaczenia tylko w rozkładach internetowych. Poza tym nie funkcjonują one ani na stacjach ani w pociągach. KM bronią się jak mogą przed wprowadzeniem jednolitego, spójnego systemu numeracji linii i relacji.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Rynek Kolejowy pisze: Oto nowy pociąg Newagu dla SKM

"Rynek Kolejowy" jako pierwszy prezentuje wizualizację nowego pociągu Newagu dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. SKM weźmie w leasing 6 takich pociągów. Pojawią się na torach już w przyszłym roku.


Konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing dostarczy pojazdy wraz ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201 133 856,98 zł brutto do lipca 2012 roku. Prezenentujemy wizualizację pociągu w malowaniu, które zaakceptował warszawski Zarząd Transportu Miejskiego.

Pociągi 35WE dla SKM będą sześcioczłonowe, o dlugości 111 metrów i pojemności 922 pasażerow (w tym 218 na miejscach siedzących).

Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Cholera. Bardzo ładny! Generalnie produkty NEWAGu wyglądają nowocześnie i ładnie. Pesy są trochę przekombinowane.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Amalio pisze:Cholera. Bardzo ładny! Generalnie produkty NEWAGu wyglądają nowocześnie i ładnie. Pesy są trochę przekombinowane.
Podpisuję się pod tym rękami i nogami :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Akurat to jest właśnie niestety przekombinowane. Co komu przeszkadzało zostawić bardzo udany i estetyczny dziób 19WE?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra. Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

TLG pisze:Akurat to jest właśnie niestety przekombinowane. Co komu przeszkadzało zostawić bardzo udany i estetyczny dziób 19WE?
Akurat ten "przekombinowany" wydaje mi się lepszy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
OPi pisze:Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra.
W tej kwestii należy przypuszczać, że wyposażenie elektryczne będzie bardzo podobne do tego z 19WE. Poza tym to chyba jednak nie jest największym problemem SKM, bo ta nie ma żadnego zaplecza naprawczego. Wszystkie większe naprawy, których nie da się przeprowadzić na miejscu prowadzą producenci taboru.
OPi pisze:Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?
Pamiętaj, że SKM wciąż nie ma stałej umowy na przewozy, dokupuje więc tabor do aktualnych zadań wg. skromnych możliwości finansowych (stąd wybór leasingu jako tańszego rozwiązania).

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze:Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
Wszystko to rzecz jasna kwestia gustu, więc spór nie ma za bardzo sensu, ale moim zdaniem biorąc pod uwagę ów szkic srebrnego 35WE, to jestem gotów powiedzieć, że to on zahacza i to mocno o tandetę. Nowy design jest znacznie lepszy,a w porównaniu do 19WE to oba wyglądają równie dobrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jaki będzie w realu 35WE - bo to na razie jest wizualka. No, ale trochę szkoda, że Neweg zrezygnował z koncepcji designu 19WE. 19WE robi naprawdę pozytywne wrażenie - takiej super rakiety ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: 19WE robi naprawdę pozytywne wrażenie - takiej super rakiet
Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.
Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”