SOR NB12 SorCity
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Może trochę niefortunne sformułowanie ale odnosiło się do tych fotek.Jack the Ripper pisze:Janusz_K napisał:
Czy możesz trochę rozwinąć temat.
Enjoy !
Ale jakby kol. Amalio przeczyła trochę wyżej gdy przeczytałem
i napisałem swoje przypuszczeniaSzkoda, że nie widzieliście co się dzieje z praskimi SORami
A skąd to wiedziałem? Niestety z doświadczenia jakiego nabiera się przy projektowaniu przykro mi, że nie autobusów ale różnych innych konstrukcji i urządzeń.Janusz_K pisze:A co do trwałości to pożyjemy, zobaczymy. Przypuszczam, że przy intensywnej eksploatacji (tak jak w Pradze) po 3 latach SOR okaże się produktem nietrwały i mało wytrzymałym.
SOR jest chyba wystarczającym wozem dla małych miejscowości, gdzie nie ma dużych potoków pasażerów i nie jest w tam 100% wypełnienie autobusu.
Wystarczy na niego spojrzeć. SOR nie jest zrobiony ani po niemiecku ani po rusku, ani z niemiecką solidnością ani z rosyjską topornością, taki nie gniotsa, nie łamiotsa.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
No więc wytłumacz po czym to poznajesz. Jest mnóstwo podobnych autobusów.Janusz_K pisze: A skąd to wiedziałem? Niestety z doświadczenia jakiego nabiera się przy projektowaniu przykro mi, że nie autobusów ale różnych innych konstrukcji i urządzeń.
Wystarczy na niego spojrzeć. SOR nie jest zrobiony ani po niemiecku ani po rusku, ani z niemiecką solidnością ani z rosyjską topornością, taki nie gniotsa, nie łamiotsa.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Wystarczy obserwować zacieki, które pojawiają się np. w górnej części okien czy przy podsufitce. Z moich informacji wynika, że w kilku BN'ach z roczników 2008-2011 jest to zauważalne. Moim zdaniem, zasadnicza część winy leży w metodzie, jaką SOR obrał w konstrukcji szkieletów (kratownica do linii okien z nierdzewki, reszta z tworzyw sztucznych).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: SOR NB12 SorCity
Doczekamy się pierwszych polskich SORów NB12. Kłosok zamierza kupić do wygranego pakietu ZTZ Rybnik czeskie SORy 12 i 18 metrowe.
Re: SOR NB12 SorCity
Ciekawe na jaką wersję się zdecydują, w sensie ile drzwi...
Re: SOR NB12 SorCity
Aby spełnić wymogi przetargu muszą chyba zastosować taktykę z KZG GOP czyli 4 pary w solo i 5 w przegubie z racji niewymiarowej 1 pary drzwi.Auper pisze:Ciekawe na jaką wersję się zdecydują, w sensie ile drzwi...
Re: SOR NB12 SorCity
A no tak, bo te pierwsze są wąskie, racja...
Re: SOR NB12 SorCity
Jeżeli nie było jakiś dodatkowych ustaleń to musi być jak napisał mars84. Już niedługo się przekonamy
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: SOR NB12 SorCity
Nie chce nic mówić ale SOR po zrealizowaniu kontraktu na niskopodłogowe NB12/NB18 dla P.W.Kłosok w Rybniku. Będzie mógł spokojnie startować w przetargach w Polsce na niskopodłogowe autobusy.