MZK Zielona Góra

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

z forum: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 21&page=22
Na www.bip.mzk.zgora.pl jest informacja o przetargu na ubezpieczenie majątku zakładu i wśród tych pozycji jest "WYKAZ AUTOBUSÓW PLANOWANYCH DO ZAKUPIENIA W 2. KW. 2010 r.

dalej czytamy:
10 sztuk --> deklarowana wartość 1 sztuki ok. 750 000 zł
3 sztuki (przegubowe) ---> deklarowana wartość 1 sztuki 1 000 000 zł

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Dziwne, że nikt nie napisał wcześniej, że uruchomione zostały linie nocne i to już jakiś czas temu (dokładnie 2 miesiące).
Wcześniej była jedna, a jakby dodane zostały dwie nowe i linie nocne wyglądają następująco:
"N1" : Zawadzkiego "Zośki" - Ptasia, Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Boh. Westerplatte, Dworzec PKP, Staszica, Waryńskiego, Pogórna, Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N2" : Batorego - Kupiecka - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Waryńskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N3" : Botaniczna - Jaskółcza - Ptasia - Wyszyńskiego - al. Wojska Polskiego - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie.

solariskuba

Post autor: solariskuba »

E - bilet w Zielonej Górze jest dobrym pomysłem? Według mnie jest on niepotrzebny. Przecież i tak automat jest zawsze przy kasowniku. Bez sensu. Co o tym uważacie?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Jak już temat został odkopany...

Masa ludzi w Zielonej Górze korzysta z e-kart, przy podwyżce cen biletów jednorazowych dla "stałych bywalców" zielonogórskiej komunikacji jest to doskonałe rozwiązanie, a dzięki różnym stawką zależnym od ilości przystanków możemy jechać już za 20 groszy, moim zdaniem bardzo trafne rozwiązanie.

Będąc w Zielonej Górze zauważyłem jednak ze odczyt kart w kasownikach trwa bardzo długo, kartę trzeba dłuższą chwilę przy urządzeniu przytrzymać by kasownik załapał, w Wałbrzychu odczyt e-kart jest znacznie szybszy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tam w ogóle kwestie biletowo-taryfowe są ciekawie zorganizowane. Polecam dowiedzieć się, jak to działa.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Michalbc pisze:http://rzg.info.pl/2012/07/elektryczne- ... ojmiescie/
Zapowiada się ciekawie
Powrót do duobusów?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś czuję, że na obietnicach się skończy - jak to zwykle bywa w naszym kraju. ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

O tym projekcie mówi się dość głośno od pewnego czasu, moim zdaniem ma szanse istnienia, zwłaszcza, że komunikacja miejska w Zielonej Górze stoi na bardzo przyzwoitym poziomie i ciągle się rozwija.

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Zgadzam się z J-31.Tak samo mowili z tymi autobusami na etanol że jak się sprawdzą to MZK kupi kilka takich.I na obietnicach się skończyło

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Skowron59 pisze:że jak się sprawdzą
No czyli widać się nie sprawdziły, z resztą prezes MZK zawsze była sceptyczna co do pchania się w paliwa alternatywne, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Skoro nie ma w najbliższym czasie żadnych wyborów, a obiecują takie rzeczy, to co to będzie przed wyborami ? Pewnie, że wybudują metro w każdym większym mieście :diabeł:

No cóż powodzenia :!:

solka

Post autor: solka »

J-31 pisze:To chyba jakiś dowcip - Zielona Góra na pewno nie kupi trolejbusów, bo najpierw musiałaby masę pieniędzy wpakować w budowę sieci trakcyjnej... tzn. najpierw w opracowanie studium, potem dalsze procedury. Nawet jeśli ktoś już podjął decyzję, to i tak jeszcze daleka droga do pojawienia się pierwszych trajtków. ;)

No chyba, że pożyczą jednego elektro-MAZ-a, postawią na rynku i będą się nim chwalić, że ich MZK jest naj ekologiczniejszym MZK, pośród innych MZK-ów. :retard:
Podzielam zdanie. :) Już i tak chcą tramwaje. Nie skończyli budowy ani jednej linii tramwajowej, a już chcą trolejbusową. :)
J-31 pisze:Coś czuję, że na obietnicach się skończy - jak to zwykle bywa w naszym kraju.
Też prawda :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MZK Zielona Góra

Post autor: J-31 »

Znów odkopię sobie stary temat. A bo znów jest ku temu powód. W zasadzie z kronikarskiego obowiązku warto byłoby to napisać. ;)

Otóż dnia 30 października urzędnicy z Zielonej Góry podpisali w Ministerstwie Rozwoju w Warszawie, umowę na unijne dofinansowanie projektu transportowego - w przypadku MZK był to zakup 64 nowych autobusów, z czego
- aż 47 elektrycznych - co ważne razem ze stacjami ładowania (BRAWO !!!! Oni też o tym pomyśleli) - będą autobusy Ursus/AMZ City Smile LFE
- oraz 17 szt. autobusów spalinowych (diesel Euro 6), przegubowych. Będą to Mercedesy Conecto LF, obecni na uroczystości przedstawiciele Evobusa powiedzieli, że będą to już autobusy najnowszej generacji ;)

Dodatkowo w ramach dofinansowania:
- zbudowane zostanie centrum przesiadkowe
- przebudowa pętli i przystanków autobusowych, a nawet remont wiaduktu kolejowego
- modernizacja zajezdni (MZK)
- rozbudowa Systemu Informacji pasażerskiej

Urzędnicy z Zielonej Góry wyliczyli, że całość inwestycji powinna wynieść około 257,39 mln zł. Natomiast kwota unijnego dofinansowania wynosi 167,21 mln zł. Rozmach mają niezły - gratulacje - ale czy zmieszczą się w zakładanym budżecie ? Tego nie wie nikt :mruga:

Co by nie było jestem pod mega wrażeniem, ale mam cichą nadzieję, że MZK zamówiło stacje do ładowania - nie tylko te na zajezdni, ale również "miejskie" - bo tylko wtedy elektrobusy mają sens. Jeśli o tym pomyśleli to ogromne brawa dla MZK ;)

I jeszcze link do artykułu :strzałka: http://infobus.pl/64-city-smile-lfe-i-n ... 99987.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MZK Zielona Góra

Post autor: Przemek »

Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze uprzejmie informuje, że od 4 kwietnia 2018 r. (linia nocna od nocy z 3/4 kwietnia) do odwołania w związku z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego wprowadza się następujące zmiany:

1. Zmiany tras

 Autobusy linii nr 4, 19, 23 i N2 w obu kierunkach będą kursowały trasą zmienioną:
Batorego (przystanek Źródlana) – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swoich stałych trasach

 Autobusy linii nr 12 i 26 w obu kierunkach będą kursowały trasą zmienioną:

Elektronowa (przystanek Anny Jagiellonki) – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swoich stałych trasach

 Autobus linii nr 55 kursami z/do Os. Śląskiego będzie kursował na trasie zmienionej:

AUCHAN – Batorego – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swojej stałej trasie

2. Zmiany w rozkładach jazdy

 Na czas objazdu zostają wprowadzone minutowe korekty w rozkładach jazdy linii nr 12, 19, 23, 26 i N2. Na linii nr 4 będzie wykonywany wyłącznie kurs szkolny z Dworca PKP
w kierunku Os. Zdrojowego o godz. 6:57 i z Os. Zdrojowego w kierunku pętli Wyspiańskiego o godz. 7:17. Na przystankach dla linii, na których wprowadzono zmiany, rozkłady jazdy będą w kolorze żółtym.

 W związku z zawieszeniem kursów linii nr 4 wszystkie kursy linii nr 5 będą realizowane na stałej trasie z pętli przy ul. Zawadzkiego „Zośki” do pętli Batorego. Obecnie część kursów jest realizowana na trasie skróconej z pętli Zawadzkiego „Zośki” do Dworca PKP. Dzięki wprowadzeniu tej zmiany autobusy linii nr 5 i 30 będą odjeżdżały z osiedla Zdrojowego w kierunku Centrum w godz. 6:00 – 17:30 co 15 minut.

3. Bezpłatna komunikacja zastępcza

 W celu zapewnienia komunikacji na wyłączonym odcinku związanej z brakiem możliwości przejścia pieszego i przejazdu autobusów pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego uruchomiona zostaje bezpłatna linia zastępcza Z19 na trasie:
RAJSKA – Batorego – Energetyków – Zjednoczenia – Objazdowa – Dąbrowskiego – KUPIECKA – al. Wojska Polskiego – Zjednoczenia – Energetyków – Batorego – RAJSKA
Autobus linii zastępczej będzie zatrzymywał się wyłącznie na następujących przystankach:

 Rajska (przystanek dodatkowy przy skrzyżowaniu ulic Rajskiej i Batorego) – zarówno dla wysiadających jak i wsiadających
 Zespół Szkół Plastycznych – w obu kierunkach
 Energetyków – w obu kierunkach
 Elżbietanki – w kierunku ul. Rajskiej
 Kupiecka ZUS

4. Zmiany przystankowe

 Na czas objazdu zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanków:
• Urząd Celno-Skarbowy przy ul. Batorego kierunek Batorego (nr przystanku 122)
• Urząd Celno-Skarbowy przy ul. Batorego kierunek Centrum (nr przystanku 440)

 Przystanek ZUS przy ul. Kupieckiej (nr przystanku 121) będzie obsługiwany wyłącznie przez autobusy linii nr 6 i Z19.

 Przystanki Zespół Szkół Plastycznych przy ul. Batorego (nr przystanków 120 i 123) będą obsługiwane wyłącznie przez autobus linii nr Z19.

 Na czas objazdu uruchomione zostają przystanki:
• Rajska na ul. Batorego przed i za skrzyżowaniem z ul. Rajską

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: MZK Zielona Góra

Post autor: Marcin N »

http://infobus.pl/pierwszy-elektryczny- ... 07461.html
Niby Ursus, ale przód bardzo fajnie wygląda w tych barwach czego niestety nie można powiedzieć o ich najnowszych Conecto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MZK Zielona Góra

Post autor: J-31 »

Schemat malowania może coś poprawić w stylistyce wozu, albo kompletnie zepsuć. Ładnie wygląda w tych barwach, a dla mnie nareszcie, dłuuugo oczekiwane zdjęcia :mruga:

========== Edyta strasznie przeprasza, ale ma sklerozę ===============

... a raczej to mea culpa, bo pisząc powyższe słowa pobieżnie rzuciłem okiem na jedno zdjęcie, nie oglądając wszystkich. A tam na końcu tegoż artykułu jest jedna fotka, która mnie od raz zaskoczyła.

Otóż od razu widać dwie różnice we wnętrzu, pomiędzy elektrycznymi Ursusami dla MZA i dla Zielonej Góry.

Pierwsza, która rzuca się w oczy, to siedzenia za III-cimi drzwiami, czyli po prawej stronie wieży. W traktorach dla MZA, nie ma ich. Jest ciąg dalszy zabudowy tylnej
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/

Natomiast w autobusach dla Zielonej Góry - o dziwo udało się tam wygospodarować trochę miejsca, co widać na poniższym zdjęciu, wyraźnie stoją tam fotele. ;)
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... 78-443.jpg

I druga istotna różnica - w zielonogórskich Ursusach ustawiono więcej foteli, natomiast w warszawskich jest mniej miejsc do siedzenia, a duuuuża rzeźnia. Rzeczywiście w naszych jest ona sporych rozmiarów
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/

Trochę mi brakuje fotek wnętrza zielonogórskich elektryków z Lublina. Mam nadzieję, że później będzie ich więcej, wtedy będzie co porównywać. A na razie to tyle ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”