MZK Zielona Góra
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
z forum: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 21&page=22
Na www.bip.mzk.zgora.pl jest informacja o przetargu na ubezpieczenie majątku zakładu i wśród tych pozycji jest "WYKAZ AUTOBUSÓW PLANOWANYCH DO ZAKUPIENIA W 2. KW. 2010 r.
dalej czytamy:
10 sztuk --> deklarowana wartość 1 sztuki ok. 750 000 zł
3 sztuki (przegubowe) ---> deklarowana wartość 1 sztuki 1 000 000 zł
Dziwne, że nikt nie napisał wcześniej, że uruchomione zostały linie nocne i to już jakiś czas temu (dokładnie 2 miesiące).
Wcześniej była jedna, a jakby dodane zostały dwie nowe i linie nocne wyglądają następująco:
"N1" : Zawadzkiego "Zośki" - Ptasia, Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Boh. Westerplatte, Dworzec PKP, Staszica, Waryńskiego, Pogórna, Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N2" : Batorego - Kupiecka - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Waryńskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N3" : Botaniczna - Jaskółcza - Ptasia - Wyszyńskiego - al. Wojska Polskiego - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie.
Wcześniej była jedna, a jakby dodane zostały dwie nowe i linie nocne wyglądają następująco:
"N1" : Zawadzkiego "Zośki" - Ptasia, Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Boh. Westerplatte, Dworzec PKP, Staszica, Waryńskiego, Pogórna, Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N2" : Batorego - Kupiecka - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Waryńskiego - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie,
„N3" : Botaniczna - Jaskółcza - Ptasia - Wyszyńskiego - al. Wojska Polskiego - Boh. Westerplatte - Dworzec PKP - Staszica - Podgórna - Szosa Kisielińska - os. Pomorskie.
Jak już temat został odkopany...
Masa ludzi w Zielonej Górze korzysta z e-kart, przy podwyżce cen biletów jednorazowych dla "stałych bywalców" zielonogórskiej komunikacji jest to doskonałe rozwiązanie, a dzięki różnym stawką zależnym od ilości przystanków możemy jechać już za 20 groszy, moim zdaniem bardzo trafne rozwiązanie.
Będąc w Zielonej Górze zauważyłem jednak ze odczyt kart w kasownikach trwa bardzo długo, kartę trzeba dłuższą chwilę przy urządzeniu przytrzymać by kasownik załapał, w Wałbrzychu odczyt e-kart jest znacznie szybszy.
Masa ludzi w Zielonej Górze korzysta z e-kart, przy podwyżce cen biletów jednorazowych dla "stałych bywalców" zielonogórskiej komunikacji jest to doskonałe rozwiązanie, a dzięki różnym stawką zależnym od ilości przystanków możemy jechać już za 20 groszy, moim zdaniem bardzo trafne rozwiązanie.
Będąc w Zielonej Górze zauważyłem jednak ze odczyt kart w kasownikach trwa bardzo długo, kartę trzeba dłuższą chwilę przy urządzeniu przytrzymać by kasownik załapał, w Wałbrzychu odczyt e-kart jest znacznie szybszy.
http://rzg.info.pl/2012/07/elektryczne- ... ojmiescie/
Zapowiada się ciekawie
Zapowiada się ciekawie
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Powrót do duobusów?Michalbc pisze:http://rzg.info.pl/2012/07/elektryczne- ... ojmiescie/
Zapowiada się ciekawie
Podzielam zdanie. Już i tak chcą tramwaje. Nie skończyli budowy ani jednej linii tramwajowej, a już chcą trolejbusową.J-31 pisze:To chyba jakiś dowcip - Zielona Góra na pewno nie kupi trolejbusów, bo najpierw musiałaby masę pieniędzy wpakować w budowę sieci trakcyjnej... tzn. najpierw w opracowanie studium, potem dalsze procedury. Nawet jeśli ktoś już podjął decyzję, to i tak jeszcze daleka droga do pojawienia się pierwszych trajtków.
No chyba, że pożyczą jednego elektro-MAZ-a, postawią na rynku i będą się nim chwalić, że ich MZK jest naj ekologiczniejszym MZK, pośród innych MZK-ów.
Też prawdaJ-31 pisze:Coś czuję, że na obietnicach się skończy - jak to zwykle bywa w naszym kraju.
Re: MZK Zielona Góra
Znów odkopię sobie stary temat. A bo znów jest ku temu powód. W zasadzie z kronikarskiego obowiązku warto byłoby to napisać.
Otóż dnia 30 października urzędnicy z Zielonej Góry podpisali w Ministerstwie Rozwoju w Warszawie, umowę na unijne dofinansowanie projektu transportowego - w przypadku MZK był to zakup 64 nowych autobusów, z czego
- aż 47 elektrycznych - co ważne razem ze stacjami ładowania (BRAWO !!!! Oni też o tym pomyśleli) - będą autobusy Ursus/AMZ City Smile LFE
- oraz 17 szt. autobusów spalinowych (diesel Euro 6), przegubowych. Będą to Mercedesy Conecto LF, obecni na uroczystości przedstawiciele Evobusa powiedzieli, że będą to już autobusy najnowszej generacji
Dodatkowo w ramach dofinansowania:
- zbudowane zostanie centrum przesiadkowe
- przebudowa pętli i przystanków autobusowych, a nawet remont wiaduktu kolejowego
- modernizacja zajezdni (MZK)
- rozbudowa Systemu Informacji pasażerskiej
Urzędnicy z Zielonej Góry wyliczyli, że całość inwestycji powinna wynieść około 257,39 mln zł. Natomiast kwota unijnego dofinansowania wynosi 167,21 mln zł. Rozmach mają niezły - gratulacje - ale czy zmieszczą się w zakładanym budżecie ? Tego nie wie nikt
Co by nie było jestem pod mega wrażeniem, ale mam cichą nadzieję, że MZK zamówiło stacje do ładowania - nie tylko te na zajezdni, ale również "miejskie" - bo tylko wtedy elektrobusy mają sens. Jeśli o tym pomyśleli to ogromne brawa dla MZK
I jeszcze link do artykułu http://infobus.pl/64-city-smile-lfe-i-n ... 99987.html
Otóż dnia 30 października urzędnicy z Zielonej Góry podpisali w Ministerstwie Rozwoju w Warszawie, umowę na unijne dofinansowanie projektu transportowego - w przypadku MZK był to zakup 64 nowych autobusów, z czego
- aż 47 elektrycznych - co ważne razem ze stacjami ładowania (BRAWO !!!! Oni też o tym pomyśleli) - będą autobusy Ursus/AMZ City Smile LFE
- oraz 17 szt. autobusów spalinowych (diesel Euro 6), przegubowych. Będą to Mercedesy Conecto LF, obecni na uroczystości przedstawiciele Evobusa powiedzieli, że będą to już autobusy najnowszej generacji
Dodatkowo w ramach dofinansowania:
- zbudowane zostanie centrum przesiadkowe
- przebudowa pętli i przystanków autobusowych, a nawet remont wiaduktu kolejowego
- modernizacja zajezdni (MZK)
- rozbudowa Systemu Informacji pasażerskiej
Urzędnicy z Zielonej Góry wyliczyli, że całość inwestycji powinna wynieść około 257,39 mln zł. Natomiast kwota unijnego dofinansowania wynosi 167,21 mln zł. Rozmach mają niezły - gratulacje - ale czy zmieszczą się w zakładanym budżecie ? Tego nie wie nikt
Co by nie było jestem pod mega wrażeniem, ale mam cichą nadzieję, że MZK zamówiło stacje do ładowania - nie tylko te na zajezdni, ale również "miejskie" - bo tylko wtedy elektrobusy mają sens. Jeśli o tym pomyśleli to ogromne brawa dla MZK
I jeszcze link do artykułu http://infobus.pl/64-city-smile-lfe-i-n ... 99987.html
Re: MZK Zielona Góra
Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze uprzejmie informuje, że od 4 kwietnia 2018 r. (linia nocna od nocy z 3/4 kwietnia) do odwołania w związku z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego wprowadza się następujące zmiany:
1. Zmiany tras
Autobusy linii nr 4, 19, 23 i N2 w obu kierunkach będą kursowały trasą zmienioną:
Batorego (przystanek Źródlana) – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swoich stałych trasach
Autobusy linii nr 12 i 26 w obu kierunkach będą kursowały trasą zmienioną:
Elektronowa (przystanek Anny Jagiellonki) – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swoich stałych trasach
Autobus linii nr 55 kursami z/do Os. Śląskiego będzie kursował na trasie zmienionej:
AUCHAN – Batorego – Energetyków – Zjednoczenia – al. Wojska Polskiego – Boh. Westerplatte (przystanek Centrum) i dalej po swojej stałej trasie
2. Zmiany w rozkładach jazdy
Na czas objazdu zostają wprowadzone minutowe korekty w rozkładach jazdy linii nr 12, 19, 23, 26 i N2. Na linii nr 4 będzie wykonywany wyłącznie kurs szkolny z Dworca PKP
w kierunku Os. Zdrojowego o godz. 6:57 i z Os. Zdrojowego w kierunku pętli Wyspiańskiego o godz. 7:17. Na przystankach dla linii, na których wprowadzono zmiany, rozkłady jazdy będą w kolorze żółtym.
W związku z zawieszeniem kursów linii nr 4 wszystkie kursy linii nr 5 będą realizowane na stałej trasie z pętli przy ul. Zawadzkiego „Zośki” do pętli Batorego. Obecnie część kursów jest realizowana na trasie skróconej z pętli Zawadzkiego „Zośki” do Dworca PKP. Dzięki wprowadzeniu tej zmiany autobusy linii nr 5 i 30 będą odjeżdżały z osiedla Zdrojowego w kierunku Centrum w godz. 6:00 – 17:30 co 15 minut.
3. Bezpłatna komunikacja zastępcza
W celu zapewnienia komunikacji na wyłączonym odcinku związanej z brakiem możliwości przejścia pieszego i przejazdu autobusów pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego uruchomiona zostaje bezpłatna linia zastępcza Z19 na trasie:
RAJSKA – Batorego – Energetyków – Zjednoczenia – Objazdowa – Dąbrowskiego – KUPIECKA – al. Wojska Polskiego – Zjednoczenia – Energetyków – Batorego – RAJSKA
Autobus linii zastępczej będzie zatrzymywał się wyłącznie na następujących przystankach:
Rajska (przystanek dodatkowy przy skrzyżowaniu ulic Rajskiej i Batorego) – zarówno dla wysiadających jak i wsiadających
Zespół Szkół Plastycznych – w obu kierunkach
Energetyków – w obu kierunkach
Elżbietanki – w kierunku ul. Rajskiej
Kupiecka ZUS
4. Zmiany przystankowe
Na czas objazdu zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanków:
• Urząd Celno-Skarbowy przy ul. Batorego kierunek Batorego (nr przystanku 122)
• Urząd Celno-Skarbowy przy ul. Batorego kierunek Centrum (nr przystanku 440)
Przystanek ZUS przy ul. Kupieckiej (nr przystanku 121) będzie obsługiwany wyłącznie przez autobusy linii nr 6 i Z19.
Przystanki Zespół Szkół Plastycznych przy ul. Batorego (nr przystanków 120 i 123) będą obsługiwane wyłącznie przez autobus linii nr Z19.
Na czas objazdu uruchomione zostają przystanki:
• Rajska na ul. Batorego przed i za skrzyżowaniem z ul. Rajską
Re: MZK Zielona Góra
http://infobus.pl/pierwszy-elektryczny- ... 07461.html
Niby Ursus, ale przód bardzo fajnie wygląda w tych barwach czego niestety nie można powiedzieć o ich najnowszych Conecto.
Niby Ursus, ale przód bardzo fajnie wygląda w tych barwach czego niestety nie można powiedzieć o ich najnowszych Conecto.
Re: MZK Zielona Góra
Schemat malowania może coś poprawić w stylistyce wozu, albo kompletnie zepsuć. Ładnie wygląda w tych barwach, a dla mnie nareszcie, dłuuugo oczekiwane zdjęcia
========== Edyta strasznie przeprasza, ale ma sklerozę ===============
... a raczej to mea culpa, bo pisząc powyższe słowa pobieżnie rzuciłem okiem na jedno zdjęcie, nie oglądając wszystkich. A tam na końcu tegoż artykułu jest jedna fotka, która mnie od raz zaskoczyła.
Otóż od razu widać dwie różnice we wnętrzu, pomiędzy elektrycznymi Ursusami dla MZA i dla Zielonej Góry.
Pierwsza, która rzuca się w oczy, to siedzenia za III-cimi drzwiami, czyli po prawej stronie wieży. W traktorach dla MZA, nie ma ich. Jest ciąg dalszy zabudowy tylnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Natomiast w autobusach dla Zielonej Góry - o dziwo udało się tam wygospodarować trochę miejsca, co widać na poniższym zdjęciu, wyraźnie stoją tam fotele.
https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... 78-443.jpg
I druga istotna różnica - w zielonogórskich Ursusach ustawiono więcej foteli, natomiast w warszawskich jest mniej miejsc do siedzenia, a duuuuża rzeźnia. Rzeczywiście w naszych jest ona sporych rozmiarów
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Trochę mi brakuje fotek wnętrza zielonogórskich elektryków z Lublina. Mam nadzieję, że później będzie ich więcej, wtedy będzie co porównywać. A na razie to tyle
========== Edyta strasznie przeprasza, ale ma sklerozę ===============
... a raczej to mea culpa, bo pisząc powyższe słowa pobieżnie rzuciłem okiem na jedno zdjęcie, nie oglądając wszystkich. A tam na końcu tegoż artykułu jest jedna fotka, która mnie od raz zaskoczyła.
Otóż od razu widać dwie różnice we wnętrzu, pomiędzy elektrycznymi Ursusami dla MZA i dla Zielonej Góry.
Pierwsza, która rzuca się w oczy, to siedzenia za III-cimi drzwiami, czyli po prawej stronie wieży. W traktorach dla MZA, nie ma ich. Jest ciąg dalszy zabudowy tylnej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Natomiast w autobusach dla Zielonej Góry - o dziwo udało się tam wygospodarować trochę miejsca, co widać na poniższym zdjęciu, wyraźnie stoją tam fotele.
https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... 78-443.jpg
I druga istotna różnica - w zielonogórskich Ursusach ustawiono więcej foteli, natomiast w warszawskich jest mniej miejsc do siedzenia, a duuuuża rzeźnia. Rzeczywiście w naszych jest ona sporych rozmiarów
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Trochę mi brakuje fotek wnętrza zielonogórskich elektryków z Lublina. Mam nadzieję, że później będzie ich więcej, wtedy będzie co porównywać. A na razie to tyle