Koleje Mazowieckie
Jeden peron, dwie krawędzie. Tak jest prawidłowo.J-31 pisze:Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo
I to się nie zmieni. No, chyba, że przewoźnicy zupełnie nie będą mieli czym wyjechać. Ale póki co nic nie wskazuje na to, by na trasę miał zostać skierowany inny tabor.J-31 pisze:Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Wzornictwo nie jest szczególnie wyszukane. Szkoda, bo takie obiekty to nie tylko wyzwanie dla projektanta, ale i pole do popisu. W Polsce wciąż najłatwiej wyłożyć wszystko kamieniem i polerowaną stalą nierdzewną.J-31 pisze:Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
Dorzucę ciekawostkę: ZTM skierował na linię kanarów w pomarańczowych robociarskich kamizelkach z napisem "konduktor ZTM". W praktyce kanary sprawdzają bilety, ale także je sprzedają (mimo, ze w jednostkach są automaty).
Obiecałem Wam film... no to są dwa
http://www.youtube.com/watch?v=caSjCB7i ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1PxAmj-sZ4I
http://www.youtube.com/watch?v=caSjCB7i ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1PxAmj-sZ4I
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
To się dopiero wyjaśni po EURO 2012.pmaster pisze:I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety
To nie działa tak jak w krakowskim Expresie Balice. Tam trzeba kupować osobno bilety. W Warszawie - aktualnie na wszystkich lotniskowych liniach - a potem być może (to jeszcze będzie określone) tylko na liniach SKM obowiązują i obowiązywać będą normalnie bilety komunikacji miejskiej (ZTM).Wojtek-MKM pisze:A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie?
Jeśli Koleje Mazowieckie uprą się i nie zgadzą się na integrację taryfową z ZTM-em na linii KM810... to stracą pasażerów
Koleje Mazowieckie kompletnie bez sensu dublują pociągi SKM.
Przyznam szczerze, że raczej o tym nie słyszałem. Natomiast wiem, że SKM Warszawa zakupiła PESY do obsługi linii lotniskowych (S2 i S3).pmaster pisze:KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?
Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg.
Wcale się nie dziwię. Linia na lotnisko to jedyny sposób, żeby dostać się z centrum wręcz pod sam terminal w mniej niż 1,5 h a nawet mniej. Ponadto można jechać na biletach ZTM, więc nie ma problemu z zyskami z tej linii.Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg.
Tylko że nowe połączenie spowodowało to, że linia kolejowa nr 8 na tym odcinku jest po prostu zapchana do granic możliwości. Obecnie nie ma żadnej opcji, aby w dzień "wcisnąć" tam jakikolwiek dodatkowy pociąg. Czy to węgiel, czy to paliwo do petrolotu, wszystko w nocy.
Dzisiaj miałem taki kolejowy dzień - oby tylko ktoś mnie zaczął postrzegać jako miłośnika kolei ... i wybrałem się znów na lotnisko pociągiem. No i miło się zdziwiłem.
Kolejowe połączenia na lotnisko - przynajmniej oferowane przez SKM Warszawa - a więc linie S2 i S3S to prawdziwy strzał w "10-stkę". Mijane przeze mnie pociągi były już pełne ludzi. A skład którym ja jechałem również zapełnił się pasażerami zmierzającymi na samolot. Co ciekawe tuż przed biletomatami stojącymi w przejściu na stację (na lotnisku), ustawiła się kolejka podróżnych, chcących kupić bilet ZTM.
Dodatkowo na samej stacji Lotnisko Chopina, tuż obok wejścia powieszono dosyć dużą tablicę elektroniczną - uzupełnienie już istniejącej informacji pasażerskiej
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... blica.jpg/
Dodatkowym atutem tych linii jest tabor - cichy, wygodny i klimatyzowany. Pozostaje mieć jedynie cichą nadzieję, na jakąś, choćby minimalną, poprawę częstotliwości kursów, ale nie wiem czy przepustowość linii średnicowej na to pozwoli
Kolejowe połączenia na lotnisko - przynajmniej oferowane przez SKM Warszawa - a więc linie S2 i S3S to prawdziwy strzał w "10-stkę". Mijane przeze mnie pociągi były już pełne ludzi. A skład którym ja jechałem również zapełnił się pasażerami zmierzającymi na samolot. Co ciekawe tuż przed biletomatami stojącymi w przejściu na stację (na lotnisku), ustawiła się kolejka podróżnych, chcących kupić bilet ZTM.
Dodatkowo na samej stacji Lotnisko Chopina, tuż obok wejścia powieszono dosyć dużą tablicę elektroniczną - uzupełnienie już istniejącej informacji pasażerskiej
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... blica.jpg/
Dodatkowym atutem tych linii jest tabor - cichy, wygodny i klimatyzowany. Pozostaje mieć jedynie cichą nadzieję, na jakąś, choćby minimalną, poprawę częstotliwości kursów, ale nie wiem czy przepustowość linii średnicowej na to pozwoli
Mnie się wydaje, że gorzej może być z przepustowością na radomskiej, na której szczególnie w szczycie pojawia się coraz więcej pociągów. Średnicowa to więcej torów, poza tym część pociągów można zawsze przerzucić na Gdańską, z tamtąd na biletach ZTM też można szybko przedostać się do centrum metrem.J-31 pisze:nie wiem czy przepustowość linii średnicowej na to pozwoli
Koleje Mazowieckie czyli pociągiem do Modlina
Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu, toteż pozwoliłem sobie stworzyć nowy.
Nie tak dawno temu miałem okazję zwiedzić sobie nową stację kolejową Warszawa Lotnisko Chopina. Teraz postanowiłem pojechać w drugim kierunku - do Modlina, tam gdzie znajduje się nowy port lotniczy "Warszawa - Modlin". Bezpośrednio pociągiem jeszcze nie da się tam dojechać, ale pośrednio tak, potem trzeba się przesiąść na autobus.
O autobusie już pisałem i nie będę się powtarzać, teraz parę słów na temat komunikacji kolejowej.
Zacznę od pozytywów - przejazd - z dworca Centralnego, trwał godzinę. Odcinek z Modlina do Warszawy Wschodniej pokonaliśmy w ciągu ok. 30 minut. Na nowych torach pomiędzy ¯eraniem a Modlinem PESA EN76 doskonale się rozpędza, podróż jest faktycznie szybka i komfortowa. Duże zainteresowanie podróżnych.
Na nowym połączeniu skorzystali mieszkańcy Nowego Dworu Mazowieckiego oraz Legionowa. W pociągu popołudniowym do Modlina większość miejsc siedzących była zajęta.
Obsługa pociągu - ku mojemu miłemu zdziwieniu - mówi po angielsku. Tutaj plus dla Kolei Mazowieckich
Dworzec kolejowy w Modlinie został bardzo ładnie wyremontowany (spółka Dworzec Polski).
Tyle pozytwów... teraz negatywy
Zacznę od tyłu - czyli od peronu dworca. A konkretnie rozkładu jazdy. Otóż moim planem było dotarcie autobusem pod terminal lotniczy - z dworca w Modlinie. Zdawałem sobie sprawę, że nie uda mi się powrócić KML911 do Warszawy, bo fizycznie nie zdąże na ten pociąg. Postanowiłem więc na miejscu sprawdzić rozkład jazdy na powrót, chciałem złapać - później, po powrocie z lotniska - jakiś pociąg do Warszawy Gdańskiej.
Zacząłem wertować rozkład i coraz bardziej włosy stawały mi na głowie, wyszło na to, że jeśli zaraz nie wsiądę z powrotem w ten pociąg którym właśnie przyjechałem - to czeka mnie kilku godzinne oczekiwanie na jakikolwiek pociąg.
I w tym momencie podeszło do mnie jakieś małżeństwo - lokalni mieszkańcy - zaczęli oni wertować rozkład jazdy. Mężczyzna zaczął głośno komentować, to co było tam napisane...
... okazało się, że ktoś pomylił pociągi i umieścił je w niewłaściwej rubryce. Otóż pociągi do Warszawy (zarówno te lotniskowe, jak i te jadące w kierunku W-wy Gdańskiej) znalazły się wśród pociągów jadących... do Nasielska
Czyli totalnie podmatwany rozkład jazdy, okazało się, że wg. owego rozkładu KML911, miał o godz. 16.25 odjechać... do Nasielska (a w rzeczywistości wracał do Warszawy).
Dodatkowo rozkład jest po polsku - ciekawy jestem, który zagraniczny podróżny będzie wiedział o co chodzi
Jedyne pocieszenie to takie, że pociągi lotniskowe mają obok rozkładu ikonkę "samolotu". No, ale...
.... ale dlaczego KML911 mający ikonę samolotu, o godz. 16.25 odjeżdża z Modlina... tylko do Warszawy Wschodniej ? Kilku zagranicznych pasażerów, było zdekoncentrowanych - dwóch w popłochu chciało uciekać z pociągu, ale kierownik pociągu ich uspokoił, że mogą pojechać do Warszawy - ale co dalej ?
Ja wiem, że ze wschodniej jest jeszcze kilka innych połączeń na lotnisko Okęcie. (z tego co zrozumiałem ci ludzie chcieli dotrzeć na Okęcie i przesiąść się na inne samoloty). Aczkolwiek, na Warszawie Wschodniej - kiedy ja czekałem na lokalny pociąg do Śródmieścia, widziałem jak kilka osób, które przyjechały ze mną z Modlina, zupełnie straciły koncentrację i bezładnie stały nadal na peronie obok pociągu, którym właśnie przyjechaliśmy
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26311
... nie wiem czy to Widzicie, ale na tablicach - jak byk - miał napisane "Warszawa Lotnisko Chopina". Wskoczyłem do pociągu, podszedłem do konduktora i zapytałem dokąd jadą... odpowiedział mi, że na Okęcie. OK, to poprosiłem o bilet na Dworzec Centralny. Został mi sprzedany...
... i zaraz potem do pociągu weszła pani kierownik, która zacząłe krzyczeć na maszynistę i konduktora - jedziemy do Warszawy Wschodniej !!! Proszę zmienić tablice.
Totalna dekoncentracja. Zagraniczni pasażerowie wpadli w popłoch, nawet maszynista i konduktor byli mocno zdziwieni. Przez chwilę spierali się ze sobą - o kierunek jazdy.
Przez krótką chwilę naszła mnie taka myśl - to dokąd miał jechać ten pociąg, skoro nawet maszynista nie wiedział
I tak wygląda nasza kolejowa rzeczywistość. Całość osładza linia kolejowa, szybkie przejazdy pomiędzy stacjami. No i oczywiście PESA ELF, która znakomicie sprawdza się na tej linii. Dla tych z Was, którzy chcieliby z tego połączenia skorzystać, małe ostrzeżenie - na odcinku Legionowo Przystanek do Chotomowa, pociągu kursują wahadłowo po jednym torze.
Nie tak dawno temu miałem okazję zwiedzić sobie nową stację kolejową Warszawa Lotnisko Chopina. Teraz postanowiłem pojechać w drugim kierunku - do Modlina, tam gdzie znajduje się nowy port lotniczy "Warszawa - Modlin". Bezpośrednio pociągiem jeszcze nie da się tam dojechać, ale pośrednio tak, potem trzeba się przesiąść na autobus.
O autobusie już pisałem i nie będę się powtarzać, teraz parę słów na temat komunikacji kolejowej.
Zacznę od pozytywów - przejazd - z dworca Centralnego, trwał godzinę. Odcinek z Modlina do Warszawy Wschodniej pokonaliśmy w ciągu ok. 30 minut. Na nowych torach pomiędzy ¯eraniem a Modlinem PESA EN76 doskonale się rozpędza, podróż jest faktycznie szybka i komfortowa. Duże zainteresowanie podróżnych.
Na nowym połączeniu skorzystali mieszkańcy Nowego Dworu Mazowieckiego oraz Legionowa. W pociągu popołudniowym do Modlina większość miejsc siedzących była zajęta.
Obsługa pociągu - ku mojemu miłemu zdziwieniu - mówi po angielsku. Tutaj plus dla Kolei Mazowieckich
Dworzec kolejowy w Modlinie został bardzo ładnie wyremontowany (spółka Dworzec Polski).
Tyle pozytwów... teraz negatywy
Zacznę od tyłu - czyli od peronu dworca. A konkretnie rozkładu jazdy. Otóż moim planem było dotarcie autobusem pod terminal lotniczy - z dworca w Modlinie. Zdawałem sobie sprawę, że nie uda mi się powrócić KML911 do Warszawy, bo fizycznie nie zdąże na ten pociąg. Postanowiłem więc na miejscu sprawdzić rozkład jazdy na powrót, chciałem złapać - później, po powrocie z lotniska - jakiś pociąg do Warszawy Gdańskiej.
Zacząłem wertować rozkład i coraz bardziej włosy stawały mi na głowie, wyszło na to, że jeśli zaraz nie wsiądę z powrotem w ten pociąg którym właśnie przyjechałem - to czeka mnie kilku godzinne oczekiwanie na jakikolwiek pociąg.
I w tym momencie podeszło do mnie jakieś małżeństwo - lokalni mieszkańcy - zaczęli oni wertować rozkład jazdy. Mężczyzna zaczął głośno komentować, to co było tam napisane...
... okazało się, że ktoś pomylił pociągi i umieścił je w niewłaściwej rubryce. Otóż pociągi do Warszawy (zarówno te lotniskowe, jak i te jadące w kierunku W-wy Gdańskiej) znalazły się wśród pociągów jadących... do Nasielska
Czyli totalnie podmatwany rozkład jazdy, okazało się, że wg. owego rozkładu KML911, miał o godz. 16.25 odjechać... do Nasielska (a w rzeczywistości wracał do Warszawy).
Dodatkowo rozkład jest po polsku - ciekawy jestem, który zagraniczny podróżny będzie wiedział o co chodzi
Jedyne pocieszenie to takie, że pociągi lotniskowe mają obok rozkładu ikonkę "samolotu". No, ale...
.... ale dlaczego KML911 mający ikonę samolotu, o godz. 16.25 odjeżdża z Modlina... tylko do Warszawy Wschodniej ? Kilku zagranicznych pasażerów, było zdekoncentrowanych - dwóch w popłochu chciało uciekać z pociągu, ale kierownik pociągu ich uspokoił, że mogą pojechać do Warszawy - ale co dalej ?
Ja wiem, że ze wschodniej jest jeszcze kilka innych połączeń na lotnisko Okęcie. (z tego co zrozumiałem ci ludzie chcieli dotrzeć na Okęcie i przesiąść się na inne samoloty). Aczkolwiek, na Warszawie Wschodniej - kiedy ja czekałem na lokalny pociąg do Śródmieścia, widziałem jak kilka osób, które przyjechały ze mną z Modlina, zupełnie straciły koncentrację i bezładnie stały nadal na peronie obok pociągu, którym właśnie przyjechaliśmy
Tu się sam zacytuję, bo ... wg. rozkładu dworcowego KML911 miał jechać do Nasielska. Natomiast ja wiem, że ten pociąg o godz. 16.25 miał jechać do Warszawy Wschodniej. Jakież było moje zdziwienie, kiedy go sfociłem z kładki ...Czyli totalnie podmatwany rozkład jazdy, okazało się, że wg. owego rozkładu KML911, miał o godz. 16.25 odjechać... do Nasielska (a w rzeczywistości wracał do Warszawy).
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26311
... nie wiem czy to Widzicie, ale na tablicach - jak byk - miał napisane "Warszawa Lotnisko Chopina". Wskoczyłem do pociągu, podszedłem do konduktora i zapytałem dokąd jadą... odpowiedział mi, że na Okęcie. OK, to poprosiłem o bilet na Dworzec Centralny. Został mi sprzedany...
... i zaraz potem do pociągu weszła pani kierownik, która zacząłe krzyczeć na maszynistę i konduktora - jedziemy do Warszawy Wschodniej !!! Proszę zmienić tablice.
Totalna dekoncentracja. Zagraniczni pasażerowie wpadli w popłoch, nawet maszynista i konduktor byli mocno zdziwieni. Przez chwilę spierali się ze sobą - o kierunek jazdy.
Przez krótką chwilę naszła mnie taka myśl - to dokąd miał jechać ten pociąg, skoro nawet maszynista nie wiedział
I tak wygląda nasza kolejowa rzeczywistość. Całość osładza linia kolejowa, szybkie przejazdy pomiędzy stacjami. No i oczywiście PESA ELF, która znakomicie sprawdza się na tej linii. Dla tych z Was, którzy chcieliby z tego połączenia skorzystać, małe ostrzeżenie - na odcinku Legionowo Przystanek do Chotomowa, pociągu kursują wahadłowo po jednym torze.