Remonty, remonty
Zdążyli! W Poznaniu "już" na dzień przed Euro wznowione będzie kursowanie tramwajów po Roosevelta i Grunwaldzkiej. Od soboty otwarte będzie także GTR i zacznie się odliczanie do otwarcia całkowicie nowej trasy - na Franowo. Z komunikatu można się domyślić, że podczas Euro nie chcą robić zamieszania i pojedzie tam tylko linia 16 a cała rewolucja transportowa będzie miała miejsce dopiero po mistrzostwach
http://www.mpk.poznan.pl/komunikaty/303 ... wald-i-gtr
http://www.mpk.poznan.pl/komunikaty/303 ... wald-i-gtr
Przedwczoraj zaczął się kolejny etap przebudowy skrzyżowania przy Bramie Portowej. To odpowiednia okazja na przedstawienie obecnego stanu prac oraz rozliczenie się z pewną inwestycją ukończoną rok temu.
Na początek jednak trochę świeżych informacji z opisanego już wlotu wschodniego. Pojawiły się wiaty:
i trochę asfaltu:
Z rzeczy starszych a niewymienionych wcześniej wymienić należy zawijas przy rozjeździe przed przystankami:
co może wyglądać fajnie na zdjęciach ale jeździ się mniej fajnie. Ponadto odczuwalny jest przejazd po łączeniu starego torowiska z nowym - słychać stuknięcie.
Kolejny punkt to wlot południowy, który trochę rozkopano, by zrobić tymczasowe torowisko:
Po lewej - całkowicie rozkopany tor skrętu południe-zachód, który jest normalnie używany przez linię 9. Wg. oryginalnych harmonogramów miał być używalny na obecnym etapie, ale remont to remont i coś musiało się nie udać - pewna firma z Bydgoszczy nie wyrobiła się z produkcją krzyżownic i skręt ten wciąż prowadzi do betonu:
Po odcinku prostym normalnie jeżdżą tramwaje.
Czas na gwoźdź programu czyli wlot północny, którego przebudowę wykonano prawie rok temu. Oczywiście oryginalne plany urzędasów zakładały jednoczesne przeprowadzenie tamtej inwestycji razem z obecną lecz wyszło jak zawsze. A opis robię dopiero teraz bo skoro miały być razem budowane to i chyba trzeba to razem rozpatrywać.
Kiedyś wyglądało to tak:
Torowisko było w niezłym stanie i wciąż nadawało się do użytku.
Teraz (zrobione z tego samego miejsca):
Widoczny blachosmród ustawił się na wjeździe dla autobusów, z którym związany jest mankament o którym już wspominano.
Rozjazd przed przystankami kiedyś:
Teraz:
Wyłażą kolejne mankamenty - łuk w kierunku Pl. ¯ołnierza (po prawej) ewidentnie mógł być łagodniejszy ale po co... przynajmniej dali tam smarownicę. Smarownica jest też przy rozjeździe i chyba działa niezależnie od wybranego toru. Widoczne przejście dla pieszych przez tory (miejsce z którego robiłem pokazane wyżej zdjęcia torowiska) wzbogacono o wzbudzaną sygnalizację... na szczęście czas stania tramwaju na tejże rzadko przekracza 60 sekund Zlikwidowano też przejazd dla ruchu oponowego. A za przejściem dla pieszych kolejny zawijas
Przystanki kiedyś:
Obecnie:
Niby fajnie, ale tu trzeba dłuższego wyjaśnienia. Otóż wykonawcą tego odcinka była szerzej nieznana firma ze Stargardu. O ile jakość wykonania torowiska raczej daję radę, to tyle przystanki są pofalowane jak morze... niektóre płytki wręcz się kiwają jak się na nich stanie. Piszę o tym, ponieważ większość pracowników na obecnej budowie to pracownicy tej samej firmy Płytki na peronach na wlocie wschodnim są ułożone tylko trochę lepiej...
Dystans czasowy między przebudowami zrobił swoje też w sferze wizualnej; płytki na przystankach ułożone rok temu zdążyły się trochę przyciemnić i przybrudzić, na łączeniu nowego z nieco starszym występuje kontraścik:
Na koniec porównanie stanu torowiska przy samym skrzyżowaniu:
Bardziej ogólnych widoków sprzed remontu brak (proszę o łagodny wymiar kary) ale chyba nie muszę wyjaśniać że był tragiczny...
Kolejny skutek dystansu czasowego między inwestycjami:
Tak, po tym jeździły tramwaje przez prawie rok
Torowisko obecnie:
Widoczny nowy prawoskręt. Docelowo do użytku przez linię 10/8bis, obecnie jeździ po nim również 9. Za jego sprawą pojawił się drugi (i ostatni jak na razie) potrójny rozjazd zjazdowy:
To tyle na dziś.
Na początek jednak trochę świeżych informacji z opisanego już wlotu wschodniego. Pojawiły się wiaty:
i trochę asfaltu:
Z rzeczy starszych a niewymienionych wcześniej wymienić należy zawijas przy rozjeździe przed przystankami:
co może wyglądać fajnie na zdjęciach ale jeździ się mniej fajnie. Ponadto odczuwalny jest przejazd po łączeniu starego torowiska z nowym - słychać stuknięcie.
Kolejny punkt to wlot południowy, który trochę rozkopano, by zrobić tymczasowe torowisko:
Po lewej - całkowicie rozkopany tor skrętu południe-zachód, który jest normalnie używany przez linię 9. Wg. oryginalnych harmonogramów miał być używalny na obecnym etapie, ale remont to remont i coś musiało się nie udać - pewna firma z Bydgoszczy nie wyrobiła się z produkcją krzyżownic i skręt ten wciąż prowadzi do betonu:
Po odcinku prostym normalnie jeżdżą tramwaje.
Czas na gwoźdź programu czyli wlot północny, którego przebudowę wykonano prawie rok temu. Oczywiście oryginalne plany urzędasów zakładały jednoczesne przeprowadzenie tamtej inwestycji razem z obecną lecz wyszło jak zawsze. A opis robię dopiero teraz bo skoro miały być razem budowane to i chyba trzeba to razem rozpatrywać.
Kiedyś wyglądało to tak:
Torowisko było w niezłym stanie i wciąż nadawało się do użytku.
Teraz (zrobione z tego samego miejsca):
Widoczny blachosmród ustawił się na wjeździe dla autobusów, z którym związany jest mankament o którym już wspominano.
Rozjazd przed przystankami kiedyś:
Teraz:
Wyłażą kolejne mankamenty - łuk w kierunku Pl. ¯ołnierza (po prawej) ewidentnie mógł być łagodniejszy ale po co... przynajmniej dali tam smarownicę. Smarownica jest też przy rozjeździe i chyba działa niezależnie od wybranego toru. Widoczne przejście dla pieszych przez tory (miejsce z którego robiłem pokazane wyżej zdjęcia torowiska) wzbogacono o wzbudzaną sygnalizację... na szczęście czas stania tramwaju na tejże rzadko przekracza 60 sekund Zlikwidowano też przejazd dla ruchu oponowego. A za przejściem dla pieszych kolejny zawijas
Przystanki kiedyś:
Obecnie:
Niby fajnie, ale tu trzeba dłuższego wyjaśnienia. Otóż wykonawcą tego odcinka była szerzej nieznana firma ze Stargardu. O ile jakość wykonania torowiska raczej daję radę, to tyle przystanki są pofalowane jak morze... niektóre płytki wręcz się kiwają jak się na nich stanie. Piszę o tym, ponieważ większość pracowników na obecnej budowie to pracownicy tej samej firmy Płytki na peronach na wlocie wschodnim są ułożone tylko trochę lepiej...
Dystans czasowy między przebudowami zrobił swoje też w sferze wizualnej; płytki na przystankach ułożone rok temu zdążyły się trochę przyciemnić i przybrudzić, na łączeniu nowego z nieco starszym występuje kontraścik:
Na koniec porównanie stanu torowiska przy samym skrzyżowaniu:
Bardziej ogólnych widoków sprzed remontu brak (proszę o łagodny wymiar kary) ale chyba nie muszę wyjaśniać że był tragiczny...
Kolejny skutek dystansu czasowego między inwestycjami:
Tak, po tym jeździły tramwaje przez prawie rok
Torowisko obecnie:
Widoczny nowy prawoskręt. Docelowo do użytku przez linię 10/8bis, obecnie jeździ po nim również 9. Za jego sprawą pojawił się drugi (i ostatni jak na razie) potrójny rozjazd zjazdowy:
To tyle na dziś.
No ponarzekać można, ale powiedz, jakie tu miałeś lepsze rozwiązanie? Trzeba było jakoś wydłużyć peron, czym się tak zachwycałeś pisząc ostatni reportaż. Coś za coś. Mi jeden zawijas więcej nie przeszkadza.shakkie pisze:co może wyglądać fajnie na zdjęciach ale jeździ się mniej fajnie
To nie będzie zielonego?shakkie pisze:trochę asfaltu
Tamtych starych to w ogóle bym nie porównywał. W przedstawionym etapowaniu zaraz przed remontem właśnie tak miało być.shakkie pisze:Wg. oryginalnych harmonogramów miał być używalny na obecnym etapie
TakJ-31 pisze:Czy autobusy mają również przemieszczać się po tym torowisku na zasadzie bus-tram pasu ?
Co komu przeszkadza a co nie to subiektywna kwestia, lecz istnieją rozwiązania (co najmniej jedno) pozwalające obniżyć wpływ łuków na komfort jazdy oraz zmniejszyć zużycie kół i samych szyn.OPi pisze:No ponarzekać można, ale powiedz, jakie tu miałeś lepsze rozwiązanie? Trzeba było jakoś wydłużyć peron, czym się tak zachwycałeś pisząc ostatni reportaż. Coś za coś. Mi jeden zawijas więcej nie przeszkadza.
W obrębie skrzyżowania - nie.To nie będzie zielonego?
Wtedy nie wiedzieli, że spóźnią się z krzyżownicą.Tamtych starych to w ogóle bym nie porównywał.
[ Dodano: 2012-08-07, 10:51 ]
Kurz i emocje po remoncie skrzyżowania przy Bramie Portowej zdążyły już opaść - czas na podsumowanie. Na dobry początek przedmiot ostatniego etapu remontu - wlot południowy.
Tutaj jeszcze tego nie ma, ale na wlotach północnym i wschodnim szpanerskie wiaty przejęły funkcje słupków przystankowych:
Szkoda tylko że telefon do CR oraz regulamin przewozów nie do końca zmieściły się w gablocie Zaś przy pierwszej lepszej zmianie w KM schematy sieci staną się nieaktualne. Ponadtoprzystankowi linii 1, 3 i 4 na wlocie północnym poskąpiono szpanerskiej wiaty - jest tylko zwykła.
Specyficzną cechą wlotu południowego jest to, że ma wjazdy z 2 ulic - Dworcowej (linia 3) oraz 3 Maja (1, 4, 9), co skutkuje specyficznym układem torowym.
Widok od przystanku:
Skręt w lewo - Dworcowa, na wprost - 3 Maja.
Widok od 3 Maja:
Widok od Dworcowej:
Z innych rzeczy wartych wspomnienia należy wymienić jedyne w Szczecine sygnalizatory czterokomorowe:
Jak je zobaczyłem przed uruchomieniem sygnalizacji to liczyłem że może będą odliczarki. Lecz w postępowym Szczecinie takie udogodnienia nie przejdą.
Zastosowanie na tym węźle przystanków autobusowo - tramwajowych poskutkowało też powstaniem PATu na ulicy Wyszyńskiego:
Oprócz tego wydzielono jeszcze 2 buspasy. Jeden nawlocie zachodnim w kierunku ulicy Wyszyńskiego:
Używany obecnie przez linie 61, 75 i 81 i kończy się przystankiem:
Oraz drugi na ul. Energetyków:
Urzędasy zapewniają że jest na stałe, ja jednak nie daję mu więcej niż kilka miesięcy istnienia - zabiera zbyt dużo miejsca samochodom...
Kilka widoków ogólnych skrzyżowania:
Z pewnością chcecie przeczytać jakąś ocenę całości. Jestem jednocześnie zadowolony i niezadowolony. Z pewnością jest to najlepiej wykonany z dotychczasowych remontów w Szczecinie (co świadczy też o mierności tych pozostałych), lecz jednocześnie reprezentuje bardzo nierówny poziom. O krzywych płytkach na peronach już wspominałem, lecz trzeba jeszcze powiedzieć o ewidentnej wąskości przystanków na wlocie wschodnim (chyba są węższe niż przed przebudową), szpanerskie wiaty przeciekają, zawijasy torowe które nie służą również autobusom. Do miana błędów niedopuszczalnych można określić bardzo ciasny wyjazd z przystanku tramwajowego w kierunku północnym:
A rok temu stworzono takie świetnie miejsce na zrobienie wyjazdu z PAT...
Tym niemniej, jeśli kolejne remonty będą na takim poziomie to chyba nie będzie tragedii - będzie aż przeciętnie
http://i175.photobucket.com/albums/w127 ... uspas1.jpg
Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie)
Długo to nie pożyje
Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie)
Długo to nie pożyje
W Warszawie od wielu lat wylewa się zatoczki przystankowe betonem. Co prawda nie jest to regułą, ale w wielu miejscach beton pęka, kruszy się. I trzeba go wylewać ponownieAmalio pisze:Jakbyś wylał na to asfalt, to autobusy też go rozjeżdżą, a jak zacznie pękać, to trzeba będzie łatać. Jak się zrobi dobrze beton, to powinien on wytrzymać długie lata, a już na pewno nie będzie się kruszyć pod kołami autobusów.
Jest takie miejsce w Warszawie, gdzie przystanek nie posiadający zatoczki, został wylany betonem. Defacto jest to fragment pasa drogi, przez który - jak nie ma autobusu na przystanku - przejeżdżają jeszcze inni użytkownicy dróg (czasami z dużą prędkością) i stale jest on remontowany. Co kilka lat trzeba tam lać beton ponownie, bo się załamuje i pęka
Cóż, ta ulica w Szczecinie - nieco wracając już do tematu - ładnie wygląda, bo jest świeżo po remoncie. A za kilka lat, zobaczymy kto miał rację. A zatem cierpliwości
Tymczasem w Poznaniu - jeśli wydawało się, że przed Euro był hardkor, to teraz jest jeszcze gorzej. Najgorzej będzie od soboty do końca wakacji. W tej chwili zamknięte są:
- Grunwaldzka na odcinku od pętli Budziszyńska do pętli Junikowo, dodatkowo nie są dostępne dla pasażerów dwa ostatnie przystanki;
- Głogowska od Mostu Dworcowego do Hetmańskiej (robiony jest wyjazd z PST).
Od soboty zamknięte będą:
- Rondo Kaponiera dla tramwajów jadących we wszystkich kierunkach oraz dla części autobusów (burzona będzie cała konstrukcja wsporcza od św. Marcina do Roosevelta);
- PST na odcinku od Słowiańskiej do Mostu Teatralnego (robiony będzie rozjazd na nową część PST i remontowany będzie wiadukt nad ul. Poznańską).
PST i Głogowska będą zamknięte tylko do końca wakacji, Kaponiera niestety kolejny rok. Plus jest taki, że otwierają Franowo, ale o tym w innym temacie
Tak więc od soboty komunikacja tramwajowa w mieście będzie wyglądać następująco:
1 ZAWADY - Podwale - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Chartowo - ¯egrze - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - WęGORKA
2 OGRODY - Dąbrowskiego - Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 - DęBIEC (powrót: Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Dąbrowskiego - OGRODY)
3 ZAWIESZONA
4 bez zmian
5 STOMIL - Starołęcka - Hetmańska - ¯egrze - Chartowo - Trasa Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - GWARNA - św. Marcin - Podgórna - ... - STOMIL
6 MIŁOSTOWO - Warszawska - Jana Pawła II - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Grunwaldzka - WęGORKA
7 bez zmian
8 MIŁOSTOWO - Warszawska - Wyszyńskiego - Estkowskiego - Małe Garbary - Plac Wielkopolski - 23 Lutego - Mielżyńskiego - Fredry - Dąbrowskiego - Przybyszewskiego - Reymonta - Hetmańska - Głogowska - GÓRCZYN
9 bez zmian
10 POŁABSKA - Aleje Solidarności - Murawa - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Dąbrowskiego - Przybyszewskiego - Grunwaldzka - Roosevelta - Most Dworcowy - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 - DęBIEC
11 ZAWIESZONA
12 STAROŁęKA - Starołęcka - Zamenhofa - Jana Pawła II - Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Wielkopolska - Małopolska - Wołyńska - Winiarska - PI¡TKOWSKA (powrót Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - ... - STAROŁęKA)
13 STAROŁęKA - Starołęcka - Zamenhofa - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Grunwaldzka - WęGORKA
14 ZAWIESZONA
15 WęGORKA - Grunwaldzka - Przybyszewskiego - Dąbrowskiego - Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - Muśnickiego - Most św. Rocha - Kórnicka - Jana Pawła II - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 - Hetmańska - Głogowska - GÓRCZYN (powrót: Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - ... - WęGORKA)
16 FRANOWO - Szwajcarska - Piaśnicka - Trasa Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - Aleje Solidarności - POŁABSKA (powrót: Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - ... - FRANOWO)
17 bez zmian
18 ZAWIESZONA
N21 ZAWIESZONA
26 ZAWIESZONA
W OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - SŁOWIAńSKA
No i cała seria zatramwajów:
T2 JUNIKOWO - Grunwaldzka - Jugosławiańska - Promienista - OS. KOPERNIKA
T5 ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA - Głogowska - Roosevelta - Bukowska - Zeylanda - Zwierzyniecka - RONDO KAPONIERA - Roosevelta - Głogowska - ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA
T14 OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Księcia Mieszka I - Pułaskiego - Roosevelta - Słowackiego - RONDO KAPONIERA - Mickiewicza - Dąbrowskiego - Roosevelta - ... - OS. SOBIESKIEGO
T21 (nocna) OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Księcia Mieszka I - Pułaskiego - Roosevelta - Fredry - Niepodległości - św. Marcin - RONDO KAPONIERA - Wieniawskiego - Fredry - ... - OS. SOBIESKIEGO
O liniach autobusowych nie będę się za bardzo rozpisywał, bo mocno swojej trasy nie pozmieniały, z ciekawostek linie A, L i T5 będą zatrzymywać się na przystanku tramwajowym Bałtyk a przystanki linii nocnych dla Kaponiery będą w rejonie ulic Niskiej i Wieniawskiego.
Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą), do 2015 muszą być też zrealizowane projekty modernizacji ulic Dąbrowskiego (na całej długości, wraz z pętlą), Przybyszewskiego, Reymonta i Hetmańskiej (na odcinku Arciszewskiego - Głogowska). O remont woła ul. ¯egrze i Trasa Kórnicka, możliwe że będzie budowana trasa tramwajowa w ciągu ul. Głównej (ale tam będzie najmniej problemów podczas budowy, ponieważ dużo przygotowano podczas przebudowy ul. Podwale), także najbliższe lata będą ciężkie dla jeżdżących po Poznaniu komunikacją miejską
- Grunwaldzka na odcinku od pętli Budziszyńska do pętli Junikowo, dodatkowo nie są dostępne dla pasażerów dwa ostatnie przystanki;
- Głogowska od Mostu Dworcowego do Hetmańskiej (robiony jest wyjazd z PST).
Od soboty zamknięte będą:
- Rondo Kaponiera dla tramwajów jadących we wszystkich kierunkach oraz dla części autobusów (burzona będzie cała konstrukcja wsporcza od św. Marcina do Roosevelta);
- PST na odcinku od Słowiańskiej do Mostu Teatralnego (robiony będzie rozjazd na nową część PST i remontowany będzie wiadukt nad ul. Poznańską).
PST i Głogowska będą zamknięte tylko do końca wakacji, Kaponiera niestety kolejny rok. Plus jest taki, że otwierają Franowo, ale o tym w innym temacie
Tak więc od soboty komunikacja tramwajowa w mieście będzie wyglądać następująco:
1 ZAWADY - Podwale - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Chartowo - ¯egrze - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - WęGORKA
2 OGRODY - Dąbrowskiego - Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 - DęBIEC (powrót: Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Dąbrowskiego - OGRODY)
3 ZAWIESZONA
4 bez zmian
5 STOMIL - Starołęcka - Hetmańska - ¯egrze - Chartowo - Trasa Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - GWARNA - św. Marcin - Podgórna - ... - STOMIL
6 MIŁOSTOWO - Warszawska - Jana Pawła II - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Grunwaldzka - WęGORKA
7 bez zmian
8 MIŁOSTOWO - Warszawska - Wyszyńskiego - Estkowskiego - Małe Garbary - Plac Wielkopolski - 23 Lutego - Mielżyńskiego - Fredry - Dąbrowskiego - Przybyszewskiego - Reymonta - Hetmańska - Głogowska - GÓRCZYN
9 bez zmian
10 POŁABSKA - Aleje Solidarności - Murawa - Winogrady - Pułaskiego - Roosevelta - Dąbrowskiego - Przybyszewskiego - Grunwaldzka - Roosevelta - Most Dworcowy - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 - DęBIEC
11 ZAWIESZONA
12 STAROŁęKA - Starołęcka - Zamenhofa - Jana Pawła II - Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Wielkopolska - Małopolska - Wołyńska - Winiarska - PI¡TKOWSKA (powrót Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - ... - STAROŁęKA)
13 STAROŁęKA - Starołęcka - Zamenhofa - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Grunwaldzka - WęGORKA
14 ZAWIESZONA
15 WęGORKA - Grunwaldzka - Przybyszewskiego - Dąbrowskiego - Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - Muśnickiego - Most św. Rocha - Kórnicka - Jana Pawła II - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 - Hetmańska - Głogowska - GÓRCZYN (powrót: Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - ... - WęGORKA)
16 FRANOWO - Szwajcarska - Piaśnicka - Trasa Kórnicka - Most św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - Aleje Solidarności - POŁABSKA (powrót: Fredry - Gwarna - św. Marcin - Podgórna - ... - FRANOWO)
17 bez zmian
18 ZAWIESZONA
N21 ZAWIESZONA
26 ZAWIESZONA
W OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - SŁOWIAńSKA
No i cała seria zatramwajów:
T2 JUNIKOWO - Grunwaldzka - Jugosławiańska - Promienista - OS. KOPERNIKA
T5 ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA - Głogowska - Roosevelta - Bukowska - Zeylanda - Zwierzyniecka - RONDO KAPONIERA - Roosevelta - Głogowska - ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA
T14 OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Księcia Mieszka I - Pułaskiego - Roosevelta - Słowackiego - RONDO KAPONIERA - Mickiewicza - Dąbrowskiego - Roosevelta - ... - OS. SOBIESKIEGO
T21 (nocna) OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Księcia Mieszka I - Pułaskiego - Roosevelta - Fredry - Niepodległości - św. Marcin - RONDO KAPONIERA - Wieniawskiego - Fredry - ... - OS. SOBIESKIEGO
O liniach autobusowych nie będę się za bardzo rozpisywał, bo mocno swojej trasy nie pozmieniały, z ciekawostek linie A, L i T5 będą zatrzymywać się na przystanku tramwajowym Bałtyk a przystanki linii nocnych dla Kaponiery będą w rejonie ulic Niskiej i Wieniawskiego.
Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą), do 2015 muszą być też zrealizowane projekty modernizacji ulic Dąbrowskiego (na całej długości, wraz z pętlą), Przybyszewskiego, Reymonta i Hetmańskiej (na odcinku Arciszewskiego - Głogowska). O remont woła ul. ¯egrze i Trasa Kórnicka, możliwe że będzie budowana trasa tramwajowa w ciągu ul. Głównej (ale tam będzie najmniej problemów podczas budowy, ponieważ dużo przygotowano podczas przebudowy ul. Podwale), także najbliższe lata będą ciężkie dla jeżdżących po Poznaniu komunikacją miejską
To jest torowisko w technologii płyt węgierskich - żadna siła tego nie ruszyJ-31 pisze:Niestety, ale te płyty betonowe bardzo szybko zaczną się albo załamywać (lub zapadać), albo wykruszać pod ciężarem autobusów. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłaby betonowa podmurówka a na wierzch asfalt (oczywiście szyny tramwajowe zatopione w asfalcie)
Długo to nie pożyje
W Szczecinie jest kilka zatok z nawierzchnią betonową - mają kilkanaście lat, nigdy ich nie remontowano i też są popękane. Lecz jeździ się po nich lepiej niż po nowej nawierzchni z kostki.J-31 pisze:W Warszawie od wielu lat wylewa się zatoczki przystankowe betonem. Co prawda nie jest to regułą, ale w wielu miejscach beton pęka, kruszy się. I trzeba go wylewać ponownie
Wyremontowano jedynie skrzyżowanie. Ta ulica z płytami została wyremontowana w 97 r. Teraz zmieniono tam tylko oznakowanie.Cóż, ta ulica w Szczecinie - nieco wracając już do tematu - ładnie wygląda, bo jest świeżo po remoncie. A za kilka lat, zobaczymy kto miał rację. A zatem cierpliwości
Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy na jesień - budowa skrzyżowania na zjeździe z Mostu Dworcowego, wjazdu na nowy dworzec. Przy całkowicie zamkniętej Kaponierze będzie to hardkorowe zadanie i to w pełni roku szkolnego/akademickiego.KKS pisze:Od września kolejne zmiany tras a jeśli ktoś myśli, że to koniec to się myli: po 1.11 zamknięta będzie Grunwaldzka na odcinku od Ronda Jeziorańskiego do Junikowa (budowa wiaduktu nad nieistniejącą III ramą)
---
"Remont" Grunwaldzkiej już ruszył i pojawił się problem - jak przewieźć kibiców na stadion? Na dzisiejszy mecz został wyprzedany komplet biletów (blisko 40000) i to z dużym wyprzedzeniem, więc obsługa tego wszystkiego zatramwajami byłaby dość ciężka. Dlatego ZTM postanowił ułatwić życie kibicom i z racji tego, że zamknięty odcinek zaczyna się kawałek za stadionem na mecz tramwaje pojadą - linia 30, od 12 do 14 co 7-8 minut, czyli w sumie około 15 składów tramwajowych. Zostaną one odstawione na odcinku od ul. Bułgarskiej do ul. Smoluchowskiego i wieczorem (albo jeszcze w trakcie meczu?) pojadą sobie ładnie na biegu wstecznym do Ronda Jeziorańskiego a dalej do zajezdni. Można? Można
[ Dodano: 18 Lis 2012 11:49 ]
Jednak jeszcze w trakcie - jak informuje strona naszemiasto.pl, po meczu tramwaje będą kursować z przystanku Drzewieckiego w stronę centrum jako linie 6 i 15.