Solaris Urbino electric
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Tak będzie się prezentował Urbino 12 Electric:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=4971
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=4971
Poświęcili siedzenia za ostatnimi drzwiami na rzecz baterii.
To może nawet i lepsze rozwiązanie niż to z Hybrid. A już w ogóle znacznie lepiej się sprawdzi w wersjach dwudrzwiowych.
[ Dodano: 23 Wrz 2012 11:01 ]
Wnętrze U12 electric:
https://lh5.googleusercontent.com/-LuLJ ... is_005.jpg
Pulpit:
https://lh5.googleusercontent.com/-5EVp ... is_004.jpg
Tył:
https://lh5.googleusercontent.com/-9nyw ... is_006.jpg
Przód:
https://lh4.googleusercontent.com/-iWk0 ... is_008.jpg
To może nawet i lepsze rozwiązanie niż to z Hybrid. A już w ogóle znacznie lepiej się sprawdzi w wersjach dwudrzwiowych.
[ Dodano: 23 Wrz 2012 11:01 ]
Wnętrze U12 electric:
https://lh5.googleusercontent.com/-LuLJ ... is_005.jpg
Pulpit:
https://lh5.googleusercontent.com/-5EVp ... is_004.jpg
Tył:
https://lh5.googleusercontent.com/-9nyw ... is_006.jpg
Przód:
https://lh4.googleusercontent.com/-iWk0 ... is_008.jpg
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tak, to jest model 8MU (w pewnym sensie następca 6MN). http://www.ster.com.pl/index.php/pl/pro ... 7-8mu.html
chyba zasługuje na pochwale z tą nowina.
Solaris zdobył pierwsze zamówienie na elektrobus
http://samochodyelektryczne.org/solaris ... trobus.htm
Solaris zdobył pierwsze zamówienie na elektrobus
http://samochodyelektryczne.org/solaris ... trobus.htm
Ostatnio zmieniony 2012-09-26, 15:03 przez nevander13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
IAA 2012: Solaris po stronie elektryczności
Solaris pokazał na targach w Hanowerze swój najnowszy autobus elektryczny Urbino 12 electric, który …został już sprzedany. O tym projekcie, a także o planach na przyszłość rozmawiamy z Małgorzatą Olszewską, Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Solaris Bus &Coach.
A oto co nam powiedziała:
InfoBus.pl: Stało się niepisaną tradycją, że co roku Solaris pokazuje na europejskich targach nowy autobus elektryczny. Podobniej jak wcześniej pojazdy hybrydowe. Co będzie za rok w Kortrijk?
Małgorzata Olszewska, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu: Z pewnością dołożymy wszelkich starań aby było to coś ciekawego... Rzeczywiście dzięki opracowaniu pierwszego w Polsce elektrobusu Urbino 8,9 electric i wyprodukowaniu dwóch egzemplarzy tego typu można powiedzieć, że staliśmy się europejskim potentatem w tym zakresie. Teraz dzięki zebranemu doświadczeniu powstała trzecia, większa konstrukcja, który naszym zdaniem ma największe szanse na szerszą sprzedaż. Dlaczego? Przede wszystkim oferuje standardowy rozmiar –najbardziej poszukiwany przez naszych klientów;a za tym idzie dużą pojemność, która wynosi 85 pasażerów. To w połączeniu ze sprawdzonym układem napędowym Vossloh Kiepe daje w efekcie pojazd, który nie jest już doświadczalnym poligonem, a autobusem, który może ruszyć na ulice do normalnej eksploatacji. Dzięki szerokiej dostępności komponentów, teraz teoretycznie każdy może wyprodukować elektrobus i podać jak doskonałe ma on parametry. Tyle tylko, że przewoźnicy nie dadzą się na to nabrać. Oni patrzą na doświadczanie, czyli w naszym wypadku prawie dwuletnie prace nad Urbino 8,9 electric. Jeden z nich, tylko w ramach testów Poznaniu, przejechał w regularnym ruchu miejskim ponad 3000 km, wożąc przez 22 dni kibiców oraz gości przybywających do Poznania podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. To są fakty i nimi trzeba się posługiwać sprzedając tak drogie pojazdy, jakimi są autobusy elektryczne.
InfoBus.pl: Rzadko się zdarza, żeby pionierski autobus od razu miał swojego klienta. Solarisowi to się udało…
Małgorzata Olszewska: Dokładnie. Te argumenty, o których wspomniałam wcześniej przekonały naszego niemieckiego klienta - Braunschweiger Verkehrs AG (dla którego m.in. dostarczymy w 2014 r. 15 tramwajów Tramino) do zakupu pierwszego egzemplarza Urbino 12 electric. To część dużego projektu o wartości ponad 2,9 mln EUR, który finansowo wsparło federalne Ministerstwo Transportu. Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove. Dzięki niemu baterie mogą być indukcyjnie ładowane na przystankach oraz na pętlach autobusowych, przyczyniając się do znaczącej poprawy funkcjonalności elektrycznych pojazdów. Wyeliminowane zostaną tym samym wszelkie problemy związane z ich zasięgiem. Brzmi to trochę jak historia z gatunku science fiction, ale to się za moment wydarzy.
InfoBus.pl: No właśnie –nie dość, że Brunszwik kupił Wasz autobus, który dopiero co miał swoją premierę to jeszcze także autobus, którego jeszcze nie ma…
Małgorzata Olszewska: Na pewno stworzenie elektrycznego pojazdu przegubowego nie jest łatwym zadaniem, ale dołożymy wszelkich starań aby spełniał on oczekiwania klienta. Wielokrotnie już jako Solaris udowadnialiśmy , że nie boimy się podejmować trudnych technicznie wyzwań i że potrafimy je realizować. Produkcja elektrycznego autobusu przegubowego, to dla nas także unikalna szansa, aby zostać jedynym na kontynencie producentem, która oferuje kompletną gamę elektrycznych autobusów –od klasy midi poprzez pojazdy standardowe po przegubowe. Tego jeszcze nikt nie ma i pewnie szybko mieć nie będzie. To jest nasza szansa i będziemy starali się ją wykorzystać.
www.infobus.pl/text.php?id=50415
No proszę, kolejny producent będzie tą technologię wprowadzał i testował.Marcin_558 pisze:Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove.
Szykując całą gamę pojazdów elektrycznych od razu wyprzedzają konkurencję i przyszłość. Co, jak co, ale rozmach to Solaris ma niezły Z resztą nie raz to już pokazywali. Pozostaje czekać na kolejne nowinki spod znaku Solarisa.
Mają rozmach skur****ny, jakby to Siara powiedziałGadzie pisze:No proszę, kolejny producent będzie tą technologię wprowadzał i testował.Marcin_558 pisze:Przewiduje on wprowadzenie na specjalnej, 12-kilometrowej trasie dwóch elektrobusów i to właśnie marki Solaris. Jeden z nich ma być 12-metrowy, a drugi –przegubowy. Start całej operacji to III kw. 2013 r. Dodatkowym wyzwaniem jest zastosowanie tutaj innowacyjnego systemu primove.
Szykując całą gamę pojazdów elektrycznych od razu wyprzedzają konkurencję i przyszłość. Co, jak co, ale rozmach to Solaris ma niezły Z resztą nie raz to już pokazywali. Pozostaje czekać na kolejne nowinki spod znaku Solarisa.
Myślę że Solaris się rozwija no ale niestety kosztem obniżania jakości Całkowicie inaczej wygląda autobus poskładany dla Polski a inaczej dla Niemiec.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Znalazłem trochę danych o electric 12. Zasięg nie powala ale czas ładowania już sensowy tylko...
Dane techniczne
Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 12 m, 2,55 m, 3,25 m
Liczba miejsc: 85
Liczba miejsc siedzących: 23-34 + 1 (w zależności od wersji)
Silnik elektryczny: trójfazowy, czterobiegunowy silnik indukcyjny
Moc maksymalna: około 218 KM (160 kW)
Maks. moment obrotowy: 1400 Nm
Akumulatory: litowo-jonowe
Czas ładowania 0-100%: około 1 h (mocą około 200 kW)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 210 kWh
Napięcie nominalne pakietu: około 600 V
Dane techniczne
Zasięg na jednym ładowaniu: około 150 km w cyklu SORT2 (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 12 m, 2,55 m, 3,25 m
Liczba miejsc: 85
Liczba miejsc siedzących: 23-34 + 1 (w zależności od wersji)
Silnik elektryczny: trójfazowy, czterobiegunowy silnik indukcyjny
Moc maksymalna: około 218 KM (160 kW)
Maks. moment obrotowy: 1400 Nm
Akumulatory: litowo-jonowe
Czas ładowania 0-100%: około 1 h (mocą około 200 kW)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 210 kWh
Napięcie nominalne pakietu: około 600 V