MPK Kraków

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Na linie wyjeżdżają kolejne NGT8, a tym czasem we Wrocławiu zmodernizował się nasz M8S: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... d=2742&t=1
Nie ma to jak kolejny schemat malowania, bodajże 18 lub 19...

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Błee, ale paskudztwo. I kolejny nowy schemat, beznadzieja :wall:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Wojtek-MKM pisze:Nie ma to jak kolejny schemat malowania, bodajże 18 lub 19...
Ten to jakoś malowaniem EU8N przypomina ;) Chociaż szkoda że nie wymienili w całym wagonie szyb na wklejane a jedynie w środkowym członie, ten sam błąd co w Gdańsku, no ale najbardziej to mnie i tak ten pantograf rozwala :retard:

ppln

Post autor: ppln »

Wojtek-MKM pisze:Na linie wyjeżdżają kolejne NGT8, a tym czasem we Wrocławiu zmodernizował się nasz M8S: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... d=2742&t=1
To było zlecone w przetargu? Nie wiecie ile sobie zaśpiewali za przeróbkę?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę nie rozumiem, czemu krakowskie MPK zleca przebudowę swojego wagonu zewnętrznej firmie, skoro może to zrobić samodzielnie na Podgórzu ? Pewnie wyszło by to taniej ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

ppln pisze:Pewnie wyszło by to taniej
Podgórze niema speców od instalacji elektrycznych. Protram miał w nim zmienić instalacje elektryczną na Chopperową (taką, jak w N8C z Gdańska). + wstawić środkowy człon NF .
ppln pisze:To było zlecone w przetargu?
Z wolnej stopy.
ppln pisze:Nie wiecie ile sobie zaśpiewali za przeróbkę?
Ktoś mi wspominał o przedziale 150-250 tyś zł, wraz z malowaniem, instalacją i wyposażeniem.

ppln

Post autor: ppln »

Coffee pisze: Ktoś mi wspominał o przedziale 150-250 tyś zł, wraz z malowaniem, instalacją i wyposażeniem.
Za robociznę czy razem z nowym członem? Bo jak razem z członem to nieprzyzwoicie tanio

Coffee pisze:Protram miał w nim zmienić instalacje elektryczną na Chopperową
Woltanowską czy niemiecką?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Za robociznę czy razem z nowym członem? Bo jak razem z członem to nieprzyzwoicie tanio
Wraz z nowym członem. Wiele elementów było z odzysku, więc pewnie stąd ta cena.
ppln pisze:Woltanowską czy niemiecką?
Nie wiem, ale gdzieś obiło mi się o uszy, że biorą pod uwagę Woltana. Jaka jest, dowiemy się pewnie za niedługo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to widzę, że współpraca MPK z Protramem zaczyna się całkiem nieźle rozwijać, jeżeli faktycznie tak tanio, to OK. A czy MPK planuje jeszcze zlecacać jakieś remonty Protramie ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A czy MPK planuje jeszcze zlecacać jakieś remonty Protramie ?
Na razie nic nie wiadomo. Może się okazać, że wszystkie N8 trafią do Protramu. Ale póki co, to plotki.

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Wszystkie? :| Tylko nie to!
Niech lepiej klepią te 405N-Kr, a nie paskudzą N8S.

ppln

Post autor: ppln »

Coffee pisze: Wraz z nowym członem. Wiele elementów było z odzysku, więc pewnie stąd ta cena.
Nawet jeśli to części w M8S powinny być w stanie dość dobrym żeby nie trzeba było ich zastępować.

Zakładając cenę zakupu wagonu na poziomie koło 200 tys. zł, za mniej niż pół miliona macie niezły tramwaj niskopodłogowy. To naprawdę rewelacyjna stawka

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

No i #3082 (ex. #3066) wrócił dziś w nocy do Krakowa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kilka pytań do kolegów z Krakowa:

1. NGT8 - można spotkać na 14-stce ? Tylko, czy jeszcze na jakiejś linii

2. Protram 405N-Kr - czy nadal obsługuje linie nr. 4 ?

3. I ostatnie pytanie, swego czasu były w Krakowie takie dwie linie 12 i 18-ście. Obie zdaje się docierały na Ruczaj (obsługiwane taborem dwukierunkowym). Obecnie ich nie ma, natomiast jest zastępcza linia 72. Czemu ? ;)

Czyżby na Ruczaj można się było dostać wyłącznie autobusem ? ;)

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

1. W dzień tak, na porannych i wieczornych (bodajże o godzinie 5 i 20) kilku kursach odwiedzają gościnnie "9".
2. Zazwyczaj brygada "4-07" lub "4-06", czasem też "Awaria", "Przejazd techniczny" albo "Nauka jazdy". :retard:
3. Do 15 listopada trwa podłączanie dalszej części torowiska z Ruczaju do Kampusu UJ. Za tramwaje kursuje linia "714".
4. Zgadza się.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Dzięki za informacje. :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:1. NGT8 - można spotkać na 14-stce ? Tylko, czy jeszcze na jakiejś linii
NGT8 są na brygadach: 14-01, 14-02, 14-06, 14-07...
2. Zazwyczaj brygada "4-07" lub "4-06", czasem też "Awaria", "Przejazd techniczny" albo "Nauka jazdy".
W weekendy jest na 4-01 lub 4-03.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki, za info, ale mnie interesuje dzień powszedni. W sumie już i tak dużo wiem. ;)

A przy okazji tramwaje na Ruczaj powrócą po 15-stym listopada, czy później ? ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

No gdzieś tak koło 15 mają wrócić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wczoraj mi się trochę podróżowało po Krakowie - głównie tramwajami. To zresztą one były moim celem. No i udało się.

A zatem parę parę słów ogólnych. Jak wiadomo Kraków (nie wiem kto jest inwestorem, Zarząd Miasta, ZIKiT, czy MPK) inwestuje w tramwaje. Rozbudowuje się sieć tramwajową.

Tramwaje na Mały Płaszów już od dawna kursują, a na Ruczaj będą kursować po 15 listopada. To co łączy te dwie linie, to dwie cechy:

- zatrawione torowisko
- i elektroniczne tablice, które już są na Nowym Płaszowie, a pojawią się dopiero za jakiś czas na Ruczaju ;)

Toteż zajrzymy na Ruczaj. :cool:

Tramwaje są tutaj niezbędne, autobusy zastępczej linii 714 (Łagiewniki - Kampus UJ) kursują przepełnione nawet poza godzinami szczytu. Co nawet nie jest dziwne, wszak tuż przy linii jest wiele blokowisk, a dodatkowo Instytut Geofizyki i Gospodarki Przestrzennej UJ, a także wiele innych firm ;)

Tak jak powyżej napisał M_Szymkowiak, myślę, że jest spora szansa na to by w okolicy 15-go listopada tramwaje tam wróciły (zapewne 12-ście i 18-ście).

Ta trasa jest już na ukończeniu ;)

Tak wygląda pętla autobusowo-tramwajowa w rejonie Kampusu (przy ul. prof. Bobrzyńskiego)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/651/ruczaj1.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/7/ruczaj4.jpg/

Trwają tam prace wykończeniowe ;)

To jest końcówka torowiska przed pętlą
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/196/ruczaj5.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/23/ruczaj3.jpg/

Docelowo torowisko będzie wyglądać tak...
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/856/ruczaj6.jpg/
... ale zapewne na wiosnę przyszłego roku, bo nie sądzę, aby trawa zdążyła wyrosnąć teraz. Nie mniej jednak tramwaje mogą już kursować ;)

Standardowo wszędzie stawia się takie wiaty przystankowe
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... iego1.jpg/

Swoją drogą podoba mi się ich oznakowanie - z daleka widać, że ten przystanek jest nieczynny ;)

Przy okazji fajna panorama się tam rozciąga na okoliczne wzgórza ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/203/ruczaj2.jpg/

Skoro już o Ruczaju wspominam, to warto napisać o tej informacji:
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... jinfo.jpg/

Podoba mi się, jest czytelna, zrozumiała, nawet dla kogoś takiego jak ja. Czyli człowieka z poza Krakowa. Ten schemat jest prosty i jasny ;)

I jeszcze jedno jak widać MPK powoli zaczyna wprowadzać - w nowo zakupionych autobusach - dwustronne boczne tablice elektroniczne ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... blica.jpg/

Podobne znajdziemy w Protramie 405N-Kr, podobnie jest też w GT8S, EU8N i innych, szkoda, że nie Bombardierach NGT-8 ;)

I jeszcze na koniec mała ciekawostka.

Kiedy fociłem na Bronowicach Bombardiera NGT-8, oczywiście od środka -postanowiłem wykorzystać okazję, gdy wagon był pusty - natknąłem się na pana motorniczego, który od razu przywitał mnie tekstem "Tu nie wolno fotografować".

Grzecznie odpowiedziałem pytaniem "Naprawdę?" ... po czym obaj zaczęliśmy się śmiać. Przybiliśmy sobie piątkę i chwilkę obaj pogadaliśmy. Było naprawdę miło :)

... dla porównania, w Warszawie na jednym z przystanków motorniczy Swinga próbował mnie w lato zlinczować - za nic, tylko dlatego, że fociłem wiatę przystankową. Jak widać, co miasto to inne zwyczaje. Mam nadzieję, że w Warszawie kiedyś się zmieni i będzie jak w Krakowie. Oby nie odwrotnie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”