113 CLL

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Hannibal

113 CLL

Post autor: Hannibal »

Prosze pisac w tym temacie wasze opinie Scani CLL 113 , jaki wedlug was jest ten autobus itp . Osobiscie jechalem nim kilka razy w Krakowie , autobus wywarl na mnie dobre wrazenie , solidnie wykonczony , wygodny . Autobus produkowany w Polsce, w Słupsku. Niska podłoga, ekologiczne silniki oraz dobre wyposażenie to atuty tych pojazdów. Zapraszam do dyskusji :)
Obrazek

szubak

Post autor: szubak »

No wiec co tu duzo pisac o tych autach. Pojazdy bardzo dobrze wyposazone, strasznie wygodnie sie nimi podrozuje. Jak na lata kiedy je kupowano wyroznialy sie bardzo na tle polskiej konkurencji (np 120M pamietajacy czay berlietow). Osobiscie uwazam je za najbardziej udany i trafiony zakup MPK (na rowni z Ikarusami 280, ale to juz inna historia). Pojazdy mimo swojego 10 letniego wieku nadal sprawuja sie bardzo dobbrze i to bez adnych przeprowadzonych w tym czasie remontow(!) i najprawdopodobniej przezyja duza czesc mlodszych jelczy 121M/MB i 181MB o 120M nie wspominajac.

I jeszcze kilka uwag na temat tych autobusow:
-podwojne szyby zastosowane w tych autobusach rozwarstwaiaj sie, co wyglada bardzo brzydko i utrudnia widocznosc z wnetrza pojazdu, a MPK nie ma najwyrazniej w zwyczaju ich wymieniac. Swoja droga ogladalem ostatnio sprowadzone do Kraka przez PKS takie same scanie i wszytkie szyby wygladaja bardzo dobrze, wiec widac ze da sie o to zadbac
-pierwsza partia sprowadzonych do Krakowa autobusow (PS001 - PS046) zamiast wyswietalczy posiada filmy, ktore wbrew pozorom prezentuja sie dosyc dobrze. Niestety od pewnego czasu MPK w miejsce filmow montuje stare wyswietlacze z
wycofywanych 120M i wyglada to malo estetycznie a do tego o wiele mniej
czytelnie:(

Jak bedziecie w Kraku to zwroccie uwage na PS001. Posiada inne malowanie w porownaniu z reszta eksploatowanych scanii. Byc moze wszystkie mialy tak wygladac, ale na szczescie stalo sie inaczej;)

PS: Autobus ze zdjecia to obecnie PS069;) i pochodzi z roku 1999.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Przyznam szczerze że jesli chodzi o wygląd zewnetrzny to na mój gust wyglada troche staro,co nie znaczy że mi się nie podoba,wręcz przeciwnie.Wykonczenie jest naprawdę na dobrym poziomie,wygodnie sie nimi jedzie,dobre zawieszenie,niezłe fotele i miły dla ucha silnik.Jest jednak jedna mała wada:kiedy opiera się o środkowe drzwi,mozna wypaść...same sie otwierają... :)

Profesor

Post autor: Profesor »

One się jedynie uchylają , a tak <b>pozatym</b> , pisze jak byk "OPIERANIE SIę O DZWI ZABRONIONE " kolego

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Nie wiem czy sie uchylają,nie chciałem sprawdzać...zaś do opierania sie,wierz mi że autobus był tak przepełaniony że mimo woli musiałem stać gdzie stałem i w miejscu który napiejający tłum mi wyznaczył...

szubak

Post autor: szubak »

Uchylaja sie tylko, nie wypadniesz :lol: Sam tez pare razy wracalem w takim tloku ze niemalze lezalem na drzwiach i na wiekszosci zakretow razem z nimi wychylalem sie na zewnatrz. Nie powiem zeby to bylo przyjemne doswiadczenie, ale jednak wrocilem w jednym kawalku.

A co do wygladu, to w czasach kiedy byly produkowane te autobusy w Polsce krolowaly jeszcze MIGi i 120M

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Nie jechałem, ale autobus sprawia wrażenie solidnego.

voy

Post autor: voy »

Oj ale ja się parę lat temu tym po Krakowie całym obijałem :) na początku jechałem piekarnikiem CN113ALB a potem zacząłem się wozić tymi Scaniami na wielu liniach. Pamiętam wycieczkę do ZOO na 134 jak wtedy ciasno było, też prawie na drzwiach leżałem. Fotele ma fajne, takie jakie się montuje w szweckich autobusach. Co do komfortu jazdy to się nie wypowiem, dawne czasy, Scania obiekt kultu (szczególnie Omnia) i się o reszcie zapominało. Co do podwójnych szyb to takie same są zainstalowane w Solarisach w Rzeszowie, w upały tworzy się akwarium i z roku na rok coraz bardziej zanieczyszczona woda pływa :P Szkoda że ma tylne drzwi pojedyncze, na warunki polskie ostatecznie ujdą ale na tłumy autobusowe w Krakowie jednak nie, wymiana pasażerów tam ma spore znaczenie.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

szubak pisze:Uchylaja sie tylko, nie wypadniesz :lol: Sam tez pare razy wracalem w takim tloku ze niemalze lezalem na drzwiach i na wiekszosci zakretow razem z nimi wychylalem sie na zewnatrz. Nie powiem zeby to bylo przyjemne doswiadczenie, ale jednak wrocilem w jednym kawalku.

A co do wygladu, to w czasach kiedy byly produkowane te autobusy w Polsce krolowaly jeszcze MIGi i 120M
Dzieki,na przyszłość gdy przyjdzie mi jechać w takich warunkach tym busem będe już spokojny.Trzymam Cię za słowo :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:No wiec co tu duzo pisac o tych autach. Pojazdy bardzo dobrze wyposazone, strasznie wygodnie sie nimi podrozuje. Jak na lata kiedy je kupowano wyroznialy sie bardzo na tle polskiej konkurencji (np 120M pamietajacy czay berlietow). Osobiscie uwazam je za najbardziej udany i trafiony zakup MPK (na rowni z Ikarusami 280, ale to juz inna historia). Pojazdy mimo swojego 10 letniego wieku nadal sprawuja sie bardzo dobbrze i to bez adnych przeprowadzonych w tym czasie remontow(!) i najprawdopodobniej przezyja duza czesc mlodszych jelczy 121M/MB i 181MB o 120M nie wspominajac.

I jeszcze kilka uwag na temat tych autobusow:
-podwojne szyby zastosowane w tych autobusach rozwarstwaiaj sie, co wyglada bardzo brzydko i utrudnia widocznosc z wnetrza pojazdu, a MPK nie ma najwyrazniej w zwyczaju ich wymieniac. Swoja droga ogladalem ostatnio sprowadzone do Kraka przez PKS takie same scanie i wszytkie szyby wygladaja bardzo dobrze, wiec widac ze da sie o to zadbac
-pierwsza partia sprowadzonych do Krakowa autobusow (PS001 - PS046) zamiast wyswietalczy posiada filmy, ktore wbrew pozorom prezentuja sie dosyc dobrze. Niestety od pewnego czasu MPK w miejsce filmow montuje stare wyswietlacze z
wycofywanych 120M i wyglada to malo estetycznie a do tego o wiele mniej
czytelnie:(

Jak bedziecie w Kraku to zwroccie uwage na PS001. Posiada inne malowanie w porownaniu z reszta eksploatowanych scanii. Byc moze wszystkie mialy tak wygladac, ale na szczescie stalo sie inaczej;)

PS: Autobus ze zdjecia to obecnie PS069;) i pochodzi z roku 1999.
Podobno fotele w tych Scaniach są montowane na specjalne zaczepy. Czy to prawda ?

szubak

Post autor: szubak »

Musialbym sie przyjrzec, bo jakos nigdy nie zwracalem uwagi na cos takiego ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak byś mógł, to będę wdzięczny. Jakieś 10 lat temu Scania zorganizowała pokaz tego autobusu. Pamiętam, że kierowcy MZA strasznie się z tego rozwiązania śmiali....

Natomiast pod koniec lat 90-tych jakiś dziennikarz z ¯ycia Warszawy pomylił Jelcze M121M ze Scanią 113CLL... :(

Inspektor

Post autor: Inspektor »

J-31 pisze:Jak byś mógł, to będę wdzięczny. Jakieś 10 lat temu Scania zorganizowała pokaz tego autobusu. Pamiętam, że kierowcy MZA strasznie się z tego rozwiązania śmiali....

Natomiast pod koniec lat 90-tych jakiś dziennikarz z ¯ycia Warszawy pomylił Jelcze M121M ze Scanią 113CLL... :(
Kompromitacja jednym słowem,jednak nie wszyscy pewnie to zauwazyli...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ten dziennikarz napisał wtedy - a było to w 1999 roku, że po Warszawie jeździ już kilkadziesiąt Scanii.... Rechotałem tak głośno, że wszystkie żaby się pochowały... :lol: :lol: :lol:

Tomi

Post autor: Tomi »

W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ja mam o tym autobusie dobre zdanie , kilka razy mialem przyjemnośc nim jechac , duże wrażenie wywarło na mnie , ze autobus mimo swego wieku wspaniale sie trzyma , bardzo solidne wykonany , siedzania są tez wygodne , nawet jest dość pojemny.Jedyny z minusów (to w Krakowskich) , że w nie wszystkich są wyswieltacze pixelowe tylko filmy ;) Bardzo to brzydko wygłada

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2004-12-20, 13:47 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tomi pisze:W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?
To wszystko prawda. Właśnie dlatego ci przewoźnicy, którzy mają pieniądze kupują tabor niskopodłogowy lub niskowejściowy...
W związku z tym Scania nie odstaje w tyle za innymi produentami i tak powstała Scania OmniCity... :)

szubak

Post autor: szubak »

mac pisze:Ja mam o tym autobusie dobre zdanie , kilka razy mialem przyjemnośc nim jechac , duże wrażenie wywarło na mnie , ze autobus mimo swego wieku wspaniale sie trzyma , bardzo solidne wykonany , siedzania są tez wygodne , nawet jest dość pojemny.Jedyny z minusów (to w Krakowskich) , że w nie wszystkich są wyswieltacze pixelowe tylko z dykty ;) Bardzo to brzydko wygłada

Pozdrawiam
Egzemplarze z pierwszych dostaw maja filmy, a z ostatnich fabrycznie zamontowane wyswietlacze. Dodatkowo w niektorych wymienia sie filmy na wyswietlacze z kasowanych 120M. Wyglada to okropnie, ale trudno. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czemu MPK Kraków rezygnuje z filmów. Czy to jest jakiś element polityki informacyjnej na autobusach KM ? Czy też kłopoty z filmami ?

szubak

Post autor: szubak »

Poniewaz wyswietlacze sa lepsze od filmow. Po 1' filmy trzeba co jakis czas wymieniac, gdyz sie zuzywaja, po 2' jesli zmienia sie koncowki, lub dana zajezdnia dostannie nowe linie to nie trzeba zamawiac nowych filmow, wystarczy przepprogramowac wyswietlacz, po 3' jest to ulatwienie dla kierowcow, aby nie musileli na koncowkach przewijac filmu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”