[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Lopez

Post autor: Lopez »

zabytkową kamienicę na Krakowiskim rynku wymalować na seledynowo.
Są takie i nawet nie wyglądają najgorzej ;D
Ktoś ma więcej zdjęć tego EW-60 w trakcie/po remoncie?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Wilchelm pisze:Szkopuł jest w tym, że EW60 miał kanciaste pusdło. I teraz jak zmieni się mordki na te nowe nie zmieniając całego pudła to wyjdzie tragiczna kompozycja. To tak jakby zabytkową kamienicę na Krakowiskim rynku wymalować na seledynowo.
Ale ten nowy przód dla EW60 choć wzorowany na tym z EN57, był jednak dostosowywany dla kanciastego pudła.

[ Dodano: 26 Mar 2007 14:45 ]
Zrobiłem rysunek nowej EW60, jest to moja interpretacja gdyż rzeczywista EW60 różni się lub prawdopodobnie będzie się różnic paroma szczegółami i na niektórych krańcach pudła malowanie się nie zgadza.
Obrazek

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

ep40 pisze: był jednak dostosowywany dla kanciastego pudła.
Dostosowany w sensie, że pasuje wymiarowo? A mi chodzi o dopasowanie estetyczne. Obłości do kanciastego pudła zawsze będą budzić co najmniej kontrowersje. No chyba, że autorowi tego pomysłu o to chodziło.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

u2w pisze:Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design
Nie. Tamten projekt w IFS zamówiła niemiecka firma inżynierska Fahrzeugtechnik Dessau. Jednak nie wiem, kto zamówił ten projekt w Fahrzeugtechnik Dessau, bo trudno przypuszczać, że był to któryś z polskich ZNTKów.
B.A. Baracus pisze:Nie jest to wykluczone,
Jest to wykluczone, bo koncepcję plastyczną nowej ściany czołowej do EN57-2*** opracowywał artysta plastyk Wojciech Maliński, a nie IFS Desing.

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Szybka Kolej Miejska w Gdańsku

Post autor: Lionsek! »

Dzień dobry.

Robiąc dziś rachunek sumienia o kolei doszedłem do wniosku że Gdańska SKM'ka jest jedynym przewoźnikiem który się nie spóźnia i zawsze jeździ min. 60km/h. I tutaj pytanko dla wtajemniczonych - czy SKM planuje jakiś zakup nowych składów ? ponieważ kibelki zaczynają się robić nudne i warto było by zobaczyć coś nowego w barwach SKM'ki.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Zacznijmy od tego, że nie istnieje coś takiego jak SKM w Gdańsku.

Po 2, wątpię aby ktoś to wiedział, bo mało tu ludzi z 3miasta w dodatku orientujących się w sprawach kolejowych. Poszukaj sobie na branżowych portalach kolejowych lub o komunikacji w Trójmieście. Wujaszek Gógle nie boli.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jeśli już, to PKP SKM. A secundo: wystarczyło przejrzeć ostatnie strony tego działu, by znaleźć jeden z tematów odnośnie trójmiejskiej eskaemki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co do nowego taboru, to obawiam się, że poza modernizacją EN57, to chyba na razie trójmiejska SKM-ka na razie nie kupi niczego nowego ;)

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Lionsek! »

J-31 pisze:Co do nowego taboru, to obawiam się, że poza modernizacją EN57, to chyba na razie trójmiejska SKM-ka na razie nie kupi niczego nowego ;)
No właśnie to mnie martwi :x Aczkolwiek gdy w sobotę byłem na hali w Gdyni, dwa kibelki stały na pocięcie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: Przemek »

Wreszcie jakieś zakupy nowego taboru w SKM. Niestety tylko 2 jednostki...
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 46343.html
SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na dwa nowe pociągi

SKM w Trójmieście ogłosiła dzisiaj (21 listopada) przetarg na dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów. Pociągi zostaną dostarczone w przyszłym roku.

Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów do obsługi ruchu aglomeracyjnego wraz z pakietem pozderzeniowym (naprawczym) oraz szkoleniami z zakresu obsługi, budowy oraz utrzymania w eksploatacji zamówionych pociągów. Założono, że średniodobowy przebieg tych jednostek wynosić będzie min. 500 km.

Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 90 metrów. W każdym członie powinny znaleźć się cztery pary drzwi o prześwicie min. 1300 mm – dwie pary drzwi po każdej stronie. Pociąg powinien pomieścić co najmniej 359 pasażerów stojących (przy normie 5 osób na m kw.), a także co najmniej 160 podróżnych siedzących, w tym 16 na miejscach uchylnych. Wysokość podłogi w strefie wejścia powinna wynosić min. 850 mm, a maks. 1160 mm nad poziomem główki szyny. Wykonawca przedstawi trzy propozycje aranżacji wnętrza. Pojazd ma być wyposażony w system klimatyzacji i ogrzewania oraz kabinę WC. Swoją kabinę będzie miał kierownik pociągu.

Wymagana prędkość eksploatacyjna wynosi co najmniej 160 km/h. Przyspieszenie rozruchu określono na min. 1,0 m/s2 przy normalnym obciążeniu. Moc ciągła silników trakcyjnych to min. 4 silniki trakcyjne o sumarycznej mocy min. 2000 kW. Osie napędowe mają znaleźć się w członach skrajnych. Maksymalny nacisk osi na tor to 185 kN, natomiast masa pojazdu w stanie służbowym nie może przekraczać 190 ton. Zastosowane zostaną cztery rodzaje hamulców – samoczynny zespolony, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny, postojowy (sprężynowy).

Termin składania ofert mija 29 grudnia br. O wyborze w większości – w 80% – zdecyduje cena. Pozostałe kryterium to wysokość podłogi pojazdu. Najwięcej punktów będzie można otrzymać za wysokość 960 mm. Jednostki mają być dostarczone do końca października 2015 r.

Zły stan taboru to jedna z największych bolączek trójmiejskiej SKM-ki. Średni wiek pociągów to ok. 30 lat. Od lat nie było zakupu nowych jednostek. Projekt zostanie sfinansowany ze środków zgromadzonych przez spółkę, a także pozyskanych dzięki odroczeniu spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów i dofinansowaniu unijnemu. Większe zamówienie (na 10 jednostek) planowane jest z nowej perspektywy unijnej 2014-2020.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: J-31 »

Nareszcie. Ile razy korzystam z trójmiejskiej SKM-ki to normalnie przypomina mi się PRL. Tam się nic nie zmieniło... prócz kolorowych schematów, których nie było w PRL-u ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: 9507 »

Kiedy ja korzystałem z SKM, to wiek pociągów nie był dla mnie problemem. Najważniejsze, że wszystko działa jak należy - czyli jeździ. I to jeździ szybko. A same pojazdy były zawsze czyste i całkiem ciche. Jedyny minus, to zamknięta na "miejskim" odcinku toaleta.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: Przemek »

Popatrz na to z innej strony - gdy ostatnio kilka grup zakupowych, oraz KD zamawiały po kilka-kilkanaście nowoczesnych elektrycznych jednostek trakcyjnych, w SKM jedynie "pudrowano" istniejące jednostki. Na pewno wielu pasażerów z zazdrością patrzyło na inne województwa, gdzie pojawił się nowy tabor do którego łatwiej wsiąść, jazda jest wygodniejsza, szybsza, jednostki są czystsze i mniej telepiące się na boki, w przód i w tył (powszechne w tzw. "SPOT-ach" na zmodernizowanych szlakach kolejowych); przejście z jednego członu do drugiego nie jest przerażającym przeżyciem siłowania się z zacinającymi się drzwiami balansując na krawędzi chybotliwego pomostu. Ponadto toalety nie odrzucają już rdzawymi zaciekami i otworem jak w sławojce przy domku babci na wsi na który aż strach siadać, bo nie wiadomo, czy czegoś nie złapiesz na klejnotach rodowych.

O tym, że inwestycja w nowy tabor może przełożyć się na krótszy czas podróży i wzrost liczby podróżnych, nie muszę tłumaczyć - niech posłuży przykład Kolei Dolnośląskich na linii E-30.
Mam tylko nadzieję, że na tych dwóch jednostkach nie skończy się inwestycja w nowy tabor w SKM.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: 9507 »

To jest oczywiste - po prostu uważam, że nie wiek i stan taboru SKM jest tam największym problemem - ale chociażby dostępność dla niepełnosprawnych czy osób starszych również jest ważna ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: gustlik »

Odkopuję wątek. Od 1 września 2015r. ta spółka obsługuje otwartą na Pomorzu linię PKM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: J-31 »

A przy okazji - kto jest prawnym właścicielem taboru obsługującego PKM. Bo na linii PKM śmigają nowe szynobusy z PESY. Czy ten tabor został zakupiony przez Urząd Marszałkowski ? Czy przez SKM ? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: J-31 »

Spóźniłem się a jest ważna informacja... dwa newagowskie "Impulsy" dla SKM Trójmiasto są już gotowe. Poniższy artykuł jest z dnia 2 lutego, więc pewnie już są w Trójmieście

:strzałka: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... l#TRrelSST

A tak wyglądają, część zdjęć jeszcze z hali produkcyjnej ;)
:strzałka: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... 9.html?i=3

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: Auper »

Najwyższa pora coś zmienić...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: J-31 »

Oj tak. Tam normalnie czas się zatrzymał :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: TLG »

Bez przesady: przypominam o niedawnej modernizacji 21 jednostek oraz wcześniejszych asynchronicznych EN71. A [rzecież przewiduje się dalszy rozwój połączony z inwestycjami infrastrukturalnymi jak elektryfikacja linii PKM, Kartuz i na Hel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”