[Tychy] Przetargi PKM i TLT
Ale czy ja gdzieś piszę, że ma być ich więcej Nie, ale rzecz w tym, że to jest prototyp. Jeden. Nie ma żadnych sprzedanych egzemplarzy.polsmol pisze:Z formalnego punktu widzenia nie ma chyba w polskim prawie wymogu aby budować więcej niż jeden prototyp.
Nie bardzo rozumiem co rozumiesz przez żmudne testy. Tak się składa, że każda bogata firma tworzy serię prototypów która musi wyjeździć tysiące kilometrów, bo tylko takie testy pozwalają odwzorować realne warunki drogowe i to oddziałujące w sposób długotrwały na pojazd.polsmol pisze:programy komputerowe pozwalają sprawdzić konstrukcję jeszcze zanim powstanie ona w rzeczywistości zatem prototyp służy jedynie ostatecznej weryfikacji a nie żmudnym testom jak kiedyś.
Ale też nie tędy druga by dopuścić każdego kto ma pieniądze na wadium, jest w stanie wykazać się dostarczeniem czegokolwiek i ma komputer w którym sobie stworzy model.polsmol pisze:Poza tym nawet setny egzemplarz może mieć wady konstrukcyjne czyli nie tędy droga.
To ja powrócę, ale nawiązując. Rzeszów, 1,5 roku temu, przetarg na 80 autobusów. Identyczny warunek - oferowany pojazd nie może być prototypem. W części midi wygrywa Autosan z modelem 10LF, który istniał w jednym egzemplarzu. I właśnie ten egzemplarz to prototyp. Tylko ten. Fizycznie ma istnieć przed otwarciem ofert (nie dostawą) i istnieje. Formalnie, zgodnie z tym warunkiem, każdy następny nie jest prototypem. W PKM jest identycznie - jeśli w dniu otwarcia ofert istnieje pierwszy egzemplarz to taka konstrukcja łapie się do tego przetargu. MAZ może śmiało wystartować (o ile będzie chciał i nie wykoszą go inne warunki).
Nie, obejrzałem sporo rysunków technicznych i zdjęć, na każdym ma ostatni stopień w drzwiach. Tylko MAZ 101 miał niską podłogę na całej długości, ale w 103 i pochodnych zamiast mostu portalowego zastosowano klasyczny most napędowy żeby uprościć produkcję i zmniejszyć jego cenę.Auper pisze:A ja jeszcze dodam do wątpliwości w sprawie MAZa, istnieją 107 bez stopnia w ostatnich drzwiach...?
Nie mówiłbym hop z tymi MAZami 215, wszak do SIWZ pasuje jeszcze SOR NB18, ilość drzwi i długość podobna. No i czeski producent ma jednak wymagane doświadczenie w produkcji, czego nie można powiedzieć o MAZie i jego modelu 215.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tak sobie myślę, że jakby Solaris był sprytny, to mógłby obejść zapis o wysokości pojazdu. Ile mierzą hybrydy Solarisa Jakby Solaris opakował przeguba osłonami z hybrida, to może by pasowało. MAN tak robi. Tzn w ramach sprzedaży designerskich autobusów francuzom sprzedaje zwykłe diesle z nadbudówką jak w hybrydach.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ma stopień, więc nie pasuje, dlatego panie Marcinie, nic tu nie pasuje, niech pan bzdur nie gada... Poza tym chyba w przetargu jest zapis o produkcji na terenie UW (UE, nie UW, błąd), czy nie...?
Ostatnio zmieniony 2013-07-04, 18:17 przez Auper, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pierwsze podejście się nie udało, no to mamy szybką powtórkę ^^