[Katowice] Przetargi PKM
Wiedziałem, że jak Rumpel napisze o Ikarusach to zaraz będzie odpowiedź na temat Ikarusów z Sosnowca, otóż owszem są ale resztki jak pisze Wojtek. Na zajezdni stoją do kasacji #4270 i #190 na resztę Ikarusów również położona jest już laska ponieważ przetarg na ich kasację zakończono i wybrano już złomiarza. Natomiast jak mówił mi nie dawno kolega z tego forum będący na wycieczce w Katowicach i Gliwicach to tam w centrum miast Ikarus za Ikarusem jak rok, dwa temu w Sosnowcu.
Ilość Ikarusów:
PKM Katowice - 47 (100% na chodzie).
PKM Gliwice - 16 (w tym nie dawno remontowane i 100% na chodzie).
PKM Sosnowiec - 11 (w tym 4 na chodzie).
Różnica chyba jest widoczna.
Ale to nie temat do takich dyskusji więc EOT.
Ilość Ikarusów:
PKM Katowice - 47 (100% na chodzie).
PKM Gliwice - 16 (w tym nie dawno remontowane i 100% na chodzie).
PKM Sosnowiec - 11 (w tym 4 na chodzie).
Różnica chyba jest widoczna.
Ale to nie temat do takich dyskusji więc EOT.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pytania i odpowiedzi do katowickiego zamówienia na 2 niskowejściowce. Wśród pytających jest ktoś, kto stosuje klimatyzatory typu Spheros Revo. Z liczących się graczy z zagranicy mało kto ich używa, u nas tylko Solbus i Autosan.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
PKM Katowice idzie na zakupy (klik).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pojawił się SIWZ (http://www.pkm.katowice.pl/ogloszenia.php). Mamy potwierdzenie, że chcą deskorolki z klimatyzacją.
Ciasne czy nie ciasne, jak się popieści to się sztywniak zmieści
Ciasne czy nie ciasne, jak się popieści to się sztywniak zmieści
Dokładnie na 8 sztuk 12 metrowców + 2szt. Urbino 12LE na linie "Lotnisko", czyli w sumie zakupili w tym roku 20szt. nowych autobusów, nieźle jak na firmę, która "podobno" ma problemy finansoweMax998 pisze:Hmm podobnież w PKMie Katowice taka bieda z pieniędzmi a tutaj 10 sztuk kolejnych nowych pojazdów a jak pamiętam to w Katowicach czekają jeszcze na 10 sztuk 12 metrowców.
Karol jednak widzisz to prawda będą to deskorolki jak z resztą sam napisałeś:
• długość od 14,50 do 15,00 m
• szerokość całkowita 2,55 m
• wysokość całkowita do 3,10 m wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym
klimatyzacja dwustrefowa przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, system monitoringu, kabina wydzielona typu zamkniętego, klimatyzowana z okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek patentowy, silnik spełniający normę min. EURO 5, pozostałe informacje: http://www.pkm.katowice.pl/docs/SIWZ%20pn_04_2013.doc
Fajne wydarzenie, pierwsze deski w PKM Katowice, coś czuję, że będą ładne w żółtym malowaniu.
• długość od 14,50 do 15,00 m
• szerokość całkowita 2,55 m
• wysokość całkowita do 3,10 m wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym
klimatyzacja dwustrefowa przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, system monitoringu, kabina wydzielona typu zamkniętego, klimatyzowana z okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek patentowy, silnik spełniający normę min. EURO 5, pozostałe informacje: http://www.pkm.katowice.pl/docs/SIWZ%20pn_04_2013.doc
Fajne wydarzenie, pierwsze deski w PKM Katowice, coś czuję, że będą ładne w żółtym malowaniu.
Podobno z małymi Citarami ciągle są jakieś problemy, zawsze któryś z nich stoi unieruchomiony, z pewnością jest to po części spowodowane też tym, że gwarancja się skończyła.Amalio pisze:Co Będą kupować nowe autobusy na lotnisko Opłaca im się
Myślę, że jedno Citaro pozostanie na tej linii jako rezerwa, a reszta pewnie trafi na zwykłe linie (z resztą już teraz dwa regularnie jeżdżą na liniach obsługiwanych przez PKM, gdzie mają stałe przydziały), pytanie tylko czy zostaną zdemontowane w nich dodatkowe półki i stelaże na bagaż w które zostały fabrycznie wyposażone.
Przetarg na 10 deskorolek wygrał Solaris:
http://www.pkm.katowice.pl/ogloszenia.php
Wozy mają jeździć głównie na Mysłowickich liniach.
http://www.pkm.katowice.pl/ogloszenia.php
Wozy mają jeździć głównie na Mysłowickich liniach.
Re: [Katowice] Przetargi PKM
PKM ogłosił przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego autobusu podmiejskiego, niskopodłogowego typu Low Entry.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10.07.2014r.
Termin dostawy: do 135 dni od daty podpisania umowy.
SIWZ
Zatem kolejny Solaris Urbino 12 LE pojawi się w tym roku.
EDIT:
Zgodnie z tym co było zapowiedziane PKM ogłosił przetarg na dostawę dodatkowych dwóch deskorolek, specyfikacja wyposażenia dokładnie taka sama jak w tych obecnie eksploatowanych.
SIWZ
Termin dostawy podobnie jak w przypadku autobusu typu Low Entry 135 dni od daty podpisania umowy, natomiast otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.07.2014r.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10.07.2014r.
Termin dostawy: do 135 dni od daty podpisania umowy.
SIWZ
Zatem kolejny Solaris Urbino 12 LE pojawi się w tym roku.
EDIT:
Zgodnie z tym co było zapowiedziane PKM ogłosił przetarg na dostawę dodatkowych dwóch deskorolek, specyfikacja wyposażenia dokładnie taka sama jak w tych obecnie eksploatowanych.
SIWZ
Termin dostawy podobnie jak w przypadku autobusu typu Low Entry 135 dni od daty podpisania umowy, natomiast otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.07.2014r.
Re: [Katowice] Przetargi PKM
A oferta będzie ta "właściwa", czyli witamy kolejne autobusy z Bolechowa w PKM-ie
Re: [Katowice] Przetargi PKM
Zgodnie z zapowiedziami przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego autobusu podmiejskiego, niskopodłogowego typu Low Entry wygrał Solaris, który był jedynym oferentem. Czekamy jeszcze na rozstrzygnięcie przetargu na dostawę deskorolek.
Re: [Katowice] Przetargi PKM
Nareszcie można coś napisać w temacie zakupu elektrycznych autobusów. Ostatnio - jak pewnie Pamiętacie, o ile ktoś to czytał - KZK GOP chciało we własnym zakresie kupić autobusy elektryczne i rozlokować je po PKM-ach, m.in. do PKM Katowice.
PKM Katowice jednak nie czeka i ogłosiło własny przetarg na autobusy elektryczne - łącznie ma być ich 10 szt., ale przetarg podzielony jest na zakup pojazdów 12-metrowych (5 szt.) i osobno na zakup pojazdów 18 metrowych (5 szt).
Dzisiaj oferty otwarto i
1. Oferty na autobusy 12-metrowe złożyły dwie firmy - Solaris Bus & Coach oraz Ursus z Lublina
2. Ofertę na autobusy 18-metrowe złożyła tylko firma Solaris Bus +& Coach - jest z nią jednak problem. Koszt oferty jaką zaproponował producent opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto. Tymczasem PKM przeznaczył na zakup przegubowców kwotę 13,837 mln zł brutto
Na zakup autobusów solowych PKM przeznaczył kwotę - 11,993 mln zł brutto. Tymczasem
- oferta Ursus Bus SA i Ursus SA opiewa na kwotę 14,120 mln zł burtto.
- oferta SB&C jest dużo droższa i opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
Martwi mnie jedna rzecz - PKM chce kupić autobusy elektryczne, ale przeznaczył na ten cel za małe pieniądze i w tej kwocie - przynajmniej wg. mojej wiedzy - nie przeznaczyli żadnych pieniędzy na zestawy ładowarek do postawienia na mieście. Jeżeli tego nie przemyśleli, to lepiej niech już zaczną myśleć, bo utkną tak jak warszawskie MZA, które wywaliło mnóstwo szmalu na autobusy ... do kursów szczytowych - a potem szybko do zajezdni, by się naładować
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
PS. Swoją drogą, specyfika komunikacji autobusowej na Śląsku i odległości jakie te autobusy muszą czasami pokonywać, powodują, że ja osobiście nie widzę zatrudnienia dla autobusów elektrycznych - szczególnie PKM-u Katowice, których autobusy rozjeżdżają się naprawdę po innych gminach, baaa docierają nawet do Tych. To są za duże kilometry, autobusy elektryczne mogą temu nie podołać.
PKM Katowice jednak nie czeka i ogłosiło własny przetarg na autobusy elektryczne - łącznie ma być ich 10 szt., ale przetarg podzielony jest na zakup pojazdów 12-metrowych (5 szt.) i osobno na zakup pojazdów 18 metrowych (5 szt).
Dzisiaj oferty otwarto i
1. Oferty na autobusy 12-metrowe złożyły dwie firmy - Solaris Bus & Coach oraz Ursus z Lublina
2. Ofertę na autobusy 18-metrowe złożyła tylko firma Solaris Bus +& Coach - jest z nią jednak problem. Koszt oferty jaką zaproponował producent opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto. Tymczasem PKM przeznaczył na zakup przegubowców kwotę 13,837 mln zł brutto
Na zakup autobusów solowych PKM przeznaczył kwotę - 11,993 mln zł brutto. Tymczasem
- oferta Ursus Bus SA i Ursus SA opiewa na kwotę 14,120 mln zł burtto.
- oferta SB&C jest dużo droższa i opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
Martwi mnie jedna rzecz - PKM chce kupić autobusy elektryczne, ale przeznaczył na ten cel za małe pieniądze i w tej kwocie - przynajmniej wg. mojej wiedzy - nie przeznaczyli żadnych pieniędzy na zestawy ładowarek do postawienia na mieście. Jeżeli tego nie przemyśleli, to lepiej niech już zaczną myśleć, bo utkną tak jak warszawskie MZA, które wywaliło mnóstwo szmalu na autobusy ... do kursów szczytowych - a potem szybko do zajezdni, by się naładować
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
PS. Swoją drogą, specyfika komunikacji autobusowej na Śląsku i odległości jakie te autobusy muszą czasami pokonywać, powodują, że ja osobiście nie widzę zatrudnienia dla autobusów elektrycznych - szczególnie PKM-u Katowice, których autobusy rozjeżdżają się naprawdę po innych gminach, baaa docierają nawet do Tych. To są za duże kilometry, autobusy elektryczne mogą temu nie podołać.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Katowice] Przetargi PKM
Chyba miało być 13,837 mln zł, a nie 3,837 ;>
PKM SK ma może i pełno tras międzymiastowych, ale mają też co nieco bardziej lokalnego. Znajdą się spokojnie zadania całodzienne poniżej 200 km, albo kończące w Katowicach w miejscach, skąd można w miarę bezboleśnie podjechać na szybkie dwudziestominutowe ładowanie do zajezdni. Myślę tutaj między innymi o 9/10, 43, 133 (te dwie ostatnie może i mają kursy po 40 km, ale mają też długie planowe postoje na zajezdni przy Mickiewicza), 297 czy 689. Coś dla 10 elektryków się znajdzie.
PKM SK ma może i pełno tras międzymiastowych, ale mają też co nieco bardziej lokalnego. Znajdą się spokojnie zadania całodzienne poniżej 200 km, albo kończące w Katowicach w miejscach, skąd można w miarę bezboleśnie podjechać na szybkie dwudziestominutowe ładowanie do zajezdni. Myślę tutaj między innymi o 9/10, 43, 133 (te dwie ostatnie może i mają kursy po 40 km, ale mają też długie planowe postoje na zajezdni przy Mickiewicza), 297 czy 689. Coś dla 10 elektryków się znajdzie.