Tramwaje na wschodzie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:To jest tani tramwaj dla biednych, więc tym bardziej
Może nie tyle dla biednych ile rosyjskie sieci po prostu nie mają większych potrzeb. Tam produkcja różnych wynalazków nadal trwa, ale nie są to jakieś wysoce zaawansowane konstrukcje, maksimum możliwości to przekształtnik tyrystorowy. Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą, ale coś mi się widzi, że się nie przyjmą na większą skalę. Wydaje mi się, że sami pasażerowie nie mają większych wymagań jeśli chodzi o komfort podróżowania, nie ma lobbingu na rzecz niskiej podłogi. Rosjanie są do tego przyzwyczajeni i nie walczą o więcej.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

krus3k pisze:Duagvpills
Nie Duagvpills, tylko Daugavpils, czyli po polsku: Dźwińsk.
TLG pisze:Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą
Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
Byłoby to chyba większe wydarzenie niż podwodne zdobywanie Bieguna Północnego :diabeł:!
A Rosjanie lubią czeskie tramwaje...
Może 16T by się u nich przyjęła?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
Wiesz, w Rosji między bogatymi miastami (Moskwa, St Petersburg) a biednymi (reszta) jest ogromna przepaść. I tak się może stać, że jakiś Mostrampubtrans czy jak to się tam nazywa kupi sobie kilka niskaczy z Zachodu w celach reprezentacyjnych :mruga:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:że jakiś Mostrampubtrans
Najfajniej to się chyba nazywa przedsiębiorstwo tramwajowo-trolejbusowe w Doniecku na Ukrainie:

"Donelektroawtotrans" :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10863

Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tramwaj, który wygląda jak autobus, ciekawe ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie ciekawy ten design - z tego co wyczytałem to jeden z przyszłych lwowskich tramwajów ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Całe to wygląda jak podróbka Tramino, aczkolwiek z nad wyraz dobrym skutkiem wg. mnie...;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Mnie ten tył nie podchodzi, zbyt autobusowy.

Zdzich54
Posty: 1
Rejestracja: 2013-09-06, 15:30
Lokalizacja: Warszawa

Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR

Post autor: Zdzich54 »

Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.

I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Taki nowoczesny tramwaj, a kasowniki...
http://transphoto.ru/photo/628326/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W komentarzach napisali, że też i jak na ichnie standardy niedzisiejsze. Oprócz tego napisali, że wnętrze ogólnie dobre, z czym się zgadzam. Tylko te uchwyty jak w tureckim autobusie nie pasują.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PESA chwali się kontraktem 120 wagonów dla Moskwy... a tymczasem Alstom dostarczył do Moskwy wagon Citadis 301 "Tramrus" ;)

:strzałka: http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792

Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.

W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść ;)

Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany).
W środku też coś jak autobus wygląda.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wg mnie jest raczej tyle, ile trzeba.
Ale wyszedł brzydki.

[ Dodano: 18 Gru 2013 19:56 ]
Tył rzeczywiście dziwny

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo tego wnętrza. Zauważcie, że ten wagon ma naprawdę bardzo szeroki korytarz na wysokości wózków ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ?
W Moskwie rozbudowane metro stanowi podstawę komunikacji.
Po za tym bierz pod uwagę to, że w tym dwunastomilionowym mieście są tramwaje solówki. Więc to oddaje trochę sytuację i pozycję tramwajów.
Inna sprawa, że obowiązuje tam wsiadanie pierwszymi drzwiami (i to pewnie się nie zmieni). Duża ilość drzwi nie jest więc konieczna.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

J-31 pisze:A propo tego wnętrza. Zauważcie, że ten wagon ma naprawdę bardzo szeroki korytarz na wysokości wózków
Szeroki tor, ale jak na mój gust te przejścia niezbyt szerokie są.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak sobie szperam po ruskim necie w poszukiwaniu pewnych zdjęć i chyba wprowadziłem Was trochę w błąd pisząc w moim poście z dnia 18.12.2013, że Alstom "dostarczył" wagon dla Moskwy - zresztą rosyjscy koledzy tego chyba nawet nie napisali, więc i ja tego nie mogłem wiedzieć ;)

Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj

Citadis 302
:strzałka: http://transphoto.ru/photo/477087/

Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...

:strzałka: http://transphoto.ru/photo/502065/

Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ? ;)

Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.

Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ? ;)

PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje na wschodzie

Post autor: Marcin N »

Ruskie jak coś jednak zrobią to ni hu hu... :P
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”