[Radom] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

To że MPK to dojna krowa już się wszyscy przekonaliśmy.
Niech walczy o swoje Michalczewski - należy mu się ;)

Co do jakości obu przewoźników - no cóż, park taborowy głównie oparty na pojazdach sprzed 2000 roku nie wygląda za ciekawie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze: - Chcielibyśmy zmiany stawek z kontraktu zawartego jeszcze w 1994 r.
Uwielbiam to dziennikarskie pranie mózgu :D

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

KKS pisze:Uwielbiam to dziennikarskie pranie mózgu

Się śmiej ale to prawda :D Co roku stawka jest jedynie rewaloryzowana. W 1994, Michalczewski wszedł na te linie z gazowymi Grafami i wedle umowy mógłby nimi jeździć do dziś :D

A umowa to jeszcze z ZTM-em zawarta była :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No ale jest jakoś rewaloryzowana ;) W ogóle to jak to tak, bez przetargu?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Nie zawarto wtedy umowy na czas określony i mamy taki, a nie inny stan rzeczy. Na gruncie obowiązujących wtedy przepisów w zakresie zamówień publicznych nie było przewidziane coś takiego jak zlecenie wykonywania usług na czas określony.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ale jak Radom będzie chciał np. kasę na autobusy z UE to nie będzie musiał zmienić tej umowy na bardziej cywilizowaną? Tak było w Swarzędzu, tyle że tam jeździła tylko prywatna firma a tu mamy jeszcze MPK.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Wątpliwe, by ITS miał dostać w użytkowanie od miasta zakupione przy wsparciu z UE wozy od tak. Zatem konieczność zmiany umowy w takim przypadku odpada. Z resztą MPK ma status PW od lipca, więc takie zakupy byłyby dedykowane pod miejskiego przewoźnika.
Sam zaś przykład Swarzędza jest trochę nietrafiony w tym kontekście.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Odkopuję bo jest kilka nowości ;)

Po pierwsze: W Radomiu zaczęto wprowadzać system dynamicznej informacji pasażerskiej, w ramach przetargu który wygrał R&G Mielec. W centrum Radomia, przy ulicy Malczewskiego latem stanęła pierwsza elektroniczna tablica która pokazuje ilość minut do odjazdu danej linii. Docelowo system ma działać od połowy 2014 roku.
Obrazek
Zdjęcie autorstwa Translatora PS w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji

Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Obrazek
Zdjęcie autorstwa KL Radom, w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji

Po trzecie: Radom czeka na 8 Solarisów Urbino 12 CNG zamówionych w ramach programu unijnego przez ITS Michalczewski które powinny być dostarczone do Radomia do końca roku. Kokosów na pokładzie nie będzie, ale duże odsuwane okna będą zdecydowanie lepsze niż 2 albo 4 uchylne w obecnych NL202.
Obrazek
Zdjęcie ze strony Cozadzień.pl, przedstawiające wizualkę w.w. U12 CNG. Autobusy nie będą niestety albo i stety pomalowane w barwy strategiczne a w kolejną wariację malowania czerwonego, trzecią już u tego przewoźnika.

Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Obrazek

Docelowo grudniowe Urbino 12 CNG dopełnione MAN-ami NL223 zastąpią najstarsze zakupione jako używane MAN-y NL202 oraz prawdopodobnie część NL222 zakupionych jako nowe w latach 1998-2001.

No i tyle ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

K4016td pisze: Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Bardzo dobre i czytelne, jak w Poznaniu. Szczerze mówiąc wolę takie niż te udziwnione krakowskie, gdzie wszystko jest ładnie, tylko ledwo co nazwy przystanków widać :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Phi, w Warszawie wyświetlają się niusy z GW

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

K4016td pisze:Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Dzięki za link do tej fotki. Bo słyszałem o #451, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jego zdjęcia. Zdaje się, że nowe radomskie SU12 CNG też chyba będą w tym schemacie (czerwień, biel i czarny pas nad oknami)... ale na moje oko ta czerwień to nie jest "pomidorkowa" tylko normalna ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

J-31 pisze:Zdaje się, że nowe radomskie SU12 CNG też chyba będą w tym schemacie (czerwień, biel i czarny pas nad oknami)...
Zdjęcie wyżej jest schemat najbardziej możliwego malowania dla tych SU12CNG i, co jak co, ale czarnego paska tam, na całe szczęście w sumie wg mnie, nie widzę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Spoko, też oglądałem, ale zastanawiam się, czy ITS będzie konsekwentny. Skoro NL223 zafundowali, czy raczej pozostawili czarny pas. To może w tych Solarisach też tak zrobią. Cóż, pożyjemy, zobaczymy ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Powiem jedynie tyle, że obecnie w radomskich schematach malowania jest bajzel - w MPK szczególnie, gdzie NG272 wożą jeden schemat, Neośki drugi, SU12 trzeci, a do tego jest wariacja w odcieniach czerwieni, #844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem. W ITSie lepiej - stary niebieski schemat, nowy czerwony z cienkimi paskami, schemat z SU12, no i teraz ten NL223. No i nie zapominajmny o schemacie miejskim ("Siła w precyzji"), który wożą, ztcw, 803, 805, 811, 843 i 849. No i oczywiście nikt za bardzo nie może nad tym zapanować - Miasto może i może zlecić MPK limit na przemalowanie wozów w określony schemat (limit rzecz jasna czasowy, w Lublinie chyba coś takiego mieli do końca albo '13 albo '14), ale w ITSie równa się to z aneksami do umów, poczynając na tych najstarszych z 1994 na 3, 8 i 13...

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

TranslatorPS pisze:#844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem.
Guzik prawda. #844 jeździ pomalowany tak jak #1045 tylko z żółtym zamiast białego a nie z przeplatańcami z żółtym tłem.

Swoją szosą MPK jest w miarę ujednolicone, nie ma aż takiej tragedii jak Piotr dramatyzuje. Czerwony schemat bez przeplatańców jest po prostu dopasowany do zderzaków w autobusach, nie licząc kilkunastu którym zostały przeplatańce.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

K4016td pisze:Guzik prawda. #844 jeździ pomalowany tak jak #1045 tylko z żółtym zamiast białego a nie z przeplatańcami z żółtym tłem.
Mea culpa, byłem pod wrażeniem, iż na 844 przeplatańce były. No ale one zniknęły z niego jeszcze za czasów bieli, więc co racja to racja.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

I kolejne szybkie nowości z Radomia.

1. Znamy też rodzaj kasowników dwusystemowych do użytku w Radomiu. Według SIWZ będzie przypadać po jednym kasowniku na parę drzwi co niestety oznacza że w deskorolkach ich ilość zmniejszy się z 4 do 3. No chyba że jakoś niejako przy okazji zostanie to załatwione. W każdym razie do tej pory zdołano przygotować około 60 autobusów, co stanowi ok. 1/3 radomskiego taboru
Obrazek
Obrazek
2. Wprowadzanie ekranów idzie nieco problematycznie. Są problemy a to poprawną konfiguracją softu, a to ze sprzętem ale R&G zapewne się z tym upora, wiadomo choroby wieku dziecięcego :)
Obrazek
Obrazek

3. To chyba jeden z najstarszych autobusów na świecie z zamontowanym monitoringiem, wyświetlaczami wewnętrznymi a mianowicie MAN NG272 z rocznika 1992. A w kolejce są o rok starsi bracia :D
Obrazek[/list]

4. Przyjechały też Solarisy Urbino 12 CNG dla ITS Michalczewski a kolejne NL223 z Warszawy są przygotowywane do służby w Radomiu, ale o tym jest napisane w osobnym temacie o ITS.

(Zdjęcia pochodzą z Forum Radomskich Inwestycji, serwisu internetowego cozadzien.pl oraz radom.gazeta.pl)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak działają te przyciski?

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Szczerze powiedziawszy - nie mam pojęcia :D Może ktoś wie to i mnie przy okazji oświeci :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

N - bilet normalny, U - bilet ulgowy, S - bilet specjalny? Studencki? Sieciowy? Socjalny? :D

Jak widać można taniej kupić takie kasowniki, poznańskie będą miały ekran dotykowy o wielkości 5-6 cali zamiast tych przycisków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”