[Radom] Komunikacja miejska
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Wątpliwe, by ITS miał dostać w użytkowanie od miasta zakupione przy wsparciu z UE wozy od tak. Zatem konieczność zmiany umowy w takim przypadku odpada. Z resztą MPK ma status PW od lipca, więc takie zakupy byłyby dedykowane pod miejskiego przewoźnika.
Sam zaś przykład Swarzędza jest trochę nietrafiony w tym kontekście.
Sam zaś przykład Swarzędza jest trochę nietrafiony w tym kontekście.
Odkopuję bo jest kilka nowości
Po pierwsze: W Radomiu zaczęto wprowadzać system dynamicznej informacji pasażerskiej, w ramach przetargu który wygrał R&G Mielec. W centrum Radomia, przy ulicy Malczewskiego latem stanęła pierwsza elektroniczna tablica która pokazuje ilość minut do odjazdu danej linii. Docelowo system ma działać od połowy 2014 roku.
Zdjęcie autorstwa Translatora PS w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Zdjęcie autorstwa KL Radom, w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po trzecie: Radom czeka na 8 Solarisów Urbino 12 CNG zamówionych w ramach programu unijnego przez ITS Michalczewski które powinny być dostarczone do Radomia do końca roku. Kokosów na pokładzie nie będzie, ale duże odsuwane okna będą zdecydowanie lepsze niż 2 albo 4 uchylne w obecnych NL202.
Zdjęcie ze strony Cozadzień.pl, przedstawiające wizualkę w.w. U12 CNG. Autobusy nie będą niestety albo i stety pomalowane w barwy strategiczne a w kolejną wariację malowania czerwonego, trzecią już u tego przewoźnika.
Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Docelowo grudniowe Urbino 12 CNG dopełnione MAN-ami NL223 zastąpią najstarsze zakupione jako używane MAN-y NL202 oraz prawdopodobnie część NL222 zakupionych jako nowe w latach 1998-2001.
No i tyle
Po pierwsze: W Radomiu zaczęto wprowadzać system dynamicznej informacji pasażerskiej, w ramach przetargu który wygrał R&G Mielec. W centrum Radomia, przy ulicy Malczewskiego latem stanęła pierwsza elektroniczna tablica która pokazuje ilość minut do odjazdu danej linii. Docelowo system ma działać od połowy 2014 roku.
Zdjęcie autorstwa Translatora PS w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po drugie: Zaczęto także montować monitory w autobusach:
Zdjęcie autorstwa KL Radom, w oryginale zalinkowane na Forum Radomskich Inwestycji
Po trzecie: Radom czeka na 8 Solarisów Urbino 12 CNG zamówionych w ramach programu unijnego przez ITS Michalczewski które powinny być dostarczone do Radomia do końca roku. Kokosów na pokładzie nie będzie, ale duże odsuwane okna będą zdecydowanie lepsze niż 2 albo 4 uchylne w obecnych NL202.
Zdjęcie ze strony Cozadzień.pl, przedstawiające wizualkę w.w. U12 CNG. Autobusy nie będą niestety albo i stety pomalowane w barwy strategiczne a w kolejną wariację malowania czerwonego, trzecią już u tego przewoźnika.
Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
Docelowo grudniowe Urbino 12 CNG dopełnione MAN-ami NL223 zastąpią najstarsze zakupione jako używane MAN-y NL202 oraz prawdopodobnie część NL222 zakupionych jako nowe w latach 1998-2001.
No i tyle
Dzięki za link do tej fotki. Bo słyszałem o #451, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jego zdjęcia. Zdaje się, że nowe radomskie SU12 CNG też chyba będą w tym schemacie (czerwień, biel i czarny pas nad oknami)... ale na moje oko ta czerwień to nie jest "pomidorkowa" tylko normalnaK4016td pisze:Po czwarte: ITS Michalczewski wprowadził do obsługi komunikacji miejskiej w Radomiu pierwszego ex. Warszawskiego MAN-a NL223 o numerze (A)451.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Powiem jedynie tyle, że obecnie w radomskich schematach malowania jest bajzel - w MPK szczególnie, gdzie NG272 wożą jeden schemat, Neośki drugi, SU12 trzeci, a do tego jest wariacja w odcieniach czerwieni, #844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem. W ITSie lepiej - stary niebieski schemat, nowy czerwony z cienkimi paskami, schemat z SU12, no i teraz ten NL223. No i nie zapominajmny o schemacie miejskim ("Siła w precyzji"), który wożą, ztcw, 803, 805, 811, 843 i 849. No i oczywiście nikt za bardzo nie może nad tym zapanować - Miasto może i może zlecić MPK limit na przemalowanie wozów w określony schemat (limit rzecz jasna czasowy, w Lublinie chyba coś takiego mieli do końca albo '13 albo '14), ale w ITSie równa się to z aneksami do umów, poczynając na tych najstarszych z 1994 na 3, 8 i 13...
Guzik prawda. #844 jeździ pomalowany tak jak #1045 tylko z żółtym zamiast białego a nie z przeplatańcami z żółtym tłem.TranslatorPS pisze:#844 jeździ w schemacie przeplatańców z żółtym tłem.
Swoją szosą MPK jest w miarę ujednolicone, nie ma aż takiej tragedii jak Piotr dramatyzuje. Czerwony schemat bez przeplatańców jest po prostu dopasowany do zderzaków w autobusach, nie licząc kilkunastu którym zostały przeplatańce.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
I kolejne szybkie nowości z Radomia.
1. Znamy też rodzaj kasowników dwusystemowych do użytku w Radomiu. Według SIWZ będzie przypadać po jednym kasowniku na parę drzwi co niestety oznacza że w deskorolkach ich ilość zmniejszy się z 4 do 3. No chyba że jakoś niejako przy okazji zostanie to załatwione. W każdym razie do tej pory zdołano przygotować około 60 autobusów, co stanowi ok. 1/3 radomskiego taboru
2. Wprowadzanie ekranów idzie nieco problematycznie. Są problemy a to poprawną konfiguracją softu, a to ze sprzętem ale R&G zapewne się z tym upora, wiadomo choroby wieku dziecięcego
3. To chyba jeden z najstarszych autobusów na świecie z zamontowanym monitoringiem, wyświetlaczami wewnętrznymi a mianowicie MAN NG272 z rocznika 1992. A w kolejce są o rok starsi bracia
[/list]
4. Przyjechały też Solarisy Urbino 12 CNG dla ITS Michalczewski a kolejne NL223 z Warszawy są przygotowywane do służby w Radomiu, ale o tym jest napisane w osobnym temacie o ITS.
(Zdjęcia pochodzą z Forum Radomskich Inwestycji, serwisu internetowego cozadzien.pl oraz radom.gazeta.pl)
1. Znamy też rodzaj kasowników dwusystemowych do użytku w Radomiu. Według SIWZ będzie przypadać po jednym kasowniku na parę drzwi co niestety oznacza że w deskorolkach ich ilość zmniejszy się z 4 do 3. No chyba że jakoś niejako przy okazji zostanie to załatwione. W każdym razie do tej pory zdołano przygotować około 60 autobusów, co stanowi ok. 1/3 radomskiego taboru
2. Wprowadzanie ekranów idzie nieco problematycznie. Są problemy a to poprawną konfiguracją softu, a to ze sprzętem ale R&G zapewne się z tym upora, wiadomo choroby wieku dziecięcego
3. To chyba jeden z najstarszych autobusów na świecie z zamontowanym monitoringiem, wyświetlaczami wewnętrznymi a mianowicie MAN NG272 z rocznika 1992. A w kolejce są o rok starsi bracia
[/list]
4. Przyjechały też Solarisy Urbino 12 CNG dla ITS Michalczewski a kolejne NL223 z Warszawy są przygotowywane do służby w Radomiu, ale o tym jest napisane w osobnym temacie o ITS.
(Zdjęcia pochodzą z Forum Radomskich Inwestycji, serwisu internetowego cozadzien.pl oraz radom.gazeta.pl)