[Radom] Komunikacja miejska
S to sprawdzenie stanu karty (normalnie po zbliżeniu ściąga jakąś tam opłatę, w zależności od tego czy karta jest ustawiona jako normalna czy ulgowa)
Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
I pewnie do tego trylion fajnych funkcji. Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków (notabene sensowniejszą niż na tej biedaprezentacji na stretchach...), w Białymstoku w Mikroelektronice można ze środków na karcie kupić dowolny bilet.faja_k pisze: Jak widać można taniej kupić takie kasowniki, poznańskie będą miały ekran dotykowy o wielkości 5-6 cali zamiast tych przycisków.
Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłęTigin pisze: wszystko co niedotykowe, nie jest nowoczesne
w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu
Trochę przesada w sumieppln pisze: w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
¯eby móc kupić bilet na psa/walizkę/szafę/drugiego człowieka.pmaster pisze:Jeśli karta jest sama w sobie normalna albo ulgowa, to po co przyciski do wyboru rodzaju biletu?
Właśnie w imię tej szeroko pojętej nowoczesności. Potem przy przejściu dla pieszych zamiast zwykłego knefla mamy ekran dotykowy z kneflem (lub bluscreenem). Pierun raczy wiedzieć na co to komu.pmaster pisze:Ale ekrany dotykowe też czasem są wciskane w różne miejsca na siłę
I potem robi się kolejka przy kasowniku bo jeden ludź stwierdzi, że sobie listę przystanków poczytappln pisze:Np. w Krakowie KRG8 potrafią wyświetlić listę przystanków
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
ppln pisze:Tablica oczywiście bez sensu (czy tylko Poznań ma na tym typie ekranów sensowną, choć paskudną, informację?), już lepiej było walnąć pod sufitem zwykłe diody a to coś powiesić pod sufitem w rzeźni (jeśli nie można było dopłacić do stretcha)
Tablice będą miały inny styl prezentowania informacji, więcej powiedzieć na ten temat nie mogę niestety. Zostałem powierzchownie tylko poinformowany.pmaster pisze:w ogóle wg mnie LCDeki w SIPie to często przerost formy nad treścią. Choinka/termometr owszem, ale pod sufit starczyłyby zwykłe diody.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Taka była moja oryginalna propozycja na FRI, na podstawie której Zarząd pracował. Ale po dyskusjach na Traugutta 30/30A pewnie zmniejszonoppln pisze:powiększył górny pasek, który powinien być czytelny z kilku metrów (przynajmniej godzina i nr linii)
Możliwość jest, ponieważ:Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.
a) była zapisana w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i
b) dolny pasek - z trasą - jest przeznaczony w takim właśnie celu w razie wu.
Dla zainteresowanych - moja oryginalna propozycja z połowy grudnia jest pod tym linkiem >> http://inwestycje.radom.pl/forum/viewto ... 3823#43823 (posty ten i dwa niżej).
Jakieś zdjęcie, link do prezentacji? Kto ma taki system?Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.
W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.
Zresztą w Polsce teoretycznie Novamedia pozwala na coś takiego, tylko komunikat wyświetla się na choince, w tym żółtym polu.
W ogóle to w dynamicznym systemie dyspozytor nie powinien wprowadzać komunikatów tylko na podstawie informacji o zatrzymaniu system powinien wygenerować trasy zastępcze, dać je do zatwierdzenia dyspozytorowi, potem wysłać na urządzenia i wygenerować komunikaty
To może trzeba jeszcze raz zainterweniować. Czytelny nr linii i godzina są ważniejsze niż jeden dodatkowy przystanek. Jeszcze z drobnych uwag - przystanki N¯ powinny być dodatkowo oznaczone niezamalowanym kółkiem, a jeśli da się wpisać (nawet z palca) węzły przesiadkowe, to też powinny być oznaczone i cały czas pokazywać przesiadkiTranslatorPS pisze: Taka była moja oryginalna propozycja na FRI, na podstawie której Zarząd pracował. Ale po dyskusjach na Traugutta 30/30A pewnie zmniejszono
Chyba w RFN, jak w Polsce uda się gdzieś to naprawdę efektywnie wprowadzić za 5 lat to będzie właściwie cudppln pisze:W ogóle to w dynamicznym systemie dyspozytor nie powinien wprowadzać komunikatów tylko na podstawie informacji o zatrzymaniu system powinien wygenerować trasy zastępcze, dać je do zatwierdzenia dyspozytorowi, potem wysłać na urządzenia i wygenerować komunikaty
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Z tym projektem jest taka sprawa, że ten wygląd to... kompromis.ppln pisze:To może trzeba jeszcze raz zainterweniować. Czytelny nr linii i godzina są ważniejsze niż jeden dodatkowy przystanek. Jeszcze z drobnych uwag - przystanki N¯ powinny być dodatkowo oznaczone niezamalowanym kółkiem, a jeśli da się wpisać (nawet z palca) węzły przesiadkowe, to też powinny być oznaczone i cały czas pokazywać przesiadki
Jedenaście różnych ludzi (w tym graficy - ja i MZ, webmaster Zarządu) przy tym wrzuciło do garnka swoje propozycje - jedni chcieli więcej przystanków, ja pierwotnie zasugerowałem przesiadki do każdego przystanku, etc etc etc. Co do N¯, przekażę, ale teraz najważniejsze to wprowadzenie tego w komputery pokładowe i obniżenie siadania XPka na monitorach LCD do zera.
Co do węzłów przesiadkowcych... na wyżej pokazanej grafice jako obecny przystanek jest podany Szarych Szeregów / Wernera, gdzie zatrzymuje się tylko... 11 A więc tak - przesiadki są pokazywane z całego węzła (w odległości przesiadkowej są też przystanki Mireckiego / Wernera, Wernera / Mireckiego oraz Obozisko / Wernera, gdzie zatrzymują się właśnie pozostałe linie z przykładowej grafiki - 6, 12, 16, 23 i 26). Ciekawie to będzie wyglądało w rejonie Dworca PKP (tam mamy całą listę: 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 18, 19, 23 i 25), ale mimo wszystko przesiadki są podane wszystkie w rejonie danego przystanku.
We Wrocławiu, w autobusach Volvo serii 7x00 i przegubowej a także w tramwajach Skoda 16T, 19T, oraz Protram 205WrAs. Zdjęcie mam, ale jedno i niezbyt dokładnie pokazujące jego działanie.ppln pisze:Jakieś zdjęcie, link do prezentacji? Kto ma taki system?Kędzior pisze:Jeszcze większą rewolucją byłby, gdydy pozwalał na zdalne wyświetlanie komunikatów o utrudnieniach przez osoby zarządzające systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.
W systemie indra sistemas coś takiego jest możliwe i jest stosowane.
http://transportnews.tk/galeria/foto1927.htm
A informacja jest pokazywana na pasku informacyjnym nad planszami reklamowymi, dużymi literami.
Ale to nie temat o Wrocławiu.
Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)TranslatorPS pisze:A więc tak - przesiadki są pokazywane z całego węzła
Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem, nawet dla prostego urządzenia, które ma tylko przeczytać listę przystanków i ładnie ją wyświetlić. Ale i tak większość współczesnych rozwiązań jest w miarę przenośna, więc jak im ten XP będzie dalej nawalał, przejście na Linuksa (który może nawalać jeszcze bardziej, ale przynajmniej jest za darmo ) nie powinno być skomplikowaneTranslatorPS pisze:obniżenie siadania XPka na monitorach LCD do zera.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.ppln pisze:Chodziło mi raczej o to, że jeśli na liście znajduje się przystanek, który można uznać za węzłowy (spotyka się na nim dużo linii), możliwe na nim przesiadki powinny się wyświetlać niezależnie od tego, który jest na liście (i choćby miał wypchnąć z listy kolejny przystanek)
Jakie mam na myśli? Węzeł Dworzec PKP (14 linii), pod katedrą (6 linii), Lekarska i ¯eromskiego (5 linii), Limanowskiego / Wałowa (8 linii), pod Samochodówką (8 linii), przy pl. Jagiellońskim (7 linii), przy "Okęciu" (7 linii), ¯iW x Struga x 25 Czerwca (10 linii), Limanowskiego x 1905r. x Maratońska (9 linii), Malczewskiego x Wernera x K-Krauza (10 linii), to tylko przykładowe. Niektóre linie miałyby więc po 6-7 przystanków, kiedy pokazują wszystkie przesiadki cały czas, a w kilku przypadkach jeden po drugim przez ładny kawałek trasy (16: po kolei 25 Czerwca / Struga, K-K / 25 Czerwca, Pileckiego / K-K, Struga / pl. Jag., Wernera / Malczewskiego, Mireckiego / Wernera, Limanowskiego / Wałowa - 7 przystanków, a 3 przystanki dalej - następne dwa z wszystkimi przesiadkami).
Osobiście rozumiem, skąd idea, ale wg mnie trochę przeładowane przy naszym docelowym układzie. A w przypadkach - przesadzone.
ppln pisze:Z całym szacunkiem, ale pchanie się w XP w 2014 roku nie jest najlepszym pomysłem,
A SIWZ była pisana pod koniec 2012. I przyznam szczerze, iż w w/w SIWZie nie widzę nic dotyczącego systemu operacyjnego na tych wyświetlaczach, więc pewnie "R&G zaoferowało, MZDiK zaakceptowało".pmaster pisze:Ło kurna, przecież jest rok 2014
Ale na pewno jest tylko kilka/kilkanaście takich naprawdę węzłowych (do tego z unikalnymi możliwościami przesiadki)TranslatorPS pisze: W centrum jest w cholerę takich przystanków, że się wyrażę, które by w to podpadały, i przez większość trasy przez Śródmieście pokazywane byłyby na przemian przystanek i przesiadka. A nie o to biega.