7000A
Możesz być pewny że nie dotyczy.voy pisze:Może na zewnątrz nie dotyczy, a wewnątrz firmy...
Kto?voy pisze:W Gdyni jednak narzekają.
<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.voy pisze:Ale nie ma sensu roztrząsać tematu Volv, bo znowu się zacznie..
Niestety, w B10BLE6x2 to samo jest, choć nie we wszystkich.aleksej pisze:Autobus ma jednak dwie wady. Podwojne szyby ktore sie rozczelniaja (w Volvo 7000(A) jeszcze nie ale w B10L(A) juz tak)
We Wrocławiu to samo.aleksej pisze:w nowszych dostawach (z 2002 i 2003 r.) naja glupio otwierane lufciki, jest jeden plastikowy uchwyt, bez guzika i doscy cieszko to chodzi, czesto te uchwyty sie lamia! Ale na szczescie MPK zaczyna wymieniac je na te z guzikami.
Mnie Volva nie odpowiadają. Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo. Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze. Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy. Proponuje EOT.Inspektor pisze:<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.
Ale ja wcale nie twierdzę że są one lepsze od poprzednich, wręcz przeciwnie!voy pisze:Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo.
Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.voy pisze:Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze.
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?voy pisze:Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy.
W moim przekonaniu wcale takie dobre nie są.Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.
Wrocław z nowych autobusów ma wyłącznie Volva. I trudno tutaj mówić o porównaniu przez wrocławian produktu firmy Volvo produkowanego i naprawianego we Wrocławiu i produktu jakiejś innej firmy np. Solaris, MAN, Scania.Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?
Jeździłem lepszymi autobusami niż Volvo 7000, lepszymi pod względem komfortu jazdy jak i konstrukcji. Moje zdanie dobrze już znasz. EOT.
UI to właśnie o to chodzi, że chcą ujednolicić tabor i to im się chwali.. Natomiast w Gdańsku kupuje się najwięcej MAN-ów.(a nie Scani z Słupska)J-31 pisze:3. Jeżeli chcą MPK chce ujednolicić swój park taborowy w oparciu o jedną firmę (Volvo Bus Poland) i jej najnowszy produkt (Volvo 7700) - to super. I niech tak dalej trzymają...
Nie wiem czy czytałeś, ale na Infobusie kiedyś pisało, że nowe Volvo 7700 CNG będą miały silniki 9-litrowe Volvo G9A o mocy 260 i 300KM zabudowane wieżowo (nie będzie schodka). Podobnie będzie z 7700 z silnikiem Diesla.voy pisze:Rzeszów akurat ma nienajgorsze drogi, jak się 15-metrowce mieszczą spokojnie w przeciwieństwie do Wrocławia to można mieć coś takiego
Ale Rzeszów raczej nie kupi Volv 7700, uprzedzili się do tej marki. Ciekaw jestem jak wypadłoby niskowejściowe 7700CNG przy Vecto CNG. Ale testera nie przyślą, w końcu u nas nie mają szans, nie staną do przetargu więc Volv nie będzie. Dobrze że nie wpadli na "genialny" pomysł wstawienia silniczka do autobusu CNG, jakby się to wlekło gorzej od 120M CNG to dziękuje bardzo, wolę Vecto ale niestety silnik 10-litrowy zajął im tyle miejsca że musieli wstawić schodek.
[ Dodano: 2005-08-01, 21:25 ]
Mówisz teraz o 7700A? Bo w solówce silnik ma 250KM i jest zupełnie wystarczający jeśli chodzi o moc.voy pisze:Silnik jest cienki. Jeśli jeździ na wysokich obrotach na wszystkich biegach to oznacza że jest słaby jak na ten autobus i dodatkowo zwiększa się zużycie paliwa i to porządnie.
Najważniejsze jest jednak to, że silnik G9A jest oferowany w wersji pionowej, co oznacza, że może on być montowany w autobusach miejskich w tradycyjnej wieży. Ogranicza to do minimum liczbę modyfikacji w stosunku do autobusu napędzanego olejem napędowym (co wpływa na obniżenie kosztów produkcji) oraz nie wymusza wprowadzenia dodatkowego stopnia wejściowego w trzecich drzwiach. Teraz przestrzeń pasażerska gazowego Volvo 7700 nie będzie się już niczym różnić od odmiany napędzanej silnikiem Diesla.
¬ródło: www.infobus.com.pl
¬ródło: www.infobus.com.pl
Tak tak ... wysokie obroty nie przekraczające 1700 obr/min.voy pisze:Silnik jest cienki. Jeśli jeździ na wysokich obrotach na wszystkich biegach to oznacza że jest słaby jak na ten autobus i dodatkowo zwiększa się zużycie paliwa i to porządnie.
voy pisze: Solaris jest trochę lepiej wykonany niż Volvo.
Szczegóły... Ja wolę jednak Siedmiotysięcznika niż Solarisavoy pisze: Poza tym Volvo nie wygląda tak atrakcyjnie jak Solaris czy MAN, ze względu na dość wysoką linię okien.
Ja lubię oba autobusy ale Volvo jest cichsze i przede wszystkim ma mniejszą szafę, z tyłu na pewno ładniejsze (od SU III), ale siedzenia Stera są dużo gorsze niż w Solarisie. Wykończenie w obu autobusach jest na dośc wysokim poziomie, a wysoka linia okien... kogo to obchodzi.DAB pisze:Szczegóły... Ja wolę jednak Siedmiotysięcznika niż Solarisavoy pisze: Poza tym Volvo nie wygląda tak atrakcyjnie jak Solaris czy MAN, ze względu na dość wysoką linię okien.
No to wg mnie (jeśli coś pominąłem, albo pomyliłem się napiszcie):
Solaris - zalety:
- nowoczesny i atrakcyjny wygląd (nie wszystkim musi się podobać, ale trzeba przyznać że nie ma nic wyraźnie rażącego w jego stylistyce)
-dośc dobra jakość wykonania (nie wiem o co Ci chodzi mówiąc o Solarisie jako o tandetnym autobusie, bo w porównaniu np. z MANem wykończenie jest podobne)
-w miarę wygodne siedzenia (nie mówię teraz o SU10 z Mobilisu oraz krakowskich SU12)
Solaris - wady:
-ogromna wieża silnikowa
-silnik dość głośny
Volvo - zalety:
-cichy silnik
-spokojny design, który może się podobać
-dobra jakośc wykończenia wnętrza
-mała "szafa"
Volvo - wady:
-słaby silnik, tylko 275KM
-twarde i niewygodne siedzenia
Polecam artykuł w dwumiesięczniku "Transport polski", gdzie znajduje się porównanie Volvo 7000A i SU18.
Solaris - zalety:
- nowoczesny i atrakcyjny wygląd (nie wszystkim musi się podobać, ale trzeba przyznać że nie ma nic wyraźnie rażącego w jego stylistyce)
-dośc dobra jakość wykonania (nie wiem o co Ci chodzi mówiąc o Solarisie jako o tandetnym autobusie, bo w porównaniu np. z MANem wykończenie jest podobne)
-w miarę wygodne siedzenia (nie mówię teraz o SU10 z Mobilisu oraz krakowskich SU12)
Solaris - wady:
-ogromna wieża silnikowa
-silnik dość głośny
Volvo - zalety:
-cichy silnik
-spokojny design, który może się podobać
-dobra jakośc wykończenia wnętrza
-mała "szafa"
Volvo - wady:
-słaby silnik, tylko 275KM
-twarde i niewygodne siedzenia
Polecam artykuł w dwumiesięczniku "Transport polski", gdzie znajduje się porównanie Volvo 7000A i SU18.
Takie rzeczy jak przyciemniane szyby czy dzwonek to przewoźnik może raczej też sobi zażyczyć. Co złego jest w siedzeniach tyłem. Nawet fajne są.Panewniczanin pisze:Wg mnie jeszcze parę wkurzających pierdółek
- przyciemniana szybka przed wyświetlaczem przednim (co powoduje nie widoczność mozaik w słoneczne dni)
- okropny dzwonek
- za dużo siedzeń tyłem do kierunku jazdy
- wibracje pojazdu na postoju
- ...
Itd., itp.
A zresztą te rzeczy to detale, których nie warto brać oceniając autobus. Moim zdaniem jedyną wadą Solarisa jest ta wielka szafa i nic poza tym.
Ale sam przyznaj że Solaris ma najładniejszy design
PS. Co to jest to IMO?
[ Dodano: 2005-08-12, 20:17 ]
Trzeba było wziąć diodowe wyświetlacze jak Gdańsk to wtedy wszystko byłoby widać.
co do tego to miałbym wątpliwościvoy pisze:1700 obrotów to to ma chyba jak stoi
Nie zgadzam się. Solaris bardziej skrzypi. Solarisa można porównac do powiedzmy gniota ( może nawet vecto ) a Volvo do DABa. Od razu wychodzi różnica.voy pisze:Solaris jest lepiej wykonany niż Volvo, bo przynajmniej nie ma niedoróbek i nie poskrzypuje czasami.
Ja Solaisem jechałem w zeszłym roku, ale dokładnie to zapamiętałem: jechało się przyjemnie, w miarę cicho. Na pewno ładne jest wykończenie wnętrza. Dzwonek był normalny tzn. nie zagłośny i sygnał też nie był wkurzający.DAB pisze:Nie zgadzam się. Solaris bardziej skrzypi. Solarisa można porównac do powiedzmy gniota ( może nawet vecto ) a Volvo do DABa. Od razu wychodzi różnica.
Podsumowując to dobry i nowoczesny autobus. Jak widać też w porównaniu kol. Wiśni ma więcej zalet niż wad. A osoby na tym forum przeciwne Solarisowi da się policzyć na palcach.