[Łódzkie] Tabor kolejowy
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
Bardzo ładnie go zrobili. Ja się z tym składem kilka razy mijałem gdzieś na trasie do Łodzi i zdaje się do Poznania, niestety nie miałem możliwości obejrzenia go na żywo. A szkoda, no, ale może teraz jak już przejdzie ten remont i zacznie jeździć na IR z Łodzi do Warszawy
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
Do Poznania jeździły tylko ED74, Acatus się u nas nie pojawiał
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
O ile samorząd województwa się na to zgodzi i czy nie dostanie "urzędowego" przydziału na ŁKA.J-31 pisze:no, ale może teraz jak już przejdzie ten remont i zacznie jeździć na IR z Łodzi do Warszawy
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
http://inforail.pl/text.php?id=63809
Flirty 3 dla ŁKA już w Łodzi, jutro prezentacja
W Łodzi są już pierwsze Flirty3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi zostaną jutro oficjalnie zaprezentowane na dworcu Łódź Kaliska. Na razie Stadler dostarczy sześć pierwszych składów, łącznie przewoźnik zamówił ich 20. Kolejnych 10 pojazdów zostanie przekazanych przewoźnikowi w październiku 2014 roku, a pozostałe 4 –w lutym 2015 roku. 15 czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pierwsze połączenie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza. Każdy z pociągów, który wyjedzie na trasę oferować będzie wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Mają to też być pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2. Jak prezentują się w rzeczywistości będziemy mogli przekonać się już jutro. Jesteśmy ciekawi tych składów tym bardziej, że są to pierwsze Flirty3 w Polsce. Kontrakt na dostawę pociągów jest realizowany w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Zakłada on także budowę zaplecza technicznego dla taboru. Wartość inwestycji to 457 770 847,00 zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja zakończy się w czerwcu 2015 roku. Liniowe jazdy składy dostarczone przez Stadlera rozpoczną 15 czerwca. Na razie nie wiadomo dokładnie według jakiego rozkładu jazdy. Przewoźnik czeka bowiem na decyzję PKP PLK. Jak wspomnieliśmy na początku ŁKA pojedzie z Łodzi do Sieradza, potem do Zgierza i Łowicza.
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
Ale paszkwile.
Re: Łódzkie - tabor kolejowy
Wizualnie śliczne nie są, ale są niesamowicie ciche i wygodne. Także z ogromną ciekawością poczekam na prezentację. A potem - cóż, chyba trzeba będzie się wybrać do Łodzi, ale to w dalszej perspektywie
Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy
Widzę, że ŁKA nadal inwestuje w nowy tabor. Flirty śmigają już od dawna, a tymczasem w Nowym Sączu - Newag produkuje właśnie 14 szt. ezt-ów, "Impuls II", tym samym ŁKA będzie pierwszym przewoźnikiem w Polsce eksploatującym nową generację Impulsów
http://inforail.pl/impulsy-ii-dla-lka-w ... 04159.html
Nowe Impulsy pojawią się na liniach do Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckego i Radomska... aż szkoda, bo do Warszawy jeżdżą nadal "kible"
http://inforail.pl/impulsy-ii-dla-lka-w ... 04159.html
Nowe Impulsy pojawią się na liniach do Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckego i Radomska... aż szkoda, bo do Warszawy jeżdżą nadal "kible"
Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy
http://inforail.pl/pierwszy-impuls-ii-d ... 05965.html
Pierwszy "jaszczur 2" dla ŁKA jest już gotowy. Powiem szczerze - wygląda niestety słabo, w porównaniu do wersji nr 1. No i chyba ma mniej niskiej podłogi, niż poprzednik.
Pierwszy "jaszczur 2" dla ŁKA jest już gotowy. Powiem szczerze - wygląda niestety słabo, w porównaniu do wersji nr 1. No i chyba ma mniej niskiej podłogi, niż poprzednik.
Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy
Ładne wnętrze, ale zbyt jasne, szybko będzie się brudzić