[Radom] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Proponuję przeanalizować schematy na stronie MZDiK - te cztery węzły, które są rozrysowane specyficznie (PKP, Malczewskiego, Struga x 25 Czerwca i cmentarz na Borkach) powiększymbył o przystanki 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie i Kelles-Krauza / 25 Czerwca, Jana Pawła II / Sandomierska oraz Chrobrego / Rapackiego. I nie ma linii, która by nie przebiegała przez minimum dwa z tych punktów lub zaraz obok nich. Radomska sieć, jakkolwiek wymaga dostosowania do obecnych wymagań miasta (ostatnie większe reformy to 2001, potem były tylko niewielkie zmiany tras), jest tak skonstruowana, iż z wielu rejonów da się w wiele innych dojechać bezpośrednio, lub z jedną przesiadką - często można też dobierać w miejscach przesiadki na odcinkach parokilomterowych. Naprawdę, tylko parę rejonów miasta nie ma połączenia z głównym węzłem - dworcem kolejowym - a utworzenie takich połączeń jest możliwe niewielkim w sumie kosztem (w jednym przypadku zamiana końcówek, w drugim wygięcie trasy, dopiero w trzecim trzeba odwrócić do góry nogami kawałek sieci).

Ważniejszym od pokazywania przesiadek na wybranych przystankach przez całą tablice jest wg mnie uruchomienie tego systemu i dopicowanie go pierw. I jakkolwiek widzę, że napierasz na pomysł zaparcie, i ja go rozumiem, tak Zarząd go najprawdopodobniej nie zrealizuje. Prędzej np. biały koralik N¯. A informacje o takich ważnych punkatych przesiadkowych można wykopyrtnąć na dyktę boczną formatem warszawskim - ztcw dykty boczne zostają mimo wszystko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pomysłu pozostawienia dykt nie jest do końca zły. Z doświadczenia wiem, że te elektroniczne zabawki są fajne - szczególnie gdy są nowe - ale czasami potrafią się zepsuć i nie działać. A dykta po prostu jest, wisi i jeść nie woła ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TranslatorPS pisze:A informacje o takich ważnych punkatych przesiadkowych można wykopyrtnąć na dyktę boczną formatem warszawskim - ztcw dykty boczne zostają mimo wszystko.
Ja to bym wszystko wyrzucił na tablicę boczną, a zamiast tych LCDeków po prostu montował tradycyjne pikselowe dwu- lub nawet jedoliniowe. Nie potrzeba w tam w końcu nic więcej niż linia, kierunek, data, godzina i następny przystanek

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

pmaster pisze:Ja to bym wszystko wyrzucił na tablicę boczną
Co do tego, to jedno mi wyleciało z głowy - mianowicie w Radomiu tablice boczne są zdeczko niższe (długość taka sama ztcp, ale wysokość mniejsza) niż warszawskie, więc w niektórych miejscach takie informacje to przesada. I tak dobrze, że np. na obecnych objazdowych 6 i 23 (zamiast odpowiednio na Godów i Malczew/Zenonów to na Prędocinek) jest wspomniane o przesiadce na Z23 w rejony "odcięte" od standardowych 6 i 23.
pmaster pisze:tradycyjne pikselowe dwu- lub nawet jedoliniowe.
Te też będą - zaraz za drugimi drzwiami. Przy czym w przegubach wyświetlacz znajduje się za przegubem, natomiast LCD - jak wszędzie, z samego przodu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TranslatorPS pisze:Te też będą - zaraz za drugimi drzwiami.
Niech jeszcze zatrudnią informatora w pomarańczowej kamizelce, który będzie mówił ludziom gdzie się przesiąść

ppln

Post autor: ppln »

W trzecich drzwiach? ;)
A tak na serio to to chyba dobrze, że poprawia się jakość informacji i rzucona niedbale za przednią szybę sfatygowana dykta (lub kartka w kratkę A5 z numerem nabazgranym długopisem), często odwrócona albo z niewłaściwym wariantem, nie jest już jedynym źródłem informacji. A takie coś http://gtlodz.eu/img-tak_rowniez_inform ... earch.html luksusem

PS W tym systemie też trzeba będzie rejestrować każdy przejazd, czy postanowiono jednak nie wprowadzać tego nowoczesnego i wygodnego dla pasażera rozwiązania? Czy może wzorem GOP (albo jeszcze lepiej, Zielonej Góry, gdzie nie ma normalnych migawek albo kosztują niebotyczny hajs), rejestracja i bilety na 1,5 przejazdu dziennie?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

ppln pisze:PS W tym systemie też trzeba będzie rejestrować każdy przejazd, czy postanowiono jednak nie wprowadzać tego nowoczesnego i wygodnego dla pasażera rozwiązania?
Opcjonalnie, ale muszę przetrzepać Specyfikację z tego wszystkiego teraz.

Więc tak z SIWZ: bilet okresowy ma działać od pierwszego skasowania aktywującego, natomiast jednorazówki będą chyba w formie e-portmonetki, czyli odbijanie każdego przejazdu (no ale jednorazówki kasuje się za każdym razem, więc niewiele różnicy). Bilet okresowy będzie można kupić przez Internet i w przeciągu 24 godzin powinien być dostępny w systemie do aktywcji.

Dla zainteresowanych >> http://img842.imageshack.us/img842/2606/53033681.png >> link do mapki z lokalizacjami tablic elektronicznych i biletomatów (wszystkie w ramach tego systemu) w Radomiu na tle mapy sprzed ponad roku :P Autor - Psycho_Mantis z FRI.

A co do...
ppln pisze:A tak na serio to to chyba dobrze, że poprawia się jakość informacji i rzucona niedbale za przednią szybę sfatygowana dykta (lub kartka w kratkę A5 z numerem nabazgranym długopisem), często odwrócona albo z niewłaściwym wariantem, nie jest już jedynym źródłem informacji.
...to takich jaj w Radomiu, szczerze mówiąc, nie ma - ja się z takimi nie spotykam. Wyświetlacze, jeśli są zaprogramowane, to z reguły poprawnie (różnice to jedynie stosowanie małej/dużej litery i w przypadku pętli "Os." obecność tego skrótu) i praktycznie zawsze ustawione poprawnie, dykty schludne, zawsze aktualne i poprawne (u nas warianty są wszystkie na jednym koralu, natomiast od strony zewnętrznej jest tylko przebieg trasy podstawowej) i zamontowane w bocznych szybach (w przegubowcach praktycznie zawsze razy dwa, jedna w członie A, druga w B), do tego przy przednich drzwiach dykta/kartka/wyświetlacz z numerem linii (dla niedowidzących jakby co). Tylko parę wozów nie ma wyświetlaczy (głównie parę przegubów ITSu, które zawsze drałują na 13stce, więc tam są naklejki, a warianty to dykta za szybą przednią), a parę innych takie cimcim po Ikarusach. Niemniej, poziom informacji kierunkowej w autobusach w Radomiu jest nadzwyczaj wysoki w skali na całą Polskę, a jedyne, co można zarzucić, to właśnie brak konsekwencji w pisowni krańców w różnych wozach oraz, co jest całkowicie naturalne, siadanie klapek w starych wyświetlaczach flip-dot z końca lat 90./przełomu wieków. W sumie tylko w okresie objazdów 15 i 24 przy remoncie Słowackiego (2010r.) były jakieś niezrozumiale wydrukowane kartki A4 z numerem linii i krańcami, ale takowa informacja nawet była schludna. Teraz przy zmianach tras się już porządnie programuje wyświetlacze, i mam na myśli okres jeszcze sprzed montowania SDIPu w sierpniu po raz pierwszy.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: K4016td »

Nowości dla Radomia, w sumie będzie 8 sztuk :) Na pokładzie klima i uchylne okna (nowość w Radomiu, dotychczas stosowano kombinację rozsuwane + klima, co widać po ostatnich 12 CNG od Michalczewskiego i najnowszych 12-ek w MPK) Pomalowane zgodnie z ostatnimi najnowszymi trendami :) Coraz więcej autobusów w Radomiu w takim wdzianku się zobaczy, będąc w połowie sierpnia w Radomiu, strategiczne rzucały się mocno w oczy ;)

Zdjęcia pożyczone z Forum Polskich Wieżowców :)
http://fotoo.pl//out.php?i=868679_solaris1.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868680_solaris2.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868681_solaris3.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868682_solaris4.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=868683_solaris5.jpg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: Przemek »

Nie ten dział.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: K4016td »

Ten, bo zawsze w tym temacie pisałem o czymkolwiek co dotyczy Radomskiej KM, jak reorganizowano forum, widocznie trafił nie tam gdzie trzeba. Śmiesznym by było tworzenie nowego tematu dla jednego newsa - a tak cały Radom jest w jednym temacie. Na tyle co się u nas dzieje, w sam raz :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: TranslatorPS »

Ten dział, bo wozy kupił MZDiK :D

Co do tego dokładnie układu malowania, w nim na chwilę obecną są tylko 820, 842 i przyszłe 1046-1053 (czyli powyższe Solarki). Pozostałe wozy, czyli 803, 805, 809, 811, 816, 817, 826, 843 i 849, są w poprzedniej wersji tego malowania, niezbyt... urodziwej - już o 803 nie wspominając.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: J-31 »

MPK Radom z tego co widzę, bierze przykład od warszawskiego MZA i też zaczyna kupować Solarisy z wąsami. Ciekawy jestem, czy to się sprawdzi w Radomiu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: Przemek »

TranslatorPS pisze:Ten dział, bo wozy kupił MZDiK :D
A, to zmienia postać rzeczy.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: Jack the Ripper »

Ale tylko na chwilę. Te 8 aut zostanie niedługo wniesionych aportem do majątku MPK.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu/MZDiK Radom

Post autor: K4016td »

A tak nawiasem, odkopię temat i poproszę o przeniesienie go do Dyskusji Ogólnych, nazwę już zmieniłem.

MPK Radom zakupiło 6 ex. bydgoskich Solarisów Urbino 18 - niestety trafiła nam się seria z uchylnymi, bez klimy więc najlepsze to one nie są. Ratuje je jedynie ich wiek, są sporo młodsze niż nasze najmłodsze NG272 które zastępują ;) Są już powoli przemalowywane, jednak celem oszczędności zapewne, z lewej strony niektóre z nich obklejono całopojazdówkami na żółtą karoserię. Pomalowano je w najnowszy schemat, który nie ukrywając podoba mi się najbardziej ze wszystkich propozycji jakie były :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj fota 926
Ostatnio zmieniony 2015-02-08, 20:17 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: Marcin_558 »

Wzieliście te pierwsze które zamówił Mobilis. Reszta z przesuwanymi oknami przyszła później.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: K4016td »

Marcin_558 pisze:Wzieliście te pierwsze które zamówił Mobilis. Reszta z przesuwanymi oknami przyszła później.
A jakbyś ogólnie opisał te wozy ? Eksploatacja w Mobilisie dała im bardzo popalić? ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: Marcin_558 »

No jak to w Mobilisie dali im popalić, silniki tak zajeździli że niektóre SU18 w środku chodziły jak traktory. Mam nadzieje że Solaris je wyleczył i były po remoncie silnika. Mobilis był bardzo wykorzystywany przez ZDMiKP. Solarisy jeździły a to na liniach zastępczych, specjalnych. Co chwile coś. Dlatego były naprawy na szybko. Zamiast szyb plandeka. Resztki kleju po reklamach na tyle.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: TranslatorPS »

922 ex203,
923 ex201,
924 ex202,
925 ex204,
926 ex205 oraz
927 ex218.
W reklamy poszły 922, 923 oraz 924. Pozostała trójka jest w malowaniu zakładowym, ale, ale, 927 jest rozczłonowany i mechanicy się dwoją i troją z nim. Problemem podobno całej szóstki jest odcinanie silnika przy skręcie w prawo - dopiero jak się wyprostuje to silnik znowu pracuje. No i jak widać, z dachem się nie bawili przy malowaniu (vide 926).

W tym schemacie jest już kilkanaście wozów teraz: 820, 825, 842, 855, 922...7 i 1046...53. Ostatnio też na liniach pojawił się następny powarszawski NL223, 449 (który w Radomiu był już od września 2013...).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja Miejska w Radomiu

Post autor: J-31 »

Niby ciekawy zakup, ciekawy jestem jak będzie przebiegać ich eksploatacja w Radomiu po "Mobilisie" ;)

Po za tym mam przedziwne wrażenie, że radomskie MPK trochę zainwestowały w same autobusy. O tapicerce wiadomo, ale co pod maską... to już pewnie tajemnica :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”