Amerykańskie Ikarusy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Amerykańskie Ikarusy

Post autor: 9507 »

Nie wiem czy widzieliście: http://phototrans.eu/14,734518,18.html

Całkiem ciekawe - przede wszystkim autobus wygląda mniej topornie, nawet całkiem nowocześnie, jak na rok produkcji. Zagadkę stanowi dla mnie wysokość podłogi - była chyba niżej, niż w europejskich Ikarusach serii 280?

Znacie jakieś szczegóły odnoście tych wozów, które jeździły za oceanem?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: zanzar »

Wystarczy wujek google i wszystko wiesz...

One miały 3 stopnie w środku - stąd złudzenie niżej umieszczonej podłogi. Ponadto wóz jest dłuższy od klasycznego 280 - przyczepa ma tą samą długość, natomiast sekcja A około 1,5m więcej (długość jednego okna).

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: 9507 »

Google nie google, myślę, że warto, aby ten fenomen miał swoje miejsce na forum ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: J-31 »

Ja ostatnio przeszukując Flickra znalazłem jeszcze inne zdjęcia "amerykańskiego" Ikarusa , jeśli dobrze zrozumiałem było to jakiś egzemplarz testowy. Nie tylko Ikarus usiłował wejść na amerykański rynek (im to się udało), ale również Francuzi ze swoim Renault PR100 ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: Marcin N »


Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: K4016td »

USA to ciężki rynek dla autobusów w ogóle. Tam nawet na największej pipidówie jest dwupasmowa droga a każde gospodarstwo domowe ma po 2-3 samochody. Inaczej całkowicie niż w Europie, czy choćby w Azji :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: Przemek »

Crown-Ikarus 286 to efekt współpracy Ikarusa z Crown Coach Corporation w latach 1980-1986. Nie były to takie same Ikarusy jak te znane "na naszym podwórku" - niby opierały się na serii 280, jednak zastosowano silniki Cummins i skrzynie biegów Allison, osie lokalnej produkcji a wnętrze zostało przearanżowane na rynek amerykański. http://phototrans.hu/14,405339,11.html
TriMet (Portland) w trakcie eksploatacji zmienił w nich silniki na Detroit Diesel DDA 6-71.

Innym przykładem takiej współpracy były autobusy Orion-Ikarus 286 produkowane w latach 1985 - 1989. Tego typu autobusy trafiły do Ontario i Toronto. Z obu miast zostały wycofane w 2003r
http://www.flickr.com/photos/35287673@N07/3271553145
http://www.flickr.com/photos/35287673@N07/3271553157
http://www.flickr.com/photos/35287673@N07/3272361842

W 1992r. Ikarus ponownie wszedł na rynek amerykański jako Ikarus USA, który funkcjonował do 1996r., kiedy to zwinęli interes a firma została przekształcona w North American Bus Industries i skupiła się na produkowaniu własnych konstrukcji.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: 9507 »

Ciekawe. Dzięki ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amerykańskie Ikarusy

Post autor: TLG »

K4016td pisze:USA to ciężki rynek dla autobusów w ogóle. Tam nawet na największej pipidówie jest dwupasmowa droga a każde gospodarstwo domowe ma po 2-3 samochody. Inaczej całkowicie niż w Europie, czy choćby w Azji :)
Akurat ten trend stopniowo, choć bardzo powoli zdaje się odwracać (co widać w odradzaniu się tramwajów). Trudność dla zewnętrznych producentów to przede wszystkim ustawa "Buy american act", która zobowiązuje wszystkie instytucje publiczne do zakupu produktów wyprodukowanych - o ile dobrze pamiętam w minimum 80% - w Ameryce. Reasumując: szansę na kontrakty w USA mają te firmy, które uruchomiły montownie (Van Hool), przejęły producenta (Deimler, który z resztą parę lat temu przekazał do testów w MTA Nowy Jork przegubowego Mercedesa Citaro, Volvo) lub znalazły partnera (Skoda, Inekon). Około roku 2000 montownię miał uruchomić BredaManerini (chcieli sprzedawać autobusy do Nowego Jorku), ale nie wiem, jak sprawa się skończyła. Warto też zwrócić uwagę, że amerykański rynek był także na celowniku Renault, który w latach 80 wysłał do Stanów na testy PR100.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”