MZK Bydgoszcz
Re: MZK Bydgoszcz
Których MAN-ideł będą się pozbywać NG313, czy NL223 ? Bo zarówno jedne jak i drugie są z podobnego rocznika bodajże 2000 jeśli dobrze zauważyłem
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Wszystkie autobusy które nie otrzymały barw miejskich, pójdą do wymiany.
---------------------------------------------------
MZK Bydgoszcz myśli nad kolejnymi bajerami jak gniazdka USB oraz dodatkowymi ciepłymi guzikami:
---------------------------------------------------
MZK Bydgoszcz myśli nad kolejnymi bajerami jak gniazdka USB oraz dodatkowymi ciepłymi guzikami:
Czekamy na pierwszy z przetargów na 27 autobusów a potem następny na 14Będą dodatkowe guziki do otwierania drzwi oraz wejście USB
- W autobusach powinno być więcej tzw. "ciepłych guzików" służących do otwierania drzwi przez pasażerów - postulują podróżni. MZK się zgadza i uwzględni ich prośbę.
- Gdy w pojeździe jest tłok, stojąc po przeciwnej stronie tego "guzika", trzeba się do niego przeciskać. To bardzo niewygodne - pisze czytelnik w liście do "Wyborczej". - Czy coś stoi na przeszkodzie, aby montować te przyciski na poręczach z obu stron? - pyta.
Niebieski przycisk z napisem "Drzwi", który trzeba samemu nadusić, żeby je otworzyć, znajduje się najczęściej na pionowej poręczy z lewej strony wyjścia z autobusu, z prawej go brakuje. Tak jest w nowych klimatyzowanych autobusach kursujących po mieście, w barwach obu przewoźników: MZK i KDD.
- Wiem dokładnie, co odczuwają pasażerowie piszący do "Wyborczej", bo mam dokładnie takie samo spostrzeżenie. Jako pasażer również odczuwam tę niedogodność - wyjaśnia Paweł Czyrny, prezes MZK - Pracujemy teraz nad specyfikacją przetargową i na pewno zapiszemy w niej, że wymóg, aby "ciepłe guziki" znajdowały się po obu stronach drzwi - obiecuje.
To ważne, bo w tym roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne planują kolejne duże zakupy. W marcu ma zostać ogłoszony przetarg na 27 nowych autobusów, a w ciągu roku firma planuje zamówić kolejnych 14 wozów.
MZK zastanawia się też nad jeszcze jedną nowością w autobusach. Szefostwo firmy rozważa, czy w nowych autobusach nie powinny być zainstalowane gniazdka USB. Dzięki nim w czasie podróży pasażerowie mogliby doładować telefony komórkowe lub tablety. Na podobne rozwiązanie zdecydował się m.in. Wrocław, gdzie w autobusach przegubowych instalowane są po dwa gniazdka, a w krótkich jedno. - To na pewno w znaczący sposób nie zwiększy kosztów zakupu i eksploatacji autobusu, a może być gadżetem, który zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej - tłumaczy prezes MZK. - Dlatego bardzo poważnie bierzemy taką opcję pod rozwagę.
Jeśli w autobusach rzeczywiście pojawią się gniazdka USB, to będzie to kolejne udogodnienie po klimatyzacji i bezprzewodowym dostępie do internetu.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... jscie.html
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MZK Bydgoszcz
Nawet nie wiedziałem że producenci oferują coś takiegoMarcin_558 pisze:Niebieski przycisk z napisem "Drzwi", który trzeba samemu nadusić, żeby je otworzyć, znajduje się najczęściej na pionowej poręczy z lewej strony wyjścia z autobusu, z prawej go brakuje.
Re: MZK Bydgoszcz
W jastrzębskich Solarisach tak jest przy ostatnich drzwiach - 1 CG wewnątrz, przy środkowych są 2. Na zewnątrz CG brak, więc CG jako całość praktycznie traci sens. Bo chyba nie chodziło Ci o samą ideę CG? Ona ma już sporo lat.wojtek1611 pisze:Nawet nie wiedziałem że producenci oferują coś takiegoMarcin_558 pisze:Niebieski przycisk z napisem "Drzwi", który trzeba samemu nadusić, żeby je otworzyć, znajduje się najczęściej na pionowej poręczy z lewej strony wyjścia z autobusu, z prawej go brakuje.
Re: MZK Bydgoszcz
Jakoś nie przypominam sobie żeby w Płocku coś miało w środku CG z jednej strony. Tyle że tego się nie używa.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: MZK Bydgoszcz
Przy ostatnich drzwiach CG z tylko jednej strony jest całkowicie wystarczający, natomiast z wcześniejszej wypowiedzi można zrozumieć że tak samo jest w środkowych wejściach. Brak CG na zewnątrz sprawdza się idealnie jeżeli kierowcy są jednocześnie kontrolerami. Może w Jastrzębiu też był kiedyś taki pomysłoolek15 pisze: W jastrzębskich Solarisach tak jest przy ostatnich drzwiach - 1 CG wewnątrz, przy środkowych są 2. Na zewnątrz CG brak, więc CG jako całość praktycznie traci sens. Bo chyba nie chodziło Ci o samą ideę CG? Ona ma już sporo lat.
Re: MZK Bydgoszcz
Nie było, po prostu CG nie było w wymaganiach przetargu na dzierżawę autobusów. Jako że wewnętrzny CG to praktycznie to samo co STOP - wewnętrzne są, na zewnątrz nie ma. Pojazdy przyszły pod koniec kwietnia 2014 z silnikami EURO5 (teoretycznie rocznik 2013). Szybko niektóre egzemplarze zaczęły trzeszczeć bardziej niż SU12 z 2009 roku - pewnie spieszyli się ze składaniem autobusów, bo termin realizacji był dość krótki. Za to DAF PR228 w SU12 ładnie idzie pod górę (których u nas nie brakuje).wojtek1611 pisze:Brak CG na zewnątrz sprawdza się idealnie jeżeli kierowcy są jednocześnie kontrolerami. Może w Jastrzębiu też był kiedyś taki pomysł
U nas niektórzy kierowcy używają CG (o ile jest na zewnątrz i wewnątrz). Pasażerowie już przyzwyczaili się do tego przy poberlińskich NL262 i jednym z NG312.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Bydgoski MZK dostał na testy Mercedesa Conecto LF G Euro6:
http://phototrans.pl/14,738550,0,Merced ... 70557.html
Tak poza tym dawno MZK nie testowało Chyba zapowiedź zakupu 41 wozów obudziło producentów
http://phototrans.pl/14,738550,0,Merced ... 70557.html
Tak poza tym dawno MZK nie testowało Chyba zapowiedź zakupu 41 wozów obudziło producentów
Re: MZK Bydgoszcz
Na razie jednego producenta, ale skoro Evobus wywęszył temat, to teraz trzeba oczekiwać ruchu ze strony SB&C
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Komunalny przewoźnik na zakupach
Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy przygotowują się do zakupu kilkudziesięciu nowych pojazdów. Wszystkie zgodnie z nowymi standardami komunikacji miejskiej będą wyposażone w klimatyzację oraz bezprzewodowy Internet.
Miejska spółka zakłada zakup co najmniej 27 nowych pojazdów. Pojazdy będą obsługiwać linie, które MZK obsługują na podstawie umowy powierzenia. Wszystkie z zamawianych pojazdów będą miały na całej długości niską podłogę. Zostaną wyposażone w czytelną informację pasażerską i system zapowiedzi głosowych. Tabor ma spełniać oczekiwania osób niepełnosprawnych. Zamawiane autobusy zgodnie z wprowadzonymi standardami będą wyposażone w bezprzewodowy Internet oraz klimatyzację. Nowe autobusy będą też przyjazne dla środowiska. Jednym z warunków, który zostanie zapisany w specyfikacji przetargowej będzie wymóg wyposażenia pojazdów w silniki spełniające nowy standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdów będzie monitorowane.
- Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobie w planie transportowym. Komunikacja miejska ma oferować usługi na możliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży. Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanym poziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajów zakupionych w zakładach PESA – podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.
Jeśli miejski przewoźnik wygra przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76 skala zamówienia będzie znacznie większa. Wówczas w grę wchodzić będzie zakup 41 nowoczesnych autobusów.
W ubiegłym roku spółka zamówiła 18 pojazdów marki Solaris Urbino. Ostatnie pojazdy z tej transzy wyjechały na ulice Bydgoszczy z początkiem tego miesiąca. Nowe autobusy zastąpiły najbardziej wysłużone Volvo z lat 1997-98.
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... ach.aspx#1
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Dojechały pierwsze 4 nowe autobusy Solarisy: 2 Solaris Urbino 12 i 2 Solaris Urbino 18:
Z Forum Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy:
Z Forum Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy:
Obserwator
#853 - CB 322EP
#854 - CB 324EP
#871 - CB 320EP
#872 - CB 321EP
-----------------------------------
Kuba3569
http://zapodaj.net/3681d86bd8788.jpg.html
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/v ... 7&start=30
Re: MZK Bydgoszcz
Pojawiły się nowe zdjęcia 18-metrowych przegubowców dostarczonych do Bydgoszczy w sierpniu 2015r.
1. Solaris Urbino 18 #853 (http://phototrans.pl/15,536419,.html).
2. Solaris Urbino 18 #854 (http://phototrans.pl/15,536420,.html).
1. Solaris Urbino 18 #853 (http://phototrans.pl/15,536419,.html).
2. Solaris Urbino 18 #854 (http://phototrans.pl/15,536420,.html).
Re: MZK Bydgoszcz
W zasadzie nie wielkie zmiany w stosunku do poprzedniej dostawy. No, ale MZK teraz ma już coraz więcej Solarisów
Re: MZK Bydgoszcz
Zmiany nie są znaczne, ale nie o to chodzi. Dobrze, że flota bydgoskiego MZK jest w miarę jednolita. Ułatwia to serwisowanie i utrzymanie taboru.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Pożegnanie autobusów Volvo w MZK Bydgoszcz
Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego, wraz z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz MZK Bydgoszcz, serdecznie zaprasza na oficjalne zakończenie eksploatacji autobusów Volvo w MZK Bydgoszcz, które odbędzie się 10 października 2015 roku.
W latach 1997-2001 do naszego miasta trafiły 93 nowoczesne autobusy tej szwedzkiej marki. Odnowiły one sfatygowany tabor i wprowadziły przewozy autobusowe w XXI wiek. W ogromnym stopniu poprawiły również dostępność komunikacji miejskiej dla osób starszych i niepełnosprawnych (78 autobusów z niską podłogą). Zakup autobusów Volvo był prawdziwą rewolucją, związaną z ambitnym planem odnowienia taboru, zdominowanego w prawie stu procentach przez stare Ikarusy i Jelcze, pamiętające w większości lata 80.
informacje o imprezie: https://www.facebook.com/events/4289244 ... 516781116/
Re: MZK Bydgoszcz
Przecież w Bydgoszczy były też 7000/7700. Co, już ich nie będzie?
Re: MZK Bydgoszcz
Z tego co rozumiem, to po prostu żegnają starsze pojazdy czyli B10M, B10L., być może B10LE
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MZK Bydgoszcz
Volvo7000A już od paru miesięcy nie ma. Żegnamy markę Volvo czyli całość
Re: MZK Bydgoszcz
A we Wrocławiu sobie dalej jeżdżą, nic nie wskazuje na zagładę. A kopcą co najmniej jak Ikarusy
Re: MZK Bydgoszcz
Największą bolączką modelu 7000A są silniki. Wrocławskie mają na koncie po kilka ich wymian. Jak to wypadało w przypadku bydgoskich?