Premiery Solarisa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Auper »

Ja tam ciągle uważam że o wiele lepiej jak 4gen SU...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: J-31 »

Śliczny nie jest, ale trzeba dać mu szansę. Od strony konstrukcyjnej, to dosyć ciekawy pojazd ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Marcin_558 »

Pojawił się artykuł tym Solarisie:
Solaris szykuje premierę 8-metrowego autobusu
Autor: Aleksander Kierecki

Podczas lutowej konferencji prasowej w Warszawie, Solaris przedstawił pierwsze wizualizacje nowego autobusu lokalnego o długości 8 m i masie całkowitej na poziomie ok. 7,5 t. Może on również z powodzeniem pełnić rolę gimbusa. Zdaniem zarządu firmy to naturalne uzupełnienie oferty produktowej i wejście w segment pomiędzy miejskim Urbino, a międzymiastowym InterUrbino. Pierwszy prototyp midibusa już jeździ, a jego wielka premiera ma odbyć się podczas październikowych targów w Kortrijk. Do tego momentu powstaną dwa prototypy –niewykluczone, że drugi zostanie jeszcze wydłużony o 0,8 m. Oba przejdą serię testów, podobnie jak ich więksi miejscy bracia. Pierwszy prototyp oferuje 31+1 miejsc siedzących, układ drzwi 0-2-0, a jego stylistyka bezpośrednio nawiązuje do Nowego Urbino. Została zresztą opracowana przez to samo berlińskie biuro projektowe. Generalnie bardzo nam się podobają jego boczne ściany i tylny panel. Opadającą dolna linia przedniej szyby to znak firmowy Solarisa, natomiast nowoczesny wygląd przodu „wyhamowują”klasyczne okrągłe reflektory. Wydaje się, że jest to celowy zabieg, aby dopasować stylistykę do gustu jak najszerszego grona użytkowników i jednocześnie podkreślić niskobudżetowy charakter autobusu. Warto pamiętać, że zgodnie z pierwszymi założeniami, pojazd ten ma być rozsądną cenowo propozycją dla gmin. Stąd też, aby maksymalnie ograniczyć jego cenę zakupu producent z Bolechowa sięgnął po masowo produkowane podwozie DAF LF. Platforma ta, wraz z wprowadzeniem nowej jednostki napędowej Euro 6, została całkowicie przeprojektowana, dzięki czemu udało się uzyskać lepszą sztywność, dobre właściwości jezdne, niską masę własną i całkowicie płaską podłogę. Co ważne, podzespoły takie jak zbiorniki powietrza i elektroniczny układ sterowania hamulcami są rozmieszczone we wnętrzu podwozia, dzięki czemu pozostawiono dużo wolnej przestrzeni na montaż innych podzespołów. Kolejny plus to różne konfiguracje rozstawu osi. W wersjach o masie całkowitej pojazdu od 7,5 do 12 t dostępnych jest aż osiem wariantów rozstawu osi —od 3,00 do 5,40 m. W tm zakresie gabarytowym podwozie wyposażone w koła o średnicy 17,5 cala.

Strategicznym elementem autobusu jest zupełnie nowy, czterocylindrowy silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l, który dostępny jest w trzech wersjach –o mocy od 112 kW/150 KM do 157 kW/210 KM. Z kolei w układzie przeniesienia napędu zamontowano manualną, 6-biegowa przekładnię firmy ZF. Zalety jednostki PX-5 to m.in. długie okresy międzyobsługowe rzędu 60 000 km oraz czyszczenie aktywnego filtra cząstek stałych po 320 000 km lub po 5 latach. Dzięki technologii Euro 6 zapewnia ona również niskie zużycie paliwa. Ponadto silnik Paccar to kolejny element wspólny z autobusami Urbino, a przede wszystkim ta sama, szeroka sieć serwisowa. Podsumowując: najnowsze pojazd Solarisa to naszym zdaniem bardzo ciekawy projekt, która ma szanse przyjąć się nie tylko na polskim rynku, ale także w innych krajach naszego regionu, które cierpią na brak tanich i niezawodnych autobusów o pojemności powyżej 30 miejsc. Dzięki zastosowaniu ciężarówkowego podwozia, Solaris może zaproponować atrakcyjną cenę, a dodatkowo ma po swojej stronie gęstą sieć serwisową. Co do kosztu zakupu to jeżeli ten autobus miałby wygrywać ze swoimi konkurentami w tym segmencie, czyli modelami Autosan Tramp czy Kapena Moveo, to jego cena powinna mieścić się na poziomie ok. 400-420 tyś. PLN netto. Wówczas biorąc pod uwagę pozycję Solarisa na autobusowym rynku w Polsce, można byłoby prognozować jego rynkowy sukces. I już na koniec - kwestia nazwy pojazdu. Aktualnie w Solarisie trwa wewnętrzny konkurs na najlepszą propozycję. Naszym zdaniem przy takiej segmentacji produktu powinna by ona jak najprostsza, dlatego proponujemy Solaris Regio.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=69259

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Premiery Solarisa

Post autor: wojtek1611 »

jego cena powinna mieścić się na poziomie ok. 400-420 tyś. PLN netto.
Orientuje się ktoś jak to wypada przy powiększonych np. Sprinterach?

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: KB »

Przypuszczam, że podobnie, bo np. ceny sprinterów od Auto-Cuby na otomoto.pl prezentują się następująco: http://auto-cuby.otomoto.pl/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Przemek »

Widzę, że Solaris zamierza też w ten sposób wypełnić lukę po wszelakich midi-busach, które zabudowywano na podwoziu Vario.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Mrozard »

Przewiduję umiarkowany sukces. Popyt na takie gimbusy jest, choć jest to nic w porównaniu do autobusów miejskich. Łącząc to i bardzo ekspansywną politykę Solarisa...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Marcin N »

kubex pisze:To jest wysokopodłogowe czy co? I jeszcze bez klap z lewej strony... I o ile SU IV jest całkiem ładne to to jest paskudztwo i mam nadzieję że nie trafi do GOPu.
W GOP by tego nie miał kto kupić, wszędzie się już LF wymaga a to jest bardziej coś a'la Jelcz L090 czy Vario więc na miejskich tego nie znajdziesz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Przemek »

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6063
Mój "borze". Nie spodziewałem się aż takiego ascetyzmu. Jakby Top Gear kazano wybudować autobus a Richard Hammond zajął się jego wyglądem.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Premiery Solarisa

Post autor: 9507 »

Hmmm. Napuchnięty Matiz. Jak nic!

Piotr

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Piotr »

Kędzior pisze:Mój "borze".
A widział Pan już te luki bagażowe, wsadzasz bagaż i od razu gubisz na pierwszym zakręcie :D

edit #1 Dodam że pojazd jest rocznikowo 2014 :)

Piotr

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Piotr »

Solaris w tym roku swojego knypka-brzydala pokaże na targach Busworld.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: J-31 »

Serio ? Będzie IV w wersji mini ? Aż ciekawy jestem jak będzie wyglądać :)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Auper »

Nie IV...;) Lubel nie dał linku na infobusa:

http://infobus.pl/busworld-2015-premier ... 77364.html

Piotr

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Piotr »

Tak, mój błąd.

@J-31 Skoro lubisz jeździć po kraju i nie posiadasz jeszcze fot SU 12 IV oraz tego midi polecam wyjazd z fabryki w godzinach poranych (przed 7/8) oraz ok. 14-16.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Premiery Solarisa

Post autor: J-31 »

Lubel pisze:@J-31 Skoro lubisz jeździć po kraju i nie posiadasz jeszcze fot SU 12 IV oraz tego midi polecam wyjazd z fabryki w godzinach poranych (przed 7/8) oraz ok. 14-16.
Dzięki wielkie, ale raczej jest mało prawdopodobne bym kiedykolwiek próbował czatować z kamerą przed wyjazdem z fabryki. Inna sprawa, że faktycznie bardzo by mi się przydały fotki IV generacji - i to takie bardziej dokładniejsze niż to co jest w necie. Zatem po prostu czekam na jakąś okazję, może w końcu gdzieś się uda ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Premiery Solarisa

Post autor: gustlik »

Solaris Bus & Coach planuje zaprezentować autobus o długości ok. 8 metrów. Patrząc na wizualizacje mam wrażenie, że producent chciałby wejść na rynek gimbusów i niewielkich autobusów gminnych. Prezentowany autobus przypomina obecne na rynku produkty innych firm takich, jak Irisbus, Temsa, czy Autosan.
Patrząc na ten 8-metrowy autobus najpierw przypomniał mi się Jelcz 080.

Piotr

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Piotr »

Tylko że Solarisowaty autobus będzie droższy i może się nie przyjąć jak Valetta.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Premiery Solarisa

Post autor: pmaster »

Valetta to było jednorazowe.

Piotr

Re: Premiery Solarisa

Post autor: Piotr »

Bo było za drogie jak na nasze firmy, a na testach w PKS Poznań nie wyszedł źle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”